WK onder 17

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

WK onder 17

Bericht door Duke » vr jun 17, 2011 10:34 am

Even voorstellen: WK-selectie van Oranje Onder-17
17/06/2011 10:00

Het Nederlands elftal voor spelers onder zeventien jaar begint zaterdag met de groepswedstrijd tegen Congo aan het WK in Mexico. De ploeg van bondscoach Albert Stuivenberg gaat de jacht op de wereldtitel in als Europees kampioen.

Oranje Onder-17 veroverde die prijs vorige maand in Servië door buurland Duitsland in de eindstrijd met 5-2 te kloppen. Sinds 7 juni zijn de selectie en de technische staf van Stuivenberg weer bij elkaar en wacht een nieuwe uitdaging.

Feyenoord hofleverancier
De 21-koppige spelersgroep van Stuivenberg bevat zes spelers van Feyenoord, dat daarmee hofleverancier is. Ajax en PSV leveren elk drie spelers, terwijl Sparta Rotterdam en AZ worden vertegenwoordigd door twee spelers.

Negentien van de 21 internationals staan onder contract bij Nederlandse profclubs. Alleen aanvaller Gyliano van Velzen (Manchester United) en Kyle Ebecilio (Arsenal) hebben buitenlandse werkgevers.

Memphis Depay topscorer
In de huidige WK-selectie is PSV-middenvelder Memphis Depay de productiefste speler. De zeventienjarige international kwam in veertien interlands tot zeven treffers. Achter hem volgen aanvaller Anass Achahbar en middenvelder Kyle Ebecilio met respectievelijk vijf en vier doelpunten.

Lang ongeslagen
Oranje Onder-17 speelde - mede vanwege examenverplichtingen van diverse spelers - sinds de gewonnen EK-finale geen enkel duel meer. De ploeg bleef in zijn laatste vijftien interlands (competitief en vriendschappelijk) ongeslagen: elf overwinningen en vier gelijke spelen.

De laatste nederlaag dateert van 15 september 2010, toen Duitsland op het vierlandentoernooi met verder Italië en Israël met 2-1 te sterk was. Sinds die verliespartij hoefde Oranje in de vijftien daaropvolgende wedstrijden slechts vier (!) treffers te incasseren.

Afbeelding

De lichting van het Nederlands elftal voor spelers onder zeventien jaar van dit seizoen bestaat uit spelers die geboren zijn op of na 1 januari 1994.
www.vi.nl
Europees kampioen Oranje -17 op WK met geheim wapen

Het Nederlands elftal onder 17 jaar doet de komende weken een gooi naar de wereldtitel. De regerend Europees kampioen had al een ijzersterke selectie, maar is door de terugkeer van Spartaan Adnan Bajic nog beter geworden. De talentvolle linkspoot herstelde wonderbaarlijk snel van een beenbreuk. 'Ik heb tijdens mijn revalidatie alles op alles gezet om fit te worden. Het is gelukt.'

Op 22 januari brak Spartaan Adnan Bajic zijn scheenbeen. Nog geen vijf maanden later behoort hij tot de WK-selectie van Oranje onder 17 jaar. Eén van de grootste talenten van Nederland heeft grote plannen. 'Voor mijn gevoel gaat het seizoen pas nu beginnen', lacht de vrolijke linkspoot.

Toen zijn leeftijdsgenoten op 15 mei in Novi Sad de Duitsers met 5-2 van de grasmat veegden en op die manier de Europese titel veroverden, zat Bajic voor de televisie. De middenvelder van Sparta durfde nog slechts te dromen van deelname aan de wereldtitelstrijd in Mexico. 'Ik had nog gehoopt het EK in Servië te halen, maar dat bleek onmogelijk', zegt de zoon van Bosnische ouders tegen het AD.

'Ik was blij voor de jongens, maar wist ook dat de coach niet veel zou veranderen in zijn selectie na het veroveren van een Europese titel. Toch heb ik tijdens mijn revalidatie alles op alles gezet om op tijd fit te geraken. Daar heb ik met de medische staf van Sparta heel bewust naar toe gewerkt.'

De Rotterdamse club liet hem, om ritme op te doen, nog opdraven tegen Feyenoord A1 en De Graafschap A1. 'Daarnaast speelde ik drie toernooien' zegt Bajic, die tweemaal werd gekozen tot speler van het toernooi. 'Toen bondscoach Albert Stuivenberg belde met de vraag hoe ik er voor stond, gloorde er weer hoop. Ik ben heel blij dat ik er bij ben.'

Bajic is razendsnel teruggekeerd van 'een mooie botbreuk', overigens opgelopen na een onschuldig duel met Feyenoorder Karim Rekik. Zaterdag arriveerde hij met Oranje in Mexico. 'We zullen ons moeten aanpassen aan het spelen op hoogte en de warmte', zegt hij.

'Bovendien is de kracht van veel tegenstanders onbekend. Van Noord-Korea is nauwelijks iets bekend, Congo is fysiek erg sterk en Mexico zal in eigen land willen vlammen. Voetballend zullen wij voor niemand onder doen, maar de wereldtitel veroveren is natuurlijk niet zomaar te doen. We zullen top moeten zijn.'

Wedstrijden te zien op Eurosport
Wie de wedstrijden van Oranje onder 17 tijdens het wereldkampioenschap in Mexico wil volgen, is aangewezen op Eurosport. Oranje speelt zaterdagnacht om 01.00 uur zijn openingswedstrijd tegen Congo. Dat duel is op internet live te zien op Eurosport Player. De wedstrijd wordt een dag later, 's avonds om 20.30 uur, integraal uitgezonden. Het tweede duel met Noord-Korea op dinsdag 21 juni is wel live op televisie te zien. De aftrap is dan om 22.00 uur. De derde groepswedstrijd tegen gastland Mexico (25 juni) is live op internet te volgen en een dag later integraal op tv.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » za jun 18, 2011 9:59 pm

Het WK is begonnen. :cheer.gif:

Iemand die opblijft voor Nederland - Congo? 1 uur pas.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: WK onder 17

Bericht door Lionel » za jun 18, 2011 10:01 pm

Argentinië krijgt pak slaag. 3-0 bij rust.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » za jun 18, 2011 10:03 pm

Ik las het. De Fransen schijnen veel beter te zijn.

Zit nu de tweede helft te kijken.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » za jun 18, 2011 10:13 pm

Haha, er wordt gedold met Argentinië. Ze snijden er steeds probleemloos doorheen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » za jun 18, 2011 10:22 pm

Afbeelding
Congo onder-17. Do you believe it?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17

Bericht door joey » za jun 18, 2011 11:30 pm

Jan, Piet, Joris en Corneel, om met Tonnie Pronk te spreken. :smallgrin.gif:

Kan helaas niet kijken.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » za jun 18, 2011 11:39 pm

Ow, da's jammer. Je mist krachtmens Danzell Gravenberch.
Nederland: De Jong, Disveld (c), Kongolo, Rekik, Willems, Ebecilio, Ayoub, Achahbar, Trindade de Vilhena, Depay en Gravenberch.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17

Bericht door joey » za jun 18, 2011 11:47 pm

Jordi dus niet?

En Bajic dus ook niet.


Ja, ik vind het ook jammer, maar wat een hopeloze tijd. Ik moet morgen bijtijds op.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » zo jun 19, 2011 12:49 am

De wedstrijd van Nederland wordt morgen integraal op Eurosport uitgezonden.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » zo jun 19, 2011 1:52 am

Gravenberch verliest de wedstrijd voor het Nederlands elftal. Dom, dom balverlies op een plek waar het niet mag, met veel medespelers voor de bal. De Congolezen counterde razendsnel met 4-5 man tegenover twee overgebleven NL-verdedigers, waarvan Jetro ook nog verkeerd stapte voor buitenspel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17

Bericht door joey » zo jun 19, 2011 9:45 am

Waren die spelers van Congo echt zo...volwassen?

Tegen zo'n team moet je het baltempo hoog houden. Dat lukte blijkbaar niet?

Tja, Gravenbergh leed dus dom balverlies, maar voor het dan een goal is gebeurt er nog een hoop.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » zo jun 19, 2011 9:55 am

De spelers van Congo waren allemaal groot en pijlsnel. Een behendige linksbuiten, vijftien jaar naar het schijnt, maakte het de rechtsback tevens aanvoerder van het NL-elftal erg lastig. Echter, zou het geen Afrikaanse ploeg zijn als ze niet steeds van onmogelijke afstanden op goal proberen te mikken. Nederland maakte een uitgebluste indruk. Geen bezieling en creativiteit. Konden weinig creëren. De opbouw verliep in een slakkentempo en de combinaties liepen snel spaak.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

WK onder 17

Bericht door jabu » zo jun 19, 2011 10:01 am

joey schreef:Tsja, Gravenbergh leed dus dom balverlies, maar voor het dan een goal is gebeurt er nog een hoop.
Idd: http://www.youtube.com/watch?v=bN0RKs16 ... ata_player

Bovendien wordt hij ook niet echt lekker aangespeeld en staat vooral de organisatie heel slecht.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17

Bericht door joey » zo jun 19, 2011 10:45 am

Vijftien, tja... :confused.gif:

Tja, dat lag niet alleen aan Gravenbergh. De rest was niet echt alert. Erg slim is het natuurlijk niet om de bal zo te verspelen.

Ook tijdens het EK was het baltempo bij dit Oranje vaak niet zo hoog. Maar uitgeblust? Heeft misschien met de omstandigheden te maken? Spelen ze daar soms op hoogte?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: WK onder 17

Bericht door Jöhnk » zo jun 19, 2011 10:52 am

Lekker slim. Je staat met zeven man voor de bal en dan speel je iemand aan met vijf Congolezen om hem heen. :confused.gif:

Het hoort er natuurlijk wel een beetje bij, verliezen van dit soort teams. Dat is toch ook de charme van jeugdvoetbal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17

Bericht door joey » zo jun 19, 2011 11:01 am

Gravenbergh is dan ook niet slim. Zou er voor hem nog toekomst zijn bij Ajax? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » zo jun 19, 2011 11:05 am

Uit de B1 van vorig seizoen zie ik niemand het eerste halen dan Kishna alleen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

WK onder 17

Bericht door jabu » zo jun 19, 2011 11:13 am

joey schreef:Gravenbergh is dan ook niet slim. Zou er voor hem nog toekomst zijn bij Ajax? :confused.gif:
Het is vooral niet slim van zijn teamgenoot om hem daar zo aan te spelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: WK onder 17

Bericht door joey » zo jun 19, 2011 11:15 am

En zelfs dat moeten we wel afwachten. Al zal de nieuwe leiding meer oog hebben voor dergelijke spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » zo jun 19, 2011 11:38 am

Sowieso loopt er in de bovenbouw heel weinig écht talent rond. De A1 is bekend, maar wat daaronder aankomt is bijzonder zwak en grotendeels Ajax-onwaardig. JOR en z'n cornuiten hebben heel veel middelmaat aangetrokken. Bijna zorgwekkend. Bergkamp, Jonk en Cruijff staan voor een grote taak. Je moet er niet gek van opkijken als Ajax de komende jaren flink shopt bij andere BVO's.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: WK onder 17

Bericht door Lionel » zo jun 19, 2011 12:08 pm

Dat is geen ramp toch? Shoppen bij andere BVO's. Dat krijg je nou eenmaal. Je weet nooit hoe spelers zich ontwikkelen.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » zo jun 19, 2011 12:11 pm

Jawel, want dan gaat het fout in de onderbouw. Een combinatie van niet goed scouten, niet goed doorselecteren en matige jeugdtrainers. Eindresultaat: kwaliteitsarme lichtingen.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: WK onder 17

Bericht door Lionel » zo jun 19, 2011 12:15 pm

Ik snap ook wel dat het beter moet..

Maar tegenwoordig hebben ook andere clubs goede jeugdopleidingen, scouten die ook verder van huis enz enz. En als ik de verhalen mag geloven is het al jaren slecht met de jeugd van Ajax maar toch breekt er genoeg door. Misschien geen nieuwe Van Basten of Kluivert maar die breken ergens anders ook niet door.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: WK onder 17

Bericht door D_skilled » zo jun 19, 2011 12:23 pm

Je moet de lat hoger leggen, Rishi. Je ziet vaak nog dat jeugdspelers die naar het eerste gaan een hoop moeten leren. Je moet de basisprincipes bij wijze van al in je vezels hebben. Positiespel, eerste aanname, etc.

Geef toe, wanneer was je voor het laatst echt onder de indruk van een eigen jeugdproduct? Vd Wiel een tijdje wellicht. Maar sinds Sneijder en vd Vaart is er geen creatieve brein meer doorgestoten. Ja, Eriksen, maar die is aangekocht.

Plaats reactie