EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

EK onder 21

Bericht door Duke » do mei 10, 2007 5:32 pm

Afellay mist jeugd-EK

Gepubliceerd op donderdag 10 mei 2007

EINDHOVEN (ANP) - Ibrahim Afellay heeft zich afgemeld voor het Europees kampioenschap voor spelers onder 21 jaar. Dat toernooi wordt van 10 tot en met 23 juni in Nederland gespeeld.

Afellay, die inmiddels ook a-international is, was een belangrijke pion in het elftal van Foppe de Haan. De middenvelder heeft echter te veel last van een enkelblessure om aan het toernooi mee te kunnen doen.

Het is voor Afellay niet de eerste keer dat hij een Europees jeugdkampioenschap mist. Ook vorig jaar, toen Jong Oranje in Portugal het EK won, was hij door een blessure afwezig.

Blessures

Afellay is niet de enige afwezige in de voorlopige selectie van dertig spelers van bondscoach Foppe de Haan. Stijn Schaars, Evander Sno en doelman Piet Velthuizen missen het EK ook wegens blessures.

AZ, Ajax en Feyenoord zijn met vier spelers in de voorlopige selectie vertegenwoordigd. Foppe de Haan presenteert zijn definitive spelersgroep voor het EK op maandag 28 mei. Hij reduceert zijn selectie dan tot 23 voetballers.

Voorlopige selectie:

Doel: Etemadi (Heerenveen), Krul (Newcatsle United), Vermeer (Ajax), Waterman (AZ).

Defensie: Donk (AZ), Drenthe (Feyenoord), Jong-A-Pin (Heerenveen), Koenders (RKC), Kruiswijk (FC Groningen), Pieters (FC Utrecht), Van der Struijk (Willem II), Tiendalli (Feyenoord), Vlaar (Feyenoord), Zuiverloon (Heerenveen).

Middenveld: Agustien (Roda JC), Aissati (FC Twente), Bakkal (FC Twente), Bruins (Excelsior), Emanuelson (Ajax), Maduro (Ajax), Medunjanin (Sparta), Schilder (Heracles).

Aanval: Babel (Ajax), Beerens (NEC), Janssen (RKC), Jenner (AZ), Lens (AZ), De Ridder (Celta de Vigo), Rigters (NAC), Vincken (Feyenoord).
www.oranje.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 10, 2007 5:34 pm

Great. Straks is Maduro weer twee jaar vermoeid.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do mei 10, 2007 5:37 pm

PSV pakt dat wel slim aan altijd ja, die zorgen gewoon dat belangrijke spelers niet meedoen. Deed Ajax trouwens ook aan het begin van dit seizoen, dus misschien dat ze bij Ajax ook wat voorzichtiger worden met jonge spelers de hele zomer allerlei toernooien te laten spelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 10, 2007 5:56 pm

Gaat De Haan weer. Urby op het middenveld. :eusa_silenced.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mei 10, 2007 9:29 pm

Arwin schreef:dus misschien dat ze bij Ajax ook wat voorzichtiger worden met jonge spelers de hele zomer allerlei toernooien te laten spelen.
Dit is niet zomaar een toernooi natuurlijk, behalve de Europese titel kun je je hier ook plaatsen voor de OS, dat lijkt me nogal belangrijk. Ik kijk best uit naar dit toernooi en hoop niet dat er teveel afmeldingen komen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 11, 2007 9:41 pm

Blijkbaar lopen de spelers er niet warm voor.

Niet veel kwaliteit in de voorhoede trouwens.
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr mei 11, 2007 10:04 pm

brigade zuid schreef:
Arwin schreef:dus misschien dat ze bij Ajax ook wat voorzichtiger worden met jonge spelers de hele zomer allerlei toernooien te laten spelen.
Dit is niet zomaar een toernooi natuurlijk, behalve de Europese titel kun je je hier ook plaatsen voor de OS, dat lijkt me nogal belangrijk. Ik kijk best uit naar dit toernooi en hoop niet dat er teveel afmeldingen komen.
Ik wist eigenlijk niet precies wat voor dit toernooi dit was, had het niet gelezen. Lijkt me ook wel leuk als ze zich een keer voor de OS plaatsen ja.

Het valt me alleen op dat sommige clubs wat voorzichtiger zijn met het afstaan van hun jonge spelers dan Ajax.

Edit: ze missen trouwens wel een spits in dat elftal ja, sinds Huntelaar bij het grote Oranje zit. De rest van de selectie ziet er wel aardig uit, als Tiendalli tenminste een beetje presteert als rechtsback.

Is er niet nog een jonge spits die De Haan op kan roepen? Wat is de leeftijdsgrens van dit elftal?

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr mei 11, 2007 11:27 pm

Zuiverloon als rechtsback.

Urby wordt geen linksback want daar komt Drenthe. Ook een fantastische voetballer.

Middenveld dan met Aissati Urby en Bakkal of Maduro van mij part.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mei 12, 2007 6:05 pm

Zuiverloon vind ik ook maar een prutser, hoor. Veel te traag voor het topniveau.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za mei 12, 2007 6:57 pm

Als ik zo eens de voorlopige selectie bekijk vind ik het maar zo zo. Voor mn gevoel zaten er vorig jaar in Portugal veel meer goede spelers bij, zijn die nu te oud ofzo? Met dit materiaal ga je het verliezen van de Belgen in de openingswedstrijd.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za mei 12, 2007 9:05 pm

In mijn ogen is het wel een erg sterke selectie. De doelpunten van Huntelaar gaan ze missen, dat is zeker. Maar Babel heeft het op die positie tegen zijn leeftijdsgenoten al vaak zeer goed gedaan, dus geen paniek. Dit team moet weer ver kunnen komen.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mei 12, 2007 9:38 pm

Schaars en Huntelaar zaten er vorig jaar bij, die brachten iets extra's. Deze selectie vind ik een stuk zwakker.
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za mei 12, 2007 9:56 pm

-------------------------Krul-----------------------
-----------------------Vermeer---------------------

Tiendalli/--------Vlaar/------------Donk-------Emanuelson
Zuiverloon ----- Kruiswijk-------Koenders------Drenthe-------

Bakkal/---------Maduro/----------Aissati/-----Emanuelson
Augustien-------Bruins----------Medunjanin---Schilder

--------Vincken/------------Babel-------------Beerens
--------Jenner/----------- Rigters--------------Babel
--------De Ridder/--------- Janssen------------------------
--------Lens-------------------------------------------------


Dit zijn een beetje de opties om 442 of 433 te spelen. In ieder geval zou ik die Lens (die is toch rechtsbuiten?) van AZ dumpen en proberen er een goede spits of linksbuiten voor bij te krijgen in de selectie. Ik vind hem namelijk nooit indruk maken in zijn invalbeurten bij AZ.

Je mist inderdaad de kwaliteit van Schaars en Huntelaar. Het middenveld is wel sterk en de verdediging heeft in ieder geval genoeg eredivisie ervaring. De problemen liggen voorin in mijn ogen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za mei 12, 2007 10:30 pm

België heeft oa. Kompany, Defour, Martens, Dembele, VandenBorre, Pocognoli, Vermaelen, Vertonghen en De Mul.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 13, 2007 5:56 am

Ja en?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 5:57 am

En Fellaini en Witsel?

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 13, 2007 6:14 am

En Emanuelson, Aissati, Vlaar, Donk, Babel, Beerens, Augustien, Drenthe...Whats your point??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 13, 2007 9:43 am

Donk is een vooruitgang tov Luirink en er zijn veel jongens bij die ook vorig jaar al meededen maar ervarener zijn geworden. Babel, Aissati, Jenner, Waterman, Jong-A-Pin en Bruins hebben dit seizoen veel progressie gemaakt. Foppe de Haan is bovendien een trainer die geen wonderselectie nodig heeft om een elftal goed te laten voetballen dus ook dit team moet weer ver kunnen komen. Sowieso verslaan ze de Belgen.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 14, 2007 11:01 am

Sorry maar ik vind de selectie van de Belgen ook niet misselijk hoor
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma mei 14, 2007 5:31 pm

brigade zuid schreef:Als ik zo eens de voorlopige selectie bekijk vind ik het maar zo zo. Voor mn gevoel zaten er vorig jaar in Portugal veel meer goede spelers bij, zijn die nu te oud ofzo? Met dit materiaal ga je het verliezen van de Belgen in de openingswedstrijd.
Nederland - Israel ;-)

Gaan hier trouwens nog veel mensen naar het EK? Ik vind de selectie van Nederland ook niet de sterkste, maar hopelijk zorgt de opleving van het publiek voor een mooie stunt!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 14, 2007 7:04 pm

Ik hoop in de zomer wat wedstrijdjes te pakken als ik in Nederland ben, voornamelijk Nederland-Israel natuurlijk :headbang.gif:


Weet iemand waar ik de speelschema kan vinden?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma mei 14, 2007 7:12 pm


Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mei 15, 2007 8:01 am

Bedankt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mei 22, 2007 12:05 pm

Leuk stukje over Nijmegen ook... :icon_redface.gif:

Wat aanvullende info over speelstad Nijmegen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 22, 2007 7:38 pm

Domper Jong Oranje
22 mei 2007
Emanuelson te moe om EK te spelen.

Urby Emanuelson heeft niet de kracht om aan te treden op het Europees kampioenschap in eigen land. “Hij is gewoon op”, zegt bondscoach Foppe de Haan. “Hij kan zondag nog tegen AZ spelen, maar dan is het over.”

Emanuelson wilde zich wel bij de selectie van Jong Oranje voegen, maar zijn lijf protesteerde. Foppe de Haan nam, in overleg met Marco van Basten en Ajax, de beslissing geen gebruik van hem te maken. “Het is heel jammer, maar het is wel de verstandigste beslissing.”

Ook tijdens het gewonnen EK in Portugal liep Emanuelson volgens De Haan voortdurend “in het rood”. Afgezien van de finale kon de bondscoach per wedstrijd hooguit een uur op de Ajacied rekenen.
Talpa

Plaats reactie