Kwalificatie Euro 2024

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door raymon » ma mar 27, 2023 2:09 pm

Frank schreef:
zo mar 26, 2023 6:56 pm
Zou het dan toch zo zijn dat Ajacieden sneller geselecteerd worden? :smallgrin.gif:

Meestal word je een Calimero of een complotdenker genoemd als je dit zegt
Er zijn niet zo heel veel alternatieven van spelers met enige internationale ervaring.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Yopii » ma mar 27, 2023 2:41 pm

Spelers van de traditionele top 3 worden eerder geselecteerd dan spelers uit de subtop. Dan luidt de redenering dat die spelers meer gewend zijn aan druk/Europees spelen.

Klaassen en Taylor zouden er niet bij zitten als ze uitkwamen voor Twente of zo.

Maar dit fenomeen zie je overal. Spelers van grote clubs vallen meer op.

Overigens is Koe helemaal niet zo pro-Ajax. Dat was eerder het geval met De Boer, Blind of Van Gaal.

De discussie over systemen begrijp ik niet zo. Frankrijk heeft (zeker als Nederland zoveel spelers mist) gewoon een veel betere selectie. Een trainer kan van een ezel geen renpaard maken.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door raymon » ma mar 27, 2023 4:59 pm

Yopii schreef:Spelers van de traditionele top 3 worden eerder geselecteerd dan spelers uit de subtop. Dan luidt de redenering dat die spelers meer gewend zijn aan druk/Europees spelen.

Klaassen en Taylor zouden er niet bij zitten als ze uitkwamen voor Twente of zo.

Maar dit fenomeen zie je overal. Spelers van grote clubs vallen meer op.

Overigens is Koe helemaal niet zo pro-Ajax. Dat was eerder het geval met De Boer, Blind of Van Gaal.

De discussie over systemen begrijp ik niet zo. Frankrijk heeft (zeker als Nederland zoveel spelers mist) gewoon een veel betere selectie. Een trainer kan van een ezel geen renpaard maken.
Klaassen en Taylor zouden ook niet zo goed zijn als ze voor Twente uitkwamen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Marillion » ma mar 27, 2023 9:14 pm

Yopii schreef:
ma mar 27, 2023 2:41 pm
...
De discussie over systemen begrijp ik niet zo. Frankrijk heeft (zeker als Nederland zoveel spelers mist) gewoon een veel betere selectie. Een trainer kan van een ezel geen renpaard maken.
Ik heb niets gezien maar begrijp zo links en rechts dat het wel erg naïef was van de kant van Nederland.

Wat ik me afvraag. In hoeverre speelt bij Koeman dan mee dat het vooral anders moest als onder Van Gaal. Van Gaal koos voor wat meer zekerheid dus gaat Koeman voor de zogenaamde Hollandse school. Dat is hartstikke leuk tegen een klein land maar Frankrijk heeft denk ik op zo ongeveer elke positie een betere speler.

Waarom laat je iemand als Taylor nou in deze rol starten? Die jongen heeft het al heel lastig bij Ajax op het moment. En dan mag hij het even laten zien tegen deze tegenstander.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Jinne » di mar 28, 2023 3:44 pm

Feyenoord plukt gelijk de vruchten van de interlands. Geertruida geblesseerd. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Dubbel » zo sep 10, 2023 6:40 pm

Half jaar later. Geertruida geblesseerd.

Als ze vandaag winnen in het gevreesde Dublin dan kunnen we duits gaan oefenen. :neutral.gif:

Afbeelding

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door elliquido » zo sep 10, 2023 7:15 pm

Wiefer???
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 10, 2023 8:44 pm

Ik heb een zwakte voor Daley maar hij kan echt niet meer hoor. Lekkere inspeelpasses nog altijd maar voor de rest doet hij echt totaal niks. Naait zijn teamgenoten wat dat betreft. Ake en Frenkie spelen elk op twee posities tegelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door bryan » zo sep 10, 2023 9:55 pm

Flekken is een zwakke schakel.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 10, 2023 10:55 pm

bryan schreef:
zo sep 10, 2023 9:55 pm
Flekken is een zwakke schakel.
Die had inderdaad een paar onverklaarbare acties. Dat wegboksen aan het einde… WTF?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door bryan » ma sep 11, 2023 8:31 am

Wegboksen van een makkelijk balletje met niemand in de buurt. Die moet je vangen. De Ierse verslaggever zei ook wtf.

Heb nou Ierland tegen Frankrijk en Nederland zien spelen in een week tijd. Frankrijk was een ander niveau, moet ik zeggen. Stuk voor stuk toppers. En die Maignan is nog beter dan Lloris.

Nederland was beter tegen Ierland na de rust dankzij de wissels. Koeman had de zwakke punten van Ierland gezien (linkervleugel van Ierland). Helaas deed Stephen Kenny niets om de nieuwe taktiek van Nederland te counteren en wachtte veels te lang met veranderingen. Geen goede trainer, hopelijk gaat ie nu weg.j

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door LucaS » ma sep 11, 2023 8:43 am

Zo, die flauwekul ook weer achter de rug.

AAAJJJJAAAAAXXXXXXX
Heujheujjjheuujjjj
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Duke » ma sep 11, 2023 8:52 am

Toch grappig hoe er altijd weer nieuwe spelers doorbreken die hoop geven voor de toekomst, zoals Reijnders. En opvallend hoe belangrijk Dumfries inmiddels is geworden.

Lastige horde genomen, op naar Duitsland.

Daarover gesproken, ik zag gisteravond de samenvatting van Duitsland-Japan, wat is er in hemelsnaam misgegaan bij onze Oosterburen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 11, 2023 9:40 am

Duke schreef:
ma sep 11, 2023 8:52 am
Toch grappig hoe er altijd weer nieuwe spelers doorbreken die hoop geven voor de toekomst, zoals Reijnders. En opvallend hoe belangrijk Dumfries inmiddels is geworden.

Lastige horde genomen, op naar Duitsland.

Daarover gesproken, ik zag gisteravond de samenvatting van Duitsland-Japan, wat is er in hemelsnaam misgegaan bij onze Oosterburen?
Wat dat laatste betreft - landen en opleidingen worden opgehemeld en geprezen maar uiteindelijk gaat het toch echt om lichtingen waar je soms meer geluk mee hebt en soms minder. Zie je met België ook. En bij ons ook, natuurlijk. Een jaar of 6-7 geleden speelde je nog met Wesley Hoedt, Hans Hateboer en Anwar El Ghazi.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door bryan » ma sep 11, 2023 11:23 am

Didi Hamann, die tegenwoordig voor de Ierse TV werkt, zei iets dat de huidige jeugdsysteem in Duitsland is veels te streng, de spelers worden gecoacht om vooral geen fouten te maken. Dat was ook de kritiek op de Ajax jeugd in de Adriaanse tijd. Een jonge "Messi" kan je bijvoorbeeld niet voor mekaar coachen, die moet je gewoon zijn ding laten doen.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 11, 2023 11:49 am

bryan schreef:
ma sep 11, 2023 11:23 am
Didi Hamann, die tegenwoordig voor de Ierse TV werkt, zei iets dat de huidige jeugdsysteem in Duitsland is veels te streng, de spelers worden gecoacht om vooral geen fouten te maken. Dat was ook de kritiek op de Ajax jeugd in de Adriaanse tijd. Een jonge "Messi" kan je bijvoorbeeld niet voor mekaar coachen, die moet je gewoon zijn ding laten doen.
Mwah, als je zo’n Niklas Sule ziet dan lijkt een beetje discipline niet overbodig daar. :hypocrite.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Lionel » di sep 12, 2023 10:26 am

Mr. Ajax schreef:
ma sep 11, 2023 9:40 am
Duke schreef:
ma sep 11, 2023 8:52 am
Toch grappig hoe er altijd weer nieuwe spelers doorbreken die hoop geven voor de toekomst, zoals Reijnders. En opvallend hoe belangrijk Dumfries inmiddels is geworden.

Lastige horde genomen, op naar Duitsland.

Daarover gesproken, ik zag gisteravond de samenvatting van Duitsland-Japan, wat is er in hemelsnaam misgegaan bij onze Oosterburen?
Wat dat laatste betreft - landen en opleidingen worden opgehemeld en geprezen maar uiteindelijk gaat het toch echt om lichtingen waar je soms meer geluk mee hebt en soms minder. Zie je met België ook. En bij ons ook, natuurlijk. Een jaar of 6-7 geleden speelde je nog met Wesley Hoedt, Hans Hateboer en Anwar El Ghazi.
Inderdaad. Geen enkel land heeft een fantastische jeugdopleiding. Zelfs Brazilië doet het nu met Richarlison in de spits. De Belgen hebben over drie jaar ook weer een veredeld kneuzen elftal.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Jinne » za okt 14, 2023 6:03 am

Oranje moet nog vol aan de bak in Griekenland maandag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Monkey Tonk » za okt 14, 2023 12:11 pm

De volgende generatie zit eraan te komen. Vooral Reijnders is een verademing. (Ik vind dat Frenkie een veelbelovende carriere als postbode is misgelopen, maar hoor nog steeds experts die lyrisch zijn).

De Fransen waren zoveel beter. Fantastisch team. Veel beter dan wereldkampioen Argentinie. Ze hadden zo over NL heen kunnen walsen, maar geloofden het wel bij 2-0.

Leuke test in Athene. Moet nog zien dat NL voot dat examen slaagt.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Lionel » za okt 14, 2023 12:31 pm

Inderdaad. De Fransen speelden op 30%.

Zou Blind ook zo gespaard worden als hij zou verdedigen zoals Hartmann deed bij de 0-1?
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Kwalificatie Euro 2024

Bericht door columbus » za okt 14, 2023 2:51 pm

Vond Reijnders goed spelen, in samen met de Jong straks prima op 1 middenveld spelen. Hij heeft wat meer diepgang tov de Jong. Het is zo jammer dat Nederland een topspits en aanvallende middenvelder mist.

Jammer. Qua resultaat had er misschien wel meer ingezeten. Maar Frankrijk speelde met de handrem er op, dicteerde en bepaalde wel wat er op het veld gebeurde. Geen schande natuurlijk, als je alleen al kijkt naar welke wisselspelers daar op de bank zitten

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12764
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Liberty » za okt 14, 2023 3:19 pm

Lionel schreef:
za okt 14, 2023 12:31 pm
Inderdaad. De Fransen speelden op 30%.

Zou Blind ook zo gespaard worden als hij zou verdedigen zoals Hartmann deed bij de 0-1?
Dat idee krijg ik ook. Hartman werkte hard maar was vaak ook niet bepaald gelukkig en liet het verdedigend regelmatig afweten, zeker bij de 0-1. Had Blind zo´n wedstrijd gespeeld dan waren de commentaren precies andersom geweest.
Tijd voor iets nieuws.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Lionel » za okt 14, 2023 3:33 pm

Liberty schreef:
za okt 14, 2023 3:19 pm
Lionel schreef:
za okt 14, 2023 12:31 pm
Inderdaad. De Fransen speelden op 30%.

Zou Blind ook zo gespaard worden als hij zou verdedigen zoals Hartmann deed bij de 0-1?
Dat idee krijg ik ook. Hartman werkte hard maar was vaak ook niet bepaald gelukkig en liet het verdedigend regelmatig afweten, zeker bij de 0-1. Had Blind zo´n wedstrijd gespeeld dan waren de commentaren precies andersom geweest.
Van de week zei een analist ergens dat dit Feyenoord misschien wel beter is dan het team van 2018/2019… van Ajax dan. Ben je toch niet goed?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12764
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Liberty » za okt 14, 2023 3:51 pm

Lionel schreef:
za okt 14, 2023 3:33 pm
Liberty schreef:
za okt 14, 2023 3:19 pm
Lionel schreef:
za okt 14, 2023 12:31 pm
Inderdaad. De Fransen speelden op 30%.

Zou Blind ook zo gespaard worden als hij zou verdedigen zoals Hartmann deed bij de 0-1?
Dat idee krijg ik ook. Hartman werkte hard maar was vaak ook niet bepaald gelukkig en liet het verdedigend regelmatig afweten, zeker bij de 0-1. Had Blind zo´n wedstrijd gespeeld dan waren de commentaren precies andersom geweest.
Van de week zei een analist ergens dat dit Feyenoord misschien wel beter is dan het team van 2018/2019… van Ajax dan. Ben je toch niet goed?
Ah ja joh, Ajax wint van Real Madrid (op dat moment drievoudig titelverdediger), Feyenoord verliest van Atletico Madrid.

Het Ajax van 2018-19 was gewoon een absoluut topteam dat de finale van de C.L had moeten halen. Feyenoord zal nog moeite genoeg hebben om de groepsronde door te komen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Kwalificatie Euro 2024

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 15, 2023 8:39 am

Liberty schreef:
za okt 14, 2023 3:19 pm
Lionel schreef:
za okt 14, 2023 12:31 pm
Inderdaad. De Fransen speelden op 30%.

Zou Blind ook zo gespaard worden als hij zou verdedigen zoals Hartmann deed bij de 0-1?
Dat idee krijg ik ook. Hartman werkte hard maar was vaak ook niet bepaald gelukkig en liet het verdedigend regelmatig afweten, zeker bij de 0-1. Had Blind zo´n wedstrijd gespeeld dan waren de commentaren precies andersom geweest.
Ik vond dat eigenlijk wel meevallen. Er waren volgens mij drie fouten bij de eerste goal:
1) Xavi laat zijn man lopen.
2) De Roon loopt weg bij Griezman. Die loopt, door te wandelen (!), opeens helemaal vrij en heeft aan 1 balcontact genoeg om de defensie uit zijn voegen te zetten. Pure klasse om het zo eenvoudig te houden. Volgens mij stond de Roon in het team om Griezman te bewaken ... dus waar ging hij naar toe?
3) De slechte keepersreflex.

Voor het gemak terug te zien op deze video vanaf 2:33: https://www.youtube.com/watch?v=oPqNZtD ... ZiggoSport. Pause op 3:14 om goed te zien hoe vrij Griezman staat. Op 3:18 zie je het gevolg van de pass van Griezman. De verdedigers staan met lichaam of gezichtsveld 90 graden gedraaid. Dan is het een fluitje van een cent om vanuit de rug van een verdediger toe te slaan. Het is schitterend uitgespeeld, want als van Dijk blijft staan kopt hij die voorzet weg. Maar hij is net een stap vooruit gestapt omdat zijn tegenstander, vanuit zijn rug, een paar stappen achteruit deed... Dan komt Mbappe in die ruimte, uit de rug van zijn tegenstander. Dat uit de rug lopen (twee keer) wordt allemaal ingeleid door de pass van Griezman.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo okt 15, 2023 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie