De Technische Staf

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 10:18 am

Bij mijn eerste je schreef ik toch '=joey' ?
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 10:19 am

Sorry, 't is nog vroeg.

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 10:20 am

:zuidema.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » di aug 07, 2007 11:15 am

Thomas schreef:Van Geel heeft immers een duidelijke zet in de andere richting gegeven door Van der Zee aan te stellen.
Maar in hoeverre is dat een bewuste keuze geweest om de scouting professioneler en sterker te maken? Hans van De Zee had zichzelf immers aangeboden bij Ajax. Tevens heeft Van Geel als opvolger van Pronk gewoon de hoofd jeugd scouting doorgeschoven. Wellicht is het een goede keuze maar veel ervaring met prof scouting zal Arroyo ook niet hebben. De vraag is natuurlijk of de scoutingstaf ook anders zou zijn als Van De Zee zichzelf niet had aangeboden en Pronk niet met pensioen zou gaan.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 1:55 pm

Van Geel lijkt me niet het type dat iemand zonder directe reden binnenhaalt. Dat zie je ook terug in het transferbeleid. Hij haalt weinig spelers op de groei en al helemaal niet voor posities die dik bekleed zijn.

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 1:56 pm

Ik zie van geel vooral heel veel spelers zonder 'restwaarde' binnen halen
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 1:57 pm

Spelers als Huntelaar, Babel en Sneijder moeten voor de financiele injecties zorgen.

Maar goed, ik ben er ook voor om naast de eigen talenten wat meer jonge spelers uit het buitenland te halen hoor.

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 07, 2007 2:01 pm

Het kan niet goed blijven gaan met spelers kopen die niet eens hun aankoopbedrag opbrengen bij doorverkoop. Elke jeugdopleiding kent periodes dat er (bijna) niemand doorstroomt!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 07, 2007 2:02 pm

Ik vind het ook een risico hoor, maar er lopen zo te horen toch weer een aantal aardige talenten rond in de jeugd.

Red
Berichten: 107
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 7:25 pm
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Red » wo aug 08, 2007 9:06 am

de jeugd die er nu rond loopt is opzich wel aardig. alleen het is te vroeg voor de meeste. voor v/d Wiel is het precies op tijd. niet te vroeg niet te laat. de rest is eigenlijk nog ff te jong om voor de leeuwen gegooid te worden. daarom heb Heitinga ook wel gelijk dat hij ook wat versterkingen erbij wil zien. een extra middenvelder is echt geen overbodige luxe op dit moment.
...een beet're club dan deze is er niet!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 08, 2007 10:33 am

Vertonghen is er ook klaar voor, lijkt mij.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » wo aug 08, 2007 10:46 am

Vertonghen is er ook klaar voor, lijkt mij.
Lijkt mij niet, ondanks dat hij bij RKC indruk heeft gemaakt, is het nou niet zo dat hij de sterren van de hemel heeft gespeeld, maar in vergelijking met zijn medespelers stak hij er gewoon bovenuit, en zo moeilijk is dat niet bij RKC..... :blush.gif:
Pompiedom

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Technische Staf

Bericht door Demosthenes » zo feb 14, 2016 1:42 pm

Abdelhak Nouri heeft nog geen eigen rubriek, daarom maar hier, volgend op een bericht over Jan Vertonghen die het "wel aardig doet bij RKC, maar ..." :ajaxsmiley.gif: (geen citaat)

Appie, las ik deze week, moet het maar gaan proberen als linksbuiten (eerst in Jong Ajax); hoe is het mogelijk? Laat Messi lekker keeper en Ronaldo voorstopper spelen in de Engelse derde divisie.

Appie heeft net het polsstokhoogspringen of was het onderwater hockey? overwonnen, nu weer linksbuiten! In de B1 met Trustfull als trainer moest hij al in de spits spelen of rechtsbuiten. Op beide posities heb ik hem zien spelen, hoe maak je een rasvoetballer ongelukkig. Na het ondertekenen van zijn contract heeft hij daar nooit meer gestaan :onfire.gif: en nu ineens linksbuiten. Weer Trustfull? Het einde van Appie?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Technische Staf

Bericht door Jöhnk » zo feb 14, 2016 5:05 pm

Het schijnt dat El Azzouzi gepasseerd werd in Jong Ajax omdat Jonk het in hem zag zitten. Wat kinderachtig!

http://www.ajaxshowtime.com/article/opi ... el-azzouzi

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Technische Staf

Bericht door InnerHarbour » zo feb 14, 2016 5:11 pm

Hij hoorde, via via, nou dat klinkt betrouwbaar. :excited.gif:

Maar goed fijn dat ze zo tevreden over hem zjn, misschien willen ze het crimineeltje wel kopen.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo feb 14, 2016 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Technische Staf

Bericht door LucaS » zo feb 14, 2016 5:12 pm

Ik hoorde via via dat en Suarez en Ibrahimovic volgend jaar bij Ajax spelen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De Technische Staf

Bericht door raymon » zo feb 14, 2016 5:51 pm

Suarez heeft wel recentelijk gezegd ooit weer bij Ajax te willen voetballen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De Technische Staf

Bericht door beelzebub » zo feb 14, 2016 8:02 pm

De Boer is ziek en het spel was weer zozo. Zie je wel dat het niet aan hem ligt. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Technische Staf

Bericht door peter » ma feb 15, 2016 3:12 pm

Jöhnk schreef:Het schijnt dat El Azzouzi gepasseerd werd in Jong Ajax omdat Jonk het in hem zag zitten. Wat kinderachtig!

http://www.ajaxshowtime.com/article/opi ... el-azzouzi
Het is hoe dan ook bijzonder dat zo'n jongen, met een langdurig contract, een half jaar verpietert op de bank. Dit is toch het best voor alle partijen?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Technische Staf

Bericht door Demosthenes » ma feb 15, 2016 6:09 pm

Het is hoe dan ook bijzonder dat zo'n jongen, met een langdurig contract, een half jaar verpietert op de bank. Dit is toch het best voor alle partijen?
Verhuren lijkt mij ook het beste en als ik de opmerkingen van o.a. Van Halst serieus neem, speelt hij volgend jaar bij Ajax 1 in de spits of in een sterke competitie.

Iemand, die zo goed is (uitgaande van wat er in de link staat), bewust niet opstellen om Jonk een loer te draaien, is nieuw voor mij, alsof trainers liever verliezen dan winnen. Dat gaat er bij mij niet in.

Dat de ene trainer het wel in een speler ziet zitten en een andere trainer niet, maken we overal mee en wie er gelijk heeft? Iemand die de trainingen volgt (volgde) kan er misschien meer over zeggen, El A. vond ik in de A1 in een wedstrijd vaak te afwachtend, niet het aanspeelpunt dat er van een spits bij Ajax wordt verwacht (Hendriks heeft dat ook niet, welke spits wel? Walian en Karlsson ook niet en El Idrissi werkte alleen hard)

Ik hoop dat hij zich zo goed ontwikkelt dat Ajax niet meer om hem heen kan en dan zien we weer dat succes vele vaders kent.

Appie linksbuiten zetten, wetende dat hij op snelheid die back niet zal passeren, dat hij geen voorzet heeft als Gino Dekker en dat diezelfde Gino Dekker veroordeelt is tot de A1, vind ik kwalijker.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15189
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Technische Staf

Bericht door Mano » di feb 16, 2016 9:36 am

Demosthenes schreef:
Appie linksbuiten zetten, wetende dat hij op snelheid die back niet zal passeren, dat hij geen voorzet heeft als Gino Dekker en dat diezelfde Gino Dekker veroordeelt is tot de A1, vind ik kwalijker.

Heeft dat misschien te maken met het feit dat er plotseling er veel 'goede' middenvelders doorbreken?
Het middenveld bestaat uit Klaassen (vaste waarde) en 2 anderen.
Bazoer heeft zichzelf bewezen inmiddels dus mag je ook van een vaste waarde spreken.
vd Beek komt eraan maar zou ten kosten van 1 vd 2 hierboven gaan.
Sinkgraven is voor veel geld gehaald, Gudelj idem
En dan komt nu Nouri er ook aan.....

Om die reden wordt gekeken of Nouri niet ergens anders ook kan spelen. (denk ik)
wat dus een slechte zaak is
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De Technische Staf

Bericht door beelzebub » di feb 16, 2016 10:48 am

Mwoah. Soms is een speler er niet klaar voor, en soms kan een andere plek (tijdelijk) beter zijn voor zijn ontwikkeling.

Dennis Bergkamp werd in het begin van zijn loopbaan rechtsbuiten gezet omdat hij te weinig body had. Ik zie een parallel met Nouri. Andere voorbeelden laat ik maar buiten beschouwing (Reiziger van spits naar back, Ronald de Boer van spits naar half etc.).
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De Technische Staf

Bericht door elliquido » di feb 16, 2016 10:53 am

ericsen speelde ook een tijd linksbuiten, wellicht een lichtere plek dan linksmidden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Technische Staf

Bericht door Demosthenes » wo feb 17, 2016 7:40 pm

elliquido schreef:ericsen speelde ook een tijd linksbuiten, wellicht een lichtere plek dan linksmidden
Jol zette hem daar in Ajax 1 neer? Kwam hem dat niet op veel kritiek te staan?

Ajax creëert geen kansen en de speler die dat in de A1 wel doet, moet zich op een andere plek gaan richten, net als onder Trustfull in de B1. Twee spelers waren toen zeker van een plaats op het middenveld: aankoop Melvin Vissers en Jordy Bruijn. Wisselend speelde Efmorfides of Appie rechtsbuiten of in geval van Appie zelfs in de spits. Appie is nog als enige over.

Ajax is voorzichtig met Appie? Spelers zouden toch juist eerder debuteren in Ajax 1, dat zou er veranderen door de JC-revolutie. Appie wordt op 2 april negentien, laat voor een debuut.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9060
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De Technische Staf

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 18, 2016 10:55 pm

Misschien is ie wel niet goed genoeg? Te weinig fysiek bijvoorbeeld?

Er zijn door de jaren heen zóveel talenten bewierookt (zeker ook op dit forum) die het niet gered hebben; Nouri zou dan een van de zovelen zijn. Muric is nog zo'n voorbeeld. Zou megatalent zijn, maar zie hem vooralsnog niet snel debuteren (onder De Boer).

De Boer c.s. zijn sowieso niet zo frivool. Waarom hebben we bijvoorbeeld Cerny al tijden niet meer in het eerste gezien? Die gozer kan voetballen. Denk aan Celtic uit. Dat kan een andere reden zijn waarom Nouri niet debuteert: de technische staf opteert liever voor bewezen middelmaat.

Plaats reactie