EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: EK onder 21

Bericht door Hoeladans » di jun 14, 2011 5:36 pm

Shaqiri heeft wel wat weg van van der Vaart.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: EK onder 21

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 14, 2011 5:40 pm

Een sliding mag je tegenwoordig ook al niet meer maken. :excited.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: EK onder 21

Bericht door Daily Blind » di jun 14, 2011 5:44 pm

joey schreef:Heeft iemand Sigthorsson al kunnen ontdekken?
Met zulke prutsers om je heen kan je ook niet goed spelen. Loopacties zijn niet slecht.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: EK onder 21

Bericht door Daily Blind » di jun 14, 2011 5:45 pm

Ajaciedjuh schreef:Een sliding mag je tegenwoordig ook al niet meer maken. :excited.gif:
Haha lachwekkend he! De opbouw van Ijsland tot die "overtreding" was nog lachwekkender... wat een prutsers.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: EK onder 21

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 14, 2011 5:47 pm

Je vraagt je inderdaad af hoe IJsland zich überhaupt heeft kunnen kwalificeren. Er zit helemaal geen voetbal in het team. Ze hebben alleen fantastische spits. :hypocrite.gif:

De 2e helft geloof ik wel. Zonde van de tijd om te kijken. Hopelijk blijven er een aantal wel kijken, zodat we nog een update krijgen over onze nieuwe spits.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder 21

Bericht door Jöhnk » di jun 14, 2011 5:49 pm

Via Duitsland. :confused.gif:

Ach ja, het blijft jeugdvoetbal. Bovendien heeft Zwitserland grote talenten rondlopen. Die zijn echt niet slecht.


Wedstrijd afgelopen. Kolbeinn kon alweer geen indruk maken. Miljoentje eraf.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: EK onder 21

Bericht door Feest » di jun 14, 2011 7:20 pm

Dit is geen jeugdvoetbal. Wel een B-toernooi met heel veel net/niet spelers.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Re: EK onder 21

Bericht door Rembrandt III » di jun 14, 2011 8:09 pm

Eriksen maakt een pingel voor de beroerd spelende Denen. Boilesen is nb de beste aanvaller (en lijkt zich weinig te bekommeren om z'n verdedigende verplichtingen). 1-1.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder 21

Bericht door Jöhnk » di jun 14, 2011 8:11 pm

Slechte penalty. Hij scoorde pas in de rebound.

De voorhoede van Denemarken is een drama. Die Bille is nog slechter dan Marceo Rigters. Zanka ging trouwens ook lekker voor gaas bij de 0-1.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder 21

Bericht door Jesse » di jun 14, 2011 8:20 pm

Feest, wat vind jij van Sigthorsson?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Re: EK onder 21

Bericht door Rembrandt III » wo jun 15, 2011 9:03 am

Boilesen en Eriksen krijgen intussen de credits in de Deense Media - na de overwinning van gisteren.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 571195.ece
http://politiken.dk/sport/fodbold/ECE13 ... e-eriksen/
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 571178.ece

Boilesen speelde gisteren een beetje als Vertonghen dat ook kan: Dominant, aanvallend, en bovendien technisch outstanding. (dat heeft Vertonghen ook wel eens - die gooit er dan opeens zo'n Zidane Pirouette uit).
Ik geloof dat de commentator gisteren meldde dat het Deense Nationale Team 22 linksbacks geprobeerd heeft de afgelopen jaren - en de media schrijven hem nu het A-team in.

Eriksen daarentegen vond ik persoonlijk niet dominant genoeg aanwezig, dat moet nog beter.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21

Bericht door wimpey » wo jun 15, 2011 8:49 pm

Jöhnk schreef:Via Duitsland. :confused.gif:
Raar was dat. Was een prima elftal nl. Duitsland heeft sowieso veel talent rondlopen. Zag laatst een jeugdelftal van Dortmund bij mij in de stad ballen. Steek me hand in het vuur dat 2 van die jongens, nu 16, het heel ver gaan schoppen.
Wedstrijd afgelopen. Kolbeinn kon alweer geen indruk maken. Miljoentje eraf.
Ik kreeg na het lezen van Bert's posts de indruk dat Ajax een toptalent gaat halen. Nu heb ik die jongen maar een paar keer zien ballen, maar ik heb die indruk dus niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder 21

Bericht door Jöhnk » wo jun 15, 2011 9:06 pm

Hij kon op dit EK geen enkele indruk maken, maar verder ken ik hem niet. Er kunnen bepaalde factoren aan de orde zijn geweest waardoor het er tot nu toe niet uitkwam.

Die 5 miljoen vraagprijs (belachelijk bedrag) was natuurlijk een voorschot op interesse als gevolg van dit EK. Die extra interesse zie ik echter uitblijven.

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21

Bericht door Lionel » wo jun 15, 2011 10:51 pm

Wimpey, als een elftal over 2 wedstrijden niet van IJsland kan winnen is het niet best hoor. Speelden die gasten van Dortmund niet mee?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder 21

Bericht door joey » do jun 16, 2011 11:07 am

wimpey schreef:Raar was dat. Was een prima elftal nl. Duitsland heeft sowieso veel talent rondlopen. Zag laatst een jeugdelftal van Dortmund bij mij in de stad ballen. Steek me hand in het vuur dat 2 van die jongens, nu 16, het heel ver gaan schoppen.
Daar gaat het toch om? Om die paar talenten, niet om het team of om de prestaties op jeugdtoernooien.
Nederland presteert nu beter op dit soort toernooien dan vroeger, maar niet op basis van talent. Eerder op basis van teamprestatie en fysiek.
Duitsland heeft, heb ik begrepen, het roer omgegooid. Is meer gaan selecteren op techniek. Daardoor zal Duitsland terugkeren aan de absolute top. Dat kan niet missen.

Ik kreeg na het lezen van Bert's posts de indruk dat Ajax een toptalent gaat halen. Nu heb ik die jongen maar een paar keer zien ballen, maar ik heb die indruk dus niet.

Ik ook niet.

Sowieso is het verdacht dat geen club voor dit aanvallende supertalent (?) vijf miljoen wil neertellen.
Het is ook interessant om te zien hoe een aanvaller zich gedraagt als zijn team níet presteert. Neemt hij initiatief? Helpt hij de middenvelders om onder de druk uit te komen? Ik zag hem helemaal niet, hij stond te wachten tot ze hem de bal kwamen brengen. (Ik heb het over deze wedstrijd, uiteraard. Verder ken ik hem amper. Ja, van wat intikkertjes bij STudio Sport.)
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21

Bericht door Lionel » do jun 16, 2011 12:46 pm

Maar kom op.. IJsland..... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: EK onder 21

Bericht door Bert » do jun 16, 2011 1:44 pm

wimpey schreef:Ik kreeg na het lezen van Bert's posts de indruk dat Ajax een toptalent gaat halen. Nu heb ik die jongen maar een paar keer zien ballen, maar ik heb die indruk dus niet.
Was niet m'n bedoeling. Gewoon een goede speler.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21

Bericht door wimpey » do jun 16, 2011 1:59 pm

Bertje schreef:
wimpey schreef:Ik kreeg na het lezen van Bert's posts de indruk dat Ajax een toptalent gaat halen. Nu heb ik die jongen maar een paar keer zien ballen, maar ik heb die indruk dus niet.
Was niet m'n bedoeling. Gewoon een goede speler.
Oh. Lees je eerdere commentaren eens. Je bent (of tot voor kort: was?) wel effe wat enthousiaster over deze mogelijke aankoop dan menig ander:

Sigthorsson handelt nu al met een snelheid waarmee hij tot de top van de Eredivisie behoort.

Toch doet bovenstaande vraag me erg aan het geval Suarez denken. Suarez omspeelde bij Groningen al in de meest kleine ruimtes zijn tegenstanders. Echter omdat Groningen over het algemeen minder dominant was dan Ajax (wilde zijn) en Suarez dus óók regelmatig vanaf eigen helft gelanceerd werd zou Suarez één of andere counterspits zijn die niet goed (genoeg) was in de kleine ruimte.

Sigthorsson is een echte spits. Enorm doelgericht, snel, gif in z'n (loop)acties. Niet het type lantaarnpaal als De Jong of Pantelic. Meer iemand die met snelle combinaties de aanval wil opzetten en hem (bij voorkeur) zelf afrondt. Prima speler voor Ajax.

Peter, Sigthorsson is een totaal andere speler dan De Jong. Sigthorsson heeft wel diepgang, zoekt nadrukkelijk naar de ruimtes, is constant bezig ruimtes te maken voor opkomende mensen. Is heel aardig in de combinatie ook. Handelt een stuk sneller dan De Jong. Echte Ajax-speler. De Jong komt puur in de bal en wil daarmee het spel nog wel eens vertragen.

Eén van de revelaties van de tweede seizoenshelft.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: EK onder 21

Bericht door Bert » do jun 16, 2011 2:02 pm

Ja, goede speler dus. We hebben het over de Eredivisie hè.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: EK onder 21

Bericht door Lionel » do jun 16, 2011 4:00 pm

Aan het terugkrabbelen Bertje? :smallgrin.gif:

Al kan het net zo goed waar zijn hoor. Ken hem niet zo goed als dat jij hem kent.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: EK onder 21

Bericht door wimpey » do jun 16, 2011 7:08 pm

Rishi schreef:Aan het terugkrabbelen Bertje? :smallgrin.gif:

Al kan het net zo goed waar zijn hoor. Ken hem niet zo goed als dat jij hem kent.
Zo goed als Bert hem denkt te kennen...

Ik heb een paar flitsen van hem gezien waarvan ik dacht: doet ie knap. Maar als je hem dan een hele wedstrijd ziet spelen... Viel me niet mee.

Het lijkt me dus stug dat hij de jubeltonen van Bert zal weten waar te maken. In de ideale wereld verpats je EH en Cvita en haal je Sigthorsson als 2e spits. En een speler die duidelijk verder is als 1e spits. Maar dat zal niet gebeuren.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: EK onder 21

Bericht door D_skilled » vr jun 17, 2011 10:03 am

Hoeladans schreef:Shaqiri heeft wel wat weg van van der Vaart.
Shaqiri heeft een dodelijk linkerbeen, kan een goal maken, voorbereiden, is snel, geblokt, balvast, goed in de kleine ruimtes en speelt slim tussen de linies. Mooi talent.

Ijsland onder-21 speelt momenteel een stuk minder dan in de kwalificaties. De omschakeling was hun handelsmerk. Toen kreeg Sigthorsson nog een x-aantal bespeelbare ballen in een wedstrijd. Op dit toernooi speelt Ijsland onthutsend zwak. Geen eer te behalen. Desondanks had hij tegen Wit-Rusland drie kansen om te scoren. De eerste een prima loopactie. De tweede na goed doorzetten en de derde goed positie kiezen voor het doel. Hij had er voor hetzelfde geld al een paar in kunnen liggen. Ook tegen Zwitserland had hij één of twee kansen. Je merkt wel dat het een echte spits. Hij maakt doelgerichte acties.

Eriksen draait vooralsnog een redelijk toernooi. Nog niet zo dwingend als je hem graag ziet. Boilesen speelde tegen Zwitserland met de handrem erop. Een verlies moest vermeden worden. Tegen Wit-Rusland moest Denemarken komen en Boilesen kwam ook veel beter uit de verf. Aanvallend en verdedigend prima.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: EK onder 21

Bericht door joey » vr jun 17, 2011 5:25 pm

Ajax heeft Shaqiri ook ontdekt:
Ajax volgt Zwitserse jeugdelftallen

Ajax scout John Steen Olsen is onder de indruk geraakt van het Zwitserse team dat deelneemt aan het EK voor spelers voor onder de 21 jaar, meldt het Deense onside.dk. "De Zwitsers zijn echt goed. Ze zijn technisch bijna allemaal goed, het zijn intelligente voetballers en ze werken goed samen als een team. Zwitserland is een voetbalmarkt waar Ajax naar kijkt, hoewel ik niet denk dat we er op korte termijn spelers vandaan halen. Ze zijn ontzettend goed in de U17, waar ze veel talenten hebben, dus het is een land dat we meer in de gaten gaan houden", aldus Steen Olsen. Vooral Xherdan Shaqiri, Innocent Emeghara en Granite Xhaka zouden een prima indruk op de scout hebben gemaakt.
AN
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: EK onder 21

Bericht door Jöhnk » vr jun 17, 2011 5:32 pm

Dit meen je niet. :excited.gif: Ik ken die spelers zelfs.

Die Emeghara vind ik trouwens niks. Typisch zo'n blinde Afrikaan.

Neefkens
Erelid
Berichten: 557
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: EK onder 21

Bericht door Neefkens » vr jun 17, 2011 5:39 pm

Shaqiri stond al lang al op het lijstje.

Plaats reactie