WK 2018

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: WK 2018

Bericht door wimpey » do dec 02, 2010 9:47 pm

FIFA maar opdoeken, denk ik dan...

Een land zo groot als Gelderland dat een airco-WK mag organiseren. Blaasvoetbal? Nee, het WK van de grootste sport ter wereld. Al Jazeera verkondigde trouwens een half uur voor Blatter dat het WK naar Qatar zou gaan. :excited.gif:

Lekker ecologisch wordt dat toernooi trouwens. Het WK Broeikasteffect.

De Russen hebben de geldbuidel ook laten rammelen, dus krijgen die ook een WK. Batman, Robin, Abra e.c. hebben die 22 FIFA-boys de jackpot laten verdelen.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: WK 2018

Bericht door beelzebub » vr dec 03, 2010 12:47 pm

Ach op papier valt het allemaal wel mee: http://www.fifa.com/mm/document/tournam ... b9qate.pdf
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: WK 2018

Bericht door Banjavi » vr jul 25, 2014 2:11 pm

FIFA roept landen op WK 2018 in Rusland niet te boycotten
De FIFA roept landen op het WK 2018 in Rusland niet te boycotten. Dat doet de wereldvoetbalbond in een verklaring die vrijdag is uitgegeven.

Foto: ANP
Na de vliegramp in Oekraïne werd van diverse kanten aangedrongen op een boycot van het eindtoernooi.
"We hebben in het verleden gezien dat het WK veel goeds kan brengen en de FIFA gelooft dat dit ook zal gelden voor Rusland 2018", staat in de verklaring. "Het WK in Brazilië heeft onlangs zijn kracht bewezen."
De FIFA benadrukt dat ze tegen elke vorm van geweld is. "Met de toernooien die we organiseren willen we ook de dialoog bevorderen."
"De geschiedenis heeft geleerd dat het boycotten van sportevenementen of een politiek van isolationisme of confrontatie niet de meest effectieve manier is om problemen op te lossen."
Wereldpolitiek
Volgens de wereldvoetbalbond moet voetbal niet worden gezien als een oplossing voor de problemen in de wereldpolitiek.
"Het organiseren van het WK kan juist zorgen voor positieve dialogen tussen mensen en overheden, zeker door alle aandacht dat zo'n toernooi genereert."
De KNVB meldde eerder deze week dat ze een discussie over een boycot van het WK 2018 te vroeg vindt. Pas als het onderzoek naar de ramp van de MH17 is afgerond, wil de bond een discussie over het WK voeren.
Ook de Engelse voetbalbond liet weten zich voorlopig terughoudend op te stellen.[quote][/quote]

Nee, natuurlijk niet.... De FIFA ziet de centjes al weer wegvloeien als dat niet doorgaat of geboycot wordt.

En dan maar verbaast zijn dat niemand die lui serieus neemt.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: WK 2018

Bericht door Dubbel » zo sep 07, 2014 8:27 pm

Ik ben wel voor een boycot puur om de Russen te fucken maar als ik objectief naar de situatie in Oekraine zou kijken dan weet ik nog zo net niet voor wie ik zou zijn. Boycot van het evenement lijkt me een verouderd instrument. Beter is het om de sponsoren te boycotten die hun naam aan de FIFA verbinden. Daar moet je dan wel nu mee starten en niet pas in 2017.

Plaats reactie