EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jun 25, 2007 2:04 pm

joey schreef:Je moet naar de intentie kijken, Voetske. Die jongens zijn niet anti-Nederlands. Kijk, het zou een ander verhaal zijn als ze met gebalde vuist stonden te roepen dat die smerige bakra's konden doodvallen. Maar hier zit niets bij, dit is hun manier om hun achterban te groeten. Een ander schrijft: I love you, Mama' op zijn T-shirt en zij doen dit. Ik denk dat ze niet eens op het idee zijn gekomen dat iemand zich eraan zou kunnen storen.
Niemand maakt er een probleem van.En het is niet de manier om hun achterban te begroeten.Maar je voetbalt onder een vlag, de Nederlandse vlag.Dan moet je niet met een andere vlag staan te zwaaien.Simpel.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jun 25, 2007 2:23 pm

Ik sluit me zowaar een keer bij Scherrer aan :baaa.gif: :wink.gif:
Het is absoluut geen ramp dat ze met Surinaamse vlaggen aan het zwaaien waren, maar ik vond het wel apart en niet nodig.

Het zwaaien met vlaggen is sowieso niet 'des voetballers'...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 3:05 pm

Ik denk dat Scherrer en ik het niet zo oneens zijn. Alleen vind ik dat er teveel ophef over gemaakt wordt. Kamerleden die zich ermee bemoeien, schei uit, zeg! Die jongens hebben in hun enthousiasme met die Surinaamse vlag rondgelopen, uit hun reacties blijkt dat ze niets kwaads in de zin hadden. Om dan te gaan doen alsof de eer van het vaderland op het spel staat, gaat me te ver.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 25, 2007 3:14 pm

Grappig dat die donkere jongens denken dat hun roots ergens in Zuid-Amerika liggen. Volgens mij is het Afrika. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma jun 25, 2007 3:22 pm

Die van jou en mij ook.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jun 25, 2007 3:24 pm

Alleen nog maar Afrikaanse vlaggen voortaan bij sportevenementen! Lijkt me een fijn plan. Of anders in ieder geval allemaal dezelfde, bijvoorbeeld die van de EU.

Afbeelding

:1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma jun 25, 2007 3:33 pm

joey schreef:Ik denk dat Scherrer en ik het niet zo oneens zijn. Alleen vind ik dat er teveel ophef over gemaakt wordt. Kamerleden die zich ermee bemoeien, schei uit, zeg! Die jongens hebben in hun enthousiasme met die Surinaamse vlag rondgelopen, uit hun reacties blijkt dat ze niets kwaads in de zin hadden. Om dan te gaan doen alsof de eer van het vaderland op het spel staat, gaat me te ver.
Volgens mij zijn er weinig kamerleden die zich ermee bemoeid hebben. Degene die ik quote, een PvdA'er dus, werd gewoon de vraag gesteld wat hij ervan vond en hij zei wat ik ook vind, namelijk dat hij het niet nodig vond, maar er voor de rest niet echt mee kon zitten.

De enige die wél weer van de daken begon te schreeuwen was Wilders, maar dat zal niemand verbazen. Die zat er waarschijnlijk op te wachten, is voor hem weer een kans om mensen te beledigen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 25, 2007 4:22 pm

Monkey Tonk schreef:Grappig dat die donkere jongens denken dat hun roots ergens in Zuid-Amerika liggen. Volgens mij is het Afrika. :smallgrin.gif:
Niet per se. Wat denk je van al die Hindoestanen en Chinezen in Suriname? Er zijn ook heel wat mengtypes, ik herinner me bijvoorbeeld dat Marciano Vink Afrikaans, Chinees en Nederlands bloed had.

@Scherrer: zo precies heb ik het niet gevolgd. Het valt dus wel mee. En ach, Wilders... :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma jun 25, 2007 7:12 pm

Bertje schreef: Babel had ook veel beslissende momenten. Babel versierde de penalty tegen Portugal grotendeels en schoot deze zelf binnen. Het tweede doelpunt tegen Portugal kwam voort uit een dramatische crossball die Babel binnen wist te houden en Babel ging nog even twee (dacht ik) man voorbij, waarna Drenthe kon voorzetten. Tegen België helpt hij Rigters aan een niet te missen kans met een prachtige actie: 1-1. In de finale scoort Babel het tweede doelpunt op het moment dat Nederland er niet aan te pas komt. Het derde doelpunt was ook weer op aangeven van Babel. Daar kunnen die vier doelpunten van Rigters wat mij betreft niet tegen op.
Zoals je zelf al aangeeft was Babel in de wedstrijd tegen Engeland eigenlijk non-excisting. Zonder Rigters had Oranje de finale niet gehaald en de wedstrijd tegen Engeland niet uit het vuur gesleept.

En was het niet Rigters die tegen Portugal die pingel versierde? Volgens mij wel.

Rigters was een nobody voor dit toernooi, hij heeft een flinke impact weten te maken. Babelachtig is het voorbije seizoen doodgeknuffeld door zijn trainer. Ik vind derhalve dat Rigters een voor zijn doen betere prestatie heeft geleverd dan iemand die vorig seizoen al even op een WK heeft mogen figureren.

Jij vindt dat Foppe er tactisch niet iets bijzonders van heeft gemaakt. Ik vind van wel. Op een enkele uitzondering na is dit een kwalitatief matige selectie. De organisatie stond, het systeem paste, de opstellingen en wissels deugden. Dan doe je het als trainer m.i. prima.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma jun 25, 2007 7:14 pm

Baseman schreef: Het is absoluut geen ramp dat ze met Surinaamse vlaggen aan het zwaaien waren, maar ik vond het wel apart en niet nodig.
Een extra dikke min voor die jongens wanneer ze een Nederlands - én een Surinaams paspoort zouden bezitten trouwens!

Raar dat de volksmenner uit Oss zich niet heeft laten horen! :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 25, 2007 9:55 pm

wimpey schreef:Zoals je zelf al aangeeft was Babel in de wedstrijd tegen Engeland eigenlijk non-excisting. Zonder Rigters had Oranje de finale niet gehaald en de wedstrijd tegen Engeland niet uit het vuur gesleept.
Hoe zou Rigters spelen als hij de hele wedstrijd op het middenveld moest lopen met drie Engelsen om hem heen?
En was het niet Rigters die tegen Portugal die pingel versierde? Volgens mij wel.
Op aangeven van Babel. Rigters hoefde alleen maar tegen de keeper aan te lopen.
Rigters was een nobody voor dit toernooi, hij heeft een flinke impact weten te maken. Babelachtig is het voorbije seizoen doodgeknuffeld door zijn trainer. Ik vind derhalve dat Rigters een voor zijn doen betere prestatie heeft geleverd dan iemand die vorig seizoen al even op een WK heeft mogen figureren.
Oh, maar ik wil ook helemaal niet zeggen dat Rigters voor zijn doen (voor zover ik dat kan beoordelen, want veel heb ik Rigters hiervoor niet zien spelen) goed heeft gespeeld, maar als ik kijk welke spelers het beste zijn kijk ik niet wie het opvallendst heeft gepresteerd, maar gewoon wie het best heeft gepresteerd. Babel vond ik beter dan Rigters, maar Rigters heeft gewoon goed gepresteerd. Die jongen krijgt vast ergens een mooi contract.
Jij vindt dat Foppe er tactisch niet iets bijzonders van heeft gemaakt. Ik vind van wel. Op een enkele uitzondering na is dit een kwalitatief matige selectie. De organisatie stond, het systeem paste, de opstellingen en wissels deugden. Dan doe je het als trainer m.i. prima.
Babel op het middenveld, De Ridder opstellen en Bruins op de bank laten. En dat bijna een toernooi lang. Deze selectie is minder dan die van vorig jaar, maar naar mijn mening had Nederland minder gelukjes nodig moeten hebben.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jun 25, 2007 10:12 pm

Rigters was een nobody voor dit toernooi, hij heeft een flinke impact weten te maken. Babelachtig is het voorbije seizoen doodgeknuffeld door zijn trainer. Ik vind derhalve dat Rigters een voor zijn doen betere prestatie heeft geleverd dan iemand die vorig seizoen al even op een WK heeft mogen figureren.
Rigters moet echt zo snel mogelijk cashen, want ik vrees dat we hem niet vaak in het Nederlands elftal zullen zien schitteren.

De meesten op AT hadden jouw conclusie over Babel al voor het EK klaar. Babel kan bij weinigen goed doen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 26, 2007 5:22 am

wimpey schreef:Voor mij was Rigters de verrassing en ook de beste. Beslissende goals, beslissende momenten, zo win je toernooien. Nog geen fractie van de reputatie van Babel, maar qua rendement legt ie wel meer gewicht in de schaal. Heel knap van die jongen.
4 goals van Rigters tegenover 2 goals en 2 assists van Babel. Dat valt dus wel mee. Daarnaast vond ik Babel behoudens de statistieken beter spelen en vooral veel meer nuttig werk verrichten. De Haan eiste dingen van Babel die in eerste instantie niet progressief waren voor Babels spel, maar Babel deed het allemaal zonder te mokken (topprof: dat valt niet te ontkennen) en liet in de finale zien wat voor waarde hij voor dit elftal kan hebben in de aanval.
wimpey schreef:Andere man: Foppe. 2 keer op rij een belangrijk jeugdtoernooi winnen, plaatsing voor de OS. Hij smeedt een team, is als mens prima te pruimen, haalt een opmerkelijk rendement uit een matig getalenteerde selectie en had het tactisch (op de verlenging tegen Engeland na) goed voor elkaar. Dan doe je het als trainer uitstekend.
Ik ben het met je eens dat Foppe een uitstekend team heeft weten te smeden, maar hij had (vooral in vergelijking) niet zo heel veel te klagen over z´n team. Vlaar, Donk, Babel, Drenthe en Maduro zijn in mijn ogen bovengemiddeld talentvolle voetballers.

En ik vond De Ridder als rechtshalf niet bepaald een tactische meesterzet. En Donk als middenvelder was een gigantische misser, die gelukkig nog weinig consequenties had.
joey schreef:Overdrijf niet zo. Babel is een jonge speler met mogelijkheden, niet meer en niet minder. Hij kan een heel goeie worden, maar hij is dat nog lang niet. Heb ik steeds gezegd.
Same here. Altijd al genoeg kritiek op Babel gehad.

Wimpey mag gerust zeggen dat we mensen hebben die Babel een zeer talentvolle voetballer vinden en mensen die vinden dat Babel bijzonder weinig kan. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jun 26, 2007 7:07 am

Thomas schreef:
wimpey schreef:Voor mij was Rigters de verrassing en ook de beste. Beslissende goals, beslissende momenten, zo win je toernooien. Nog geen fractie van de reputatie van Babel, maar qua rendement legt ie wel meer gewicht in de schaal. Heel knap van die jongen.
4 goals van Rigters tegenover 2 goals en 2 assists van Babel. Dat valt dus wel mee. Daarnaast vond ik Babel behoudens de statistieken beter spelen en vooral veel meer nuttig werk verrichten. De Haan eiste dingen van Babel die in eerste instantie niet progressief waren voor Babels spel, maar Babel deed het allemaal zonder te mokken (topprof: dat valt niet te ontkennen) en liet in de finale zien wat voor waarde hij voor dit elftal kan hebben in de aanval.
wimpey schreef:Andere man: Foppe. 2 keer op rij een belangrijk jeugdtoernooi winnen, plaatsing voor de OS. Hij smeedt een team, is als mens prima te pruimen, haalt een opmerkelijk rendement uit een matig getalenteerde selectie en had het tactisch (op de verlenging tegen Engeland na) goed voor elkaar. Dan doe je het als trainer uitstekend.
Ik ben het met je eens dat Foppe een uitstekend team heeft weten te smeden, maar hij had (vooral in vergelijking) niet zo heel veel te klagen over z´n team. Vlaar, Donk, Babel, Drenthe en Maduro zijn in mijn ogen bovengemiddeld talentvolle voetballers.

En ik vond De Ridder als rechtshalf niet bepaald een tactische meesterzet. En Donk als middenvelder was een gigantische misser, die gelukkig nog weinig consequenties had.
joey schreef:Overdrijf niet zo. Babel is een jonge speler met mogelijkheden, niet meer en niet minder. Hij kan een heel goeie worden, maar hij is dat nog lang niet. Heb ik steeds gezegd.
Same here. Altijd al genoeg kritiek op Babel gehad.

Wimpey mag gerust zeggen dat we mensen hebben die Babel een zeer talentvolle voetballer vinden en mensen die vinden dat Babel bijzonder weinig kan. :hypocrite.gif:
De Ridder, was een van de beste spelers op die positie van het toernooi. Hij heeft de meeste assists op zijn naam weten te zetten en was betrokken in veel aanvallen.
Donk speelde in de voorbereiding tegen Polen ook op het middenveld en deed dit geweldig. Dus het was niet zo maar een domme ingeving!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 26, 2007 7:29 am

De Haan tegen KNVB over verlangde finaleplaats Peking: „Gaan we regelen”

ORANJE: ROOD, WIT EN BLAUW

Henk Kesler: Uilenberg over Foppe onverstandig”


ZEIST, dinsdag
De KNVB accepteert het niet meer als spelers uitkomend voor een vertegenwoordigend team van de voetbalbond zwaaien met een andere vlag dan de Nederlandse driekleur. Dit vertelde directeur betaald voetbal Henk Kesler gisteren na alle ophef die ontstond omdat diverse jeugdinternationals met Surinaamse roots de vlag van Suriname meedroegen tijdens de huldiging van de Europees kampioen in het stadion.

De actie van onder meer Boy Waterman, Royston Drenthe, Ryan Donk en Gianni Zuiverloon heeft ongekende en de meest uiteenlopende reacties tot gevolg gehad. Kesler: „Wij als KNVB scharen ons vierkant achter bondscoach Foppe de Haan, die de actie van zijn spelers als ongepast ervoer. Natuurlijk hebben wij begrip voor een spontane emotionele actie. Alleen ging dit veel verder en bleven de Surinaamse vlaggen om de spelers gedrapeerd en stonden sommigen er zelfs mee in de erehaag voor de Servische spelers en bij de prijsuitreiking door Michel Platini.” G

Kesler kwalificeerde het als hinderlijk en demonstratief. „Het kwam over als showtime: zo van even laten zien wat ik allemaal durf.

Daar hebben wij bij de KNVB heel veel moeite mee. Dergelijke uitingen horen niet bij Oranje thuis, welk Oranje we ook op pad sturen. In de toekomst zullen we het niet meer accepteren, van geen enkele speler van een vertegenwoordigend team.”

In de evaluatie van het EK onder 21 jaar met Foppe de Haan heeft de KNVB-directie dit aangegeven bij de bondscoach. Ook andere bondscoaches zullen hierop worden gewezen. „Foppe zal erop terugkomen bij die jongens en hen duidelijk maken dat we hier niet van zijn gediend”, weet Kesler. „Internationals kunnen met twee vlaggen wapperen: de Nederlandse driekleur rood, wit, blauw. Daarmee kan iedereen zich identificeren. Of met een vlag van de organisatie zijnde UEFA of FIFA.”

Overigens viel er bij de huldiging van de Europees kampioen in Heerenveen, een dag na de winst tegen Servië, al geen Surinaamse vlag meer te zien.

De UEFA, die een voetbalbond kan beboeten of spelers schorsen als met een andere vlag wordt gewapperd dan de betreffende nationale vlag, laat de zaak rusten omdat het geen politiek statement van de Nederlandse internationals betrof.

De evaluatie met de vandaag 64 jaar geworden Foppe de Haan verliep gisteren in Zeist vanzelfsprekend in een bijzonder plezierige sfeer. De discussie 4-3-3 of 4-4-2 was trouwens niet aan de orde gekomen. Kesler: „Die is mooi een tijdje vooruitgeschoven. Eerst gaan we op vakantie.”

Afbeelding

Suriname wint het EK onder 21 jaar.


Ook de Olympische Spelen was onderwerp van gesprek.
De voetbalbond verwacht minimaal een finaleplaats voor Oranje in Peking. Kesler: „Toen Foppe de Haan werd aangesteld heb ik gezegd dat we naar de Spelen wilden. Gaan we regelen, zei hij toen. Nu heb ik gezegd dat we het bij de KNVB niet voor minder doen dan een finaleplaats. Gaan we regelen, zei hij opnieuw. En Foppe komt zijn afspraken altijd na.”

Vicevoorzitter Jaap Uilenberg van de scheidsrechterscommissie van de UEFA en tevens de baas van de KNVBscheidsrechters is volgens Kesler te ver gegaan in zijn kritiek op De Haans veldbestorming tijdens de strafschoppenserie tegen Engeland. „Om in Telesport openlijk te verklaren dat Foppe helemaal fout zat, vond ik bijzonder onverstandig. Uilenberg had zich gematigder moeten uitlaten en er ook openlijk begrip voor kunnen opbrengen dat Foppe voor zijn team opkwam. Helemaal omdat al die mensen van de UEFA, die erbij waren in Heerenveen, ook niet wisten of De Haan het wel of niet bij het rechte eind had. Uilenberg had zich beter druk kunnen maken over die mensen in z’n eigen organisatie.”
De T.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:06 am

Wat een zeurpiet is die Kesler toch. Foppe de Haan mag wel het veld inrennen, maar Uilenberg mag niet zijn mening geven? :excited.gif:

Over die vlaggenkwestie zullen we het maar helemaal niet hebben. Wat een overdreven gedoe.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 10:18 am

Nederland op zijn smalst. :sad.gif:
Verbied gewoon alle nationalistische uitingen (behalve natuurlijk het volkslied, hoewel die van mij ook niet hoeft). Ik erger me ook aan het zwaaien met de Nederlandse vlag.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 10:23 am

Verbieden om met vlaggen te zwaaien vind je niet smal?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 10:24 am

Nee. Nationalistisch gedoe; bah!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 10:27 am

Het gaat erom dat jij zaken wil laten verbieden omdat die zaken jou niet zinnen.

Dat vind ik smal.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 10:30 am

Nee hoor, niet omdat ze mij niet zinnen. Een sportwedstrijd is geen etalage voor nationalistische gevoelens. Lijkt me een volkomen legitiem standpunt. Maar als je mensen dan toch met die stomme vlaggetjes laat wapperen, tja, laat ze dan wapperen met de vlag van keuze.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 10:33 am

LucaS schreef:Nee hoor, niet omdat ze mij niet zinnen. Een sportwedstrijd is geen etalage voor nationalistische gevoelens. Lijkt me een volkomen legitiem standpunt.
Je zei net iets anders.

Van mij mag iedereen met de vlag van zijn keuze zwaaien. Maar vreemd blijft het wel. Stel dat Charisteas op de coolsingel met een Ajaxvlag gaat staan wapperen. :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 10:35 am

Charisteas op de Coolsingel? Gaat het wel goed met je, Jöhnk?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 10:38 am

Zei ik wat anders? Volgens mij niet, maar goed, wat ik bedoel is dat je het of moet toestaan of moet verbieden, maar je zeker niet met de keuze van individuele sporters moet gaan bemoeien. Ik vind het smal om een Nederlandse vlag wel toe te staan en een Surinaamse niet. Daarmee zeg je dus in feite dat een echte Hollander zoiets niet zou of hoort te doen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jun 26, 2007 10:39 am

Een sportwedstrijd, zeker van landenteams, is juist bij uitstek een etalage voor nationalistische uitingen. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar zo is het natuurlijk wel. En vlaggen horen daar bij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie