EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » ma jun 11, 2007 9:08 pm

joey schreef:
gaizka schreef:
joey schreef:Arme ZsoG! Pellé doet niet mee? :aai.gif:
Wel bij de selectie? Dat was wel een speler die mij aan Zlatan deed denken.
Zal destijds een beetje overschat zijn geweest. Hij speelt bij Cesena, geloof ik, en in dit team heeft hij geen basisplaats.
Maakte op mij toen een goede indruk, hopelijk krijgt hij nog wat minuten dit toernooi.

Het scorend vermogen is voorlopig droevig, ik heb nog geen echte spits gezien. Het nederlands elftal van vorig jaar (met huntelaar) had zeker favoriet geweest.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 11, 2007 9:16 pm

Wel 1-0 voor Servië.

Edit: Servië wint. Mooi zo, nu moet Italië aan de bak.

Pelle viel in, maar hij viel niet op.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10343
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » ma jun 11, 2007 9:56 pm

niet gekeken, maar ik hoorde dat pazzini errug tegen viel!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 10:25 pm

WP_LeGeNd schreef:niet gekeken, maar ik hoorde dat pazzini errug tegen viel!
Ja. Het is sowieso een vervelend ventje. Bah.

Palladino vind ik een mooie, stijlvolle aanvaller.


Wat vinden jullie trouwens van deze:
'Hij is kopsterk en snel, wordt een tweede Stam en beter'

Foppe de Haan, bondscoach van Oranje -21, geeft hoog op van Ryan Donk

vi.nl

Ligt het nou aan mij? Ik zie het niet hoor.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jun 12, 2007 12:12 am

joey schreef:
gaizka schreef:
joey schreef:Arme ZsoG! Pellé doet niet mee? :aai.gif:
Wel bij de selectie? Dat was wel een speler die mij aan Zlatan deed denken.
Zal destijds een beetje overschat zijn geweest. Hij speelt bij Cesena, geloof ik, en in dit team heeft hij geen basisplaats.
viel sterk in!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 12, 2007 7:27 am

Thomas schreef:Wat vinden jullie trouwens van deze:
'Hij is kopsterk en snel, wordt een tweede Stam en beter'

Foppe de Haan, bondscoach van Oranje -21, geeft hoog op van Ryan Donk

vi.nl

Ligt het nou aan mij? Ik zie het niet hoor.

Beter dan Stam? Lijkt me sterk. Heel sterk. Zou Foppe in de gaten hebben hoe goed Stam is?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34450
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di jun 12, 2007 10:33 am

Servië stunt in Goffert tegen Italië

Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 22:52

Het Goffertstadion was maandagavond het decor voor de wedstrijd Jong Servië - Jong Italië. In het stadion waar NEC normaliter de baas is, zwaait nu de UEFA de sceptor. Zo is het supportershome nu een vrijwillerscentrum, het spelershome het mediacentrum en de gracht onder te hoofdtribune de mixed zone waar spelers na de wedstrijd de media te woord staan.

Zo'n 5000 duizend bezoekers waren getuigen van de wedstrijd tussen de twee jeugdteams. Het meest luidruchtig waren de Serven die hun land gedurende de wedstrijd vocaal steunden. Eén supporter werd in de rust van de wedstrijd aangehouden vanwege het afsteken van siervuurwerk.

De eerste helft kende weinig hoogtepunten. Aan Servische kant was Bosko Jankovic het gevaarlijkst. Zijn vrije trappen, van zo’n 25 meter afstand genomen, gingen maar net naast het Italiaanse doel.

Afbeelding

De Italianen moesten het hebben van slim uitgespeelde counters. In de 31e minuut werd de Servische verdediging verrast door een diepe bal van de Italianen. Palladino mocht in het zestienmetergebied vrij aannemen, hij haalde echter oog in oog voor keeper Kahriman. Tien minuten later was het weer Palladino die voor gevaar zorgde. Chiellini stuurt Palladino diep het zestienmetergebied in. Zijn schot werd echter in de lange hoek gepakt door de Servische keeper Kahriman.

Na rust leek de wedstrijd in het lage tempo verder te gaan. Een gevaarlijk ogend afstandschot van Smiljanic werd nog gemakkelijk gepakt door de ingevallen doelman Emiliano. Later moest de Italiaan toch vissen. In de 63e minuut werd een voorzet vanaf rand zestienmetergebied door de Italianen slecht wegwerkt. De bal kwam voor de voeten van Dejan Milovanovic die met een lage schuiver voor de 1-0 zorgde.

Waar verwacht werd dat de Italianen na de openingsgoal gevaarlijker zouden worden, waren de beste kansen voor de Serven. Toch was er een uitgelezen kans voor de Italiaanse ploeg. Nadat de Servische doelman Kahriman een terugspeelbal op randje zestien oppakte, kregen de Italianen een indirecte vrije schop toegewezen. Van deze buitenkans werd echter niet geprofiteerd. Het harde schot werd geblokt en uit het strafschopgebied gewerkt.

Afbeelding

Het tegenvallende Italië mocht echter van geluk spreken dat Servië de wedstrijd niet besliste. Een vrije trap van Rajkovic werd maar net weggewerkt door doelman Viviano. De corner die daarop volgde leverde een nog grotere kans op. Tosic kon bij de tweede paal vrij inkoppen maar zijn poging ging naast de goal.

In de slotfase was het alles of niets van de Italianen. De lange bal werd gehanteerd en dat leverde bijna succes op. In blessuretijd kopte de verder onzichtbare Pazzini net over. Hij verstierde het feestje voor de Serven echter niet, waardoor recordtitelhouder Italië nog vol aan de bak moet om de groepsronde te overleven.

Karakteristieken:

Servie - Italie 1-0 (0-0). 63. Milovanovic 1-0. Scheidsrechter: Lannoy (Fra). Toeschouwers: 5000. Gele kaart: Jankovic, Mrdja, Babovic, Kahriman (Servie), Chiellini (Italie).

Servie: Kahriman; Kolarov, Rukavina, Ivanovic en D. Tosic; Jankovic, Milovanovic, Smiljanic, Krasic (32. Z. Tosic) en Babovic (76. Drincic); Mrdja (83. Rakic).

Italie: Curci (22. Viviano); Mantovani, Raggi en Andreolli; Aquilani (82. Pelle), Rosina, Nocerino, Chiellini en Montolivo; Pazzini en Palladino (74. G. Rossi).


Klik hier voor meer foto's van Ton Niessing en Broer van de Boom



Bron: http://www.forzanec.nl/

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » di jun 12, 2007 11:23 am

joey schreef:
Thomas schreef:Wat vinden jullie trouwens van deze:
'Hij is kopsterk en snel, wordt een tweede Stam en beter'

Foppe de Haan, bondscoach van Oranje -21, geeft hoog op van Ryan Donk

vi.nl

Ligt het nou aan mij? Ik zie het niet hoor.

Beter dan Stam? Lijkt me sterk. Heel sterk. Zou Foppe in de gaten hebben hoe goed Stam is?
Foppe heeft er ook over dat hij in potentie net zo goed kan worden, hij is nog maar 20 (?). Stam had ook een aantal jaren nodig om zover te komen. Donk vind ik wel een prima verdediger met uitstraling.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 12, 2007 12:06 pm

Ja maar beter?????? Stam was op een gegeven moment misschien wel de beste mandekker van de wereld. Een ervaren coach als Foppe zou dit soort dingen niet moeten zeggen over een jonge speler, daar heeft hij alleen maar last van. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 12, 2007 2:02 pm

Volgens de site van de knvb wordt dit hem: Boy Waterman; Gianni Zuiverloon, Ryan Donk, Ron Vlaar, Calvin Jong-A-Pin; Julian Jenner, Hedwiges Maduro, Otman Bakkal, Royston Drenthe; Ryan Babel, Maceo Rigters.

Wat moet die malle Fries toch met Rigters en Jong-A-Pin? Gewoon Janssen en Pieters in de basis knallen.

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di jun 12, 2007 2:44 pm

Rigters en Jong-A-Pin zijn inderdaad prutsers, maar waar zou je Pieters zetten dan? Hij is geen linksback. Rigters in plaats van Janssen zou ik dan wel weer een goede zet vinden. Verder zou ik met Bakkal op de plaats van Jenner spelen en Bruins naast Maduro centraal op het middenveld. Jenner vind ik ook niks.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 2:44 pm

Drenthe op het middenveld. :neutral.gif:
joey schreef:Ja maar beter?????? Stam was op een gegeven moment misschien wel de beste mandekker van de wereld. Een ervaren coach als Foppe zou dit soort dingen niet moeten zeggen over een jonge speler, daar heeft hij alleen maar last van. :aai.gif:
En vooral de aller beste 1 op 1 verdediger van de wereld.

Ik vind Donk een talentvolle speler die z'n fysiek mee heeft, maar voorlopig druipen zowel het jeugdig elan als de onschuld er vanaf. Hij moet nog veel harder worden, veel meer gaan coachen en veel geconcentreerder spelen.

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di jun 12, 2007 2:45 pm

Hoe laat begint het trouwens?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 12, 2007 2:50 pm

Jong-a-Pin ken ik niet, maar hij viel me niet tegen toen-ie inviel.

Rigters is in principe prut. Maar tegen Israel vond ik hem zeker niet slechter dan Babel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di jun 12, 2007 2:51 pm

Maar die is dan ook per definitie de slechtste van het veld, toch? ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 12, 2007 2:57 pm

Dat was Medunjanin.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di jun 12, 2007 3:27 pm

Mr. Ajax schreef:Hoe laat begint het trouwens?
Nederland - Portugal begint woensdagavond om 20:45 uur. De eerste wedstrijd (18:15) is Israel - Belgie.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 11:33 pm

Omdat we het hier veel over hem hebben. Van FN:
12/6/2007 - Drenthe: nooit zal ik voor een andere Nederlandse topclub spelen
(Gepost door K)

BRON: Algemeen Dagblad

Het Algemeen Dagblad komt woensdag met een groot interview met Royston Drenthe. De linkerflankspeler van Feyenoord laat daarin weten nooit voor een andere Nederlandse topclub te zullen spelen.

,,Edgar Davids is als mijn held sinds ik acht ben,’’ vertelt Drenthe. ,,Dat gaat nooit over. Dat hij een Amsterdammer is en ik een Feyenoorder, ach, daar hoeven we geen geheimpjes over te maken.

,,Feyenoord-supporters weten dat Davids mijn held is. Zij respecteren dat ook, want ze weten dat ik een echte Feyenoorder ben. Nooit zal ik voor een andere topclub in Nederland spelen. Nooit. Dat is niets voor Royston. Maar ik zal me nooit te groot voelen om een handtekening van Edgar Davids te vragen. Dat mag u best weten.’’
\

U? :smallgrin.gif:

Lijkt me wel een sympathiek ventje.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 12, 2007 11:51 pm

Waterman

Zuiverloon - Vlaar-Donk - Jong A Pin

Bakkal-Maduro-Bruins-Drenthe

Jenner-Babel


Die andere spitsen zijn prut. Jenner is ook prut maar beter als die andere prutsers. Dit team sucks gewoon. Zeker zonder Aissati
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » wo jun 13, 2007 8:44 am

Heb er wil zin in vanavond. Nederland Portugal, altijd beladen. En we hebben natuurlijk nog iets recht te zetten!

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jun 13, 2007 9:19 am

Nederland is vorig jaar Europees kampioen geworden hoor....
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jun 13, 2007 9:21 am

Na Quincy is blijkbaar nu Royston Drenthe onze knuffel. Quincy viel op twintig minuten tegen Japan na, bitter tegen. Ik denk dat Drenthe het verder zal schoppen, maar of hij de redder van dit, tegen Israël, zwakke elftal is??????

Ryan Donk werd door Foppe de Haan vergeleken met Jaap Stam, hij zou zelfs beter worden. Dat kan, maar is het niet een beetje vroeg om die vergelijking te maken?

Leuk dat de twee spelers die voor hun team de competitie hebben verknald zo in de schijnwerpers staan als "redders van Jong Oranje".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo jun 13, 2007 9:30 am

Demosthenes schreef:Na Quincy is blijkbaar nu Royston Drenthe onze knuffel. Quincy viel op twintig minuten tegen Japan na, bitter tegen. Ik denk dat Drenthe het verder zal schoppen, maar of hij de redder van dit, tegen Israël, zwakke elftal is??????

Ryan Donk werd door Foppe de Haan vergeleken met Jaap Stam, hij zou zelfs beter worden. Dat kan, maar is het niet een beetje vroeg om die vergelijking te maken?

Leuk dat de twee spelers die voor hun team de competitie hebben verknald zo in de schijnwerpers staan als "redders van Jong Oranje".
Het wordt echt te gek als je het mij vraagt. Eindeloos wordt het EK -21 in beeld gebracht, het wordt allemaal veel belangrijker gemaakt dan het is. Arme Drenthe, die zal wel een gigantische terugslag krijgen als het ineens wat minder gaat lopen. Royston speelt nog onbevangen en dat ziet er leuk uit, maar maakt af en toe wel gigantische verdedigende fouten.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » wo jun 13, 2007 5:07 pm

Rishi schreef:Nederland is vorig jaar Europees kampioen geworden hoor....
Ik doelde op het ''grote'' oranje, ik heb een hekel gekregen aan die portugezen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jun 13, 2007 5:33 pm

Een belg met rood, en gelijk nog een gele voor de spits, lekker doorgaan zo, dan krijgt Nederland het zaterdag nog makkelijker.

Edit: Vertonghen ook geel, zaterdag er ook niet bij.

Moet ik onder de indruk zijn van dit Belgie? Israel is beter.

Plaats reactie