EK onder 21 in Israël

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door peter » do jun 06, 2013 9:18 pm

Thijs schreef:Komt die kut-Fer er ook nog in. Pot kan er echt geen klote van.
Gouden wissel.

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Duke » do jun 06, 2013 9:19 pm

Fijne goal! :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » do jun 06, 2013 9:26 pm

Allebei één helft gewonnen. Gelijkspel was een beter resultaat geweest maar hier zijn we natuurlijk wel blij mee. :biggthumpup.gif:

Onvoorstelbaar groot verschil tussen de 1e en de 2e helft zeg. Valt me een beetje tegen dat het elftal zo wegzakt terwijl er voor zo'n lichting toch veel ervaring op het veld staat.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » do jun 06, 2013 9:34 pm

Valt toch wel mee met al die ervaring? Allemaal nietszeggende interlands en wedstrijden in de Eredivisie.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » do jun 06, 2013 9:40 pm

Voor een onder 21 elftal is het toch best een stevige selectie.

Zo'n potje is trouwens wel een garantie voor een bak clichés en open deuren zeg. Genieten geblazen met de voor en nabeschouwing. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Kilroy » do jun 06, 2013 9:42 pm

Na de Vry's blunder net na de pause, zakte heel Oranje in elkaar. Die gast hoort niet in dit team thuis, en zeker niet in het grote Oranje. Een ramp, heeft Nederland nou echt niets beter? Josephszoon schijnt de verwezelijng van Shakespear's "Much ado about nothing". Die jongen mist voldoende intelligentie om dit, toch zo eenvoudige, spelletje te spelen.
Ja, wat te zeggen van Maher (en laten we na de pauze maar buiten beschouwing laten). Ajax zou verschrikkelijk blunderen als ze Maher niet direct een goed vijfjarig contract aanbieden. Veel en veel beter dan Eriksen.
Mensen hebben zich hier afgevraagd hoe het komt dat Benfica en Porto hun spelers tegen zulke hoge prijzen kunnen verkopen. Wel een grote reden is dat ze talent onderkennen en er niet voor terug deinzen om een 5 jarig verdrag aan te bieden.Goed scouting is natuurlijk een eerste vereisde.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door elliquido » do jun 06, 2013 9:50 pm

Marillion schreef:
Peter schreef:Eerste helft was voetballend heel aardig.
Nu liggen de verhoudingen anders.
elliquido schreef:Die de vrij... Dat kan straks toch niet in brazilie?
Wat dat betreft een mooie testcase. Ik sluit ook niet uit dat Van Gaal erop heeft aangedrongen om deze defensie te testen. Al is het "slechts" een onder 21 toernooi. De vraag is alleen wel wie je dan wel moet opstellen. Het is niet dat we barsten van de sterke centrale verdedigers.
Klopt. Wat dat betreft is het huilen met de pet op
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Kilroy » do jun 06, 2013 9:54 pm

Na de Vry's blunder net na de pause, zakte heel Oranje in elkaar. Die gast hoort niet in dit team thuis, en zeker niet in het grote Oranje. Een ramp, heeft Nederland nou echt niets beter? Josephszoon schijnt de verwezelijng van Shakespear's "Much ado about nothing". Die jongen mist voldoende intelligentie om dit, toch zo eenvoudige, spelletje te spelen.
Ja, wat te zeggen van Maher (en laten we na de pauze maar buiten beschouwing laten). Ajax zou verschrikkelijk blunderen als ze Maher niet direct een goed vijfjarig contract aanbieden. Veel en veel beter dan Eriksen.
Mensen hebben zich hier afgevraagd hoe het komt dat Benfica en Porto hun spelers tegen zulke hoge prijzen kunnen verkopen. Wel een grote reden is dat ze talent onderkennen en er niet voor terug deinzen om een 5 jarig verdrag aan te bieden.Goed scouting is natuurlijk een eerste vereisde.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Marillion » do jun 06, 2013 10:09 pm

Benfica en Porto profiteren ook vrij stevig van het netwerk waar ze in zitten.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Alexander » do jun 06, 2013 10:29 pm

Ik vind die de Vrij echt helemaal niks. Wat een onzekere verdediger zeg.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » do jun 06, 2013 10:37 pm

Hoe kan het nu weer dat zwemleraar Benno L. morgen gewoon al uit de gevangenis komt? Hoeveel veel slachtoffers heeft die gozer in totaal wel niet gemaakt? Dat soort gasten zou je toch zo lang mogelijk en als het aan mij ligt levenslang opsluiten!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door beelzebub » do jun 06, 2013 10:39 pm

Cruijff schreef:Hoe kan het nu weer dat zwemleraar Benno L. morgen gewoon al uit de gevangenis komt? Hoeveel veel slachtoffers heeft die gozer in totaal wel niet gemaakt? Dat soort gasten zou je toch zo lang mogelijk en als het aan mij ligt levenslang opsluiten!
Het is Jong Oranje, maar zo jong zijn ze nou ook weer niet beste Cruijff... :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:

Gevalletje verkeerde topic?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » do jun 06, 2013 10:46 pm

Hmmm vermoedelijk zal de naam Leroy Fer die in dit topic een paar keer te zien is bij mij voor de associatie van seks met 13-jarige kindjes hebben gezorgd... :hypocrite.gif:

Wat betreft Stefan de Vrij... pffffff wat een veel te lief jongetje die zich als verdediger continu laat aftroeven. Is in Nederland enorm gehyped omdat Feyenoord de gunfactor heeft, veel van hun spelers dus ook. Na de winterstop was hun spel gewoon vrij dramatisch en presteerden alle verdedigers van Feyenoord met uitzondering van Janmaat in veel wedstrijden ondermaats. De Vrij is behoorlijk in de opbouw, maar dat mag natuurlijk nooit de enige belangrijke eis aan een centrale verdediger zijn. Ik denk dat Joël Veltman over een jaar al beter zal zijn.

Volgens mij heeft De Vrij in de maand april 2 weken op rij via extreme mega flaters doelpunten cadeau gegeven. Herinneren jullie de goal van Cedric van der Gun tijdens Feyenoord-Utrecht nog?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » do jun 06, 2013 11:02 pm

Ah, hier is na 20 seconden die enorme flater van De Vrij tegen FC Utrecht. Dit soort zachte ei momenten vind ik zo ongeveer nog erger dan die koddige en inmiddels beroemde eigen goal van Van der Hoorn.

Van Ginkel liet vandaag weer zien dat hij toch wel érrug goed is, Maher was in de 1e helft werkelijk om van te smullen. Blind deed het redelijk goed, Van Rhijn ook wel aardig. Zoet had die 2e goal van Duitsland in mijn ogen best mogen tegenhouden, wel grote klasse was de manier waarop hij zijn doel uit kwam en de bal van de voeten van een Duitser plukte vlak voor na de penalty. Was vrijwel dezelfde situatie, al een gele kaart op zak, vol overtuiging eruit én hem dan ook hebben. Daarmee toonde hij lef en ook kwaliteit.

Luuk de Jong stond echt op een eiland vond ik, de vleugelspelers waren maar zo-zo... Wijnaldum wel beter dan Jozefzoon idd. Om over Strootman tijdens de wedstrijd van vandaag een oordeel te geven vind ik vrij lastig.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Kilroy » vr jun 07, 2013 12:27 am

Dank Cruijff, voor die link. Ik heb me rot gelachen on dat gezicht van de Vrij na dat tweede doelpunt. Dat hoort op een enorm toilet te hangen. Ik vind v.Ginkel een prima speler maar niet vergelijkbaar met Maher en dat zou ook geen substitute zijn als ze te laat zijn met het halen van Maher. v.Rhijn is v.Rhijn, aardig maar niet goed genoeg offensief en een questie van "v.d.Wiel -Light" verdedigend. Voor Oranje heeft van Gaal Janmaat gevonden. Prima, nou nog een voor Onder 21.
Strootman leek belangrijk in deze wedstrijd omdat het schijnt dat hij de jongere en onervaren spelers leiding en vertrouwen gaf. Ook brengt hij wat nodige "muscle" in de gelederen.
Ik heb John nooit veel gezien. Hij beviel me deze wedstrijd wel. Wat zijn jullie opinies hierover? Ik bewonderde de eerste aanval van NL waar de Jong naar deep links uitwijkt en een harde diagonale pass naar achteren geeft, waarvanuit iemand direct op doel schoot. Heel mooi.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 07, 2013 1:48 am

Wat een softcock die De Vrij man...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » vr jun 07, 2013 7:22 am

Dom geluk. Voor goed voetbal moet je in Duitsland zijn. 1 Duitse A-international tegen 10 Oranje A-internationals. :excited.gif:

En die gingen in de 2e helft dus compleet voor gaas tegen ventjes van Freiburg, Hoffenheim en Gladbach. Het is dat Duitsland zonder keeper speelde, anders verlies je deze pot gewoon met duidelijke cijfers.

Ik heb genoten van Volland, Herrmann en m.n. Holtby. Snelheid, dynamiek, techniek. Vergelijk dat eens met De Vrij, Strootman en Blind, die iedere vorm van (handelings)snelheid missen. Was / is er écht buitenlandse interesse voor die drie? Ik kan het me amper voorstellen. Strootman naar Man U: laat me niet lachen.

Holtby stak werkelijk met kop en schouders boven de gehypte Oranje-middenvelders uit. Neem Maher: creert zich ruimte, maar in balbezit duurt het allemaal veel te lang, waardoor hij steeds balverlies leed. Leuke momentenvoetballer, maar nog lang niet zover om bij Ajax Eriksen effe te doen vergeten. Hij was trouwens wel een van de weinigen die nog een kleine voldoende haalde gisteren...

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Scherrer » vr jun 07, 2013 7:32 am

Die super-Duitsers van jou werden anders de eerste helft compleet scheel gespeeld door Oranje. Ze dankten hun moeders op hun blote knietjes dat die 45 minuten aan vernedering voorbij waren.
***

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » vr jun 07, 2013 7:53 am

Scherrer schreef:Die super-Duitsers van jou werden anders de eerste helft compleet scheel gespeeld door Oranje. Ze dankten hun moeders op hun blote knietjes dat die 45 minuten aan vernedering voorbij waren.
Die keeper laat 2 ballen, die recht op hem af komen, glippen, Scherrer. En bij de 3-2 komt ie z'n hok niet uit, terwijl die bal door het 5-meter gebied vliegt. Na de goal van Wijnaldum / Leno zat Duitsland idd effe in een wak en kwam goed weg met 2-0 bij rust.

Maar Duitsland speelde (m.i.) 3/4 wedstrijd 'gewoon' beter dan Oranje: hoger tempo, meer beweging, sneller denkend / handelend, betere opbouw, meer variatie. Meer goedlopende aanvallen en uitgespeelde kansen. Het is dat Duitsland begon met die Mlapa (kan er weinig van) i.p.v. Volland... Verleidelijk om aan scorebordjournalistiek te gaan doen, maar Oranje viel me erg tegen.

Ik ben wel een beetje geschrokken van het feit dat Oranje (met al die A-internationals) het grotendeels aflegt tegen Duitse leeftijdsgenoten van kleinere clubs. Let wel: Götze, Draxler en Gündogan hadden qua leeftijd mee kunnen doen he. Reus en Müller wellicht ook nog, weet ik niet zeker...

En als je dat ziet hoeveel beter Holtby is dan Ginkel, Maher en Strootman...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2013 8:08 am

Onzin wimpey. Holtby is een erg goede speler, maar de Duitsers waren niet 3/4e van de wedstrijd beter. Van de eerste 45 minuten waren er 41 dat ze van het kastje naar de muur werden gestuurd. Als mensen alleen de 2e helft zouden hebben gezien dan zou je hard kunnen zeggen dat deze zege zwaar onverdiend is. Nu was het voor het enthousiaste publiek in Israël een heerlijke wedstrijd met in de slotfase de ploeg die net als de meesten van hen een Oranje shirt droeg die won. Mooi toch?

Het zegt wel wat over het gebrek aan slopers bij Nederland dat ze van een penalty tegen compleet in de war raken en de tegenstander het initiatief helemaal teruggeven. Al had dat Ajax ook kunnen overkomen tegen pak hem beet Heerenveen.

Ik vond die Duitsers juist heel slordig, die keeper was niet veel soeps, maar in de eindpass en afronding waren die Duitsers niet heel best. Een keeper als Jeroen Zoet valt door een goede ploeg circa 5 keer per wedstrijd te passeren. In combinatie met deze defensie minimaal 8 keer. Het leek er ook op dat de Duitsers conditioneel sterker waren dan Nederland, in de hitte konden lukten het ze langer om gas te blijven geven.
Kilroy schreef:Dank Cruijff, voor die link. Ik heb me rot gelachen on dat gezicht van de Vrij na dat tweede doelpunt. Dat hoort op een enorm toilet te hangen.
Op mijn eigen toilet? Nee dank je... Die kop van hem is goud waard, maar degenen die door de jaren heen een hoop wedstrijden hebben gezien kunnen bevestigen dat dit de typische Feyenoord gelaatsuitdrukking is. John de Wolf, Ruud Heus en Ulrich van Gobbel keken precies ook zo... nadat Bergkamp of Litmanen alweer gescoord had terwijl ze bij 0-0, 0-1, 0-2 en 0-3 keer op keer geprobeerd hadden om Dennis of Jari helemaal door midden te schoppen.

Misschien hang ik hem op op 't toilet van een bevriende Feyenoord seizoenkaarthouder die oprecht van mening is dat De Vrij één van de beste spelers van de Eredivisie is. :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » vr jun 07, 2013 8:16 am

Ik heb het eerste half uur van de tweede helft gemist maar het lijkt me sterk dat het ging zoals Wimpey beschrijft. Veel dom gedraaf, amper uitgespeelde kansen. De 2-2 is een fout van De Vrij.

Eerste helft werd Duitsland kapot gemaakt. Kans na kans en ook het laatste kwartier had Nederland betere kansen dan de Duitsers. Josefzoon en Fer misten nog twee niet te missen kansen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » vr jun 07, 2013 8:20 am

Cruijff schreef: Het zegt wel wat over het gebrek aan slopers bij Nederland
Dit is dus het verschil in perceptie tussen jou en mij. Jij mist slopers, ik mis goede voetballers.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door GangstaRiB » vr jun 07, 2013 8:26 am

Scherrer schreef:Die super-Duitsers van jou werden anders de eerste helft compleet scheel gespeeld door Oranje. Ze dankten hun moeders op hun blote knietjes dat die 45 minuten aan vernedering voorbij waren.
Nee, dat zie je verkeerd. Duitsland is helemaal koekie-waus.

Duitsland speelde aardig, misschien wel omdat ze verteld is dat ze 'maar' tweede keus zijn. Hoe lager de verwachtingen, hoe vrijer je kan spelen.

Vond Luuk de Jong niet erg best. Die legde het in alles af tegen die centrale verdedigers. En Blind blijft ook een gemankeerde voetballer. Slap, langzaam.... maar ja... voor Ajax goed genoeg.

Positieve punten: Maher, Van Ginkel en Martins Indi.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2013 8:38 am

Ik vond de veldbezetting rondom Luuk de Jong niet best. Hoewel Wijnaldum en John een paar leuke acties hadden, was de chemie zo dat De Jong eigenlijk gewoon helemaal niet in het spel voorkwam. Die mocht een beetje gaan lopen zwemmen tegen een overmacht aan verdedigers. Schiet niet op. Als je op deze manier je spits aan zijn lot over gaat laten, kun je beter met Hoesen gaan spelen. Die belandt dan altijd nog een aantal malen per wedstrijd in de molen van het combinatievoetbal.
wimpey schreef:
Cruijff schreef: Het zegt wel wat over het gebrek aan slopers bij Nederland
Dit is dus het verschil in perceptie tussen jou en mij. Jij mist slopers, ik mis goede voetballers.
Nee ik mis om te beginnen ook vooral de goede voetballers. En dan met name aan de kant van Duitsland. Die lieten in de 1e helft zien dat ze én niet konden verdedigen én geen goede eerste aanname hadden én dat ze maar een beetje achter Nederland aan renden. In de 2e helft vond ik het ook heel erg matig, je krijgt van De Vrij en Indi gewoon een vrije doorgang naar Zoet en daar doe je dan nagenoeg niets mee.

Met slopers doel ik op spelers die een wedstrijd keihard afmaken. Als je met 2-0 uit de rust komt moet je of een ijskoude spits hebben die klinisch de 3-0 binnenschiet en de tegenstander dus sloopt. Of centrale verdedigers die laten zien dat er niets te halen is. Martins Indi & De Vrij zijn door velen al opgehemeld als dat ijzersterke duo waardoor het Nederlandse elftal zoveel beter is dan met Mathijsen en Heitinga... Niet dus, het zijn gewoon knulletjes die inderdaad van minder niveau zijn dan hun Duitse leeftijdsgenoten.

Verder vond ik dat bij Nederland de keeper, de beide backs, de aanvallers en zeker ook de middenvelders met uitzondering van Holtby simpelweg beter waren dan die van de Duitsers.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » vr jun 07, 2013 8:55 am

wimpey schreef:
Scherrer schreef:Die super-Duitsers van jou werden anders de eerste helft compleet scheel gespeeld door Oranje. Ze dankten hun moeders op hun blote knietjes dat die 45 minuten aan vernedering voorbij waren.
Die keeper laat 2 ballen, die recht op hem af komen, glippen, Scherrer. En bij de 3-2 komt ie z'n hok niet uit, terwijl die bal door het 5-meter gebied vliegt. Na de goal van Wijnaldum / Leno zat Duitsland idd effe in een wak en kwam goed weg met 2-0 bij rust.

Maar Duitsland speelde (m.i.) 3/4 wedstrijd 'gewoon' beter dan Oranje: hoger tempo, meer beweging, sneller denkend / handelend, betere opbouw, meer variatie. Meer goedlopende aanvallen en uitgespeelde kansen. Het is dat Duitsland begon met die Mlapa (kan er weinig van) i.p.v. Volland... Verleidelijk om aan scorebordjournalistiek te gaan doen, maar Oranje viel me erg tegen.

Ik ben wel een beetje geschrokken van het feit dat Oranje (met al die A-internationals) het grotendeels aflegt tegen Duitse leeftijdsgenoten van kleinere clubs. Let wel: Götze, Draxler en Gündogan hadden qua leeftijd mee kunnen doen he. Reus en Müller wellicht ook nog, weet ik niet zeker...

En als je dat ziet hoeveel beter Holtby is dan Ginkel, Maher en Strootman...
Holtby is inderdaad een stuk verder. Het potentieel in Duitsland is dan ook 5x zo groot. Zo vreemd is dit allemaal niet, WImpey. En volgens mij mocht Reus ook nog meedoen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie