EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 2:58 pm

Goede vraag. Die was toch beduidend beter dan De Ridder.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 28, 2007 3:08 pm

Even nagezocht: hij heeft zijn been op twee plaatsen gebroken in de voorbereiding op dit seizoen.

Ik zou met deze selectie 4-4-2 spelen met Babel en Janssen voorin. Janssen is de enige spits in dit gezelschap die makkelijk scoort, dus die moet spelen. En aangezien Babel veel beter rendeert als zwervende spits dan als linksbuiten zou ik niet voor een 4-3-3 kiezen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 3:20 pm

De Haan zal wel weer Drenthe op het middenveld opstellen. Sukkel.
Ik zou in ieder geval met deze verdediging spelen:

Donk, Vlaar, Pieters, Drenthe.

Daarvoor moet dan Maduro spelen, want dat is de enige speler in de selectie die centraal voor de verdediging kan spelen. Verder moet Aissati natuurlijk spelen en die twee zou ik ondersteunen met Bruins. Verder lijkt Babel mij voorin een zekerheidje. De rest zou ik van de tegenstander laten afhangen.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma mei 28, 2007 4:58 pm

Ik denk dat het niets wordt met dit jong Oranje op dat toernooi, dus mijn verwachting is geen Olympische spelen voor Oranje.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma mei 28, 2007 8:44 pm

Ben er ook bang voor. Als je de eerste wedstrijd durft te winnen van Israël dan heb je iig een reele kans op de OS maar voor de titel geef ik ze weinig kans.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mei 29, 2007 7:31 pm

Gelukkig vallen er bij Belgica ook een paar goede spelers weg zoals Dembele en Defour. ik zie trouwens ook geen Kompany staan. Ik denk dat Nederland toch wel een redelijk kansje maakt om bij de eerste 2 van de poule te komen.
België trekt zonder Dembele naar belofte-EK

di 29/05/07 - Bondscoach Jean-François de Sart heeft zijn selectie voor het EK -21 in Nederland bekendgemaakt. Ajax en Genk zijn hofleverancier. Zij sturen beide drie spelers mee.
Opvallende afwezige in de selectie van bondscoach Jean-François de Sart is AZ-spits Moussa Dembele. De hamstringblessure van Dembele is wellicht niet voldoende genezen voor een zwaar EK.

Naast Dembele moesten er nog twee andere spelers afvallen. De Club Brugge-spelers Jeanvion Yulu-Matondo en Glenn Verbauwhede waren de ongelukkigen.

De Sart doet wel een beroep op enkele andere Rode Duivels. Maarten Martens, Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen, Logan Bailly, Nicolas Lombaerts en Marouane Fellaini zitten nu nog bij de A-selectie.

Het EK voor beloften begint op 10 juni in Nederland. België is ingedeeld in een poule met Portugal, Nederland en Israël. Als België de halve finales haalt, dan mag het naar de Olympische Spelen. De 23-koppige selectieDoel: Logan Bailly (RC Genk), Frank Boeckx (Sint-Truiden), Michaël Cordier (Brussels)

Verdediging: Laurent Ciman (Charleroi), Steve Colpaert (Brussels), Sepp De Roover (Sparta), Guillaume Gillet (AA Gent), Nicolas Lombaerts (AA Gent), Landry Mulemo (Sint-Truiden), Sébastien Pocognoli (RC Genk), Thomas Vermaelen (Ajax), Jan Vertonghen (Ajax/RKC)

Middenveld: Jonathan Blondel (Club Brugge), Marouane Fellaini (Standard), Faris Haroun (RC Genk), Maarten Martens (AZ), Killian Overmeire (Lokeren), Anthony Vanden Borre (Anderlecht), Axel Witsel (Standard)

Aanval: Tom De Sutter (Cercle Brugge), Tom De Mul (Ajax), Stijn De Smet (Cercle Brugge), Kevin Mirallas (Rijsel)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 29, 2007 7:38 pm

Waarom doet Defour niet mee, BZ?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mei 29, 2007 7:41 pm

Geen idee, las het gisteren op de Belgische TT maar er stond niet bij of ie geblesseerd was en nu staat ie ook niet op het lijstje.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 29, 2007 7:43 pm

Rust, wellicht? Wel een gemis hoor. Zo'n middenvelder kan deze selectie wel gebruiken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 29, 2007 7:57 pm

Niet geselecteerd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mei 29, 2007 8:01 pm

Zegt dat wat over de bondscoach of over Defour?

Ik heb hem 3x aan het werk gezien en 3x was het vrij hopeloos. :aai.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 8:02 pm

Jammer dat Defour niet mee doet. Ik keek er wel naar uit om eindelijk te zien spelen. Sowieso ben ik wel benieuwd naar de Belgen. Hebben toch een aantal goede spelers rondlopen, waaronder onze eigen Jantje Vertonghen.

Dit lijkt mij overigens wel een aardig elftal voor Oranje:

-------------------------Krul

Donk----------Vlaar-----------Pieters-------Drenthe

-----------------------Maduro
------------Aissati----Bruins---Schilder

-----------------Janssen------Babel

En als je wil switchen naar 4-3-3 kan je altijd Schilder inruilen voor Jenner of Bakkal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 29, 2007 8:06 pm

Peter schreef:Zegt dat wat over de bondscoach of over Defour?
Defour is niet gemotiveerd voor het EK en heeft dat meermaals laten blijken in de media. De Sart heeft daarom niet de moeite genomen hem te selecteren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 8:07 pm

Heeft die jongen een slechte mentaliteit of lijkt het alleen maar zo?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di mei 29, 2007 9:03 pm

Je zou het haast gaan denken.. meneer is niet gemotiveerd voor een EK, nou nou.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di mei 29, 2007 9:09 pm

Waterman

Pieters Vlaar Donk Jong-a-Pin

Maduro Aissati Drenthe

Jenner Babel Bakkal

Meeste kans op succes.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mei 30, 2007 8:22 am

Maarten Martens over bewogen seizoenseinde bij AZ, de Rode Duivels en het EK voor min 21-jarigen
'Druk op beloften wordt te groot'

Maarten Martens zit de jongste maanden op een roetsjbaan van emoties: de voorbije weken vreugde en verdriet bij AZ, nu doorbijten bij de Rode Duivels en straks genieten op het EK voor beloften.

Eerst even terug in de tijd. Eind april was de wind nog gezegend. Hij blies AZ uit Alkmaar en Maarten Martens (22) vierkant in de rug. In de UEFA Cup was het sympathieke provincieclubje eervol gesneuveld tegen Werder Bremen. Applaus op alle banken. AZ stond op 29 april op één zege van de Nederlandse titel én de Nederlandse beker. Telkens liep het mis: verlies tegen Excelsior (3-2) in de competitie en in de bekerfinale tegen Ajax met de strafschoppen. Het voorbije weekend zag het tegen Ajax (3-0) in de Nederlandse play-offs ook nog het ticket voor de Champions League aan de neus voorbijgaan.

'Dit maak je nu eenmaal mee in topsport', relativeert Martens. 'We mogen bij AZ heel blij zijn met het seizoen dat we hebben gespeeld. Mentaal is het niet makkelijk om de knop nu om te draaien. Toch zal het moeten. Het EK van volgend jaar met de A-ploeg lijkt ver weg, maar we moeten er alles aan doen.'

Martens begon de jongste twee wedstrijden met de A-ploeg aan de wedstrijd: in zijn debuut vriendschappelijk tegen Tsjechië werd hij na 73 minuten vervangen, in het EK-duel in Portugal moest hij na 56 minuten naar de kant. In Nederland wordt hij bejubeld, net als landgenoot Moussa Dembele, maar België is nog niet helemaal overtuigd.

'Het kan altijd beter', geeft de linksvoetige middenvelder toe. 'Ik probeer me nog altijd in de ploeg en de spelstijl in te werken. Ik wil grote tornooien meemaken. Dat kan met de A-ploeg. Maar ook met de beloften. Ik zou graag in de groep van de beloften zitten nu, terwijl ze zich voorbereiden op het EK. Ik kan echter niet op vijf plaatsen tegelijkertijd zijn.'

Aanvoerder beloften

Martens droomt van het EK beloften van 10 tot 23 juni in Nederland. De gewezen Anderlecht-speler is aanvoerder van de selectie die zich nu in De Panne voorbereidt.

'Ik zal straks ook naar die kern gaan, die toezegging heb ik gekregen. Het is alleen niet duidelijk wanneer. Na de interland van zaterdag tegen Portugal of die van woensdag in Finland. Dat EK wordt heel mooi. Ik kan je verzekeren dat het in Nederland enorm leeft. Alle oefenwedstrijden van Jong Oranje komen rechtstreeks op tv, de stadions zijn al uitverkocht en er worden zelfs speciale magazines uitgegeven. Terecht, want het is een heel groot tornooi.'

'Dan is het hier heel wat rustiger. Maar dat zal veranderen. Ik ben zelfs bang dat er te veel druk op de beloften gelegd zal worden. Het A-elftal maakt een moeilijke periode door en nu moeten de beloften het vaderland redden. Er is nooit aandacht geweest voor ons en nu gaat dat plots heel veel worden. Van nul naar honderd procent. Het is maar de vraag hoe onze jonge groep daarmee zal kunnen omgaan.'
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 30, 2007 8:23 am

Thomas schreef:Jammer dat Defour niet mee doet. Ik keek er wel naar uit om eindelijk te zien spelen. Sowieso ben ik wel benieuwd naar de Belgen. Hebben toch een aantal goede spelers rondlopen, waaronder onze eigen Jantje Vertonghen.

Dit lijkt mij overigens wel een aardig elftal voor Oranje:

-------------------------Krul

Donk----------Vlaar-----------Pieters-------Drenthe

-----------------------Maduro
------------Aissati----Bruins---Schilder

-----------------Janssen------Babel

En als je wil switchen naar 4-3-3 kan je altijd Schilder inruilen voor Jenner of Bakkal.
Sowieso Aissati en Bruins omwisselen.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 30, 2007 2:56 pm

Ik vind het beter staan zoals Thomas het neerzet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma jun 04, 2007 9:01 pm

Ok even een klein beetje spam.. mag dan wel niet, maarja..
Help mee de bal 21 uur in beweging te houden schreef:Voetbalmarathon
Tijdens het UEFA EK Onder 21 heeft elke speelstad in het centrum één keer een voetbalmarathon. Tijdens dit voetbalfeest wordt ge duren de 21 uur door ruim 2.400 deelnemers per marathon non-stop gevoetbald, waarbij alle mogelijke groepen in actie komen. Teams van scholen, studenten, wijken, bedrijven ,sponsors, VIP ’s en talloze anderen spelen dan een partijtje voetbal 5 tegen 5 (4 veldspelers en 1 keeper) van minimaal 10 minuten, dit op een Greenfields kunstgrasveld van 35 bij 18 meter. Leden van de gemeenteraad laten ook hun sportieve kant zien, door de strijd aan te gaan met vertegenwoordigers van omliggen de gemeenten .

Topscheidsrechters
Het eerste en het laatste uur van elke voetbalmarathon zijn de grote publiekstrekkers. Op die tijdstippen komen teams
van prominenten in actie. Deze wedstrijden staan onder leiding van beken de Nederlandse scheidsrechters als Pieter Vink , Eric Braamhaar, Bas Nijhuis, Björn Kuipers en Kevin Blom. Zij geven de marathons extra allure en brengen het Masterplan arbitrage van de KNVB nog eens onder de aandacht van het grote publiek. Met dit plan wilde voetbalbond scheidsrechters voor alle niveaus werven , beter opleiden en adequaat begeleiden.

21 uur, 210 doelpunten?
Gedurende 21 uur worden alle doelpunten van de wedstrijden per doel bij elkaar opgeteld. Het scorebord vormt dan ook de rode draad en er zijn leuke prijzen mee te winnen

Radio 538 Fan Festivals
In de speelsteden vinden Radio 538 Fan Festivals plaats met live -optredens van artiesten en promotionele acties van
toernooisponsors. Door live verbindingen met zowel radio, tv en internet zijn meer dan 10.000 bezoekers gegarandeerd van topamusement. In iedere speelstad is de voetbalmarathon gekoppeld aan een Fan Festival.

UEFA Hit Squad
De UEFA Hit Squad brengt Nederland in de stemming voor het UEFA EK Onder 21. Het promotieteam brengt bezoekers van grote evenementen in de juiste voetbalsfeer met opblaasbare voetbalattracties. Het publiek bij de voetbalmarathon krijg t ook de gelegenheid te strijden om het hardste schot, te schieten op een doel met gaten of een partijtje te spelen op het miniveld. Hierbij zijn ook kaarten te winnen voor de diverse wedstrijden van het toernooi en bestaat de kans dat er tegen een voetbal VIP kan worden gespeeld. Zo brachten o.a.
toernooiambassadeur Frank de Boer, Ryan Babel, Robin van Persie en Romeo Castelen als eens een bezoek aan de UEFA Hit Squad.
Die in totaal 21x in actie komt.

Kom naar het centrum!
Breng als warming-up voor de wedstrijden een bezoek aan het centrum van de stad. Bezoek als supporter de voetbalmarathon, trap zelf een balletje , ontmoet VIP 's of win prijzen bij de UEFA Hit Squad. Er is ook nog tijd genoeg om mee te deinen op de muziek van het Radio 538 Fan Festival. In de stadions is een voetbalfeest aan de gang , maar in de speelsteden is ook van alles en nog wat te doen . Maak er een gezellig dagje uit van! kijk voor meer informatie op www.euro2007.nl

Heerenveen: Zaterdag 9 juni - zondag 10 juni
Groningen: Dinsdag 12 juni - woensdag 13 juni
Arnhem: Woensdag 13 juni - donderdag 14 juni
Nijmegen: zaterdag 16 juni - zondag 17 juni

Meld je nu aan bij onderstaande adressen en maak kans op kaarten voor een wedstrijd in jouw speelstad!

Heerenveen
www.sportstadheerenveen.nl
[email protected]

Groningen
www.talentfever.nl
[email protected]

Arnhem
www.vitesse.nl
[email protected]

Nijmegen
www.nijmegen.nl
[email protected]
Afbeelding

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 06, 2007 1:18 pm

Babel moet verplicht Alves-video kijken

LANGEZWAAG - Voor Jong Oranje-spits Ryan Babel de komende dagen 's avonds geen actiefilms of comedy's. De Ajacied moet van bondscoach Foppe de Haan verplicht naar videobeelden van Heerenveen-spits Afonso Alves kijken. De Haan liet doorschemeren dat Babel kan rekenen op een basisplaats zondag tegen Israël, maar dat er "voor de goal nog wel wat mankeert”.

"Alves is vooral sterk in de beweging voor de goal. Hij is altijd op het goede moment los van de voorstopper”, zei de bondscoach woensdag na de ochtendtraining. "Je moet bovendien als spits weten waar de goal staat. Dat moet Babel nog ontwikkelen. Maar daar is eigenlijk nu te weinig tijd voor.”

Ook aan de voorzetten die de spits te verwerken krijgt, schort nog het een en ander. "De techniek en de rust, er zit nu nog te veel effect aan. Ze moeten gewoon strak voor de goal”, aldus De Haan.


telesport.nl

Goed gezien van Foppe. Is inderdaad een van de grote mankementen van Babel.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » wo jun 06, 2007 4:26 pm

In Leeuwarder Courant staat een artikel over Oranje-21 waar Foppe alle 34 goals van Alves laat zien. Dit omdat Alves, volgens Foppe, uitstekend de ruimte benut achter de defensie van de tegenstander. Vooral voor de aavalslinie is het belangrijk om op te letten.
Chris a.k.a Giiser

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 06, 2007 4:41 pm

Ik kijk wel uit naar de openingswedstrijd! :headbang.gif:

Israel heeft een aantal talentvolle jongens rondlopen. Al denk ik dat Oranje net even wat sterker is, maar ik voorzie een leuke wedstrijd!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 07, 2007 3:05 am

Maduro: ik ga laten zien hoe goed ik ben

7 juni 2007

Hedwiges Maduro belandde gedurende het afgelopen seizoen op de bank bij Ajax en verruilde het Nederlands Elftal voor Jong Oranje. Met dat team hoopt hij in juni op het Europees kampioenschap een definitief einde te maken aan een teleurstellend jaar. "Van mij mag het toernooi alvast beginnen. Ik ga vlammen", belooft Maduro op de website FCUpdate.nl. "Volgens mij ben ik de enige speler die fit aan het toernooi begint."

Er zijn volgens de Ajacied enkele redenen aan te wijzen voor de tegenslagen in zijn nog prille carrière. "De concurrentie bij Ajax op het middenveld is met de komst van Gabri en Edgar Davids flink toegenomen. Als je dan een minder sterke fase hebt, sta je er sneller naast. Maar het is niet zo dat ik met de pest in mijn lijf rondliep. Ik ben pas 22, dat vergeet iedereen wel eens. Eigenlijk is mijn carrière pas net begonnen. Ik heb dit seizoen ook goede momenten meegemaakt, maar dat krijgt de buitenwacht niet zo snel mee. Mensen baseren hun oordeel vooral op wedstrijden."

Maduro merkte dat hij na de winterstop mede dankzij Davids 'het goede gevoel' weer terugkreeg. "Davids heeft voor mij een grote rol gespeeld. Ik ben veel harder geworden, bijvoorbeeld in persoonlijke duels. Ook heb ik veel aan krachttraining gedaan. Op het EK krijgt iedereen een andere Maduro te zien. Ik ben een van de meest ervaren spelers in de selectie. De dingen die ik heb meegemaakt, moet ik overbrengen op de groep. Dat vraagt De Haan ook van me. Zo probeer ik rustmomenten aan te geven. Het gaat op trainingen en in wedstrijden nog te vaak heen en weer. Soms moet je even gas terugnemen."

Vermoedelijk speelt de middenvelder komend seizoen nog voor Ajax, maar zeker is dat allerminst. De clubleiding sprak de laatste tijd niet openlijk het vertrouwen uit in Maduro. Hij kreeg wel te horen zich in juli te moeten melden bij de eerste training. "Ik heb twee jaar goed gepresteerd bij Ajax en nu een jaar minder. Op deze manier wil ik mijn tijdperk bij de club niet afsluiten, dat geeft geen goed gevoel. Op het EK ga ik laten zien hoe goed ik ben."
Ajax Online

Nou inderdaad, vorig seizoen ging het geweldig. :pulp.gif:

Maar even zonder dollen, ik hoop dat Maduro de technische staff van Ajax op tijd weet te overtuigen. Als hij inderdaad feller is geworden in de duels en aan z'n fysieke tekortkomingen heeft gewerkt heeft Ajax er opeens weer een speler bij die veel kan toevoegen aan dit Ajax.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jun 07, 2007 1:04 pm

Babel op les bij Alves
Om de ergste verveling in het Friese Oranjewoud tegen te gaan, heeft Ryan Babel een iPod met 5000 liedjes bij zich.

Maar tijdens zijn vrije uurtjes in het spelershotel zal de Jong Oranje-spits het apparaat soms aan de kant moeten leggen en zich achter een beeldscherm moeten nestelen.

Bondscoach Foppe de Haan heeft een dvd op de kop weten te tikken met daarop een serie doelpunten van SC Heerenveen-gigant Afonso Alves. ,,Daar laat ik Ryan naar kijken, want daar kan hij nog veel van leren,’’ zei de trainer gisteren. Alves kroonde zich afgelopen seizoen tot topscorer van de eredivisie met 34 doelpunten en maakte onlangs zijn debuut voor de Braziliaanse ploeg.

De Haan: ,,Er zijn mensen die zich afvragen of Alves wel goed kan voetballen. Nou, als je die dvd ziet, weet je genoeg. Hij kiest altijd precies het juiste moment om te bewegen. Als de bal aan de zijkant is, komt hij steeds net op tijd los van zijn tegenstander. Dat is bijna niet te verdedigen.’’

Op de trainingen van vorige week heeft De Haan goed gekeken naar de manier van afronden van Babel, die na het wegvallen van Klaas-Jan Huntelaar (te oud) de beoogde centrumspits van Jong Oranje is. ,,Wat me opviel, was dat hij alleen maar hard probeert te schieten. Iemand als Huntelaar doet dat heel anders. Zijn schoten zijn bijna allemaal op doel. Als een bal van Huntelaar naast gaat, dan scheelt het meestal niet meer dan een meter.’’

Ook Jon-Dahl Tomasson probeert de bal in eerste instantie tussen de palen te mikken, merkte De Haan in zijn tijd als oefenmeester van SC Heerenveen. ,,Na trainingen schoot hij soms tien ballen achter elkaar rechts onderin de hoek, zonder keeper op doel. Daarna schoot hij tien keer laag in de linkerhoek, en vervolgens tien keer in de bovenhoek. Toen ik hem vroeg, waarom hij deed, zei hij: ik moet weten waar het doel is.’’

Tijdens een afwerkoefening op de velden van VV Langezwaag moest de bondscoach gisterochtend constateren dat het aanvalsspel van zijn pupillen allesbehalve vlekkeloos verliep. De Haan: ,,Het ontbrak aan rust en ook technisch mankeerde er een hele hoop aan. De voorzetten waren ook niet goed. Dat moet de komende dagen beter worden, maar eigenlijk hebben we daar te weinig tijd voor.’’

Jong Oranje hoopt zich op het toernooi te kwalificeren voor de Olympische Spelen van volgend jaar. Daarvoor moet de ploeg als nummer één of twee van de poule eindigen. Mocht Engeland zich in de andere poule plaatsen voor de halve finale, dan spelen de nummers drie een beslissingsduel tegen elkaar voor een ticket naar de Spelen. Engeland kan zich namelijk niet kwalificeren voor Peking, omdat het onderdeel is van Groot-Brittannië.

De Haan zou dolgraag naar Peking gaan, met de groep die hij gisteren als de ‘iPod-generatie’ omschreef. ,,Die jongens lopen constant met oordopjes in,’’ aldus de 63-jarige Fries. ,,Ik heb ze nu verboden om die dingen in de bus op weg naar het trainingsveld aan te zetten. Ze moeten met elkaar praten.’’

De Haan hoopt dat Babel de busritjes gebruikt om op een draagbare dvd-speler zijn huiswerk te doen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie