Kwalificatie WK 2018

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door mattie » do aug 31, 2017 9:26 pm

zeux schreef:Mooi. Klaar. Geen WK. Ook echt geen zak te zoeken.
Shit op dit moment Bulgarije voor....

Mocht dit zo blijven dan kan het zo zijn dat NL wint van de Bulgaren
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Sandro » do aug 31, 2017 9:29 pm

Dit heb ik echt nog nooit gezien. Drie man alleen voor de keeper. Wat een rotzooi.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door mattie » do aug 31, 2017 9:32 pm

Kut Fransen... verlies ik ook nog een mogelijke prijsvraag... Had gezegd rust 1-0 en eindstand 2-0... wat gaan we doen naar voren rennen....

Oeps 4-0...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door 999 » do aug 31, 2017 9:35 pm

Je mist toch gewoon, na al de goede jaren, kwaliteit.Punt.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door wimpey » do aug 31, 2017 9:36 pm

TFM prima, de rest een 3, Strootman een 1.

Zou Zeist nu eindelijk eens kennis uit een voetballand gaan halen? Of is men daar nog steeds te arrogant en dom voor?

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Alexander » do aug 31, 2017 9:36 pm

Opleiding in NL is ziek. Maar diegene die het signaleren en proberen te verbeteren worden weggestuurd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Jöhnk » do aug 31, 2017 9:37 pm

Daar zijn ze te arrogant en te dom voor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door 999 » do aug 31, 2017 9:42 pm

Mwah, opleiden is natuurlijk prima.Maar ze worden op steeds jongere leeftijd weggekocht ( of vertrekken zelf ).

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Monkey Tonk » do aug 31, 2017 9:51 pm

Waar begin je?

Ten eerste had Blind achterin in het midden moeten staan. Daar stond hij in de EL finale. En dat is de enige verdediger met een goede pass. Dar kun je wel onder de druk uitvoetballen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Sandro » do aug 31, 2017 9:52 pm

wimpey schreef:TFM prima, de rest een 3, Strootman een 1.
Blind was ook niet slecht.

Kappen met Strootman maar, dit is ook niet de eerste keer.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door wimpey » do aug 31, 2017 10:06 pm

Blind is aan de bal altijd wel OK. Ik zou hem op VM zetten. Slecht van Dickie, die 2 die daar vandaag stonden mogen niet de eersten in de opbouw zijn. Vilhena viel trouwens behoorlijk in.

Het probleem zijn de basics. Linies creëren, afstanden, bewegen, duelkracht. Dat is onderwijs, gebrek aan. In Nederland deugt de opleiding al vele jaren niet.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Alexander » do aug 31, 2017 10:14 pm

Vilhena viel inderdaad prima in. Blind was ook niet zo slecht. De Vrij en Hoedt kunnen er niet veel van. Is wel lekker als je gewoon met je beste 11 speelt.

Cilissen

Tete
Mensah
de Ligt/Denswil
Pieters

Blind
Vilhena
Wijnaldum/Bazoer
Klaassen/Ginkel

Robben
Persie/Babel

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Yopii » do aug 31, 2017 11:56 pm

Alexander schreef:Opleiding in NL is ziek. Maar diegene die het signaleren en proberen te verbeteren worden weggestuurd.
Exact.

En dan de opleidingen volplempen met buitenlandse jeugdspelers. Jonge huurlingen van met name Engelse clubs nemen in plaats van eigen spelers een kans te geven. Enzovoorts.

De overtuiging is er niet meer. De Nederlandse voetbalwereld is incestueus, aartsconservatief geworden; zelfkritiek is ver te zoeken maar excuses vinden ze des te meer.

Vandaag hoorde ik weer dat er nu eenmaal niets aan te doen is dat het Nederlands voetbal in het slop zit, want het verschil in financiële mogelijkheden is zo groot. Waarom voetbalt België beter dan Nederland, vraag ik me dan af - daar groeien de bomen ook niet tot aan de hemel.

Het pijnlijke was dat Frankrijk simpel uitliep naar 4-0 terwijl het niet eens meer volle bak ging. De Franse spelers hadden domweg meer gogme en handelingssnelheid. Ooit waren dat de handelsmerken van het Nederlandse voetbal. Nu leveren we vooral nog hardlopers en dienende spelers. Voor wat creativiteit moeten we het hebben van (gewezen) vedetten in hun nadagen.

Drie keer winnen, bedacht Robben. Hoe komt hij erop dat Nederland dat zou kunnen? :confused.gif: :confused.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door WP_Legend » vr sep 01, 2017 3:02 am

Alexander schreef:Vilhena viel inderdaad prima in. Blind was ook niet zo slecht. De Vrij en Hoedt kunnen er niet veel van. Is wel lekker als je gewoon met je beste 11 speelt.

Cilissen

Tete
Mensah
de Ligt/Denswil
Pieters

Blind
Vilhena
Wijnaldum/Bazoer
Klaassen/Ginkel

Robben
Persie/Babel
Ik volg het Nederlandse elftal niet, maar mijn god als dat het beste is wat Nederland heeft... Ik snap wel dat ze totaal weggespeeld worden..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2017 7:01 am

Alexander, hoe verzin je het?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door wimpey » vr sep 01, 2017 7:44 am

Yopii schreef: Vandaag hoorde ik weer dat er nu eenmaal niets aan te doen is dat het Nederlands voetbal in het slop zit, want het verschil in financiële mogelijkheden is zo groot.
In Bulgarije en Zweden hebben ze niet meer geld dan wel talent. In Tsjechië en IJsland ook niet.

Voetbal doe je niet vanuit stilstand. Ik zie geen linies, geen beweging. De spelers nemen hun positie in en dat was het dan wel. Vervolgens begint de onvermijdelijke rondo op eigen helft en wordt het team aan flarden bewogen en gelopen na balverlies... Dit patroon is al jaren synoniem voor wat men in NL onder voetbal verstaat. En dat patroon zul je toch echt aan de basis moeten doorbreken. Maar dat is taboe in NL. :smallgrin.gif:

Advocaat (hoe irritant ik die man ook vind) erft natuurlijk wel van de slechtste bondscoach aller tijden. Die minkukel heeft 2 kwalificatiereeksen mogen verkloten, omdat die Oostveen te porren bleek voor een experiment dat bij voorbaat gedoemd was te mislukken.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2017 7:50 am

Dat is wel echt zo. Het Nederlands voetbal is niet zo slecht. Onze coaches wel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 01, 2017 7:51 am

Veltman die in de pikorde staat achter Tete (zou 1e keus zijn geweest mits fit) en een 19-jarige zonder noemenswaardige ervaring, die NB nog in de jeugdopleiding van Ajax heeft rondgelopen. Dat is wel pijnlijk voor Ajax hoor. Het bewijs dat Ajax er geen ene reet van bakt, een back opleiden is al te veel gevraagd :1evil.gif: . Het beste wordt bij het vuil gezet of gaat zelf liever weg. Ajax blijft zitten met talentloze rotzooi.

Het is droevig gesteld met het Nederlands voetbal. Ik heb nog nooit zo en groot kwaliteitsverschil gezien bij een interland, ten nadele van Oranje. Sinds de generatie Robben-Van Persie-Sneijder-De Jong zijn er geen exceptionele Nederlandse spelers meer doorgebroken, dat breekt zich op. Maar over de hele linie valt het tegen. Promes, Hoedt, Janssen, etc. het zegt toch genoeg dat deze spelers nooit bij Nederlandse topclubs in het eerste hebben gespeeld, laat staan daar uitblinkers waren?

Gelukkig wel eindelijk weer een goede bondscoach, maar te laat. Van dit Oranje heb je niet zomaar weer een team gemaakt. Er is te lang aangeklooid onder opa Hiddink en scholletje Blind, dat heb je niet zomaar weer op de rit, laat staan met dit materiaal. Wel mooi om te zien dat Advocaat er nog voor gaat. Klasbak hoor, wat een verschil met zijn voorgangers.
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 01, 2017 8:02 am

Er komt ook weinig aan de komende jaren, zouden we met het nodige geluk nog het WK halen dan ga je alleen maar om te leren.

De jongens die het de komende jaren voor Nederland moeten gaan doen, zijn er m.u.v. Davy Klaassen nog niet klaar voor. Dan doel ik op Vilhena, Van de Beek, Depay, De Ligt, Tete, Fosu Mensah. Evt Bazoer, moet bekennen dat ik hem wat uit het oog ben verloren. Halen we het WK dan zou ik dit soort spelers toch een hoofdrol geven op zo'n toernooi. Veel eer valt er toch niet te behalen, maar deze jongens moeten het wel voor ons gaan doen in de kwalificatiecampagne voor het volgende EK. Laat ze maar ervaring opdoen. Moet je er alleen wel eerst zien te komen, ik geef ze nog 15% kans.
Ajax!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door wimpey » vr sep 01, 2017 8:03 am

Giacomo Puccini schreef: Evt Bazoer, moet bekennen dat ik hem wat uit het oog ben verloren. Halen we het WK dan zou ik dit soort spelers toch een hoofdrol geven op zo'n toernooi.
Wolfsburg 0 - BVB 3. 1e speeldag BuLi. Was in de samenvatting extreem slecht. Liet alles lopen. Prima deal gemaakt door Ajax.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 01, 2017 8:10 am

Zonde, was ooit het grootste talent van allemaal. Dat hij als 16-jarige ten koste van speeltijd een vertrek naar Ajax forceerde was achteraf mischien al een veeg teken. Ben je dan wel uit het juiste hout gesneden?

Gelukkig hebben we qua middenvelders best veel talent nog. Naast Wijnaldum en Klaassen, komen Vilhena, Van de Beek en De Jong eraan. Alleen voordat die top zijn ben je wel weer een paar jaar verder. Het mislopen van Europaleague stagneert de ontwikkeling van de Ajaxtalenten...
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door peter » vr sep 01, 2017 8:50 am

Heb niks gezien, maar dit komt toch niet als een verrassing? De jeugdopleiding van de Nederland BV is zo dood als een pier. De Langelers hebben het voor het zeggen en die hebben er gewoon geen kijk op. Bij PSV zie je nu dat ze noodgedwongen wat talenten moeten doorschuiven. En dan is zo'n Paal dus een jongen die aan de deur klopt...

Veel van die jonge talenten gaan nu naar het buitenland, want daar is de kans op miljonair worden het grootst. Ook dat snap ik wel weer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door Marillion » vr sep 01, 2017 9:07 am

Yopii schreef: .....Drie keer winnen, bedacht Robben. Hoe komt hij erop dat Nederland dat zou kunnen? :confused.gif: :confused.gif:
Wat moet hij dan zeggen? We zijn kansloos maar ik ben nu eenmaal opgeroepen dus ik kom wel even langs om een pak slaag op te halen?

Frankrijk is gewoon veel te sterk. Volgens mij ontbraken er daar ook nog een aantal die bij Nederland allemaal in de basis zouden staan. Toch kun je ook tegen een sterke tegenstander een keer stunten, zie Zweden tegen Frankrijk. Op zo'n scenario zal Robben hebben gehoopt. Alleen was de kans natuurlijk klein dat Frankrijk dat nog eens zou laten gebeuren. Helemaal in eigen huis.

En toch, ondanks de problemen van het Nederlands elftal ben ik van mening dat Oranje in een poule als deze gewoon de tweede plaats zou moeten kunnen halen. Zweden en Bulgarije hebben toch geen betere spelers dan Nederland?
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door wimpey » vr sep 01, 2017 9:21 am

Peter schreef: Veel van die jonge talenten gaan nu naar het buitenland, want daar is de kans op miljonair worden het grootst. Ook dat snap ik wel weer.
Maar dat doen jongens uit Bulgarije, IJsland enzo ook. Zwitserland heeft na 7 wedstrijden nog geen punt verspeeld.

De enigen die gisteren 'out of the box' dachten en handelen waren TFM (zowel defensief als aan de bal) en Blind (aan de bal). Vilhena viel gedreven in. De rest deed echt maar wat, was clueless, onderging de vernedering.

Mooi beeld in de 1e helft. NL had de bal. Achterin. Ding ging over 4 schijven van links naar rechts. Voorin stonden er 4 op rij, daartussen zwommen 2 Oranje-hemdjes in een zee aan blauw.

De roerganger ging uit z'n bol in de coaching zone. In het veld stond niemand op. Typerend. Een breker à la Nigel de Jong in 2014 zou veel waard zijn geweest.

Zie het somber in voor NL. Verandering aan de basis wordt weggehoond. En Ajax plempt z'n opleiding vol met buitenlanders, in een poging de hiaten te maskeren. Andere clubs doen niet aan opleiden. Zolang men in NL blijft volharden in weerloos ballen op balbezit in een laag tempo kun je EL, CL, EK en WK wel schudden.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kwalificatie WK 2018

Bericht door GangstaRiB » vr sep 01, 2017 9:46 am

Giacomo Puccini schreef:Zonde, was ooit het grootste talent van allemaal. Dat hij als 16-jarige ten koste van speeltijd een vertrek naar Ajax forceerde was achteraf mischien al een veeg teken. Ben je dan wel uit het juiste hout gesneden?

Gelukkig hebben we qua middenvelders best veel talent nog. Naast Wijnaldum en Klaassen, komen Vilhena, Van de Beek en De Jong eraan. Alleen voordat die top zijn ben je wel weer een paar jaar verder. Het mislopen van Europaleague stagneert de ontwikkeling van de Ajaxtalenten...
Maar er gaat geen speler meer direct naar de echte top. Zelfs Klaassen niet. Ik zie niet welke talenten dat wel zouden kunnen. Vergelijk dat eens met talenten uit Frankrijk of Duitsland.... talenten die wij hier op een voetstuk plaatsen zijn dus objectief gezien niet goed genoeg: Bazoer, AEG, Riedewald en dat zijn alleen de Ajacieden. Heb geen zicht op psv en Feyenoord maar die leveren ook al jarenlang b-garnituur. Clasie redt het bijvoorbeeld niet eens bij Southampton. Het is zowel technisch als mentaal heel heel pover.

Plaats reactie