EK onder 21 in Israël

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door zeux » za jun 15, 2013 9:41 pm

Ideaal voetbal voor de IH's van deze wereld dus. Die geniet daarvan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door InnerHarbour » za jun 15, 2013 9:45 pm

Nou heren ik ga weer verder met het kijken naar de US open, veel leuker dan dat knulletjes-voetbal. :headbang.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door zeux » za jun 15, 2013 9:49 pm

InnerHarbour schreef:Nou heren ik ga weer verder met het kijken naar de US open, veel leuker dan dat knulletjes-voetbal. :headbang.gif:
BBC?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Jöhnk » za jun 15, 2013 9:50 pm

Zeux schreef:
LucaS schreef:Wat een vreselijke spelvervuilers, die Italianen. Maar goed, dat is al 50 jaar zo. Neemt niet weg dat JO niet goed (genoeg) was.
Het is naaivoetbal ja. Italianen zijn erger dan Duitsers, als het er op aan komt.
Duitsers hebben over het algemeen een positieve spelopvatting. Sturm, drang en aanvallend voetbal met spelers van hoog niveau. Italianen hebben die positieve opvatting inderdaad niet. Van oudsher. Catenaccio, provoceren, het is allemaal prima. Wel met uitstekende spelers altijd (en daar gaat het in voetbal vaak om), dus daarom winnen ze wel eens wat.

Toch moet Nederland zich zo onderhand achter de oren gaan krabben. Het idee dat Nederland staat voor aanvallend, fris en technisch verzorgd voetbal begint steeds meer te vervagen. Dit toernooi draagt daar weer aan bij.

Wat betreft het resultaat, Spanje wint die finale toch wel. En dat is een goede zaak voor het voetbal.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Alexander » za jun 15, 2013 9:57 pm

Die van der Hoorn kan er echt geen kut van. Zo niet wendbaar die jongen. Kan Ajax nog beter Heitinga halen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door zeux » za jun 15, 2013 10:01 pm

Ja, dit was vintage Italiaans-gedrag, maar daarop heeft NL niet verloren. Het provoceren heeft geen kaarten opgeleverd, de goal was gewoon een fout van vd Hoorn. Had geen goal moeten zijn, dus is feitelijk ook niet het resultaat van het ratten-gedrag van de Italianen.

De tweede helft was waardeloos, van beide kanten. De eerste helft was Oranje licht beter. Alleen ontbreekt het killer instinct. En dan hebben de Italianen wel de mazzel. Komen meteen al die frustrerende wedstrijden van luizige Italianen tegen Nederlandse ploegen naar boven. Wedstrijden van Ajax, maar ook die ongelooflijke wedstrijd van Euro 2000, waar ik nog steeds van gruwel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » za jun 15, 2013 10:02 pm

Laat die Heitinga ook maar gewoon bij Everton zitten hoor. Maar Van der Hoorn is het inderdaad niet. Natuurlijk kun je een keer een duel verliezen. Maar hij staat gewoon regelmatig helemaal verkeerd. Geen Ajax waardig materiaal wat mij betreft.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » za jun 15, 2013 10:05 pm

Zeux schreef:....maar ook die ongelooflijke wedstrijd van Euro 2000, waar ik nog steeds van gruwel.
Bezweken onder de druk, dat had feitelijk weinig met Italië te maken.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Jöhnk » za jun 15, 2013 10:09 pm

Zeux schreef:Ja, dit was vintage Italiaans-gedrag, maar daarop heeft NL niet verloren. Het provoceren heeft geen kaarten opgeleverd, de goal was gewoon een fout van vd Hoorn. Had geen goal moeten zijn, dus is feitelijk ook niet het resultaat van het ratten-gedrag van de Italianen.

De tweede helft was waardeloos, van beide kanten. De eerste helft was Oranje licht beter. Alleen ontbreekt het killer instinct. En dan hebben de Italianen wel de mazzel. Komen meteen al die frustrerende wedstrijden van luizige Italianen tegen Nederlandse ploegen naar boven. Wedstrijden van Ajax, maar ook die ongelooflijke wedstrijd van Euro 2000, waar ik nog steeds van gruwel.
Wat betreft mazzel: dat is ook een beetje de beeldvorming. Het is meestal een kwestie van kwaliteit. Dat Nederlanders nét de verdedigende scherpte niet hebben die Italianen wel hebben. Of het killersinstinct voor het doel. De Italianen konden er in 2000 weinig aan doen dat Nederland al die strafschoppen miste.

Ajax heeft trouwens ook al flink gemazzeld tegen Italiaanse ploegen. Wat dacht je van de UEFA cup in 1992. Sowieso: 6 Europese finales tegen Italiaanse ploegen, 4 gewonnen. Dat is een positieve balans. Die frustratie voel ik dus niet.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door generaal » za jun 15, 2013 10:19 pm

Verdedigen zit gewoon niet zo in de Nederlandse voetbalcultuur ingebed. Ronald Koeman (voetballer), Frank Rijkaard (voetballer), Frank de Boer (voetballer), Jaap Stam (sloper). En daarna komt helemaal niemand van enige kwaliteit. Stefan de Vrij en BMI doen het leuk in Nederland, maar zijn natuurlijk ook maar van het niveau Aston Villa. De Belgen hebben daarentegen een surplus aan verdedigende kwaliteiten. Moet haast wel iets met de jeugdopleidingen van Nederland te maken hebben.. Dan maar hopen dat die Bazoer er echt veel van kan..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door zeux » za jun 15, 2013 10:19 pm

Het had in 2000 nooit in strafschoppen mogen eindigen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » za jun 15, 2013 10:20 pm

@Generaal: Ja, als je Nederland en België samen een elftal laat opstellen dan speel je ineens om de prijzen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Jöhnk » za jun 15, 2013 10:22 pm

Zeux schreef:Het had in 2000 nooit in strafschoppen mogen eindigen.
In de reguliere speeltijd werden ook al twee strafschoppen gemist. Door Kluivert en Frankie.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door zeux » za jun 15, 2013 10:23 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:Het had in 2000 nooit in strafschoppen mogen eindigen.
In de reguliere speeltijd werden ook al twee strafschoppen gemist. Door Kluivert en Frankie.
Dat bedoel ik. Italianen man minder, NL surplus aan kansen, strafschoppen gemist, frustrerend potje.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Jöhnk » za jun 15, 2013 10:24 pm

Klopt, maar....eigen schuld. En zeker niet iets wat je Italië aan zou moeten rekenen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » za jun 15, 2013 10:25 pm

Dat lag wat mij betreft alleen niet aan Italië maar volledig aan Nederland.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door zeux » za jun 15, 2013 10:37 pm

Het is al weer 13 jaar geleden, maar in mijn herinnering speelden de Italianen toen ook vuil en luizig. Speelden om te ontregelen, niet om te voetballen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » za jun 15, 2013 11:21 pm

Bij mij is vooral blijven hangen dat we het niet hebben afgemaakt. Hoeveel strafschoppen wil je krijgen? Doorgaans hebben Nederlandse voetballers geen winnaars mentaliteit. Dat zie je op dat soort momenten terug.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door 999 » za jun 15, 2013 11:54 pm

Mwah, er zat ook wel een hele grote dosis pech in die wedstrijd hoor ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Yopi » zo jun 16, 2013 12:33 am

Zeux schreef:
Jöhnk schreef:
Zeux schreef:Het had in 2000 nooit in strafschoppen mogen eindigen.
In de reguliere speeltijd werden ook al twee strafschoppen gemist. Door Kluivert en Frankie.
Dat bedoel ik. Italianen man minder, NL surplus aan kansen, strafschoppen gemist, frustrerend potje.

Eerlijk gezegd werkte het op mijn lachspieren. Als je zo met je kansen omgaat verdien je niets, hoor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » zo jun 16, 2013 12:48 am

Dat maakt het nog niet minder frustrerend. Een EK in eigen land, halve finale, en je bent de beter partij. Je kan alles wel af doen met redelijkheid maar dat is voor de gemiddelde supporter toch wel vervelend hoor.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door InnerHarbour » zo jun 16, 2013 2:11 am

Zeux schreef:Ja, dit was vintage Italiaans-gedrag, maar daarop heeft NL niet verloren. Het provoceren heeft geen kaarten opgeleverd, de goal was gewoon een fout van vd Hoorn. Had geen goal moeten zijn, dus is feitelijk ook niet het resultaat van het ratten-gedrag van de Italianen.

De tweede helft was waardeloos, van beide kanten. De eerste helft was Oranje licht beter. Alleen ontbreekt het killer instinct. En dan hebben de Italianen wel de mazzel. Komen meteen al die frustrerende wedstrijden van luizige Italianen tegen Nederlandse ploegen naar boven. Wedstrijden van Ajax, maar ook die ongelooflijke wedstrijd van Euro 2000, waar ik nog steeds van gruwel.
"Mazzel en luizig". Nou met mazzel heeft die Italiaanse goal niets van doen, hoe vaak hebben we al niet gezien dat die Italianen rustig achterover leunend met de een of twee kansjes de wedstrijd besliste? Zo vaak, dat is een kwaliteit, geen mazzel. Verder "luizig", nee ze spelen om te winnen en doen daar alles voor, Nederland speelt om aan ander te laten zien, " kijk eens hoe leuk wij kunnen voetballen" met en stel veredelde zaalvoetballers en een houtenklaas in de spits.

Nederland heeft eenmaal een toernooi gewonnen en laten we nu net die keer maar met een spits en geen buitenspelers hebben gespeeld voor het grootte gedeelte op de counter. Toeval...............

BTW, Mickelson, gaat aan kop de vierde dag in, -1, geweldig moeilijke baan. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door peter » zo jun 16, 2013 12:01 pm

Een totaal ander Italie dan in de groepsfase. JO zette vroeg druk en daar waren de Italianen niet op ingesteld. Iedere opbouw werd na 4 contacten netjes ingeleverd bij JO. Dan is het overigens wel zaak om er zelf wat mee te doen, maar dat lukte JO dus ook niet. Nee, het liep dus allemaal niet en dat was het moment dat Italie uit een ander vaatje ging tappen. Erg vervelend om te zien, maar je moet dan als JO ook wat slimmer zijn. Er stonden er bij Italie een aantal op scherp en dan moet je mee in de provocatie. Nu zag je de ergernis groeien bij JO met als gevolg dat ze het koppie verloren. Geeft overigens wel te denken, want dit JO bestaat uit veel jongens die bij het gewone Oranje zitten (en spelen). Het is niet dat je nu tegen op en top Italie speelt, want Marrone was geblesseerd en jongens als De Sciglio, Santon, Balotelli, Poli, El Shaaraway zitten thuis of in Brazilie. Nog steeds een sterk elftal, maar ze krijgen wel gewoon dik klop van Spanje.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » zo jun 16, 2013 12:17 pm

Waarom naait die Strootman die Verrati niet gewoon een tweede geel aan?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Le T. » zo jun 16, 2013 1:09 pm

Ik heb sinds de jaren 80 niet meer zulk tijdrekken gezien, en dan opstootjes creeeren om het ritme te breken. Moet de scheidsrechter ook onder de 23 zijn of zo? Belachelijk dat die dat liet gebeuren.

Ik vond de Italiaanse goal wel knap eigenlijk, het is ook wel een afgedwongen fout. JO heeft op zich een prima 1e helft gespeeld. Er worden veel fouten gemaakt maar dat is eigen aan jeugdvoetbal. Van Ginkel wordt ik niet enthousiaster van, hij is best lomp en ik ergerde me aan zijn verkeerde keuzes waardoor er geen combinaties ontstonden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie