EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 10, 2007 8:20 pm

Ongelooflijk dat zo'n Nani 25 miljoen opbrengt, hij mag de veters van Sneijder nog geen eens strikken.

Het zo volprezen Portugal en Belgie vallen me vooralsnog ook vies tegen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » zo jun 10, 2007 8:25 pm

Belgie is twee klassen beter... ik zie er wel een kanshebber voor de titel in... ze missen alleen een echte afmaker voorin... voor de rest hebben ze bijna overal wel klasse lopen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 10, 2007 8:26 pm

Het zal wel, ik vind dit net zo'n suffe wedstrijd als vanmiddag.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo jun 10, 2007 8:29 pm

Jöhnk schreef:Klopt ook. Maar bij Drenthe zie ik dus wel de klasse die ik bij de Ajacieden van Oranje -21 mis. Moeilijk te beargumenteren, maar volgens mij heeft zo'n Drenthe meer balgevoel in zijn kleine teen dan bijvoorbeeld. Babel in zijn hele lichaam.
Ik vond hem hartveroverend in zo'n saaie wedstrijd in elk geval. Flairvol, dat zoek je topch een beetje op zo'n tournooi. Wat een spierbundel trouwens, hij lijkt wel van beton.

België en Portugal komen met goede elftallen nu, maarde wedstrijd valt nog wat tegen. België is de betere partij, veel krakter in deze ploeg, toch opvallend voor de jonge duivels.
Portugal heeft een aantal goede individuen maar komt vooral aanvallend niet echt uit de verf. Joao Moutinho is een fijnbesnaard stylist maar erg flegmatiek en Nani, het kleine iets minder complete neefje van Cristiano Ronaldo, krijgt niks voor elkaar. Almeida is een kansenverprutser eerste klas maar op dit niveau kan hij wel een kunstje, bovendien mist Portugal altijd een goede scorende spits. Fernandes is ook wel iemand om in de gaten te houden.

Jammer dat Belgié Dembele mist.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 10, 2007 8:30 pm

brigade zuid schreef:Het zal wel, ik vind dit net zo'n suffe wedstrijd als vanmiddag.
Vind je? Ik vind het van een stuk hoger niveau. Vooral van Belgische kant. De vorige wedstrijd was schooljongensvoetbal, dit zou zomaar een behoorlijke profwedstrijd kunnen zijn. Er lopen stukken meer spelers met veel potentie rond.

Vermaelen kan zich storten in de Vennegoor-achtige duels met Almeida, die ik verder een prutser eerste klas vind. Pocognoli houdt tot nu toe Nani voor een deel uit de wedstrijd, wat in z'n voordeel spreekt. Vertonghen maakt weer een uitstekende indruk op me. Hij anticipeert goed, beschikt over een geweldig fysiek en duelkracht en is soeverijn in de passing.

Mirralis vind ik tot nu toe wel een goede, opportunistische spits. Mooie looplijnen ook.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo jun 10, 2007 9:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jun 10, 2007 9:00 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: Ik vond hem hartveroverend in zo'n saaie wedstrijd in elk geval. Flairvol, dat zoek je topch een beetje op zo'n tournooi. Wat een spierbundel trouwens, hij lijkt wel van beton.
Wedstrijd niet gezien, maar de lofuitingen aan het adres van Drenthe verbazen me. Is dit dezelfde Drenthe als het ongeleide projectiel dat bij Feyenoord zichzelf voorbijloopt en de fouten aaneenrijgt?!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 10, 2007 9:10 pm

Die fouten maakte hij vandaag ook nog, maargoed, tegen Jong Israel kom je daar wel mee weg. Hij liet tegen de Jonge Joden zien over een prima dribbel te beschikken, zeker als hij na een gelukte actie wat meer zelfvertrouwen krijgt. Maar of dat genoeg is om bijvoorbeeld het grote Oranje te halen? Ik moet het nog zien. Moeten die onnodige fouten en domme verdedigende acties er wel uit, en ik zet er grote vraagtekens bij of dit ooit gaat lukken. Dan zie ik toch veel meer potentie in Urby, die vaker de rust bewaart en meer zijn hersens gebruikt.
Ajax!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 10, 2007 9:12 pm

Drenthe doet me veel meer aan Davids denken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 10, 2007 9:34 pm

Thomas schreef: Vind je? Ik vind het van een stuk hoger niveau. Vooral van Belgische kant.
Tweede helft toch zeker niet, of wel Thomas? Vond met name de Belgen zeer ver terugvallen. Vergeet ook niet dat Nederland in de onmenselijke hitte diende te spelen. Maar goed we kunnen concluderen dat Nederland gewoon alleen bovenaan staat.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 10, 2007 9:39 pm

wimpey schreef:Wedstrijd niet gezien, maar de lofuitingen aan het adres van Drenthe verbazen me. Is dit dezelfde Drenthe als het ongeleide projectiel dat bij Feyenoord zichzelf voorbijloopt en de fouten aaneenrijgt?!
Bij Feyenoord speelde hij als back. Dat maakt nogal een verschil voor deze speler.
Giacomo Puccini schreef:Die fouten maakte hij vandaag ook nog, maargoed, tegen Jong Israel kom je daar wel mee weg. Hij liet tegen de Jonge Joden zien over een prima dribbel te beschikken, zeker als hij na een gelukte actie wat meer zelfvertrouwen krijgt. Maar of dat genoeg is om bijvoorbeeld het grote Oranje te halen? Ik moet het nog zien. Moeten die onnodige fouten en domme verdedigende acties er wel uit, en ik zet er grote vraagtekens bij of dit ooit gaat lukken. Dan zie ik toch veel meer potentie in Urby, die vaker de rust bewaart en meer zijn hersens gebruikt.
Urby is stijlvoller, heeft een nog mooiere trap en weet beter het juiste gewicht aan z'n passes te geven, maar heeft niet de (korte) actie en de pit (als in loopvermogen, kracht en felheid) van Drenthe, waardoor hij niet op het middenveld kan komen te spelen. Dat is balen voor Urby en positief voor Drenthe, want beide spelers hebben een gebrek aan defensief inzicht en positiegevoel.
brigade zuid schreef:
Thomas schreef: Vind je? Ik vind het van een stuk hoger niveau. Vooral van Belgische kant.
Tweede helft toch zeker niet, of wel Thomas? Vond met name de Belgen zeer ver terugvallen. Vergeet ook niet dat Nederland in de onmenselijke hitte diende te spelen. Maar goed we kunnen concluderen dat Nederland gewoon alleen bovenaan staat.
Tweede helft was inderdaad van het niveau van de eerste wedstrijd. Toch zie ik meer potentie bij de Belgen dan bij de Nederlanders.

PS Volgens mij speelde Nederland in 29 graden en België in 30 graden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jun 10, 2007 9:42 pm

30 graden is het hier niet meer om 10 uur 's avonds. een graadje of 20, wel wat benauwd, maar lekker weer om te voetballen, lijkt me.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 10, 2007 9:44 pm

Wel mooi om te zien dat één van de zwakste mannen van het veld bij PSV onder contract staat.

Verder vond ik vooral de eerste helft erg leuk. Heb genoten van enkele spelers van België, waaronder weer een ijzersterke Fellaini.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jun 10, 2007 9:46 pm

België heeft zeker een sterke ploeg, sterker dan Nederland. Voor de goal is het allemaal nog wat weifelachtig, dat brak ze vanavond ook op, anders hadden ze verdiend gewonnen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 10, 2007 9:47 pm

Thomas schreef: PS Volgens mij speelde Nederland in 29 graden en België in 30 graden.
Ik kan me niet voorstellen dat het om half elf 30 graden is in Groningen.

Thomas aangezien jij in Aruba woont wil ik je nog even meegeven dat het Belgische volk een intense haat koestert jegens Nederland, misschien dat je dat soort dingen niet meekrijgt als je niet in Holland woont. Vandaar ook dat ik weiger positieve dingen te zien ten aanzien van Belgica. :icon_redface.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » zo jun 10, 2007 9:48 pm

Duke schreef:België heeft zeker een sterke ploeg, sterker dan Nederland. Voor de goal is het allemaal nog wat weifelachtig, dat brak ze vanavond ook op, anders hadden ze verdiend gewonnen.
Inderdaad, enorm jammer dat Dembele er niet bij is!

Ik vond die Pogcnoli (of hoe je het schrijft) ook erg degelijk overkomen, het lijkt me een prima linksback.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 10, 2007 9:54 pm

Peter schreef:Verder vond ik vooral de eerste helft erg leuk. Heb genoten van enkele spelers van België, waaronder weer een ijzersterke Fellaini.
Fellaini, Vertonghen en Pocognoli hebben indruk op me gemaakt. Pocognoli oogt verdedigend toch wel een stuk sterke dan onze enige echte Urby. Op het middenveld was het mooi om te zien hoe Fellaini en Vertonghen hun gebrek aan pure snelheid goedmaakte met kracht, inzicht en inzet. Ik heb Vertonghen als voetballer toch wel behoorlijk hoog zitten hoor. Een type speler die we de laatste jaren niet uit de Ajax-opleiding hebben zien komen.

Ik vond Vanden Borre als rechtshalf overigens geen misselijke keuze. Hij deed z'n werk goed, kapte menig aanval af en ondersteunde zowel De Roover als Blondel. Het is alleen niet de technicus die hij schijnbaar in zichzelf ziet.
Duke schreef:België heeft zeker een sterke ploeg, sterker dan Nederland. Voor de goal is het allemaal nog wat weifelachtig, dat brak ze vanavond ook op, anders hadden ze verdiend gewonnen.
Klopt. Zoals gezegd vond ik Mirallas wel een aardige, opportunistische spits, maar de ondersteuning en aansluiting was matig.
brigade zuid schreef:Thomas aangezien jij in Aruba woont wil ik je nog even meegeven dat het Belgische volk een intense haat koestert jegens Nederland, misschien dat je dat soort dingen niet meekrijgt als je niet in Holland woont. Vandaar ook dat ik weiger positieve dingen te zien ten aanzien van Belgica. :icon_redface.gif:
:smallgrin.gif:

Ach, ik ben zo'n rare, BZ. Ik zie zelfs goede voetballers rondlopen bij Feyenoord en het Duitse nationale elftal.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo jun 10, 2007 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 10, 2007 9:56 pm

Mirallas heet die spits. Speelde verdienstelijk, maar hij leek wat overzicht te missen voor de goal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 10, 2007 9:57 pm

Ach, ik ben zo'n rare, BZ. Ik zie zelfs goede voetballers rondlopen bij Feyenoord en het Duitse nationale elftal.

Dat is idd wel raar ja.. :icon_wink.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 10, 2007 10:14 pm

Peter schreef:Wel mooi om te zien dat één van de zwakste mannen van het veld bij PSV onder contract staat.
Je bedoelt de speler voor wie Chelsea 9 miljoen overheeft? :smallgrin.gif:

Die Fellaini beviel me niet zo. In de lucht is zijn timing zwak en technisch vind ik hem maar zo zo. Martens hing deze wedstrijd teveel de vedette uit, hij moet directer spelen. Vertonghen was prima.

Nederland bracht er weinig van terecht. Laag tempo, zal het gebrek aan kwaliteit wel zijn. Wat is die Drenthe een kip zonder kop, zeg. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 10, 2007 10:18 pm

joey schreef:Nederland bracht er weinig van terecht. Laag tempo, zal het gebrek aan kwaliteit wel zijn. Wat is die Drenthe een kip zonder kop, zeg. :aai.gif:
Mwah, het is niet makkelijk om het tempo op te schroeven in zo'n lamme ploeg. Als middenvelder deed Drenthe het prima. Dinsdag weer een dag. Hopelijk zette Foppe hem niet tegenover Nani.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 10, 2007 10:25 pm

Als Nani dan net zo slecht is als vandaag redden jij en ik het nog, bij wijze van spreken.

Portugal viel me vies tegen. Zwak.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 10, 2007 10:26 pm

Pocognoli heeft me niet kunnen overtuigen, vond die bleke in het centrum een stuk sterker :ajaxsmiley.gif: . Jan Vertonghen maakte op mij een zeer goede indruk, Maduro kan het shaken. In álles is lange Jan beter, hij weet zijn fysiek beter te gebruiken en de peper die Maduro mist is bij Vertonghen wel in voldoende mate aanwezig. Mag nog wel iets meer meer initiatief naar voren tonen, maar misschien was dat vandaag zijn opdracht niet. Als hij de belofte waarmaakt hebben we de opvolger van Davids al in huis.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 10, 2007 10:33 pm

joey schreef:Als Nani dan net zo slecht is als vandaag redden jij en ik het nog, bij wijze van spreken.
Hoe is het toch mogelijk dat daar 25 miljoen voor neergelegd is he.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 10, 2007 10:34 pm

joey schreef:Als Nani dan net zo slecht is als vandaag redden jij en ik het nog, bij wijze van spreken.
Dat is waar. Hij bakte er helemaal niets van. Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of het voor de speler en het team wel veel nut heeft om zo'n speler mee te nemen. Die jongen heeft z'n absolute toptransfer al gemaakt. Daar doet hij het dus al niet meer voor. Hij vind het waarschijnlijk belangrijker om topfit aan de voorbereiding te beginnen met Manchester.
brigade zuid schreef:Hoe is het toch mogelijk dat daar 25 miljoen voor neergelegd is he.
Wellicht heeft Ferguson hem iets vaker dan 1 keer zien spelen. :wink.gif: Ik herinner me de reacties nog op het spel van Cristiano Ronaldo, in z'n beginperiode bij Manchester.
Giacomo Puccini schreef:Jan Vertonghen maakte op mij een zeer goede indruk, Maduro kan het shaken.
Maduro en Vertonghen hoeven geen concurrenten te zijn. Dat ligt aan de trainer.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 10, 2007 10:38 pm

Klopt, als Ten Cate slim is verkoopt ie Maduro direct.
Ajax!

Plaats reactie