EK onder 21 in Israël

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2013 9:00 am

Rishi schreef:Holtby is inderdaad een stuk verder. Het potentieel in Duitsland is dan ook 5x zo groot. Zo vreemd is dit allemaal niet, WImpey. En volgens mij mocht Reus ook nog meedoen.
De Duitsers hebben inderdaad op dit moment een heel goede lichting waarvan Reus en Götze hadden mogen meedoen. Die zijn het qua status een beetje ontgroeid. Dat houdt natuurlijk niet in dat Duitsland altijd 5 keer zoveel goede spelers als Nederland heeft. Nederland stond vroeger bekend als dat kleine landje met die enorm grote voetbalsterren als Cruijff, Neeskens, Van Basten, Gullit, Rijkaard en Bergkamp.

Het is nog steeds zo dat het in Nederland bulkt van het talent. Het potentieel zou in een land als Engeland ook 5 keer zo groot als in Nederland moeten zijn, maar wij hebben toch echt betere spelers.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 07, 2013 9:03 am

Jong Oranje wordt gehyped. Er zullen maar erg weinig spelers (misschien wel geen) de top gaan halen. Maher heeft potentie, maar ik zie liever van Ginkel naar Ajax komen.

En nogmaals: Eriksen is momenteel een paar klasse beter als Maher. Maher is een groot talent, maar echt (nog) een momentenvoetballer. Eriksen heeft naast deze momenten ook nog het loopvermogen van een moderne voetballer.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op vr jun 07, 2013 9:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jun 07, 2013 9:09 am

Ik heb gisteren het laatste half uur van de wedstrijd gezien. Die zo bejubelde Martins Indi en De Vrij vielen me niet mee zeg. Verdedigen op 5 meter afstand, schoten niet blokken, wilde blinde trappen naar voren, die balverlies opleverden.. Van Rhijn was trouwens niet veel beter.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » vr jun 07, 2013 9:11 am

Ajaciedjuh schreef:Jong Oranje wordt gehypet. Er zullen maar erg weinig spelers (misschien wel geen) de top gaan halen. Maher heeft potentie, maar ik zie liever van Ginkel naar Ajax komen.

En nogmaals: Eriksen is momenteel een paar klasse beter als Maher. Maher is een groot talent, maar echt (nog) een momentenvoetballer. Eriksen heeft naast deze momenten ook nog het loopvermogen van een moderne voetballer.
Maher is 2 jaar jonger. Die komt er wel. Ik vind Maher een uniek talent. Die moet je halen.

De rest van dit elftal is inderdaad niet zo boeiend. De kakkerlakken in het team kunnen niet verdedigen en zijn gewoon veel te licht. Ik vond Van Rhijn overigens beter spelen dan bij Ajax. Maar daar was niet veel voor nodig.

Eigenlijk zouden ze allemaal naar het buitenland moeten. Sterker worden, sneller leren denken en handelen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2013 9:12 am

Bij Eriksen lijkt het er vaak op dat dat loopvermogen zo'n beetje zijn enige wapen is. De bedoeling is dat hij de absolute 'spielmacher' uithangt, maar hij is een werkpaard die bij spelhervatting soms goede ballen voorgeeft maar vaak ook heel matige. Dan heb ik liever een nummer 10 die wat minder loopt, maar wel een fluwelen touch heeft. Eriksen is een halfspeler inplaats van een nummer 10, maar bij Ajax draait het middenveld wel om hem alsof hij Zidane is. Dat vind ik niet de juiste insteek. Bovendien is Eriksen redelijk klaar met Ajax, Maher zal tot 2015 of 2016 voor ons in de bres gaan springen.

Als Van Ginkel wordt aangetrokken dan zal hij ook zeker 2 of 3 seizoenen blijven, daar kun je mee vooruit.
Ajaciedjuh schreef:Maher is een groot talent, maar echt (nog) een momentenvoetballer. Eriksen heeft naast deze momenten ook nog het loopvermogen van een moderne voetballer.
Probleem van Eriksen is dat hij erg weinig van die momenten heeft. Maher kan ook in de dienst van het elftal ballen afpakken, lopen en sleuren. Dat vulde hij erg goed in toen in januari 2012 Wernbloom bij AZ vertrok. Inmiddels wordt hij gebruikt in een meer aanvallende rol.

De basistechniek en handelingssnelheid van Maher ligt gewoon iets hoger dan bij Eriksen, die zich vaak vastloopt of erg matige schoten vanuit de tweede lijn afvuurt. Dat Maher in bekerfinales en Jong Oranje wedstrijden wat weinig rendement lijkt te hebben komt doordat hij de ballen kwijt moet aan jongens als Wijnaldum of Etienne Reijnen. Pas als hij bij Ajax door iets betere spelers omringd wordt gaan we zien hoe goed hij echt is!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 07, 2013 9:15 am

Eriksen weinig momenten ......... Bekijk de stats zou ik zeggen. Veel beslissender dan Maher op die leeftijd. We gaan Eriksen pas missen, als hij er straks niet meer bij Ajax is. Is momenteel onze enige klasse speler die we hebben (Fischer heeft ook de potentie).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2013 9:18 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb gisteren het laatste half uur van de wedstrijd gezien. Die zo bejubelde Martins Indi en De Vrij vielen me niet mee zeg. Verdedigen op 5 meter afstand, schoten niet blokken, wilde blinde trappen naar voren, die balverlies opleverden.. Van Rhijn was trouwens niet veel beter.
Als je alleen het laatste half uur hebt mee gekregen dan was het niet veel erg veel soeps. :smallgrin.gif: Van Rhijn had over de hele wedstrijd gezien wel een voldoende, had rust aan de bal, werd niet in zijn rug verrast. Maar die volledige defensie van Jong Oranje is in de 2e helft 35 van de 45 minuten de weg kwijt geweest dus veel indruk kan wat je aan voetbal gezien hebben nooit op je hebben gemaakt. :smallgrin.gif:
Rishi schreef:Eigenlijk zouden ze allemaal naar het buitenland moeten. Sterker worden, sneller leren denken en handelen.
Dat is onzin natuurlijk. In het buitenland zijn een hoop clubs waar de meeste spelers er maar erg weinig van kunnen. Veel van de clubs die wel niveau hebben zitten niet op het merendeel van deze spelers te wachten dus al komen ze daar terecht, dan spelen ze niet meer. Alle Nederlandse clubs zouden jaarlijks wat meer Europacup wedstrijden moeten spelen of Ajax-PSV, Feyenoord-Ajax, PSV-Feyenoord, Feyenoord-AZ, Twente-Ajax etc. etc. zouden 4 keer per seizoen op het programma moeten staan. Als je vaker van dat soort wedstrijden speelt word je ook beter.

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » vr jun 07, 2013 9:18 am

Ajaciedjuh schreef:Jong Oranje wordt gehypet. Er zullen maar erg weinig spelers (misschien wel geen) de top gaan halen. Maher heeft potentie, maar ik zie liever van Ginkel naar Ajax komen.

En nogmaals: Eriksen is momenteel een paar klasse beter als Maher. Maher is een groot talent, maar echt (nog) een momentenvoetballer. Eriksen heeft naast deze momenten ook nog het loopvermogen van een moderne voetballer.
Kijk, met jou kan ik praten. :biggthumpup.gif:

Holtby is een moderne middenvelder, Eriksen ook. Bewegen, balcontact, doorbewegen. Ginkel heeft de mogelijkheden daartoe. Hij had het in de 2e helft loodzwaar tegen Holtby, maar ik vond hem desondanks de beste bij Oranje.

Strootman is te traag, te makkelijk uit te spelen en heeft een te geringe actieradius. Maher heeft het oog voor de situatie / ruimte en de techniek, maar mist in vele situaties nog handelingssnelheid en sowieso het loopvermogen. Te veel speeltuinvoetballer nog. Vraag is of je dat er uit beukt en of 8 M voor hem neer moet tikken. Dus ik ben het met je eens: wanneer Siem en Eriksen vertrekken, zie ik in Ginkel momenteel het beste alternatief.

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » vr jun 07, 2013 9:20 am

Ajaciedjuh schreef:Eriksen weinig momenten ......... Bekijk de stats zou ik zeggen. Veel beslissender dan Maher op die leeftijd. We gaan Eriksen pas missen, als hij er straks niet meer bij Ajax is. Is momenteel onze enige klasse speler die we hebben (Fischer heeft ook de potentie).
En weer volledig eens. :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2013 9:24 am

Ajaciedjuh schreef:Jong Oranje wordt gehypet. Er zullen maar erg weinig spelers (misschien wel geen) de top gaan halen.
Jong Oranje wordt altijd gehypet. In 2006 en 2007 was dat toch niet anders? Toen wisten we van o.a. Maceo Rigters echt al wel dat hij geen internationale topper ging worden. In een oogopslag zag iedereen dat je hem om te beginnen al nieteens bij Ajax zou willen.

Wat dat betreft is deze lichting wel wat specialer dan welke dan ook van de afgelopen 10 jaar. Hier zitten minimaal 4 of 5 spelers met Oranje potentieel in. Bijna de halve ploeg. Maar het is een gegeven dat spelers van Jong Oranje lang niet allemaal ook echt een topper zullen worden.


Het probleem van dat hypen is dat zo'n hype niet een weekje duurt of desnoods een zomer, maar dat de op hol geslagen voetbalwereld er alles aan doet om het nog bonter te maken. Als je wordt opgesteld als linksback, totaal niet kunt verdedigen maar wel als een dolle naar voren rent, kun je net als Royston Drenthe vervolgens gewoon voor jarenlang terecht bij Real Madrid. Dat soort gekkigheid maakt nog sterker dat gehypte spelers zelf in hun eigen luchtballon blijven geloven.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2013 9:26 am

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Eriksen weinig momenten ......... Bekijk de stats zou ik zeggen. Veel beslissender dan Maher op die leeftijd. We gaan Eriksen pas missen, als hij er straks niet meer bij Ajax is. Is momenteel onze enige klasse speler die we hebben (Fischer heeft ook de potentie).
En weer volledig eens. :biggthumpup.gif:
De stats? :confused.gif: Bekijk de doelpunten eens, vergelijk die met die van een jonge Bergkamp of van andere échte top spelers. Eriksen neemt alle spelhervattingen bij de drievoudig landskampioen, Maher speelt bij een matige middenmoter. Als je Ajax door stad en land achterna reist zie je week in week uit hoeveel knullig balverlies en matige getrapte corners Eriksen ook echt wekelijks aan de dag legt.

Dan kan hij nog best op een behoorlijk fijn aantal assists uitkomen, maar in die rol behoort Ajax een speler te hebben met een veel betere traptechniek.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » vr jun 07, 2013 9:34 am

Ajaciedjuh schreef:Eriksen weinig momenten ......... Bekijk de stats zou ik zeggen. Veel beslissender dan Maher op die leeftijd. We gaan Eriksen pas missen, als hij er straks niet meer bij Ajax is. Is momenteel onze enige klasse speler die we hebben (Fischer heeft ook de potentie).
Eriksen is goed. Maar hij speelt ook in een beter team. En Eriksen was zeker weten niet verder dan Maher nu is, 2 jaar geleden.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » vr jun 07, 2013 9:37 am

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Jong Oranje wordt gehypet. Er zullen maar erg weinig spelers (misschien wel geen) de top gaan halen. Maher heeft potentie, maar ik zie liever van Ginkel naar Ajax komen.

En nogmaals: Eriksen is momenteel een paar klasse beter als Maher. Maher is een groot talent, maar echt (nog) een momentenvoetballer. Eriksen heeft naast deze momenten ook nog het loopvermogen van een moderne voetballer.
Kijk, met jou kan ik praten. :biggthumpup.gif:

Holtby is een moderne middenvelder, Eriksen ook. Bewegen, balcontact, doorbewegen. Ginkel heeft de mogelijkheden daartoe. Hij had het in de 2e helft loodzwaar tegen Holtby, maar ik vond hem desondanks de beste bij Oranje.

Strootman is te traag, te makkelijk uit te spelen en heeft een te geringe actieradius. Maher heeft het oog voor de situatie / ruimte en de techniek, maar mist in vele situaties nog handelingssnelheid en sowieso het loopvermogen. Te veel speeltuinvoetballer nog. Vraag is of je dat er uit beukt en of 8 M voor hem neer moet tikken. Dus ik ben het met je eens: wanneer Siem en Eriksen vertrekken, zie ik in Ginkel momenteel het beste alternatief.
Leuk dat Holtby een moderne middenvelder is maar met allemaal van zulke types kom je er ook niet. Maher is een uitzonderlijk talent. Bewees hij gisteren ook weer. Doelpunt en een schitterende steekpas op Luuk de Jong. Hij had nog een keer, na een paar minuten al, moeten scoren. Maar dat komt wel goed. Wat Strootman betreft ben ik het met je eens. Die gaat natuurlijk nooit naar Manchester.
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Wouter » vr jun 07, 2013 9:42 am

Zelden een ploeg zo ver terug zien zakken na een goede eerste helft.

Maher vond ik in de eerste helft heel goed spelen, in de tweede helft veel minder. Van Ginkel was constanter, hij was de enige die niet totaal overlopen werd in de tweede helft. De Vrij en De Jong speelden wel heel slecht.

Wimpey: Van Ginkel heeft inderdaad meer loopvermogen dan Maher. Prachtig hoe hij overal op het veld is. Maar Maher is aan de bal weer iets beter/technischer. Ik vind het twee verschillende typen, die je op zich allebei wel in een team wil hebben.

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » vr jun 07, 2013 9:43 am

Rishi schreef: Leuk dat Holtby een moderne middenvelder is maar met allemaal van zulke types kom je er ook niet.
:excited.gif: Nee, Holtby was gisteren niét met afstand de beste man van het veld. :excited.gif:

Laten we het er maar op houden: we agree to disagree.
Maher is een uitzonderlijk talent.
In bepaalde aspecten van zijn spel: ja. Nu de rest nog.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » vr jun 07, 2013 9:49 am

Een middenveld moet bestaan uit verschillende types, Wimpey. En waar was die Holtby de eerste helft toen Maher de lakens uitdeelde?

Had na 3 minuten moeten scoren, scoort de 1-0, geeft een schitterende steekpass op Luuk. Maher komt er wel. Is nog niet zo oud. Over 5 jaar speelt Maher bij een topclub.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door peter » vr jun 07, 2013 9:54 am

Vond Maher wat tegenvallen. Van Ginkel was stukken beter.

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » vr jun 07, 2013 9:57 am

Wouter schreef: Maher vond ik in de eerste helft heel goed spelen, in de tweede helft veel minder.
Heeft briljante momenten. Maar de goegemeente hier ziet over het hoofd dat hij - ook in de 1e helft al - enige momenten had waarop het te lang duurt waardoor hij balverlies leed, in kansrijke situaties. Moet daarnaast qua loopvermogen, positioneel defensief en qua duelkracht nog "eredivisiespeler af" worden.
Van Ginkel was constanter, hij was de enige die niet totaal overlopen werd in de tweede helft.
:biggthumpup.gif:
Wimpey: Van Ginkel heeft inderdaad meer loopvermogen dan Maher. Prachtig hoe hij overal op het veld is. Maar Maher is aan de bal weer iets beter/technischer. Ik vind het twee verschillende typen, die je op zich allebei wel in een team wil hebben.
Je hebt dan wel een dynamischer 3e middenvelder dan Strootman nodig. Maher en Strootman samen op een 3-mans middenveld was na rust een liability. Het was aan Van Ginkel te danken dat die linie toen niet compleet aan flarden werd gespeeld, gelopen en bewogen door de Duitsers.

V.w.b. Maher loopt de goegemeente voor de muziek uit. Terwijl Van Ginkel momenteel 'gewoon' verder en completer is. Van Ginkel zie ik bij een Duitse subtopper snel aanpikken. Maher nog niet. Die heeft nog wel minimaal een jaar eredivisie (en dan natuurlijk niet bij AZ) nodig.

Strootman staat in 2013 gewoon stil in zijn ontwikkeling, vind ik. Met hem moeten ze bij psv m.i. individueel aan de slag. Die jongen zou er goed aan doen om bij psv te blijven, Cocu kan hem op vele vlakken verder helpen.

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » vr jun 07, 2013 9:59 am

Peter schreef:Vond Maher wat tegenvallen. Van Ginkel was stukken beter.
En Holtby weer stukken beter.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2013 10:02 am

wimpey schreef:
Peter schreef:Vond Maher wat tegenvallen. Van Ginkel was stukken beter.
En Holtby weer stukken beter.
Alleen in de 2e helft. Voor rust was hij net zo hulpeloos als de rest van Duitsland.
wimpey schreef:Je hebt dan wel een dynamischer 3e middenvelder dan Strootman nodig.
Dat ben ik 100% met je eens.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » vr jun 07, 2013 10:08 am

Natuurlijk moet Maher nog beter worden en groeien. Maar daarom moet hij ook een stap hogerop.

Waar was Holtby de 1e helft, Wimpey?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Jöhnk » vr jun 07, 2013 10:21 am

Wouter schreef: Wimpey: Van Ginkel heeft inderdaad meer loopvermogen dan Maher. Prachtig hoe hij overal op het veld is. Maar Maher is aan de bal weer iets beter/technischer. Ik vind het twee verschillende typen, die je op zich allebei wel in een team wil hebben.
En Eriksen is zowel qua loopvernigen als techniek top. Mensen zeggen weer veel te makkelijk dat Maher het beter kan. Nergens op gebaseerd, behalve?? Chauvinisme??? Eriksen is niet alleen beter dan Maher, maar ook een groter talent. Ik zie eerlijk gezegd ook meer in Van Ginkel. Dat lijkt me ook niet zo'n meelopertje als Maher.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Cruijff » vr jun 07, 2013 10:26 am

wimpey schreef:Strootman staat in 2013 gewoon stil in zijn ontwikkeling, vind ik. Met hem moeten ze bij psv m.i. individueel aan de slag. Die jongen zou er goed aan doen om bij psv te blijven, Cocu kan hem op vele vlakken verder helpen.
Strootman heeft gewoon een heel vervelend seizoen achter de rug. Hij dacht zelf als een raket omhoog te blijven schieten, het is ook snel gegaan. Zo sta je in het ene seizoen met Sparta nog tegen Emmen en Veendam te spelen, een half jaar later haal je via Utrecht Oranje. Nog een jaar later ben je de leider op het middenveld bij PSV.

Maar vervolgens komt Mark van Bommel langs, waardoor hij in de hierarchie juist weer naar beneden ging en het middenveld wat stroperiger, trager werd. Kwalitatief misschien zelfs minder ook. Dat zou voor een gedeelte wellicht die vervelende maniertjes kunnen verklaren. Al dat praten op het veld, het is misschien gewoon onzekerheid op het moment dat het voetballend niet lukt. Van Bommel heeft het zijn hele loopbaan al gedaan en Strootman lijkt soms te vergeten dat het zonder non-stop te lullen in principe ook kan.

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door wimpey » vr jun 07, 2013 10:29 am

Jöhnk schreef:
Wouter schreef: Wimpey: Van Ginkel heeft inderdaad meer loopvermogen dan Maher. Prachtig hoe hij overal op het veld is. Maar Maher is aan de bal weer iets beter/technischer. Ik vind het twee verschillende typen, die je op zich allebei wel in een team wil hebben.
En Eriksen is zowel qua loopvernigen als techniek top. Mensen zeggen weer veel te makkelijk dat Maher het beter kan. Nergens op gebaseerd, behalve?? Chauvinisme??? Eriksen is niet alleen beter dan Maher, maar ook een groter talent. Ik zie eerlijk gezegd ook meer in Van Ginkel. Dat lijkt me ook niet zo'n meelopertje als Maher.
Dat laatste begrijp ik niet. Met de rest ben ik het volledig eens.

Ik zou Van Ginkel graag bij Ajax zien. Een paar jaar bij ons en dan kan ie naar een topclub in de BuLi of PL. :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21 in Israël

Bericht door Lionel » vr jun 07, 2013 10:30 am

Ik ook hoor. Maar Maher ook.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie