Kwalificatie WK 2014

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33901
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Duke » wo jun 27, 2012 10:54 am

Verjonging is noodzakelijk op weg naar het WK in 2014. Of dat op deze manier moet is de vraag, maar het is in ieder geval verstandig van Van Marwijk dat hij een keuze maakt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door InnerHarbour » wo jun 27, 2012 10:54 am

Alexander schreef:Het is krankzinnig om Vaart en Huntelaar niet meer te selecteren. Dat is Europese subtop en beter hebben we niet in Nederland. Ik vind Huntelaar als pure spits nog altijd een klasse beter dan Luuk de Jong, Wolfswinkel en Dost. Zelfde geldt voor Vaart als aanvallende middenvelder in vergelijking met bijvoorbeeld Siem de Jong of Wijnaldum.

Van Marwijk heeft gefaald en het enige logische is een vertrek. Ik snap niet dat zowel van Marwijk als de KNVB Iets anders wilt. Er is teveel gebeurd, dit gaat nooit meer werken.
Als van Marwijk nog een contract zou hebben tot volgend jaar lag hij er al uit, nu zouden ze 4 jaar moeten afkopen, gaan ze vooralsnog niet doen.

Maar ik ben het met je eens, op voorhand al zeggen dat je van der Vaart en Huntelaar niet meer selecteert is krankjorum, ook Heitinga na twee mindere wedstrijden afschrijven nadat hij gewoon 30 wedstrijden in de PL heeft gespeeld is van de zotte. Als ex-Ajacieden zullen ze wel niet goed genoeg in het potje van die voormalig kakkerlak en zijn pisvee-kliek vallen.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16867
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door GangstaRiB » wo jun 27, 2012 11:37 am

Heel eerlijk gezegd zijn de gelekte namen inderdaad niet goed genoeg voor Oranje. Van der Vaart is nooit fit, Huntelaar nooit een topspits geweest etc etc. De manier waarop het naar buiten komt, is natuurlijk verwerpelijk. Tevens heeft Van Marwijk met zowat iedereen problemen gehad tijdens dit EK (door zijn slappe optreden) dat zijn positie onhoudbaar is.

Maar goed, zelfs zonder deze problemen zou het niet gek zijn dat ze moeten doorselecteren bij het NL elftal en dat ze afscheid nemen van KJH en VDV die op sportief niveau niet mee kunnen komen en het zijn ook nog eens rotte appels in je selectie.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Demosthenes » wo jun 27, 2012 12:30 pm

Verjonging (dat argument werd in eerste instantie gebruikt) op zich is prima en misschien is BvM niet degene die met die namen is gekomen, maar verjonging en dan wel aan Kuyt denken? Heitinga vervangen door Vlaar (scheelt 1 1/2 jaar, Heitinga is nog 28, Vlaar is 27) die op Europees niveau nog niets heeft gepresteerd, je vervangt wel, maar gaat er in kwaliteit niet op vooruit.

De poule zullen we wel weer "met twee vingers in de neus" winnen, RvP maakt er acht tegen Andorra en is topscorer in Oranje enz. Daarna gaat het misschien weer mis, de tegenstanders worden sterker van Andorra/Roemenië en de kwaliteiten die er zijn, worden niet voor 100% gebruikt?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door InnerHarbour » wo jun 27, 2012 12:50 pm

Als we het feit even buiten beschouwing laten dat we de sfeerverpester van Persie wedstrijden laat lopen als zij zijn zin niet krijgt, wat gaan we doen als die in laten we zeggen oktober zijn been op vijf plaatsen breekt? Gaan we dan verder met de Drosten en de Jong’s van deze wereld en laten we de topscorer van Duitsland nog steeds buiten de selectie? Of gaan we dan met hangende pootjes naar Huntelaar terug. Wat als Sneijder weer eens geblesseerd raakt, lijkt me niet denkbeeldig, krijgen we dan de volkomen onervaren lichtgewicht Maher? Of wat te denken van Vlaar met zijn draaicirkel van een Leopardtank ipv Heijtinga?

Helemaal lijp geworden die van Marwijk.
YNWA

Valerius
Berichten: 162
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Valerius » wo jun 27, 2012 9:11 pm

Van Marwijk is opgestapt. Wie zouden jullie het liefst zien als bondscoach?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33901
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Duke » wo jun 27, 2012 9:12 pm

Wat doet Rijkaard tegenwoordig?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Valerius
Berichten: 162
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Valerius » wo jun 27, 2012 9:13 pm

Rijkaard zou ik niet verkeerd vinden, zou voor de sfeer misschien wel goed zijn.
Is hij niet nog bondscoach van Saudi Arabië?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door mattie » wo jun 27, 2012 9:33 pm

Niet meer dan terecht..zijn beleid richting deze EK en dan met name de selectie en diegene die speelde heeft hem de das om gedaan
Wat in zijn nadeel heeft gewerkt was dat merendeel niet fit of niet een heel seizoen
had gevoetbald.

Wie het moet worden weet ik niet, maar als ze maar van FdB afblijven
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Baseman » vr aug 31, 2012 11:23 am

AD Sportwereld:
Fer, Janmaat en Clasie in selectie Oranje, Van der Vaart ontbreekt

Bondscoach Louis van Gaal heeft Rafael van der Vaart, Nigel de Jong, Ibrahim Afellay en Gregory van der Wiel niet opgenomen in zijn selectie voor de WK-duels met Turkije (7 september) en Hongarije (11 september).

'Ze hebben weinig gespeeld en zijn volop bezig met nieuwe clubs', zei de opvolger van Bert van Marwijk vrijdag tijdens een persconferentie in Zeist. 'De deur staat in de toekomst altijd open. Maar ze moeten er wel zelf door heen lopen. In mijn ogen moet je fit zijn om top te presteren. Deze jongens hebben te weinig gespeeld.'

Leroy Fer werd wel opgeroepen. De middenvelder van FC Twente speelde eenmaal eerder in Oranje. Zijn ploeggenoot Douglas maakt geen deel uit van de definitieve selectie. De tot Nederlander genaturaliseerde Braziliaan zat wel voor het eerst bij de voorselectie.

De Feyenoorders Daryl Janmaat en Jordy Clasie debuteren in de selectie. Janmaat maakte geen deel uit van de voorselectie, die Van Gaal eerder bekend maakte.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door InnerHarbour » vr aug 31, 2012 11:24 am

Geen Douglas wel Fer nieuw in de selectie. Met Clasie hebben we een nieuwe middenveldkabouter erbij.
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Baseman » vr aug 31, 2012 11:36 am

Voor de volledigheid de gehele selectie:

Jordy Clasie (Feyenoord), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Urby Emanuelson (AC Milan), Leroy Fer (FC Twente), John Heitinga (Everton), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Daryl Janmaat (Feyenoord), Tim Krul (Newcastle United), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (PSV), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Joris Mathijsen (Feyenoord), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United), Ricardo van Rhijn (Ajax), Arjen Robben (Bayern München), Wesley Sneijder (Internazionale), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Kevin Strootman (PSV), Nick Viergever (AZ), Ron Vlaar (Aston Villa), Michel Vorm (Swansea City), Jetro Willems (PSV).

Douglas laten afvallen en Mathijsen erbij houden, onbegrijpelijk.
Niet dat Douglas een topper is, maar hij is heel wat beter dan Mathijsen.

Verder opvallend dat VD Wiel is afgevallen, hij is nu basisspeler bij Ajax en tot nu toe speelt hij ook goed.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Jöhnk » vr aug 31, 2012 11:39 am

Er is weer geen touw aan vast te knopen bij Louis. De Jong en Van der Vaart van de basis naar de 'tribune'. Maar gelukkig is vice captain Kuyt er nog bij, dus er zijn nog zekerheden in het leven.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door InnerHarbour » vr aug 31, 2012 11:58 am

Wordt weer gezellig bij VI vanavond. :hypocrite.gif:
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door brigade zuid » vr aug 31, 2012 12:16 pm

Belachelijke selectie weer, ik vraag me af wat de KNVB bezielde en of ze nu ook al spijt hebben.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door InnerHarbour » vr aug 31, 2012 12:24 pm

Wat doet John Heitinga erbij als het criteria is dat je moet spelen bij je club? Heitinga is tegen Manchester United in de 90st minuut ingevallen en afgelopen week in de 87st.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47970
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door peter » vr aug 31, 2012 1:05 pm

Hahaha wat een dramatische selectie is dit, zeg.

En waar komt Janmaat opeens vandaan? Alsof die gozer beter is dan van der Wiel, zeg.

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Lionel » vr aug 31, 2012 1:17 pm

Inderdaad. En Joris...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Arthur » vr aug 31, 2012 3:49 pm

Sympathiek toch van Louis dat hij de Ajaxspelers een beetje ontziet? De Feyenoorders zijn vrij van Europese beslommeringen, dus die kunnen dit er wel bij hebben.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door InnerHarbour » za sep 01, 2012 6:20 pm

John Heitinga kreeg opnieuw geen speelminuten bij Everton
Lekker consequent beleid van Gaal. :excited.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door mattie » wo sep 05, 2012 5:04 pm

InnerHarbour schreef:
John Heitinga kreeg opnieuw geen speelminuten bij Everton
Lekker consequent beleid van Gaal. :excited.gif:
Kan misschien vanaf de winterstop alweer bij ons komen voetballen..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 05, 2012 5:08 pm

En wie zetten we dan op de bank?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Frisse » wo sep 05, 2012 5:35 pm

Iets met regen en drup...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door InnerHarbour » vr sep 07, 2012 7:45 am

Profielschets voor Van Gaal belangrijker dan speeltijd
06/09/2012 22:00

Douglas Franco Teixeira past niet in de profielschets van Louis van Gaal voor een plek in het Nederlands elftal. De bondscoach besloot bankzitter John Heitinga wél te selecteren.

Heitinga kwam bij Everton niet verder dan vier minuten in drie competitiewedstrijden. Toch werd de verdediger geselecteerd voor de WK-kwalificatieduels met Turkije en Hongarije. Opvallend, aangezien Van Gaal aangaf dat zijn internationals voldoende speeltijd moeten krijgen bij hun clubs om geselecteerd te worden.

Voor Heitinga geldt sinds kort de genaturaliseerde Douglas als alternatief, maar Van Gaal liet doorschemeren dat de verdediger van FC Twente vooral in de media naar voren is geschoven als kandidaat voor de definitieve selectie. Ook in het geval van Douglas verwees de bondscoach naar zijn profielschetsen.

'Ik heb een profielschets voor iedere positie', aldus Van Gaal. 'In die profielschets vergelijk ik spelers met elkaar. Daarbij speelt mee in welke linie ze spelen, hoe de samenwerking met de linie ervoor moet verlopen en ook het teambelang speelt een rol.'

Douglas' clubgenoot Leroy Fer voldoet wél aan de profielschets van de bondscoach. 'Ik wil niet alleen maar spelers hebben die in de bal komen, ik wil ook spelers hebben die diepgaan en terugkomen', legt Van Gaal uit. 'Fer is een speler die dat kan opbrengen.'
Ach, ach, ach hoe komen we zo snel mogelijk van die zak hooi af, verliezen lijkt me het beste te beginnen met vanavond.
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33901
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kwalificatie WK 2014

Bericht door Duke » vr sep 07, 2012 8:08 am

Als ik de opstelling van vanavond zie lijkt me dat gevaar niet denkbeeldig.

Een verdediging met Van Rhijn, Heitinga, Martins Indi en Willems? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie