EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jun 25, 2007 8:03 am

Demosthenes schreef: De theorie dat Rigters geprofiteerd heeft van Babel zal komend seizoen bevestigd worden. Ik ben benieuwd in welke competitie Rigters topscorer wordt, want dat gebeurt als hij zo goed is en niet afhankelijk is van Babel.

Ik ben bang dat we over een paar jaar weinig meer horen over Rigters, de uitblinker volgens degene die ik citeer!
Grappig. Alsof Rigters alleen indien hij met Babel speelt, met een uitzonderlijke voetballer kan samenspelen. Tja, het is een opvatting
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 25, 2007 8:05 am

Rigters is een matige speler, die een uitschieter naar boven kende dit toernooi. Maar laten we inderdaad aub niet doen alsof die uitschieter puur de verdienste was van Babel, of was Babel; ook verantwoordelijk voor de loopactie's, aannamens en afwerkingen van Rigters ?

Zonder bal kan een spits niet scoren, maar met bal zal hij het toch echt zelf moeten doen.
Demosthenes schreef:@Baseman
Hoe vaak heb jij hem de laatste jaren zien spelen? Ik weet dat Piet de Visser het altijd over hem heeft, maar ik heb hem sinds de B1 niet meer gezien. Hij was toen een uitblinkende lijnkeeper, die wel eens naast een hoge bal zat (Nee, hij komt niet bij Ajax vandaan).
Hem zien spelen heb ik gedaan tijdens de afgelopen jeugdtoernooien en jeugd EK's. Maar daarin maakte hij wel een uitstekende indruk en in Engeland zijn ze erg te spreken over hem en over zijn ontwikkeling.

Hij wordt geen Gomes (die de hele 16 domineert), hij is een soort Stekelenburg maar dan met lef, rust en coachend vermogen. En het vangen van hoge ballen stampen ze er in Engeland wel in :icon_biggrin.gif:
Laatst gewijzigd door Baseman op ma jun 25, 2007 8:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jun 25, 2007 8:07 am

Tja, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommige Wilders-haters het toch ook wel handig vinden dat ie er is.
‘Wij zijn trots op onze roots’
Het kampioensteam van Jong Oranje bestond zaterdag uit zes voetballers met een Surinaamse achtergrond. In de feestvreugde na afloop waren er niet alleen Oranje en rood-wit-blauwe vlaggen, maar droeg een aantal spelers ook het Surinaamse dundoek om de schouders.

Al te veel hoeven we daar niet achter te zoeken. De jeugd-internationals met een Surinaamse achtergrond zijn trots op hun afkomst, maar tegelijkertijd zijn ze ’gewoon’ Nederlanders.

Alsof ze elkaar de afgelopen weken nog niet genoeg gezien hebben, stappen Ryan Babel, Royston Drenthe, Boy Waterman en Ryan Donk overmorgen met elkaar in het vliegtuig richting Suriname. Gianni Zuiverloon volgt later. Samen met hun vaders en wat andere familieleden (alleen mannen) gaan ze op vakantie naar het land waar hun wortels liggen.

Zaterdag overheersten in de Groningse Euroborg de kleuren oranje en rood-wit-blauw. Maar toen de wedstrijd tegen de Serviërs eenmaal gespeeld was, kwamen er ook Surinaamse vlaggen tevoorschijn. Doelman Waterman en verdediger Donk dansten met het textiel om hun schouders over het veld.

Van bondscoach Foppe de Haan hadden de Surinaamse vlaggen achterwege mogen blijven, zei hij na afloop van de finale. ,,Dat vond ik niet nodig,’’ aldus de trainer. ,,Deze prestatie hebben we met het Nederlands elftal geleverd. Ze moeten maar een andere keer met die vlaggen gaan zwaaien.’’

Drenthe kon de reactie van zijn coach wel begrijpen, zei hij, maar de kleine publiekslieveling voegde er meteen aan toe dat niemand zich zorgen hoefde te maken over zijn liefde voor Nederland.

,,Wij zijn hier geboren en zullen zwoegen en ploegen voor dit land. De mensen hebben de afgelopen twee weken kunnen zien dat we voor Nederland willen vechten. Ik ben met heel mijn hart Nederlander, maar mijn roots liggen in Suriname. Daar ben ik ook trots op. Meer niet.’’

Het basiselftal bestond zaterdag uit zes spelers met een Surinaamse achtergrond (het eerdergenoemde vijftal en topscorer Maceo Rigters). Daarnaast was er plaats voor voetballers van (deels) Antilliaanse (Hedwiges Maduro), Marokkaanse (Otman Bakkal) en Israëlische (Daniël de Ridder) origine. Arnold Kruiswijk en Erik Pieters waren de enige volbloed Nederlanders.

De Haan slaagde er in om zijn multiculturele mix tot een eenheid te smeden. ,,De teamspirit heeft dit toernooi de doorslag gegeven,’’ sprak de geblesseerde aanvoerder Ron Vlaar, kort nadat hij samen met reservecaptain Maduro de beker de lucht in had getild.

,,Vorig jaar hadden we ook een hechte groep. Maar omdat we wisten dat we nu minder individuele kwaliteit hadden, is de teamspirit nog groter geworden. We wilden een klik met het publiek, dat is prima gelukt. Mede dankzij een swingende voetballer als Royston.’’

De sfeer in de groep werd door vrijwel alle betrokkenen als sleutel tot het succes beschouwd. Dat is wel eens anders geweest in een selectie die uit verschillende huidskleuren bestond. Halverwege de jaren negentig deed de zogenaamde ‘kabel’ zijn intrede in het Nederlandse voetbal.

Met die term werd een groep Surinaamse spelers bedoeld, bestaande uit onder anderen Edgar Davids, Clarence Seedorf, Patrick Kluivert en Winston Bogarde. Het was de eerste lichting Surinaamse voetballers die opkwam voor haar eigen identiteit. Het woord kabel kreeg in de media een uiterst negatieve lading.

Bij Jong Oranje speelt het onderscheid in afkomst geen enkele rol, zo lijkt het. Kruiswijk en Zuiverloon lopen in de polonaise gewoon achter elkaar. De Haan en Drenthe zouden vader en zoon kunnen zijn, qua omgang dan.

Julian Jenner, blank, had graag mee gewild op de gezamenlijke vakantie naar Suriname, maar hij had al andere plannen. Jenner: ,,Ik ga al met mijn vriendin naar Mauritius, dat is ook leuk. Ik vond het niet vreemd dat ze met Surinaamse vlaggen zwaaiden. Dat mag toch? Het zijn Surinaamse Nederlanders en Suriname mag trots op ze zijn. Er zijn binnen onze groep helemaal geen kliekjes. Iedereen kan goed met elkaar opschieten.’’

Doelman Boy Waterman werd op de dag van de finale gebeld door zijn neef. ,,Hij zei dat hij op weg naar Groningen speciaal langs Amsterdam zou rijden om een Surinaamse vlag voor me te kopen,’’ vertelde de doelman. ,,Dat vond ik wel mooi. Het is toch het land van mijn afkomst. Maar verder moeten de mensen er niet te veel achter zoeken. We zijn allemaal Nederlanders.’’
www.ad.nl

Laat ik me maar bij de mening van Foppe aansluiten: verstandige man.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jun 25, 2007 8:09 am

Ze moeten dat hele vlaggenzwaaien achterwege laten. Of het nou een vlag is van het land van zichzelf of van de voorouders.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jun 25, 2007 9:14 am

Als je dan toch wilt zwaaien, dan zwaai je met de Nerderlandse vlag.Anders kies je maar voor het Surinaams elftal.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jun 25, 2007 9:21 am

Drenthe verwoordt het prima:
,,Wij zijn hier geboren en zullen zwoegen en ploegen voor dit land. De mensen hebben de afgelopen twee weken kunnen zien dat we voor Nederland willen vechten. Ik ben met heel mijn hart Nederlander, maar mijn roots liggen in Suriname. Daar ben ik ook trots op. Meer niet.’’
Een Amsterdamse, Frieze of Surinaamse vlag. Who fuckin' cares! Ze hoeven niet allemaal spruitjes te eten!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jun 25, 2007 9:23 am

Die hele vlaggen zijn overbodig (en belachelijk). Het is iedereen duidelijk welk land gewonnen heeft, ook zonder uitgebreide nationalistische festiviteiten
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 10:36 am

Doelman Boy Waterman werd op de dag van de finale gebeld door zijn neef. ,,Hij zei dat hij op weg naar Groningen speciaal langs Amsterdam zou rijden om een Surinaamse vlag voor me te kopen,’’ vertelde de doelman. ,,Dat vond ik wel mooi. Het is toch het land van mijn afkomst. Maar verder moeten de mensen er niet te veel achter zoeken. We zijn allemaal Nederlanders.’’
Tja, kunnen we de discussie over de dubbele nationaliteit overdoen. Op het risico af dat ik mezelf ga herhalen: mensen kunnen nu eenmaal bij meer dan een land betrokken zijn. Is het ook een probleem dat Daniël de Ridder overweegt om voor Israël te gaan spelen?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jun 25, 2007 10:41 am

tja, koloniseer je een land om er alle grondstoffen te stelen, krijg je het jaren later nog op je bord terug! Schandalig!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jun 25, 2007 10:50 am

joey schreef:
Doelman Boy Waterman werd op de dag van de finale gebeld door zijn neef. ,,Hij zei dat hij op weg naar Groningen speciaal langs Amsterdam zou rijden om een Surinaamse vlag voor me te kopen,’’ vertelde de doelman. ,,Dat vond ik wel mooi. Het is toch het land van mijn afkomst. Maar verder moeten de mensen er niet te veel achter zoeken. We zijn allemaal Nederlanders.’’
Tja, kunnen we de discussie over de dubbele nationaliteit overdoen. Op het risico af dat ik mezelf ga herhalen: mensen kunnen nu eenmaal bij meer dan een land betrokken zijn. Is het ook een probleem dat Daniël de Ridder overweegt om voor Israël te gaan spelen?
Nee, is geen probleem. Ach, het gaat natuurlijk nergens om, maar opvallend was het wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 10:54 am

Je moet jezelf nooit verloochenen, vind ik. De cultuur van je ouders maakt deel uit van je identiteit. Dat wil niet zeggen dat je je niet moet aanpassen aan je omgeving. Die dingen gaan prima samen.
Ik heb tot op dit moment geen klachten over de Surinaamse jongens van Jong Oranje gehoord. Drenthe is zelfs uitgegroeid tot een held.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jun 25, 2007 11:34 am

Heeft geert wilders al gereageerd? Die praat nooit over voetbalvandalisme, behalve als er Nederlandse Marokkanen of Marokkaanse Nederlanders bij zijn betrokken. geert zal het zwaar hebben, slechts twee blanken in het elftal (die halve jood niet meegerekend) en dan winnen. Dit keer schoten de "allochtonen" met scherp.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma jun 25, 2007 12:08 pm

Raymon schreef:Drenthe verwoordt het prima:
,,Wij zijn hier geboren en zullen zwoegen en ploegen voor dit land. De mensen hebben de afgelopen twee weken kunnen zien dat we voor Nederland willen vechten. Ik ben met heel mijn hart Nederlander, maar mijn roots liggen in Suriname. Daar ben ik ook trots op. Meer niet.’’
Een Amsterdamse, Frieze of Surinaamse vlag. Who fuckin' cares! Ze hoeven niet allemaal spruitjes te eten!
Niet WEER die spruitjes. Hebben jullie dan werkelijk geen énkel ander argument? :excited.gif:

Let's face it, het ís gewoon apart dat wanneer het Nederlands Elftal -21 gehuldigd wordt er 5 spelers met een vlag van een ander land staan te zwaaien. Het is geen groot probleem, maar raar is het zeker wel, dat kan niemand ontkennen.

@ Joey, jouw argument van 'niet verloochenen van jezelf' is natuurlijk onzin, want volgens dat zouden De Ridder, Bakkal en Bruins zichzelf wél hebben verloochend door niet met een Israelische, Marokkaanse en Italiaanse vlag te gaan zwaaien. Alsof je jezelf verloochent als je níet met de vlag van een ander land staat te zwaaien. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jun 25, 2007 12:14 pm

joey schreef:Je moet jezelf nooit verloochenen, vind ik. De cultuur van je ouders maakt deel uit van je identiteit. Dat wil niet zeggen dat je je niet moet aanpassen aan je omgeving. Die dingen gaan prima samen.
Ik heb tot op dit moment geen klachten over de Surinaamse jongens van Jong Oranje gehoord. Drenthe is zelfs uitgegroeid tot een held.
Goed dan, volgende keer dan maar de Marokkaanse vlag, de van Israel, de Surinaamse en mocht Lazovic het lukken om zich tot Nederlander te bekeren die van Servië ook maar alvast klaarleggen .. krijg het idee dat in het kader van de politieke correctheid het nu opeens allemaal maar moet kunnen.

En wat zijn het nu Nederlandse Marokkanen, Joden, Surinamers.Of Marokkaanse, Surinaamse enz. Nederlanders of Nederlanders ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 12:20 pm

Scherrer schreef:@ Joey, jouw argument van 'niet verloochenen van jezelf' is natuurlijk onzin, want volgens dat zouden De Ridder, Bakkal en Bruins zichzelf wél hebben verloochend door niet met een Israelische, Marokkaanse en Italiaanse vlag te gaan zwaaien. Alsof je jezelf verloochent als je níet met de vlag van een ander land staat te zwaaien. :smallgrin.gif:
Zeg ik dat dan?

Wat vinden jullie ervan dat die jongens voor de Suriprofs spelen?

Wat mij betreft mogen ze al dat vlaggenzwaaien afschaffen. Ik vind het maar een dom gedoe als een atleet die net een Olympische medaille gewonnen heeft een vlag krijgt aangereikt waar hij zo nodig mee rond moet lopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jun 25, 2007 12:27 pm

joey schreef:
Scherrer schreef:@ Joey, jouw argument van 'niet verloochenen van jezelf' is natuurlijk onzin, want volgens dat zouden De Ridder, Bakkal en Bruins zichzelf wél hebben verloochend door niet met een Israelische, Marokkaanse en Italiaanse vlag te gaan zwaaien. Alsof je jezelf verloochent als je níet met de vlag van een ander land staat te zwaaien. :smallgrin.gif:
Zeg ik dat dan?

Wat vinden jullie ervan dat die jongens voor de Suriprofs spelen?

Wat mij betreft mogen ze al dat vlaggenzwaaien afschaffen. Ik vind het maar een dom gedoe als een atleet die net een Olympische medaille gewonnen heeft een vlag krijgt aangereikt waar hij zo nodig mee rond moet lopen.
Nee makker, niks afschaffen, gewoon de vlag van het land wat je vertegewoordigd, daar ga je mee staan te zwaaien en niks anders ...

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma jun 25, 2007 12:30 pm

joey schreef:
Scherrer schreef:@ Joey, jouw argument van 'niet verloochenen van jezelf' is natuurlijk onzin, want volgens dat zouden De Ridder, Bakkal en Bruins zichzelf wél hebben verloochend door niet met een Israelische, Marokkaanse en Italiaanse vlag te gaan zwaaien. Alsof je jezelf verloochent als je níet met de vlag van een ander land staat te zwaaien. :smallgrin.gif:
Zeg ik dat dan?

Wat vinden jullie ervan dat die jongens voor de Suriprofs spelen?
Ja, dat zeg je. Je zegt in de discussie over het al-dan-niet showen van buitenlandse vlaggen bij de huldiging van een Nederlands team dat spelers met een buitenlandse roots zich niet hoeven te verloochenen.

Ik vind het prima dat ze voor de Suriprofs uitkomen. Ik vind het hardstikke knap dat ze zoveel jaar na dato die vliegramp nog steeds herdenken en nog steeds (dat is toch zo?) geld ophalen voor projecten in Suriname zelf. Ik heb ook nergens gezegd dat ze zich geen Surinamer mogen voelen, dat moeten ze vooral zelf weten. Ze mogen en trots op zijn, allemaal best. Maar als je het Nederlands Elftal vertegenwoordigd, dan zit je in een team met allemaal Nederlanders en moet je afkomst er even niet toe doen.

Maar Joey, je kúnt me niet oprecht vertellen dat jij het niet ergens een klein beetje vreemd vindt wanneer er bij de huldiging van een land dat Europees Kampioen is geworden, vlaggen van een ander land voor het beeld worden gehouden.

Laatste vraagje, Joey. Waren ze voor jou minder Surinamer geweest en hadden ze zichzelf verloochend wanneer ze die vlaggen achterwege hadden gelaten? Voor mij niet, ze waren evenveel Surinamer geweest.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jun 25, 2007 12:32 pm

Scherrer schreef:Laatste vraagje, Joey. Waren ze voor jou minder Surinamer geweest en hadden ze zichzelf verloochend wanneer ze die vlaggen achterwege hadden gelaten? Voor mij niet, ze waren evenveel Surinamer geweest.
Vraagje aan jou Scherrer. Zijn ze voor jou minder Nederlander omdat ze met die vlaggen hebben staan zwaaien want volgens hunzelf niet:
,,Wij zijn hier geboren en zullen zwoegen en ploegen voor dit land. De mensen hebben de afgelopen twee weken kunnen zien dat we voor Nederland willen vechten. Ik ben met heel mijn hart Nederlander, maar mijn roots liggen in Suriname. Daar ben ik ook trots op. Meer niet.’’
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 12:33 pm

Ik zou er zelf nooit aan meedoen hoor. Het volkslied meezingen, met de vlag zwaaien, bweh.... Het is min of meer verplicht, anders vinden je landgenoten je niet leuk en dat kost weer sponsorcontracten. Je moet er wel tranen uitpersen of uit volle borst zingen dat je 'van Duitschen bloed bent', what the fuck...

Die jongens voelen zich Nederlander én Surinamer. Nou en? Zit ik niet mee.

@Scherrer: nee, dan waren ze voor mij niet minder Surinamer geweest. Ik zeg ook niet dat ze met vlaggen moeten zwaaien om wat dan ook aan te tonen. Maar nu ze het toch gedaan hebben, zit ik er geen moment mee. Ik neem dat hele gezwaai sowieso niet serieus.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma jun 25, 2007 12:37 pm

Raymon schreef:
Scherrer schreef:Laatste vraagje, Joey. Waren ze voor jou minder Surinamer geweest en hadden ze zichzelf verloochend wanneer ze die vlaggen achterwege hadden gelaten? Voor mij niet, ze waren evenveel Surinamer geweest.
Vraagje aan jou Scherrer. Zijn ze voor jou minder Nederlander omdat ze met die vlaggen hebben staan zwaaien want volgens hunzelf niet:
,,Wij zijn hier geboren en zullen zwoegen en ploegen voor dit land. De mensen hebben de afgelopen twee weken kunnen zien dat we voor Nederland willen vechten. Ik ben met heel mijn hart Nederlander, maar mijn roots liggen in Suriname. Daar ben ik ook trots op. Meer niet.’’
Zeg ik ergens dat ze minder Nederlander zijn? Nee. En dat vind ik dan ook niet, zoals ik al meerdere keren heb aangegeven. Ik vind het alleen jammer dat zij zelf wel de behoefte hadden om andere landen te vereren bij de huldiging van het Nederlands Elftal. Meer niet, ik zal ze er ook niet op aankijken, ik vind het prima gasten, vriendelijke jongens, goede voetballers, maar, zoals Foppe en zélfs een PvdA-kamerlid het zeiden 'het was niet nodig'. Niet meer, niet minder.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 12:41 pm

Meen je dat nou? Maken Kamerleden zich tegenwoordig druk om zulke dingen?

Niets beter te doen zeker. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma jun 25, 2007 12:42 pm

joey schreef:Ik zou er zelf nooit aan meedoen hoor. Het volkslied meezingen, met de vlag zwaaien, bweh.... Het is min of meer verplicht, anders vinden je landgenoten je niet leuk en dat kost weer sponsorcontracten. Je moet er wel tranen uitpersen of uit volle borst zingen dat je 'van Duitschen bloed bent', what the fuck...

Die jongens voelen zich Nederlander én Surinamer. Nou en? Zit ik niet mee.

@Scherrer: nee, dan waren ze voor mij niet minder Surinamer geweest. Ik zeg ook niet dat ze met vlaggen moeten zwaaien om wat dan ook aan te tonen. Maar nu ze het toch gedaan hebben, zit ik er geen moment mee. Ik neem dat hele gezwaai sowieso niet serieus.
Ik ook niet, helemaal niet zelfs, maar ik vind het wel prettig wanneer ze Nederland vertegenwoordigen, dat ze dan niet met andermans vlag gaan lopen feesten. Meer niet. Ik heb nu ook geen hekel aan ze, het was alleen overbodig.

Iets anders dan. Ik hoop niet dat je het als belediging of aanval ziet, want zo is het absoluut niet bedoeld, maar ben jij Nederlands? Ik dacht altijd, gezien je negatieve houding tegenover sportieve vertegenwoordigers van dit land en je voorkeur voor Indonesië op cultureel en culinair gebied dat je Indonesiër was. Maar ik zat er dus naast? :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 12:52 pm

Ik een Indonesiër? Nee hoor. :smallgrin.gif:
Ik ben 'gewoon' een Nederlander, Nederlands met het een en ander erdoor, zoals de meeste Nederlanders dat zijn. Want volgens mij heeft bijna iedereen in dit land wel vreemd bloed (Frans, Duits, joods, Indonesisch, of iets anders) in zich.
Ik heb wel veel tijd van mijn leven in het buitenland doorgebracht, waardoor ik een iets afstandelijker kijk op de Nederlandse cultuur heb dan veel anderen. Daardoor begrijp ik ook hoe het is om vreemdeling te zijn in de ogen van anderen terwijl je zelf vindt dat je je optimaal hebt aangepast. De psychologie van de migrant, zeg maar.

Van mij hoeven die vlaggen niet, maar van mij hoeven vlaggen sowieso niet. Maar het is heel onschuldig van die jongens- zo'n Waterman die van zijn neef een vlag krijgt en dat 'wel mooi' vindt, daar schuilt toch geen kwaad in? Je kunt ook meteen overal een probleem van maken, een probleem dat er niet is. Dan voel ik toch iets van: jullie moeten kiezen, en dat vind ik niet terecht. Je kunt prima functioneren als Nederlander terwijl je ook een band hebt met Suriname.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jun 25, 2007 1:28 pm

En als men verliest zijn het opeens weer " Nederlanders " ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 1:53 pm

Je moet naar de intentie kijken, Voetske. Die jongens zijn niet anti-Nederlands. Kijk, het zou een ander verhaal zijn als ze met gebalde vuist stonden te roepen dat die smerige bakra's konden doodvallen. Maar hier zit niets bij, dit is hun manier om hun achterban te groeten. Een ander schrijft: I love you, Mama' op zijn T-shirt en zij doen dit. Ik denk dat ze niet eens op het idee zijn gekomen dat iemand zich eraan zou kunnen storen.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie