EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14528
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 9:14 am

Thomas schreef:
Mr. Ajax schreef:Waar heb je daar moeite mee? Ben verveeld ofzo? Een EK of een WK zijn gewoon grote evenmenten, ook voor mensen die het voetbal constant volgen. En ze zien er een leuke mogelijkheid om hun land te steunen, op een leuke manier. Als je daar moeite mee hebt dan heb je wel een goede leven...
Dat is jouw interpretatie. Ik krijg over het algemeen de indruk dat het veel mensen meer gaat om het bier drinken en gek mogen doen.
Dan nog, wat kan het jouw schelen?? Ze vinden het leuk...



Verder zal ik toch echt eerder aan ZSoG luisteren voor wat betreft De Ridder. Die heeft hem namelijk live in het stadion zien spelen, dan zal zijn mening in dit geval preciezer zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo jun 27, 2007 10:02 am

Ik was in functie dus ik mocht geen bier drinken ;-)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 27, 2007 10:28 am

Zlatan Son of God schreef:
joey schreef:Hoezo is hij gegroeid? Hij heeft amper gespeeld bij Celta.
Ja en?
Waarom zou hij beter geworden zijn? Ik zie dat niet in.

Ik zag 'gewoon' de Daniël van Ajax, maar dan tegen zwakke (persoonlijke) tegenstanders. Laat Jong Oranje ongeveer niveau-Heerenveen geweest zijn, de rest was nog slechter. Het bewijs wordt geleverd door het feit dat een reserve van NAC opeens kon uitblinken.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14528
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 10:46 am

joey schreef:
Zlatan Son of God schreef:
joey schreef:Hoezo is hij gegroeid? Hij heeft amper gespeeld bij Celta.
Ja en?
Waarom zou hij beter geworden zijn? Ik zie dat niet in.

Ik zag 'gewoon' de Daniël van Ajax, maar dan tegen zwakke (persoonlijke) tegenstanders. Laat Jong Oranje ongeveer niveau-Heerenveen geweest zijn, de rest was nog slechter. Het bewijs wordt geleverd door het feit dat een reserve van NAC opeens kon uitblinken.

Wat een onzin. Schaars was op die leeftijd ook reserve bij Vitesse.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 27, 2007 10:50 am

Tja, als we zo het EK gaan relativeren, snap ik niet waarom je andere spelers wel de nodige veren in de r*ten steekt!

De Ridder was erg jong om al af te schrijven. Hij heeft ook niet echt veel in het eerste gespeeld. Ik vind het wel een talent, wellicht was verhuren aan een subtopper beter geweest. Wat mij betreft een inschattingsfout van Blind
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 27, 2007 10:52 am

Vind je? Ik vind De Mul duidelijk beter. Ik begrijp die keuze van Blind wel.

(Ha! De omgekeerde wereld, Luuk! :smallgrin.gif: )
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 27, 2007 10:54 am

De Mul heeft ook tijd nodig gehad! Bovendien viel de Mul bij Vitesse ook niet echt op; blijkbaar kunnen spelers op die leeftijd nog de nodige stappen maken. Ik weet iig nog wel dat half AT het een verbijsterende beslissing vond om de Mul terug te halen.

(Jij doet ook alles om het oneens met mij te zijn! :1evil.gif: :wink.gif:)
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14528
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 10:55 am

Ik vind De Mul niet beter dan De Ridder. En hij was inderdaad erg jong, maar een jaartje ouder dan Babel, joey.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 27, 2007 10:59 am

Ik vind De Ridder eerlijk gezegd niet veel bijzonders. De Mul was in de jeugd een enorm talent, dat zal elke volger beamen. Die jongen is fysiek nog te zwak, maar hij is razendsnel, heeft een actie in huis en zijn voorzet is bijzonder goed. De Ridder vind ik op alle onderdelen toch minder.

Maar inderdaad, hij is nog jong.

(Ik doe mijn best, Luuk. :headbang.gif: :hypocrite.gif: )
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 27, 2007 11:40 am

Ik vind De Ridder snelheid missen, hij is niet bepaald slim in balbezit en hij schijnt van mening te zijn dat zijn voorzet zo goed is dat hij hem wel om de back heen kan krullen. Niet dus.

Mr. Ajax
Berichten: 14528
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 11:48 am

Ik vind hem wel snel genoeg. Ik zie ook niet waarom hij niet slim is in balbezit. Verder vind ik hem een hele mooie stijl hebben, hij speelt met flair, toont lef, en heeft een mooie actie. Zijn voorzet is redelijk, kan altijd beter, maar daar kan ook getraind op worden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 27, 2007 11:49 am

Hij is niet slim in balbezit omdat hij altijd hetzelfde doet. Richting die back draven en maar hopen dat hij erlangs komt. Als hij dat nou goed zou kunnen, maar dat is ook al niet zo.

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 27, 2007 11:51 am

Bertje schreef:Ik vind De Ridder snelheid missen, hij is niet bepaald slim in balbezit en hij schijnt van mening te zijn dat zijn voorzet zo goed is dat hij hem wel om de back heen kan krullen. Niet dus.
Bertje schreef:Hij is niet slim in balbezit omdat hij altijd hetzelfde doet. Richting die back draven en maar hopen dat hij erlangs komt. Als hij dat nou goed zou kunnen, maar dat is ook al niet zo.
Ik ben je kwijt Bert! Is hij nu iemand die zijn man niet passeert maar een voorzet om zijn man heen probeert te krullen, of is hij iemand die keer op keer mislukte passeeracties uitvoert?
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14528
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 11:55 am

En De Ridder kan wel degelijk een man uitspelen hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 27, 2007 12:32 pm

LucaS schreef:
Bertje schreef:Ik vind De Ridder snelheid missen, hij is niet bepaald slim in balbezit en hij schijnt van mening te zijn dat zijn voorzet zo goed is dat hij hem wel om de back heen kan krullen. Niet dus.
Bertje schreef:Hij is niet slim in balbezit omdat hij altijd hetzelfde doet. Richting die back draven en maar hopen dat hij erlangs komt. Als hij dat nou goed zou kunnen, maar dat is ook al niet zo.
Ik ben je kwijt Bert! Is hij nu iemand die zijn man niet passeert maar een voorzet om zijn man heen probeert te krullen, of is hij iemand die keer op keer mislukte passeeracties uitvoert?
Hij kan het allebei niet, Luuk.

En Mr. Ajax, hij passeert wel eens wat, maar dat lukt mij ook wel eens. Hij kan het niet goed genoeg voor Ajax.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo jun 27, 2007 12:46 pm

De Ridder probeert eerst te passeren en als dat niet lukt de bal eromheen te krullen. Dat lukt vaak allebei niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 27, 2007 2:53 pm

Demosthenes schreef:
Thomas schreef:
Zlatan Son of God schreef:Verschil in het volgen van een wedstrijd in het stadion ipv achter de tv.. Ik heb de ridder bergen met werk zien verrichten ook in verdedigend opzicht. Deze jongen is heel erg gegroeid. Durft meer acties te maken, is sneller geworden. zijn passing is heel sterk verbeterd (harder, strakker, zuiverder) daarna heeft hij ene prima voorzet!
In het stadion zie je een en ander wat beter, maar het verschil is echt niet zo groot dat ik De Ridder wel bijzonder sterk had gevonden als ik hem in het stadion had zien spelen hoor. Ik heb een prima oordeel kunnen vellen via de televisie.

Ik vind het maar een slappe hap.
Ik ga met Zlatan mee; in het stadion zie je veel meer dan wanneer je op tv kijkt.

Kijk ik op zondagavond naar een samenvatting dan zie ik vaak een andere wedstrijd dan ik in de Arena heb gezien. Een samenvatting is anders, ook dat weet ik, maar een beeld dat wordt gevormd door tv-kijken wordt mede gevormd door die samenvattingen.
Heb ik geen last van. Uiteraard zie je in het stadion meer, maar het mijn wedstrijdbeeld verandert er echt niet door.
Bertje schreef:Ik vind De Ridder snelheid missen, hij is niet bepaald slim in balbezit en hij schijnt van mening te zijn dat zijn voorzet zo goed is dat hij hem wel om de back heen kan krullen. Niet dus.
:smallgrin.gif: Dat van die voorzet die hij er maar niet omheen kan krullen schreef ik hier laatst ook al. Z´n startsnelheid is inderdaad ook niet al te best en over z´n keuzes in balbezit ben ik ook niet te spreken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jun 28, 2007 8:39 am

Heb ik geen last van. Uiteraard zie je in het stadion meer, maar het mijn wedstrijdbeeld verandert er echt niet door.
Het ging niet over het wedstrijdbeeld maar over een individuele speler, in dit geval de Ridder. Op tv zie je veel minder hoe iemand speelt dan wanneer je er bij aanwezig bent.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 28, 2007 1:41 pm

Geldt precies hetzelfde voor. Je ziet wat minder, maar uiteindelijk kan ik prima bepalen of een speler een goede wedstrijd heeft gespeeld of niet.

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 28, 2007 8:04 pm

Thomas schreef: Ik ben het met je eens dat Foppe een uitstekend team heeft weten te smeden, maar hij had (vooral in vergelijking) niet zo heel veel te klagen over z´n team. Vlaar, Donk, Babel, Drenthe en Maduro zijn in mijn ogen bovengemiddeld talentvolle voetballers.
Dit vind ik wel erg gemakkelijk. Vlaar en Maduro hadden bij hun clubs een belabberd seizoen en Drenthe reeg als back de fouten aan elkaar. Hun clubtrainers kregen hen niet aan de praat, De Haan wel. Credit where credit is due.

Een team smeden, een logische en vrij eenvoudige taktiek uitdokteren die bij de ter beschikking staande spelers past, voor een goede sfeer zorgen, hard werken en je bent als trainer al een heel eind. Voetbal is een eenvoudig spel, Foppe maakt er i.t.t. enkele 'toptrainers' geen toegepaste wiskunde van. Zijn benadering slaat aan, dus dan ben je een prima trainer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 30, 2007 9:57 am

Vier keer Jong Oranje in Dreamteam UEFA

29/6/2007 22:21

Met vier man is Jong Oranje het sterkst vertegenwoordigd in het Dreamteam dat de UEFA samenstelde na het EK Onder-21.
De samenstellers waren scheutig met loftuitingen voor de uitverkoren Nederlandse beloftes. Zo is Royston Drenthe 'waarschijnlijk dé speler van het toernooi', die speelt 'in de stijl van Roberto Carlos'.

Gianni Zuiverloon wordt vooral geprezen vanwege 'zijn aanvallende acties over de flank', terwijl de betrouwbaarheid van Hedwiges Maduro om 'anderen de vrijheid te geven te schitteren' opviel.

Maceo Rigters, met vier doelpunten topscorer van het toernooi, ontbreekt niet in het Dreamteam. De aanvaller van NAC Breda dankt zijn uitverkiezing mede omdat hij als enige twee keer de trofee voor man van de wedstrijd in ontvangst mocht nemen.



UEFA'S DREAMTEAM EK ONDER-21


Doel: Damir Kahriman (Jong Servië)

Verdediging: Gianni Zuiverloon (Jong Oranje), Branislav Ivanovic (Jong Servië), Giorgio Chiellini (Jong Italië), Aleksandar Kolarov (Jong Servië)

Middenveld: Bosko Jankovic (Jong Servië), Hedwiges Maduro (Jong Oranje), Alberto Aquilani (Jong Italië), Royston Drenthe (Jong Oranje)

Aanval: Leroy Lita (Jong Engeland), Maceo Rigters (Jong Oranje).
VI

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jun 30, 2007 11:35 am

Geen Babel. :1evil.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 30, 2007 11:37 am

Maar gelukkig hebben we Zuiverloon!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jun 30, 2007 12:42 pm

Jöhnk schreef:
Vier keer Jong Oranje in Dreamteam UEFA

29/6/2007 22:21

Met vier man is Jong Oranje het sterkst vertegenwoordigd in het Dreamteam dat de UEFA samenstelde na het EK Onder-21.
De samenstellers waren scheutig met loftuitingen voor de uitverkoren Nederlandse beloftes. Zo is Royston Drenthe 'waarschijnlijk dé speler van het toernooi', die speelt 'in de stijl van Roberto Carlos'.

Gianni Zuiverloon wordt vooral geprezen vanwege 'zijn aanvallende acties over de flank', terwijl de betrouwbaarheid van Hedwiges Maduro om 'anderen de vrijheid te geven te schitteren' opviel.

Maceo Rigters, met vier doelpunten topscorer van het toernooi, ontbreekt niet in het Dreamteam. De aanvaller van NAC Breda dankt zijn uitverkiezing mede omdat hij als enige twee keer de trofee voor man van de wedstrijd in ontvangst mocht nemen.



UEFA'S DREAMTEAM EK ONDER-21


Doel: Damir Kahriman (Jong Servië)

Verdediging: Gianni Zuiverloon (Jong Oranje), Branislav Ivanovic (Jong Servië), Giorgio Chiellini (Jong Italië), Aleksandar Kolarov (Jong Servië)

Middenveld: Bosko Jankovic (Jong Servië), Hedwiges Maduro (Jong Oranje), Alberto Aquilani (Jong Italië), Royston Drenthe (Jong Oranje)

Aanval: Leroy Lita (Jong Engeland), Maceo Rigters (Jong Oranje).
VI
Door wie samengesteld?

Ik herinner me nog een toernooi onder zeventien. Er werd een dreamteam samengesteld met twee Nederlanders: biseswar en buys. Wie zat er namens Nederland in de commissie? Marcel v.d. Kraan, actief voor de GPD en toen het Rotterdams Dagblad (deed daar feyenoord, nu bij het AD doet hij meer buitenlands voetbal)

Voor mij hoeft er geen Ajacied in, maar zeker Maduro speelde een kleurloos toernooi. Zuiverloon schakelde nani uit, zoals alle backs dat deden.

Kolarov was toch die back die stond te slapen toen Babel in de finale de beslissende 2-0 maakte? Kreetg hij ook nog rood of was dat een ander?

Rigters: wat zullen we nog van hem horen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 05, 2007 5:12 pm

:scared.gif:

Ik zit net in bad de VI te lezen, lees ik toch iets wat me van verbijstering en schrik bijna liet verdrinken.

De UEFA heeft in het sterrenelftal opgenomen de Nederlanders, Drenthe (de man van maximaal twee goede voorzetten), Maduro (de man die elke vloeiende aanval van Nederland onmiddelijk in de kiem smoorde met langzame en vertragende risicoloze terugspeelballetjes) Rigters (de man die dankzij het Babelachtige werk van een andere Nederlander met veel moeite vier simpele intekkertjes in het net wist te krijgen) en Zuiverloon (de man die verdedigend veel te zwak was en aanvallend geen enkele inbreng had.

Maar het meest verbijsterend is natuurlijk het ontbreken van de, vooral in de finale, weergaloze, fantastische, Babelachte en constant beslissende Babel, de man die door tegenstanders niet alleen vooraf maar juist ook achteraf ongelooflijk werd gevreesd. Wat een incompetente zooi die beoordelaars van de UEFA!
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie