EK onder 21 in Israël

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » zo jun 09, 2013 9:30 pm

Wimpey's Holtby zit al in het vliegtuig naar London.
IK GELOOF!!!!!!

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Kilroy » zo jun 09, 2013 9:41 pm

elliquido schreef:Nu d andere feijenoorder met een blundert....
Gelukkig de combo de jong , john voor de 3-1
"Blunder" is te zacht uitgedrukt, maar ik ken geen meer toepassende uitdrukking in het NL. Het is echt niet te geloven. Ook de Vry weer vandaag: de onnozelheid zelve! Heeft die knaap mischien verkering met Pot's dochter, of zo? Het is toch ondenkbaar dat er geen betere centrale verdedigers met een NL paspoort rondlopen ergens . . . En dit moet voor de wereld-titel in BR gaan? Not likely!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » zo jun 09, 2013 9:50 pm

Ik heb de wedstrijd vandaag niet gezien. Maar wie zou, in de lichting, zijn plaats moeten innemen? Ik ben geen fan van dit centrale duo. Maar heel veel alternatieven zijn er volgens mij niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jun 09, 2013 10:19 pm

Ik heb weer maar een deel van de wedstrijd gezien en was weer allesbehalve onder de indruk van ons kakkieduo centraal achterin. Dat die zich kennelijk makkelijk staande houden in de Eredivisie zegt derhalve helaas genoeg over ons nationale competitieniveau.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Yopi » zo jun 09, 2013 10:22 pm

Duke schreef:Tjonge, wat slecht. 5-1. :smallgrin.gif:

Scorebordcommentaar. :666.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » zo jun 09, 2013 10:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb weer maar een deel van de wedstrijd gezien en was weer allesbehalve onder de indruk van ons kakkieduo centraal achterin. Dat die zich kennelijk makkelijk staande houden in de Eredivisie zegt derhalve helaas genoeg over ons nationale competitieniveau.
Dit seizoen ook met erg veel kunst en vliegwerk hoor... Ze hadden erg vaak reddende engel Pellè nodig. Hoe moeizaam hebben ze vaak wel niet gespeeld in de Kuip? En in uitwedstrijden was het tegen veel laagvliegers al dramatisch en tegen alle betere ploegen gingen ze er met 3-0 af.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Khraa » zo jun 09, 2013 10:53 pm

Overigens was het een slechte stift van Hoesen.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Khraa » zo jun 09, 2013 11:12 pm

oeps...
Hoesen keek stift af van Bergkamp: 'Op training laat hij wel eens wat zien'
Maandag, 10 juni 2013 om 00:05
/

Danny Hoesen had zondagavond op het EK Onder-21 een productief aandeel in de overwinning van Jong Oranje op de leeftijdsgenoten van Rusland. De invaller zorgde met een stift voor de 4-1 en zag later hoe een andere invaller, Leroy Fer, de eindstand van 5-1 bepaalde. Hoesen keek de kunst af van oud-Ajacied Dennis Bergkamp.

"Ik heb veel van zijn stiftdoelpunten gezien. En op de training laat hij ook nog wel eens wat zien", vertelde de aanvaller van Ajax met een knipoog aan Novum Nieuws. "Ik kan zeker van hem leren."
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door InnerHarbour » ma jun 10, 2013 6:57 am

Ik heb alleen de eerste helft gezien, en dat was meer dan genoeg. Geen behoorlijke voorzet, de buitenspelers komen geen stoel voorbij en die maar als een blinde naar voren rennende linksback is hopeloos, de enig die er nog wat van bakte was van Ginkel, er komen zeer magere jaren aan als dit het beste is wat we hebben in de jeugd.
YNWA

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2013 7:28 am

Qua resultaten en effectiviteit is het prima. Qua voetbal daarentegen... :excited.gif:

Technisch is het bij vlagen onbeholpen en er lopen spelers in JO rond aan wie het hele toernooi voorbij gaat. Deed Maher de 2e helft tegen Duitsland en gisteren eigenlijk mee?

Van Ginkel is m.i. veruit de beste in dit elftal, in beide wedstrijden. Fer viel 2 keer goed in en van Ola John gaat steeds dreiging uit. Maar verder? :confused.gif:

Jong Spanje liep gisteren die jochies van Freiburg, Hoffenheim en Gladbach wél onder de voet. En speelde wel technisch verzorgd voetbal.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Baseman » ma jun 10, 2013 8:31 am

Tuurlijk Wimpey...Jong Duitsland is veel sterker dan Jong Oranje en Jong Spanje is veel beter dan Jong Duitsland.
Het is dan ook puur toeval dat de Duitse jochies de 1e helft tegen Jong Oranje echt vernederd werden en ontzettend dankbaar mochten zijn dat het bij rust slechts 2-0 was voor Jong Oranje, deed de Duitse held Holtby eigenlijk wel mee die helft?

Dat de Duitsers al na 2 ronden kansloos zijn en dat Jong Oranje 1e in de poule staat heeft vanzelfsprekend ook niets te maken met de kwaliteiten van beide teams :excited.gif:

PS: Dat Jong Spanje beide wedstrijden met 1-0 wint dankzij invaller Morata vlak voor tijd is natuurlijk pure opzet...blijkbaar kun je een tegenstander onder de voet lopen terwijl je niet scoort, zolang je maar technisch verzorgd voetbal speelt.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2013 8:52 am

Baseman schreef: Het is dan ook puur toeval dat de Duitse jochies de 1e helft tegen Jong Oranje echt vernederd werden en ontzettend dankbaar mochten zijn dat het bij rust slechts 2-0 was voor Jong Oranje, deed de Duitse held Holtby eigenlijk wel mee die helft?
2e helft JO - Duitsland niet gezien, Base? Of past dat niet in je straatje? Zij met 1 A-international, 'wij' met 1 niet A-international. Ze veegden de vloer met 'ons' aan. Zonder Reus, Gündogan, Draxler, ter Stegen etc. Gisteren kreeg dat elftal, logischerwijs, geen poot aan de grond tegen de Spanjaarden. Dat zegt m.i. het e.e.a. over JO.

Mijn punt is: ik vind JO technisch en qua positiespel vrij belabberd. Het gros van de 'talenten' is ouder dan 21 jaar, basisspeler van het grote Oranje en bij hun vaderlandse topclub en bakt er desondanks weinig van.

De beperkingen van jongens als De Vrij, Strootman, Blind komen (ook) in Israel aan het daglicht. Dan lijkt het me, zeker met het oog op Brazilie, beter om jongens als vd Hoorn en Vilhena tijdens dit EK ervaring op te laten doen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Yopi » ma jun 10, 2013 8:52 am

Het gaat niet om het resultaat. Jong Oranje is een opleidingsteam.

Van de Europese kampioenen van Foppe is bijna iedereen mislukt. Zo hoog is het niveau doorgaans niet. Met hard werken en teamgeest kun je een eind komen.

Strootman had het trouwens erg zwaar gisteren. Is zijn handelingssnelheid wel hoog genoeg voor de top? :confused.gif:

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 8:55 am

Wil je met Hoorn en Vilhena op het WK gaan spelen, Wimpey?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2013 9:22 am

Rishi schreef:Wil je met Hoorn en Vilhena op het WK gaan spelen, Wimpey?
De vraag is wat de insteek van dit toernooi is. Winnen blijkbaar... Dat zou mijn insteek niet zijn.

Ik zou met het oog op het WK aan alternatieven werken. Ik geef je nl. op een briefje dat bijv. Blind, De Vrij en Strootman het niveau niet hebben om in een succesvolle WK-ploeg te spelen.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 9:26 am

Maar met Hoorn en Vilhena red je het toch ook niet? Het is voor deze spelers juist hartstikke leerzaam om tegen betere spelers te spelen dan ze in Nederland tegenkomen.

Alleen Van Rhijn, John, Blind en Luuk hebben dit jaar op een hoger niveau gespeeld dan de Eredivisie. Ik vind het niet meer dan logisch dat deze spelers nu dit EK spelen. Juist omdat zij straks op het WK moeten gaan spelen. Dat we het WK niet zullen gaan winnen is een ander verhaal. Maar voor een Blind en Van Rhijn is het straks toch goed om tegen een Tello en Isco te spelen? Voor een Strootman toch ook goed om tegen Thiago/Isco te spelen?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2013 9:27 am

Rishi schreef: Maar voor een Blind en Van Rhijn is het straks toch goed om tegen een Tello en Isco te spelen?
Tello kan er geen kloten van. De Spaanse Lukoki.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 9:29 am

Dortmund zit achter die jongen aan :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Baseman » ma jun 10, 2013 11:05 am

wimpey schreef:2e helft JO - Duitsland niet gezien, Base? Of past dat niet in je straatje?
Je bedoelt toen Oranje het moeilijk had, maar wel op zijn Duits won?
Ik vind het typisch dat jij Jong Duitsland zo ophemelt, terwijl die een helft volledig zoek gespeeld werden door Jong Oranje en na 2 wedstrijden kansloos naar huis mogen.
Ze veegden de vloer met 'ons' aan.
Wat een onzin...ze maakten het Jong Oranje een helft moeilijk, dat is heel wat anders. De vloer aanvegen deed Jong Oranje met Jong Duitsland in de 1e helft.
Gisteren kreeg dat elftal, logischerwijs, geen poot aan de grond tegen de Spanjaarden.
Waarbij de Spanjaarden pas in de 86e de enige goal van de wedstrijd maakten...nou nou, wat een dominantie en spektakel.
Mijn punt is: ik vind JO technisch en qua positiespel vrij belabberd.
Ik vind dat reuze meevallen.
Er zijn met name een paar spelers die niet in topvorm steken, met Maher als duidelijkste voorbeeld daarvan. Het centrale duo is ook niet in staat om foutloos te spelen en brengt daarmee het hele team in problemen.
Yopi schreef:Strootman had het trouwens erg zwaar gisteren. Is zijn handelingssnelheid wel hoog genoeg voor de top?
Ik had niet anders verwacht dan dat Strootman ´slachtoffer´ zou zijn hier, een PSV´er en niet de meest sympathieke tegenstander.
Maar hij speelt helemaal niet slecht, alleen moet hij constant puin ruimen voor Maher en moet hij het centrale duo te veel ondersteunen als die niet meer durven. Dit houdt in dat hij zichzelf opoffert en voornamelijk het cement van het team is, ontzettend belangrijk maar weinig opvallend. Wat natuurlijk ook prima is, aangezien Van Ginkel daardoor meer ruimte krijgt om zijn loopacties te maken en Maher nog enigszins nuttig kan zijn.

Maar met Clasie ipv Maher en Van Ginkel als aanvallende middenvelder komt Strootman veel beter tot zijn recht, Maher is nu eenmaal niet in vorm en laat daardoor te veel gaten vallen en heeft te veel balverlies.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 11:07 am

Strootman speelt echt beroerd hoor, Baseman. Maar hang maar weer de Calimero uit. Met Clasie voor Strootman komt Maher ook beter tot zijn recht. Strootman komt gewoon tekort. En Maher laat zich terecht niet schreeuwen door Strootman. Maher is een veel groter talent en ook gewoon een betere voetballer. Hoop dat hij op de bank zit. Al denk ik het niet.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Baseman » ma jun 10, 2013 11:24 am

Hahaha, het ligt aan Strootman dat Maher zoveel balverlies heeft, constant zijn man laat lopen en veel te weinig zijn teamgenoten voorin aanspeelt...tuurlijk :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » ma jun 10, 2013 11:25 am

Maher komt niet helemaal uit de verf, o.a. door Strootman. Jij dicht die jongen zoveel kwaliteiten toe maar hij werd in de toppers gewoon weggespeeld door Eriksen/Siem en tegen de kakkerlakken door Clasie/Vilhena.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » ma jun 10, 2013 11:52 am

Strootman was gisteren beter dan tegen Duitsland. Nuttige middenvelder, maar hij mist handelingssnelheid en briljante ingevingen. Hij is een allrounder, die van alles wel wat beheerst. Goed vergelijkbaar met Van Ginkel, waarbij ik Van Ginkel meer potentieel toedicht. 3 jaar jonger en niet minder dan Strootman, als Van Ginkel nu al niet beter is...

Strootman gaat de Europese top natuurlijk niet halen, hetgeen trouwens geen schande is. Hij wordt door psv-ers beter gemaakt dan hij is en door Ajacieden minder. De waarheid ligt ergens in het midden, ik verwacht Strootman op termijn bij een Europese subtopper. Die jongen doet er m.i. verstandig aan bij psv te blijven, hij is de eredivisie zeker nog niet ontgroeid.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » ma jun 10, 2013 12:36 pm

wimpey schreef:Strootman was gisteren beter dan tegen Duitsland. Nuttige middenvelder, maar hij mist handelingssnelheid en briljante ingevingen.
Strootman is doorgaans tegen NEC ook beter dan tegen Ajax. Dat lijkt ook een beetje op het Toivonen syndroom.
wimpey schreef:Strootman gaat de Europese top natuurlijk niet halen, hetgeen trouwens geen schande is. Hij wordt door psv-ers beter gemaakt dan hij is en door Ajacieden minder. De waarheid ligt ergens in het midden, ik verwacht Strootman op termijn bij een Europese subtopper. Die jongen doet er m.i. verstandig aan bij psv te blijven, hij is de eredivisie zeker nog niet ontgroeid.
Klopt helemaal!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Yopi » ma jun 10, 2013 12:58 pm

Baseman schreef:Maar met Clasie ipv Maher en Van Ginkel als aanvallende middenvelder komt Strootman veel beter tot zijn recht, Maher is nu eenmaal niet in vorm en laat daardoor te veel gaten vallen en heeft te veel balverlies.
Strootman is een werker. Het gaat er niet dat híj uit de verf komt. Hij moet in dienst spelen van anderen.

Ik stel een vraag (namelijk of de handelingssnelheid van Strootman niet wat aan de lage kant is voor de top) en jij schiet meteen in een stress. Waarom? :confused.gif:

Plaats reactie