Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door wimpey » do mar 01, 2012 7:54 pm

BvM ziet het niet zitten in Urby, maar wel in Pieters. Het is me een raadsel...

Mooie goals scoorde Oranje trouwens. :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Cruijff » do mar 01, 2012 9:57 pm

Heel goede goals ja en The Hunt heeft in ieder geval een erg harde kop aangezien zowel de bal als zijn tegenstander snoeihard op het beoogde doel af gingen. :neutral.gif:

Urby mocht in ieder geval wel voor Sneijder invallen en 'op de 10' gaan spelen, dat vind ik eigenlijk behoorlijk wat. Opzich vind ik het logisch dat Bert Urby niet linksback zet, op die positie staat hij al sinds tijden niet meer en toen hij nog wel als back speelde liet hij behoorlijk wat steken vallen. En ja dat Pieters überhaupt betaald voetbal speelt is me al een raadsel but at the other hand, noem in Nederland nog eens 4 goede linksbacks!

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Kilroy » vr mar 02, 2012 1:34 am

Hoe vond men hier het "uit-tenue"? Ik vond het net een stelletje obers met oranje servetten over hun schouders.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door 999 » vr mar 02, 2012 8:34 am

:smallgrin.gif:

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door FCT-Bantje » vr mar 02, 2012 11:33 am

Cruijff schreef:Heel goede goals ja en The Hunt heeft in ieder geval een erg harde kop aangezien zowel de bal als zijn tegenstander snoeihard op het beoogde doel af gingen. :neutral.gif:

Urby mocht in ieder geval wel voor Sneijder invallen en 'op de 10' gaan spelen, dat vind ik eigenlijk behoorlijk wat. Opzich vind ik het logisch dat Bert Urby niet linksback zet, op die positie staat hij al sinds tijden niet meer en toen hij nog wel als back speelde liet hij behoorlijk wat steken vallen. En ja dat Pieters überhaupt betaald voetbal speelt is me al een raadsel but at the other hand, noem in Nederland nog eens 4 goede linksbacks!
Een puzzel is leuk, maar niet als er geen oplossing is.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Baseman » vr mar 02, 2012 12:18 pm

Ach gut, nu is Pieters ineens weer een back van niets :excited.gif:
Hij is geen topper, maar hij voldoet gewoon. Juist in Oranje haalt hij meestal een aardig niveau.
Tegen Engeland speelde hij matig, maar dat is geen schande na lang blessureleed.

Waarom iemand Urby als linksback zou willen is mij trouwens een raadsel, hij is daar vele malen slechter dan Pieters.

Le T geeft Sneijder weer de schuld van alles, verrassend :smallgrin.gif:
Als het gras te lang of te kort of te groen of niet groen genoeg is, dan heeft Sneijder daar ook een hand in gehad volgens hem...ik weet wat Sneijder hem heeft misdaan, maar hij doet alsof het Satam himself is.

Van Persie viel flink tegen, al had het enorm lamlendige spel in de 1e helft daar ook mee te maken. Hij kreg nauwelijks fatsoenlijke ballen. Aan de andere kant deed Huntelaar zo ongeveer alles goed in zijn korte invalbeurt, hij viel echt geweldig in :biggthumpup.gif:
Een hele mooie loopactie, waardoor Robben zijn heerlijke solo af kon maken en een echte spitsengoal. Gelukkig valt de schade mee na de akelige botsing bij die goal.

Ik ben erg benieuwd wat Van Marwijk met de aanvallers gaat doen tijdens het EK.
Misschien dat Van Persie als buitenspeler opgesteld kan worden, met Afellay en Kuyt als backup.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Le T. » vr mar 02, 2012 1:24 pm

Baseman schreef: Le T geeft Sneijder weer de schuld van alles, verrassend :smallgrin.gif:
Als het gras te lang of te kort of te groen of niet groen genoeg is, dan heeft Sneijder daar ook een hand in gehad volgens hem...ik weet wat Sneijder hem heeft misdaan, maar hij doet alsof het Satam himself is.
Het lijkt mij juist raar om te constateren dat het aanvalsspel niet deugt, en dan vervolgens te roepen dat de veronderstelde spelmaker een fantastisch toernooi heeft gespeeld. Van Persie doet het fantastisch als spits met niet alleen spelers als Fabregas achter zich, maar ook met met spelers als Arteta en Ramsey. Ook doet hij het altijd uitstekend met Van der Vaart achter zich. Alleen met Sneijder is het niks, maar dan ligt het natuurlijk niet aan Sneijder ondanks dat hij liever zelf van eigen helft schiet en niet meer dan 1 pass vooruit denkt.

Ik heb Sneijder nog niet opgegeven hoor, maar hij moet het van momenten hebben, met VdV erbij heb je wel iemand die denkt als een spelmaker, die vooruit denkt, die een pass geeft die een ander in de gelegenheid stelt om een gevaarlijke pass te geven.
Van Persie viel flink tegen, al had het enorm lamlendige spel in de 1e helft daar ook mee te maken. Hij kreg nauwelijks fatsoenlijke ballen.
En met de ballen die hij kreeg deed hij gewoon wat goeds. Als je een bal wil krullen kun je hem een keer verkeerd raken, maar welke speler had eigenlijk moeten zorgen dat hij wel fatsoenlijke ballen kreeg?
Aan de andere kant deed Huntelaar zo ongeveer alles goed in zijn korte invalbeurt, hij viel echt geweldig in :biggthumpup.gif:
Een hele mooie loopactie, waardoor Robben zijn heerlijke solo af kon maken en een echte spitsengoal. Gelukkig valt de schade mee na de akelige botsing bij die goal.
Voor hem ligt de lat altijd veel lager, zo'n loopactie is gewoon standaard, misschien ben je opgelucht dat hij een keer niet in de weg liep, maar er is niks bijzonders aan en de countergoal was gewoon helemaal de verdienste van Robben. Die kopgoal zat er lekker in maar met zo'n voorzet moet ie er eigenlijk ook gewoon in. Wat moet hij dan, naast koppen? Alsof Van Persie zo'n voorzet heeft gekregen en gemist.
Ik ben erg benieuwd wat Van Marwijk met de aanvallers gaat doen tijdens het EK.
Misschien dat Van Persie als buitenspeler opgesteld kan worden, met Afellay en Kuyt als backup.
Er is helemaal geen issue. Van Marwijk kiest gewoon voor de beste spits van een topclub uit de sterkste competie die naast een hele complete spits die ook zorgt dat er combinatievoetbal is en dat anderen kunnen scoren zelf dodelijk is ipv voor een spits die nu even aardig doet bij een subtopper uit een subtopcompetie die het moet hebben van ballen die keurig klaargelegd voor hem worden.

Er is alleen maar een issue omdat er tegelijk een populariteitswedstrijd wordt georganiseerd door de media die op een uitkomst aansturen door allerlei onwaarheden te verkondigen en uit te vergroten wat de een goed doet, te negeren wat hij verkeerd doet en dat andersom bij de ander. Bij het Nederlands publiek is dat een eitje.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » vr mar 02, 2012 1:26 pm

Vond het opmerkelijk dat die Pieters überhaupt speelde. Dacht dat die jongen nog niet fit was, maar blijkbaar wel voor Oranje.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Baseman » vr mar 02, 2012 3:36 pm

Never mind Le T, ik zie alweer waarom er met jou niet te praten valt als het Oranje betreft...
Peter schreef:Vond het opmerkelijk dat die Pieters überhaupt speelde. Dacht dat die jongen nog niet fit was, maar blijkbaar wel voor Oranje.
Hij is fysiek fit, maar nog niet wedstrijdfit. Hij viel hiervoor ook in bij PSV tegen Fenerbahce.
Al is het inderdaad wel opvallend dat hij tegen Engeland meteen een helft mee mocht spelen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Le T. » vr mar 02, 2012 4:51 pm

Baseman schreef:Never mind Le T, ik zie alweer waarom er met jou niet te praten valt als het Oranje betreft...
Niet als je geen argumenten hebt. De laatste keer dat Nederland goed voetbalde op toernooi kon dat omdat de bondscoach niet Kluivert plaats liet maken voor Yuri Mulder omdat die populairder was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door ferry » vr mar 02, 2012 5:03 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door jabu » vr mar 02, 2012 6:58 pm

Ik zou ook voor Van Persie in de spits blijven kiezen, dan heb je nog de luxe van een prima Huntelaar achter de hand. Verder De Jong vervangen voor Vd Vaart en hopelijk is Afellay weer op tijd fit om ons van Kuyt te verlossen. Pieters als linksback kan eigenlijk niet. Die verdedigingslinie met Boulahrouz, Heitinga, Mathijssen en Pieters is erg matig.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Lionel » vr mar 02, 2012 7:31 pm

Le T. schreef:
Baseman schreef:Never mind Le T, ik zie alweer waarom er met jou niet te praten valt als het Oranje betreft...
Niet als je geen argumenten hebt. De laatste keer dat Nederland goed voetbalde op toernooi kon dat omdat de bondscoach niet Kluivert plaats liet maken voor Yuri Mulder omdat die populairder was.
Ja het was ook een onmogelijke keuze :biggrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door InnerHarbour » vr mar 09, 2012 10:26 am

Le T. schreef:zo'n loopactie is gewoon standaard
Hier heb ik me ook over verbaast, die ophef. Vroeger deden wij op de training niet anders, achterelkaar langs kruizen en in de diepte weglopen om ruimte te maken voor de man met de bal aan de voet, maar der werd net gedaan alsof dat toch een wereldactie was.

Overigens heb ik niet het gevoel dat Huntelaar nu populairder is dan van Persie, ik zou met hun beide beginnen zonder vleugelaanvallers omdat we die buiten Robben, die overigens meestal geblesseerd is, niet hebben. Bange Bertje gaat natuurlijk weer met de Jong, van Bommel en Kuyt spelen, wordt weer net zo saai als op het WK met dit verschil dat Nederland de eerste ronde niet doorkomt. Puntje tegen Denemarken, verliezen van Duitsland en Portugal.
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Baseman » vr mar 09, 2012 1:03 pm

Jabu schreef:Ik zou ook voor Van Persie in de spits blijven kiezen, dan heb je nog de luxe van een prima Huntelaar achter de hand. Verder De Jong vervangen voor Vd Vaart en hopelijk is Afellay weer op tijd fit om ons van Kuyt te verlossen.
Van Persie is een sensatie bij Arsenal en een flop in Oranje, zwart-wit gesteld.
Huntelaar daarentegen scoort altijd en overal, ook in Oranje. Daarom zie ik liever hem in de spits, ondanks dat ik van Persie een geweldige voetballer vind. Huntelaar past beter in dit team en met deze strategie.

Vd Vaart voor De Jong is trouwens vragen om problemen, dan wordt Oranje overlopen.
Strootman en Schaars zijn de back-up van De Jong en Vd Vaart is de back-up van Sneijder.

Afellay voor Kuyt zou een zegen zijn, inderdaad hopen dat hij op tijd fit en in vorm is.
InnerHarbour schreef:wordt weer net zo saai als op het WK
Laat het aan de Nederlanders over om te (blijven) klagen na een fantastische prestatie als het halen van een WK finale :excited.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Le T. » vr mar 09, 2012 7:02 pm

InnerHarbour schreef:
Le T. schreef:zo'n loopactie is gewoon standaard
Hier heb ik me ook over verbaast, die ophef. Vroeger deden wij op de training niet anders, achterelkaar langs kruizen en in de diepte weglopen om ruimte te maken voor de man met de bal aan de voet, maar der werd net gedaan alsof dat toch een wereldactie was.
Dat is altijd zo bij Huntelaar. Een intikker van de spits die er staat om te scoren wordt tot een happening gemaakt, terwijl je zou zeggen dat hij gewoon zijn werk doet, en knullig verprutste kansen of aanvallen worden doodgezwegen.
Overigens heb ik niet het gevoel dat Huntelaar nu populairder is dan van Persie,
Tegen San Marino werd hij nog uitgefloten toen hij een bal verloor. Vervolgens maakte hij er 4, werd er eentje onterecht afgekeurd en ga hij ook nog 3 assists dus toen kon men er niet meer omheen, maar ik wil niet weten wat er gebeurd was als Huntelaar dat had gedaan, die overigens toen in de spits stond maar heel erg weinig klaarmaakte.
ik zou met hun beide beginnen zonder vleugelaanvallers omdat we die buiten Robben, die overigens meestal geblesseerd is, niet hebben. Bange Bertje gaat natuurlijk weer met de Jong, van Bommel en Kuyt spelen, wordt weer net zo saai als op het WK met dit verschil dat Nederland de eerste ronde niet doorkomt. Puntje tegen Denemarken, verliezen van Duitsland en Portugal.
Ik hoop nog steeds op de voetballende optie, druk zetten en combinatievoetbal spelen. Dan moet je voorin en op het middenveld zoveel mogelijk echte voetballers bij elkaar zetten, en VdV mag dan niet ontbreken. Niet omdat Sneijder geen voetballende speler is maar iemand moet het spel maken en dat is nou precies datgene wat Sneijder niet kan. Niet bij Ajax, niet in het nl elftal en niet bij andere elftallen. Wat hij kan is splijtende passes geven, een razendsnelle schakel zijn en schieten (hoewel de verhouding schoten/goals van hem bijzonder matig is te noemen), en counteren dus. Is er geen optie om iemand direct voor de goal te zetten dan weet hij het niet meer, het is geen schaker, hij denkt niet vooruit, hij maakt geen ruimte voor anderen met kleine passjes of een wegdraai-actie, hij ziet de derde man niet, laat staan de vierde. Met VdV erbij loopt het spel wel. Maar als er snel combinatievoetbal gespeeld wordt moet de spits daar ook in meedoen, en daarvoor kan Huntelaar gewoon niet goed genoeg voetballen, hij heeft best kwaliteiten maar qua handelingssnelheid en balbehandeling zit hij gewoon twee niveau's lager.

Baseman schreef:
Jabu schreef:Ik zou ook voor Van Persie in de spits blijven kiezen, dan heb je nog de luxe van een prima Huntelaar achter de hand. Verder De Jong vervangen voor Vd Vaart en hopelijk is Afellay weer op tijd fit om ons van Kuyt te verlossen.
Van Persie is een sensatie bij Arsenal en een flop in Oranje, zwart-wit gesteld.
Onzin, hij heeft het altijd goed gedaan in het nl elftal, met name in de spits, toen kwam er weer voetbal in. Alleen moest voor het WK Sneijder de no 10 worden en vanaf dat moment kreeg hij geen ballen meer. Het is niet zo dat hij het op het WK veel kansen heeft gemist.
Huntelaar daarentegen scoort altijd en overal, ook in Oranje.
Dat is gewoon pertinente onzin. Hij is recordhouder in Duitsland met 973 minuten geen goal voor een aanvaller, en dat terwijl hij spits is die er staat om te scoren. En dat het niet langer was kwam ook alleen maar omdat hij uit medelijden een bal op zijn rug kreeg toegekend als goal. Bij Ajax liet hij het al afweten in de topwedstrijden en in de Europese wedstrijden tegen kleine tegenstanders, op Old Trafford ging hij af, tegen Barca werd hij gedold, tegen Brazilie verprutste hij twee kansen met zijn genante geklungel en getreuzel. Sowieso, Sneijder en Huntelaar hebben nooit een koppel gevormd dat iets klaar kon maken, de blinde die de lamme moet aanspelen.

Er is helemaal geen issue. We hebben het over een pure afmaker die bij een Duitse subtopper en in de aardig uefacup meekan als we zijn goede vorm als uitgangspunt nemen en hij keurig in stelling wordt gebracht, tegenover een zeer technische en snelle voetballer, een echte teamspeler, die altijd de combinatie zoekt en altijd een bal klaarlegt of afgeeft wanneer een ander er beter voorstaat die gewoon op een niveau hoger speelt en ook nog meer scoort en beter afmaakt. Dat is echt net zo'n keuze als tussen Van Basten en Bosman. En ja, Van Persie zit inmiddels wel ongeveer op Van Bastenniveau.
Daarom zie ik liever hem in de spits, ondanks dat ik van Persie een geweldige voetballer vind. Huntelaar past beter in dit team en met deze strategie.

Vd Vaart voor De Jong is trouwens vragen om problemen, dan wordt Oranje overlopen.
Strootman en Schaars zijn de back-up van De Jong en Vd Vaart is de back-up van Sneijder.

Afellay voor Kuyt zou een zegen zijn, inderdaad hopen dat hij op tijd fit en in vorm is.
InnerHarbour schreef:wordt weer net zo saai als op het WK
Laat het aan de Nederlanders over om te (blijven) klagen na een fantastische prestatie als het halen van een WK finale :excited.gif:
Ik vond het ook een gemiste kans, met de keus voor Sneijder koos BvM de vorige keer niet voor voetbal maar voor controle en counteren. De kwalificatie nadien heeft laten zien dat het oo anders kan en dat je dan veel sterker bent. Als het er niet in zit dan zit het er niet in, dan ben ik zeker tevreden met een finale halen. Maar als je Robben, VdV, Van Persie, Affelay, Elia en Sneijder hebt dan kun je iedereen wegcombineren en dan moet je dat dus ook gewoon doen, of je daar nou de hoofdprijs mee wint of niet, het is de best denkbare poging. Noblesse oblige.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie