WK 2022

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

WK 2022

Bericht door Kowalczyk » ma dec 06, 2010 10:37 am

Ook alvast maar effe een topic over het WK van 2022. In Qatar. Daarover gaat vandaag mijn column 'Balgevoel', die zowel te lezen is op mijn Hyves-pagina als op NU SPort.nl. Heeeeuuujj!!

K.
Still alive...

joey
Erelid

Re: WK 2022

Bericht door joey » za dec 11, 2010 12:17 pm

Ik heb de discussie over de toewijzing van de WK's kunnen volgen op BBC World. Heel vermakelijk. De Engelsen waren er zeker van dat ze de buit binnen hadden. Op grond waarvan, dat vroeg ik me toen al af. Ze riepen om het hardst dat ze zo'n goede competitie hadden en dat de Engelsen zo van voetbal hielden. Alsof dat argumenten zijn. Vandaag de dag gaat het 'gewoon' om geld.

Typerend voor de eigendunk van westeuropese landen. Alsof er elders niets gebeurt.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 11, 2010 6:33 pm

Eigendunk van de Engelsen he..

Die idioten hemelen hun eigen spelers, competitie en alles daaromheen helemaal op. Maar de Engelse ploeg bakte er niks van op het WK en de laatste eindtoernooien, de clubs presteren alleen omdat ze miljoenen investeren en de ene na de andere club wordt overgenomen door een Arabier en dan zeuren ze nu dat het WK naar een Arabisch land gaat :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za dec 11, 2010 6:44 pm

Voetbal hoort gewoon in Europa en het is een klap in het gezicht van het échte voetbal dat het belangrijkste toernooi nu naar zo'n irritant kutflutland gaat waar twee kamelen en een bedoeïne wonen.

In Qatar gebeurt ook niks. Ja, er wonen wat reike sjeiks die veel teveel pieken hebben. Verder geen énkele voetbalcultuur. Voor wie is een WK in Qatar leuk, buiten die 40.000 Qatari die er wonen en de corrupte FIFA-bobo's? Niemand.

2012: EK in Oekraïne en Polen. Kut. Oekraïne is lastig te bereizen, landen zijn armzalig, geen leuke pubs, etc.
2014: WK in Brazilië. Kut te bereizen, wel een mooi land, maar ik zal hier niet te moeilijk over doen.
2016: EK in Frankrijk. Prima. Kutland, maar dichtbij.
2018: WK in Rusland. Kut te bereizen, corrupt, nationalistisch volk, niks.
2020: EK in ???
2022: WK in Qatar. Kut in elk opzicht.

Kortom, het eerste WK waar ik weer met een busje heen kan karren om daar lekker te bieren en te schreeuwen is op z'n vroegst in 2026. Dan ben ik 43. Bah!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za dec 11, 2010 7:47 pm

Nu de FIFA zich zo opzichtig door het oliegeld heeft laten omkopen gaat de UEFA een statement maken. Het volgende EK gaat dus naar een land waar ze geen cent meer overhebben. Thijs, in 2020 mag je lekker gaan rondkarren in IJsland! En in 2024 is Albanië aan de beurt.

Heeft Oceanië al eens een WK georganiseerd? Volgens mij niet, dus op je 43e mag je al jetlaggend de vegemite met Fosters wegspoelen als Australië en Nieuw Zeeland de organisatie gaan delen. En daarna wordt het WK opgekocht door de drugsbazen van Mexico.

:666.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 12, 2010 11:56 am

Thijs schreef:Voetbal hoort gewoon in Europa en het is een klap in het gezicht van het échte voetbal dat het belangrijkste toernooi nu naar zo'n irritant kutflutland gaat waar twee kamelen en een bedoeïne wonen.

In Qatar gebeurt ook niks. Ja, er wonen wat reike sjeiks die veel teveel pieken hebben. Verder geen énkele voetbalcultuur. Voor wie is een WK in Qatar leuk, buiten die 40.000 Qatari die er wonen en de corrupte FIFA-bobo's? Niemand.

2012: EK in Oekraïne en Polen. Kut. Oekraïne is lastig te bereizen, landen zijn armzalig, geen leuke pubs, etc.
2014: WK in Brazilië. Kut te bereizen, wel een mooi land, maar ik zal hier niet te moeilijk over doen.
2016: EK in Frankrijk. Prima. Kutland, maar dichtbij.
2018: WK in Rusland. Kut te bereizen, corrupt, nationalistisch volk, niks.
2020: EK in ???
2022: WK in Qatar. Kut in elk opzicht.

Kortom, het eerste WK waar ik weer met een busje heen kan karren om daar lekker te bieren en te schreeuwen is op z'n vroegst in 2026. Dan ben ik 43. Bah!
Reike sjeiks? :666.gif:

Tja, dit is alleen maar jouw gezichtspunt. Het WK in Zuid-Afrika zou zogenaamd niets worden, maar het is prima verlopen. De machtsverhoudingen in de wereld zijn aan het verschuiven. Wen er maar aan.
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter

Bericht door Wouter » wo jan 12, 2011 8:29 pm

De FIFA is gewoon een corrupte kutorganisatie die een WK niet eens organiseert in een land waarin het ook daadwerkelijk (in de zomer) gespeeld kan worden. In Qatar kan het dan gewoon tegen de 50 graden worden. Willen ze in de winter gaan voetballen en het hele speelschema omgooien. Belachelijk gewoon.

Het is gewoon het mooiste als het WK in echte voetballanden wordt georganiseerd. Engeland, Duitsland, Italië, Spanje, Brazilië. Zoiets. En als je per se het Midden Oosten wil aandoen, ga dan naar Turkije.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 13, 2011 7:44 pm

Waarom is het eigenlijk belachelijk om het speelschema om te gooien. Is het schema heilig of zo?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 20, 2011 1:34 pm

'Qatar raakt WK 2022 mogelijk kwijt'
Uitgegeven: 20 mei 2011 13:51
Laatst gewijzigd: 20 mei 2011 13:50

AMSTERDAM - Het WK in 2022 vindt mogelijk niet in Qatar plaats. Er komt een onderzoek naar corruptie rond de stemprocedure bij de toewijzing van het WK. FIFA-voorzitter Sepp Blatter sluit niet uit dat de toewijzing aan Qatar teruggedraaid wordt.
© ANPDat meldt de Britse krant The Independent vrijdag.

Twee officials van de FIFA zouden bij de stemprocedure van de WK's van 2018 en 2022 smeergeld hebben aangenomen. Issa Hayatou en Jacques Anouma boden volgens de Sunday Times hun stem bij Qatar aan in ruil voor ongeveer twee miljoen euro.

Als Qatar het WK verliest, zou het voor het eerst zijn dat een land een WK-organisatie verliest. De toewijzing van het toernooi moet dan weer geheel opnieuw worden gestart.

Verkiezingen

De 75-jarige Blatter voert op dit moment campagne om op 1 juni te worden herkozen als preses van de FIFA. Zijn enige uitdager is Mohamed bin Hammam uit Qatar.

De Engelse bond FA liet donderdag weten niet te stemmen bij de presidentsverkiezingen, vanwege de corruptie die zich zou afspelen bij de wereldvoetbalbond.

© Novum
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 30, 2011 11:07 am

FIFA: Blatter niet verdacht, Bin Hammam geschorst

vk UPDATE Er komt geen verder onderzoek naar vermeende omkooppraktijken van FIFA-voorzitter Sepp Blatter. Dat heeft de ethische commissie van 's werelds overkoepelende voetbalorganisatie zondag gezegd. De uitspraak kwam na verhoor van diverse kopstukken binnen de organisatie.

De leden Mohamed bin Hammam en Jack Warner daarentegen worden voorlopig geschorst. Zij worden wel verdacht van corruptie. Vooruitlopend op de uitspraak had Bin Hammam uit Qatar zich zaterdag teruggetrokken uit de race om het voorzitterschap van de FIFA.

Voorlopig is er niet meer dan een zaak tegen de twee leden van de FIFA. De commissie haastte zich te zeggen dat hun schuld nog niet is bewezen. 'Ze moeten wel veel vragen beantwoorden.' De twee zouden stemmen hebben gekocht in het voordeel van Bin Hammam.

Geen tegenkandidaten
Blatter heeft nu geen tegenkandidaten voor zijn herverkiezing, komende woensdag. De ethische commissie liet ook weten geen aanleiding te zien de procedure stil te leggen. Dat betekent dat eigenlijk zeker is dat de Zwitser ook de komende jaren de baas van de FIFA blijft.

'Er is geen enkel reden om de verkiezing komende woensdag niet te laten doorgaan', verklaarde Jerome Valcke, secretaris-generaal van de FIFA. 'Ik geef toe dat het tijdstip hoogst ongelukkig is, maar dat is nu eenmaal niet anders. Een concrete reden tot uitstel hebben we niet. Er is inderdaad nog maar een kandidaat, maar dat is voldoende.'

Door slijk gehaald
Bin Hammam trok zich zaterdag terug voor het voorzitterschap. In een verklaring liet hij weten te zijn geraakt door de beschuldigingen van corruptie. 'Ik kan niet toestaan dat de naam van FIFA nog meer door het slijk wordt gehaald. Mijn persoonlijke ambitie moet de waardigheid en integriteit van deze organisatie niet in de weg staan.'

Beckenbauer
Blatter kreeg steun van het Duitse icoon Franz Beckenbauer. Hij noemde Blatter nog altijd de aangewezen persoon om voorzitter van de FIFA te zijn. 'Het is een zware taak. Ik denk dat Blatter met zijn staf bewezen heeft het aan te kunnen.'

Beckenbauer haalde wel uit naar de toestand van de FIFA in het algemeen. 'Wat nu gebeurt, is slecht voor het imago van het voetbal', zegt Beckenbauer. 'Ik ga ervan uit dat binnenkort duidelijk wordt dat er geen schandalen hebben plaatsgevonden en we kunnen overgaan tot de orde van de dag. Maar dit is een ramp voor de organisatie.'

Beckenbauer is ondanks alles niet in de race om het voorzitterschap. 'Geen denken aan', aldus de oud-international.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jul 25, 2013 9:54 am

'WK 2022 in november en december'

De FIFA wil dat het WK 2022 in Qatar wordt georganiseerd in de maanden november en december.

Dat berichten verschillende media, waaronder Der Kicker. Aanvankelijk speelde de mondiale voetbalbond met de gedachte om het toernooi in januari 2022 te houden.
Het lijkt inmiddels uitgesloten dat het evenement plaatsheeft in de zomer, vanwege de hoge temperaturen in Qatar.
"Met een WK in de zomer kan het geen volksfeest worden. Je kunt misschien wel alle WK-stadions afkoelen, maar je kunt niet het hele land koel houden", zei FIFA-voorzitter Sepp Blatter onlangs.
De finale van de mondiale eindronde zou op 18 december 2022 worden afgewerkt.
Een WK in de winter heeft grote gevolgen voor de kalender van het Europese clubvoetbal. Bijna alle Europese competities, inclusief de Europese bekertoernooien, beginnen in augustus of september.
Ik ben toch erg benieuwd hoe ze dit in Europa erdoor willen gaan drukken
YNWA

Arthur

Bericht door Arthur » do jul 25, 2013 10:23 am

Dan zal waarschijnlijk het lopende seizoen worden onderbroken voor het WK. Lijkt me vrij rampzalig, maar de FIFA heeft natuurlijk andere belangen.
Better to remain silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt.

M..

Bericht door M.. » do jul 25, 2013 10:30 am

InnerHarbour schreef:
'WK 2022 in november en december'

De FIFA wil dat het WK 2022 in Qatar wordt georganiseerd in de maanden november en december.

Dat berichten verschillende media, waaronder Der Kicker. Aanvankelijk speelde de mondiale voetbalbond met de gedachte om het toernooi in januari 2022 te houden.
Het lijkt inmiddels uitgesloten dat het evenement plaatsheeft in de zomer, vanwege de hoge temperaturen in Qatar.
"Met een WK in de zomer kan het geen volksfeest worden. Je kunt misschien wel alle WK-stadions afkoelen, maar je kunt niet het hele land koel houden", zei FIFA-voorzitter Sepp Blatter onlangs.
De finale van de mondiale eindronde zou op 18 december 2022 worden afgewerkt.
Een WK in de winter heeft grote gevolgen voor de kalender van het Europese clubvoetbal. Bijna alle Europese competities, inclusief de Europese bekertoernooien, beginnen in augustus of september.
Ik ben toch erg benieuwd hoe ze dit in Europa erdoor willen gaan drukken
Niet zo moeilijk, de FIFA roept, de UEFA blaft, de landelijke bonden steken de tong uit en kwispelen en de supporters zoeken het maar uit.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 25, 2013 10:35 am

Nou. Misschien bevalt het zo goed dat er niet meer in de winter gevoetbald gaat worden daarna. Waarom ligt het voetbal stil met dit mooie weer en moeten voetballers en supporters koukleumen bij -5?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jinne
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jinne » do jul 25, 2013 10:42 am

Omdat we anders niet meer op zomervakantie kunnen zonder wedstrijden te missen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs

Bericht door Thijs » do jul 25, 2013 10:43 am

Dat moet nu ook aangezien heel Nederland in augustus op de Playa ligt en het seizoen overmorgen alweer begint.

Wat mij betreft voetballen we niet in januari en wel nog de gehele maand mei.

Arthur

Bericht door Arthur » do jul 25, 2013 10:52 am

Thijs schreef:Dat moet nu ook aangezien heel Nederland in augustus op de Playa ligt en het seizoen overmorgen alweer begint.

Wat mij betreft voetballen we niet in januari en wel nog de gehele maand mei.
Daar ben ik ook voor, want dan worden we sowieso elk jaar kampioen :ajaxsmiley.gif:
Better to remain silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 25, 2013 12:24 pm

Arthur schreef:Dan zal waarschijnlijk het lopende seizoen worden onderbroken voor het WK. Lijkt me vrij rampzalig, maar de FIFA heeft natuurlijk andere belangen.
Dat gaan de grote clubs nooit accepteren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs

Bericht door Thijs » wo jan 08, 2014 1:48 pm

Het wordt in de winter gehouden..

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jan 08, 2014 2:45 pm

Waarschijnlijk. Valcke heeft nog iets voor zijn beurt gesproken. Het spel rondom de opvolging van Blatter lijkt oook beginnen als Valcke zo wordt terug gefloten...

Benieuwd wat de FIFA met hun andere baby, het WK voor clubs, doet. In de zomer van 2022 of 2023 lijkt me te kort op die van 2021 of 2023.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 08, 2014 4:37 pm

Kun je nagaan hoe ze met dit WK in hun maag zitten. Ben benieuwd hoe dit verder zal gaan, een onderbreking van de competities lijkt me onvermijdelijk. Betekent waarschijnlijk wel dat de topspelers een stuk fitter aan een WK beginnen, omdat ze geen compleet loodzwaar seizoen in de benen hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jan 08, 2014 4:58 pm

Behalve het WK aan sich wat zo'n 3 a 4 weken duurt... De meeste landen hebben normaal zo'n 4 tot 6 weken voorbereiding. Normaal hebben de spelers na een WK vakantie, omdat ze zo'n lang seizoen hebben. Nu kunnen ze meteen door. Wie weet zijn de Afrikaanse landen in het voordeel, die weten hoe het is om de Africa Cup midden in januari te spelen?

Zo'n WK in de winter.. Het zal z'n weerslag hebben op drie complete seizoenen vrees ik. Het gebroken seizoen 2022-2023 plus de seizoenen ervoor en erna die waarschijnlijk iets eerder resp iets later zullen beginnen. Als ik een middenmotor was in een Europese competitie zou ik nu alvast een plannetje smeden om juist in 2022 een landskampioenscoup te plegen. :ajaxsmiley.gif:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do feb 06, 2014 11:08 am

Nog één keer een column over de misstanden in Qatar, omdat 'ie echt nog even geschreven moest worden.

Mijn Balgevoel-column op NUsport, dus. Over dode bouwvakkers in Qatar en een tweet van Michael Van Praag.

HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 07, 2014 11:18 am

Ik ben het helemaal met de inhoud eens :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 08, 2014 9:59 am

Eens kijken of Van Praag nu ook de tijd heeft om een antwoord te sturen. Ik schat zo in dat hij even te druk is. :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie