Europees Kampioenschap 2008

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo okt 11, 2006 7:35 pm

De jonkies ja. (oud) Frankrijk speelt tegen de Faroer Eilanden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo okt 11, 2006 7:36 pm

Excuus. Heb maar twee ogen en er is veel aan de gang.

En er komt nog zoveel vanavond en vannacht. :cheer:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 11, 2006 7:38 pm

Volg je het via livescore.com? :D


Hahaha, dat eigen doelpunt van Neville mogen ze nog een paar keer herhalen. :D :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo okt 11, 2006 7:38 pm

joey schreef:Volg je het via livescore.com? :D


Hahaha, dat eigen doelpunt van Neville mogen ze nog een paar keer herhalen. :D :cheer:
Die wedstrijd wel ja.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo okt 11, 2006 7:40 pm

Wat een enorme kans voor Schotland.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 11, 2006 7:46 pm

En rood. :yes:

En een penalty. :yes:

Goal, 2-0 Sheva. Onterechte penalty, maar hij is er niet minder blij mee.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 12, 2006 12:18 am

Malta-Hongarije 2-1 :X

Hoe erg neemt de druk op McLaren al toe?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 12, 2006 10:31 pm

Steef schreef:2-0 Kroatie. Wat een blooper van Robinson!

Polletje, Polletje, Polletje.
Ik heb het net pas gezien, maar ik vind niet dat Robinson daar nou echt iets aan kon doen.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 16, 2006 5:59 pm

De jonkies ja. (oud) Frankrijk speelt tegen de Faroer Eilanden.

De jonkies hebben ook gewonnen uiteindelijk :cheer:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jan 20, 2007 8:29 am

Vrijdag wordt door de 52 nationale bonden in Düsseldorf de nieuwe president van de Europese voetbalunie (UEFA) gekozen. Kandidaten zijn Michel Platini (51) en de huidige preses Lennart Johansson (77). Vandaag leggen beiden in TELESPORT het hoe en waarom van hun kandidatuur uit.

„Als iemand zich Mister UEFA mag noemen, dan ben ik dat wel”

MICHEL PLATINI: Alles of niets

PARIJS, zaterdag

Kamer 118 in het nieuwe hoofdkantoor van de Franse voetbalbond is zo goed als leeg. Er staat een bureau met uitzicht op de Eiffeltoren, een bankstel, twee fauteuils en er liggen drie ingelijste elftalfoto’s op de grond. Het ziet eruit alsof een verhuizing op til staat. Michel Platini glimlacht: „Je ziet, dat ik er klaar voor ben. Mocht ik vrijdag tot president van de UEFA worden gekozen, dan verhuis ik naar Zwitserland. Nyon of Genève, dat is aan mijn vrouw. Zij doet een concessie door Parijs te verlaten, dus mag zij deze keuze maken.”

Daarmee heeft de 51-jarige ex-vedette van Saint-Etienne, Juventus en Frankrijk meteen een duidelijk verschil met zijn concurrent Lennart Johansson aangegeven. Mocht een meerderheid van de 52 stemgerechtigden voor hem kiezen, dan krijgen ze een president die dagelijks in het hoofdkwartier in Nyon aanwezig zal zijn. „Ik wil actief zijn in het kloppend hart van onze organisatie. Daar moet ik waarmaken wat ik de nationale bonden beloofd heb. Uitgevoerd door de vaste UEFA-medewerkers. Daar geef ik direct leiding aan, omdat het uiteindelijk mijn verantwoordelijkheid is.”

De reden? „In deze fase van campagne voeren ben ik gedwongen politiek te bedrijven. Te vaak wordt dit als negatief ervaren, maar ik probeer daar juist een positieve wending aan te geven. De negatieve lading ontstaat vaak, omdat er dingen worden beloofd die uiteindelijk niet waar worden gemaakt. Dat wil ik voorkomen. Mijn visie mag nooit een veredelde grap zijn. Eén van de hoofdpunten van mijn beleid is alles te verenigen wat met voetbal te maken heeft. Dat kan absoluut beter. Neem alleen het spanningsveld tussen de FIFA (wereldvoetbalfederatie, red.) en UEFA. Terwijl ze over dezelfde leden beschikken! Dus zit het probleem niet bij de nationale bonden, maar bij de ambtenaren onderling. Daar wil ik vanaf. Door zelf vanuit ons hoofdkantoor leiding aan dat proces te geven.”

Michel Platini probeert dat vooral sportief te doen. Daarom keek hij de afgelopen week ook vreemd op toen Lennart Johansson een verklaring gaf waarin hij zijn rivaal bekritiseerde vanwege een interview waarin hij de Zweed te oud voor zijn taak zou hebben genoemd. „Ik begreep hier weinig van. Iedereen die me kent, weet dat ik me nooit tot dergelijke uitspraken zou verlagen. Nu refereert Lennart ineens aan een quote van mij in Bild. Met alle respect, maar zo werkt het natuurlijk niet. Het dwingt mij weer te reageren. Maar goed, Bild heeft beloofd zondag te zullen rectificeren. Verspilde moeite.”

Hij is er teleurgesteld over, net zo goed als hij onaangenaam verrast werd toen de 77jarige Zweed zich alsnog herkiesbaar stelde. Terwijl Michel Platini zijn kandidatuur juist kenbaar maakte nadat Lennart Johansson aangegeven had dat zelf niet te doen. „Ik ben correct geweest om te wachten tot hij terug zou treden. In dat opzicht vind ik niet dat hij zich correct naar mij heeft opgesteld. Want zijn kandidatuur is er vooral op gericht om te voorkomen dat ik hem opvolg. Daarom heb ik geen moment overwogen om m’n kandidatuur weer in te trekken.”

De scepsis bij de UEFA-establishment wordt vooral gevoed vanwege de korte lijnen die Michel Platini richting de FIFA heeft en dan richting president Sepp Blatter in het bijzonder. De Fransman: „Ik snap daar weinig van. UEFA is nota bene mijn leven! Ik ben de EK-topscorer aller tijden, heb alle drie de Europacups gewonnen en zat in 1988 al in de technische commissie voor het EK, dat toen door Nederland werd gewonnen. Dus vier jaar nadat ik zelf Europees kampioen was geworden. Als er dus iemand Mister UEFA genoemd mag worden, dan ben ik het wel.”

Intussen is zijn lobby al anderhalf jaar aan de gang. Zo bevond Michel Platini zich in juni 2005 tot verrassing van velen onder de toeschouwers bij Jong Finland-Jong Oranje. Daarna reisde hij door naar Litouwen, Letland en Estland. Jonge UEFA-leden die voor een presidentskandidaat nog te ’bewerken’ zijn. „Ik moet het niet van m’n politieke handigheid hebben, want dat zit nu eenmaal niet in me. Ik ben meer filosofisch ingesteld, zeker wat het voetbal aangaat. Zo streef ik eenheid na. Daarom wilde ik rond de verkiezing tegen alle leden kunnen zeggen, dat ik ook in hun land ben geweest. Dat ik het kantoor van hun voetbalbond bezocht heb en de mensen ken die daar werken. Om zo te versterken dat ik iemand ben die voor alle Europese bonden staat.”

Opvallend is dat Michel Platini in zijn verkiezingsprogramma vooral hoofdlijnen heeft aangegeven en relatief weinig details. „Nogmaals, ik wil waarmaken wat ik beloof. Daarom beloof ik nog niet te veel. Maar het doortrekken van het GOAL-project, dat ik bij FIFA geholpen heb te ontwikkelen richting de UEFA, staat hoog op mijn prioriteitenlijst. Het bevat onder meer het idee dat grote en sterke bonden als die van Engeland, Duitsland, Spanje en Nederland kleine UEFA-landen ’adopteren’ en ze helpen op het gebied van coaching, arbitrage en management. Op dat gebied mag er van concurrentie tussen UEFA en FIFA toch geen sprake zijn?”

Manoeuvreert hij inmiddels als de grote strateeg die hij ooit in het veld was? „Nee, ik denk nu niet als speler, maar als coach. De spelers zijn de presidenten van de nationale bonden die ik moet zien te overtuigen van mijn tactiek. Hoe beter dat lukt, hoe meer kans er is dat het team gaat winnen.”

En het bezwaar dat hij de ervaring van Lennart Johansson ontbeert? Michel Platini: „Ik ben de laatste die tegen gaat spreken, dat iemand van 77 meer ervaring heeft dan iemand van 51. Maar ik weet wel dat ik met m’n 51 jaar op voetbalgebied wel veel meer ervaring heb dan iemand van 77. En dat voetbal staat bij mij altijd centraal. Helemaal als ik straks tot president gekozen zou worden.”

Dan tot slot: „Of ik vrijdag win? Ik zal dat nooit in het openbaar roepen. Voordat je aan een wedstrijd begint, en dit is een wedstrijd, weet je dat er ook de kans bestaat dat je verliest. Ik vertrouw er weliswaar op dat ik win, maar zeker weet je dat natuurlijk nooit. Mocht het slecht voor me aflopen, dan houdt het binnen de UEFA voor mij op. Dan is het voorbij en zit ik alleen nog mijn twee jaar in het Uitvoerend Comité van de FIFA uit. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat het zover gaat komen.”


Johansson wil levenswerk beschermen

Van onze Telesportredaktie

NYON, zaterdag

Vanuit het ’Europese voetbalhuis’ in het Zwitserse Nyon startte Lennart Johansson zijn laatste media-offensief voor een vijfde termijn als voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA. In het ultramoderne onderkomen van de UEFA hield de Zweed gistermorgen spreekuur.

De Zweed werd vaak geconfronteerd met zijn leeftijd (77) en of het na vier termijnen geen tijd is voor nieuw bloed op de hoogste voetbalpost in Europa? „M’n leeftijd kan ik niet ontkennen, maar speelt geen rol. Vergelijk het met wijn: hoe ouder hoe rijper. Aanvankelijk wilde ik stoppen. Ik ging overstag toen diverse voetbalbonden me vroegen te blijven. Omdat zich naast Michel Platini geen andere kandidaat meldde. Mijn werk is niet af en ik wil beschermen, wat ik heb opgebouwd in de afgelopen zestien jaar.”

De complottheorie dat Johansson twee jaar en een dag blijft om daarna zonder verkiezing plaats te maken voor één van z’n vice-voorzitters wijst de Zweed van de hand.

Waar Platini het voetbal wil teruggeven aan het voetbal, laat Johansson de politiek en commercie zwaar wegen bij het uitoefenen van zijn ambt als voorzitter. „De grote voetballanden brengen het grote geld binnen, waar de anderen van profiteren. 40% van de inkomsten van de Champions League gaat naar de nationale bonden. Dat de Champions League niet haalbaar is voor de kleintjes bestrijd ik. Het Noorse Rosenborg BK nam negenmaal deel aan de voorronde en overleefde zeven keer. Enige verbetering van de verdeling van inkomsten uit de CL is wel op z’n plaats. Het zijn steeds dezelfde clubs die het meest verdienen.”

De schade die Platini volgens Johansson kan toebrengen aan de UEFA is dat hij politiek een andere weg wil bewandelen. Naast een schoonmaak onder hooggeplaatst personeel, want de Fransman zal ongetwijfeld z’n eigen pionnen op belangrijke posities gaan plaatsen. „Voetbal aan de voetballers teruggeven. Echter, er moeten ook problemen verholpen worden buiten het veld. Vaak kan je niet om politiek en de Europese wetgeving heen. De nieuwe Europese sportwet is een richtlijn.”

Johansson prefereert de dialoog met Brussel. Platini wenst liever samen met de wereldvoetbalbond FIFA en het International Olympisch Comité een machtsblok te vormen en samen op te trekken richting de politiek. Johansson: „Ik vraag me af of de FIFA dat wil. Op enkele punten na steunt voorzitter Sepp Blatter de Europese sportwet. Hij kan het goed vinden met Platini, maar zei wel dat de huidige machthebbers in het voetbal het beste kunnen blijven zitten.”
De T.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za dec 01, 2007 9:11 pm

Voilà: dit is de loting voor het EK
Door SJOERD MOSSOU

ROTTERDAM - Binnen een minuut of tien zou het op zich moeten lukken: zestien landen verdelen over vier groepen van vier. Zondag trekt de UEFA er dik een uur voor uit in Luzern, waar de loting plaatsvindt voor het EK in Zwitserland en Oostenrijk.

Het Weense Jongenskoor komt een paar nummertjes zingen, de Zwitserse alpenhoornspeelster Eliana Burki gaat haar instrument bespelen en tenor José Carreras schijnt ook langs te komen. Het vergt wat geduld, zo’n circus, maar dan krijg je ook wat.

Liefhebbers van complottheorieën verheugen zich al weken op de EK-loting, gek als ze zijn op bedrog en manipulatie. Warme ballen, koude ballen, gedeukte ballen, magnetische ballen; de techniek staat voor niets.

Onder ervaren complotdenkers bestaan er twee wetmatigheden bij EK- of WK-lotingen. 1. Het gastland wordt steevast beschermd. 2. De traditionele grootmachten moeten elkaar waar mogelijk ontlopen in de groepsfase.

Op het laatste WK van 2006 werd die gedachte haarfijn onderstreept, toen gastland Duitsland werd ingedeeld in een kneuzenpoule met Costa Rica, Polen en Ecuador. De zogenaamde poule des doods – met Nederland, Argentinië, Servië en Ivoorkust – bleek achteraf ook best mee te vallen.

Wie gelooft in dit soort manipulaties, kan vrij eenvoudig de groepsindeling voorspellen voor het komende EK. Er vanuit gaande dat Oostenrijk en Zwitserland (pot 1) door moeten naar de tweede ronde, zullen beide gastlanden wereldkampioen Italië (pot 2) ontlopen.

In pot 3 is Roemenië de enige relatief zwakke broeder, dus dat land moet wél worden gekoppeld aan een gastland. Houd daarnaast Duitsland (pot 3) en Frankrijk (pot 4) uit elkaar, stop Guus Hiddink of Leo Beenhakker bij Nederland in een poule en voilà, we hebben een ideale groepsindeling:

Poule A: Zwitserland, Zweden, Duitsland en Turkije.

Poule B: Oostenrijk, Kroatië, Roemenië en Frankrijk.

Poule C: Nederland, Tsjechië, Spanje en Rusland.

Poule D: Griekenland, Italië, Portugal en Polen.

Er zijn nog wel een paar varianten denkbaar, maar dit zou het in grote lijnen moeten worden. Tenzij u meer van de kansberekening bent en de loting nuchter en mathematisch benaderd.

In dat geval ligt bijvoorbeeld de kans dat Nederland in één poule belandt met Italië, Frankrijk én Duitsland, rond de 1,5 procent. Niet heel groot dus, maar zeker ook niet te verwaarlozen.

Gezien de potverdelingen (zie graphic) moet Oranje sowieso ernstig rekening houden met een loodzware poule. De kans dat Nederland in elk geval op Spanje, Portugal of Duitsland stuit, is 75 procent. Goed nieuws voor bijvoorbeeld Ruud van Nistelrooy, die na de 1-0 tegen Luxemburg zei te snakken naar ‘de echte topwedstrijden’.

Gedoe over lotingen is van alle tijden. Op het WK van 1994 mocht Italië toevallig al zijn groepswedstrijden in New York spelen, middenin de (op Rome na) grootste Italiaanse gemeenschap ter wereld.

En vier jaar eerder was er ook zoiets. Toen speelde de Verenigde Staten uitgerekend in Florence en Rome, de twee favoriete Europese bestemmingen onder Amerikaanse toeristen. Dat Sophia Loren dat jaar de balletjes trok en de kijker hypnotiseerde met haar zwoelste blik, maakte het allemaal alleen maar verdachter.

Dat de UEFA bedreven is in het hannesen met lotingen, bewijst het elk jaar met de loting voor de Champions League. De indeling van die poules is omkleed met zóveel mitsen en maren, dat er amper plaats is voor toeval.

Dit jaar had bijvoorbeeld AS Roma bij voorbaat 2/3 kans op een Engels groepshoofd en 1/3 kans op een Spaans groepshoofd.

Ook televisiestations hebben indirect een stem in de verdeling, terwijl het speelschema volledig buiten beeld wordt samengesteld. ‘Door een computer’, aldus een officiële verklaring.

Morgen wordt het in elk geval allemaal een stuk overzichtelijker. Waar bij de WK-loting allerlei kronkels worden bedacht om de verschillende continenten eerlijk te verdelen over de poules, gaat er in Luzern ouderwets gegrabbeld worden. Vier schalen met vier kokers of balletjes.

,,Eerlijker kan niet,’’ vindt UEFA-president Michel Platini.

www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo dec 02, 2007 1:58 pm

Vind ik een beetje een zeikartikel. Waarom had UEFA Nederland met Italie, Roemenie en Frankrijk willen opzadelen? Waar is hier de gemeende conspiracy? De "grote landen", namelijk Italie en Frankrijk, worden toch ook benadeeld met zo'n groep?
Op het WK van 1994 mocht Italië toevallig al zijn groepswedstrijden in New York spelen, middenin de (op Rome na) grootste Italiaanse gemeenschap ter wereld.
Yup, en toch was het Giants Stadion voor 75% Iers bij Ierland-Italie, want het noord-oosten van de VS heeft meer Ieren dan Italianen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 09, 2008 12:46 pm

Is het al bekend op welke datum het Nederlands elftal een eventuele kwartfinale gaat spelen?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 09, 2008 1:05 pm

Thomas schreef:Is het al bekend op welke datum het Nederlands elftal een eventuele kwartfinale gaat spelen?
Final tournament match schedule 07-29 June 2008
1 07/06 Grp A Switzerland 18:00 Czech Republic Basel
2 07/06 Grp A Portugal 20:45 Turkey Geneva
3 08/06 Grp B Austria 18:00 Croatia Vienna
4 08/06 Grp B Germany 20:45 Poland Klagenfurt
5 09/06 Grp C Romania 18:00 France Zurich
6 09/06 Grp C Netherlands 20:45 Italy Berne
7 10/06 Grp D Spain 18:00 Russia Innsbruck
8 10/06 Grp D Greece 20:45 Sweden Salzburg
9 11/06 Grp A Czech Republic 18:00 Portugal Geneva
10 11/06 Grp A Switzerland 20:45 Turkey Basel
11 12/06 Grp B Croatia 18:00 Germany Klagenfurt
12 12/06 Grp B Austria 20:45 Poland Vienna
13 13/06 Grp C Italy 18:00 Romania Zurich
14 13/06 Grp C Netherlands 20:45 France Berne
15 14/06 Grp D Sweden 18:00 Spain Innsbruck
16 14/06 Grp D Greece 20:45 Russia Salzburg
17 15/06 Grp A Switzerland 20:45 Portugal Basel
18 15/06 Grp A Turkey 20:45 Czech Republic Geneva
19 16/06 Grp B Poland 20:45 Croatia Klagenfurt
20 16/06 Grp B Austria 20:45 Germany Vienna
21 17/06 Grp C Netherlands 20:45 Romania Berne
22 17/06 Grp C France 20:45 Italy Zurich
23 18/06 Grp D Greece 20:45 Spain Salzburg
24 18/06 Grp D Russia 20:45 Sweden Innsbruck
25 19/06 QF Winner Grp A 20:45 Runner-up Grp B Basel
26 20/06 QF Winner Grp B 20:45 Runner-up Grp A Vienna
27 21/06 QF Winner Grp C 20:45 Runner-up Grp D Basel
28 22/06 QF Winner Grp D 20:45 Runner-up Grp C Vienna

29 25/06 SF Winner #25 20:45 Winner #26 Basel
30 26/06 SF Winner #27 20:45 Winner #28 Vienna
31 29/06 F Winner #29 20:45 Winner #30 Vienna

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 09, 2008 1:12 pm

Typisch. Dan zit ik dus waarschijnlijk in het vliegtuig. Godverdomme.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mar 06, 2008 3:58 pm

Bank: Tsjechië wint EK

ZÜRICH - Tsjechië wordt deze zomer Europees kampioen, na in de finale wereldkampioen Italië te hebben verslagen. Volgens de economen van de Zwitserse bank UBS is dat scenario, gebaseerd op economische rekenmethodes, onafwendbaar.

Nederland zal het niet slecht doen volgens het model van UBS. Oranje komt de groepsfase door, maar struikelt in de halve finales over Italië.

Tsjechië heeft volgens UBS 51 procent kans het kampioenschap in Zwitserland en Oostenrijk te winnen. In de finale zal gelijk worden gespeeld, waarna de Tsjechen in de strafschoppenreeks aan het langste eind trekken.

Nog een schok: de Zwitsers verslaan Duitsland in de tweede ronde. Alhoewel de Duitsers bij de Britse bookmakers favoriet zijn -bij Ladbrokes 7:2- voorspelt UBS dat Zwitserland een kans van 75 procent heeft om tegen Die Mannschaft te winnen.

In hoeverre de Zwitserse wortels van UBS (Union Banque de Suisse, tenslotte) bij de wensgedachte een rol spelen, laat het rapport in het midden.

Analist Andreas Höfert zegt dat de voorspelling is gebaseerd op een optelsom van eerdere onderlinge resultaten, progressie in de afgelopen jaren, maar ook economische ontwikkelingen in het land van herkomst.

Ook wordt het vermeende thuisvoordeel meegerekend, waarbij het opvallend is dat Zwitserland daar in het rapport veel beter van profiteert dan de Oostenrijkers, die volgens UBS de groepsfase niet eens doorkomen. Ook Portugal struikelt over die hobbel.

UBS heeft een naam hoog te houden. In de aanloop naar het wereldkampioenschap 2006, voorspelden dezelfde analisten dat Italië wereldkampioen zou worden. Zij kregen toen gelijk.
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 06, 2008 4:02 pm

Nederland-Italie in de halve finale? Is dat technisch gezien wel mogelijk?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do mar 06, 2008 4:03 pm

Volgens mij niet, hoor.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mar 06, 2008 4:04 pm

Ja, volgens het schema (hierboven) kan dat gek genoeg wel.

27 21/06 QF Winner Grp C 20:45 Runner-up Grp D Basel
28 22/06 QF Winner Grp D 20:45 Runner-up Grp C Vienna

30 26/06 SF Winner #27 20:45 Winner #28 Vienna

Nederland en Italië zitten allebei in groep C, en als ze allebei de kwartfinales overleven spelen ze in de halve finale weer tegen elkaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do mar 06, 2008 8:50 pm

Is dit weer typisch Nederlands of niet? Het is pas maart en we hebben het alweer over een mogelijk kwart- of zelfs halve finale.... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mar 06, 2008 9:42 pm

Nee hoor, daar gaat het helemaal niet om, wat mij betreft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 12, 2008 3:20 pm

Bloedcontroles tijdens EK Voetbal

Bij het komende Europees kampioenschap voetbal zullen voor het eerst bloedtests worden afgenomen.

De Europese voetbalbond UEFA gaat voor en tijdens het EK in Oostenrijk en Zwitserland bloed van deelnemende voetballers controleren op doping. De 16 teams die meedoen aan het kampioenschap zijn daarmee akkoord gegaan.

De UEFA noemt de introductie van bloedtests 'een grote stap voorwaarts in de strijd tegen prestatieverhogende middelen'. Ondanks het versterkte antidopingbeleid denkt UEFA-voorzitter Michel Platini niet dat het gebruik van doping wijdverspreid is in het voetbal.
www.rtl.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 19, 2008 10:26 am

Nieuw tenue voor Oranje

ZEIST - Het nieuwe thuisshirt van het Nederlands elftal heeft geen kraagje meer, maar een v-hals. Kledingsponsor Nike maakt het tenue woensdag bekend, nadat zij eerder al het blauwe uittenue van Oranje presenteerde.

Afbeelding
Beide collecties werden ontwikkeld voor het EK-voetbal, maar de ploeg zal ze ook de komende twee jaar dragen.

Volgens Nike wordt bij de nieuwe tenues een ommezwaai gemaakt van de traditionele en historische shirts uit 2006 naar meer elegante ontwerpen.Het Nederlands elftal draagt het nieuwe oranje shirt met bijpassende witte broek waarschijnlijk volgende week woensdag in de oefeninterland tegen Oostenrijk.

Net als bij het uittenue zijn de eerste regels van het Wilhelmus in het nieuwe shirt verwerkt. Gekozen is verder voor nassaublauwe sokken, dezelfde kleur als bij de collectie van het uittenue.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jun 03, 2008 3:20 pm

Ik ben nu de poule aan het invullen en ik vind het speelschema maar vreemd eerlijk gezegd. De deelnemers aan poule A/B kunnen pas in de finale deelnemers uit poule C/D tegenkomen.

Daardoor zijn mijn halve finales herhalingen van poulewedstrijden.

Is dat normaal tijdens een EK? Meestal behoor je een groepsgenoot toch pas weer in de finale tegen te komen?

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 03, 2008 3:39 pm

Volgens mij wel ja. Raar...
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten