Kwalificatie EK 2008

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Kwalificatie EK 2008

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 7:58 pm

Alles over de kwalificatie ronde voor het EK van 2008
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 10:27 pm

EK 2008: Arveladze op schot tegen Faerøer

16/8/2006 23:13

Georgië heeft de eerste hobbel op weg naar het EK in 2008 simpel genomen. Mede dankzij drie treffers van AZ-spits Shota Arveladze werd Faerøer met 6-0 opzij gezet.

Georgië verdeelde de goals op het eiland eerlijk over beide helften. Arveladze maakte de derde, de vijfde en de zesde goal. Kobiaschwili, Kankava en Iashvili scoorden eveneens.

Groep B is sterk bezet. Naast Georgië en Faerøer strijden ook Italië, Frankrijk, Litouwen, Oekraïne en Schotland om de twee beschikbare startbewijzen voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland.
vi.nl

:cheer:

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za sep 02, 2006 3:28 pm

Staat nog niks over de aankomende wedstrijden hiero! Oranje MOET wat laten zien hoor, zowel in de kwalificatie als op het eindtoernooi.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za sep 02, 2006 7:17 pm

Engeland - Andorra 5 - 0

Zometeen Estland - Israel! Ik ben erg benieuwed naar wat de nieuwe coach Dror Kashtan heeft kunnen verrichten. Ik verwacht in ieder geval een fris, aanvallend ingesteld Israel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za sep 02, 2006 7:23 pm

Ik zie dit middenveld niet functioneren. Iedereen riep elkaar maar na dat Schaars zo goed was als man in de punt naar achteren tegen Ierland, maar ik zag 'm toch echt excelleren in een blok van controlerende links en rechtshalf met Landzaat. Hierdoor kon Van der Vaart daar vrijuit voor bewegen en dan is-ie op z'n best.

Ik zie Janssen niet datzelfde brengen en vanuit een diepe positie spelverdeler willen zijn. Zet nou gewoon Schaars linkshalf en De Zeeuw als controleur. Of, tegen zo'n dreumes als Luxemburg, Schaars en Landzaat op het middenveld en Van Persie ervoor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 02, 2006 7:31 pm

Als zet je van de Sar in de spits en Van Persie op goal, dit Luxemburg mag en moet geen probleem zijn .. vindt het veel belangrijker dat spelers niet geblesseerd raken tegen cafe voetbal elftallen zoals Luxemburg ..

Een 10 op m'n scherm, een info regel van heb ik jouw daar en ook nog een dat klote logo van Talpa.Kan weer niet op :nooo:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za sep 02, 2006 7:46 pm

Luxemburg of niet, het had al 2-0 kunnen staan.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za sep 02, 2006 7:47 pm

0-1, Joris M.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 02, 2006 7:49 pm

Steef schreef:Luxemburg of niet, het had al 2-0 kunnen staan.
Je kunt je natuurlijk af vragen of dat was gekomen door de kwaliteiten van Luxemburg of door het gestuntel van Oranje.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 02, 2006 7:51 pm

Pfff... Gaat lekker daar achterin... :sad:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za sep 02, 2006 7:52 pm

Ik zie toch echt een Nederlands elftal met een ploeterend middenveld en een Janssen die overal is, behalve waar-ie moet zijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 02, 2006 7:53 pm

Ach Jansen die moet lekker bij Vitesse blijven ballen .. daar is ie belangrijk heeft ie een vrije rol ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 02, 2006 8:06 pm

De hoogstandjes vliegen je om de oren ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 02, 2006 8:37 pm

VoH erin, Oranje van de armoe ...

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za sep 02, 2006 9:13 pm

Van Basten vernieuwt om te verbeteren

Marco van Basten legde het donderdag tijdens een persconferentie in Noordwijk nog eenmaal uit.

Verbeteren
De bondscoach vernieuwt niet om te vernieuwen. Hij wisselt om te verbeteren. Daarom begint het Nederlands elftal zaterdag in het uiterlijk van dat van Jong Oranje met enkele dispensatiespelers aan het eerste EK-kwalificatieduel met Luxemburg.

Middenveld
Een beetje gedwongen door de blessure van Rafael van der Vaart en afzegging van Wesley Sneijder ondergaat de middelste linie van Oranje de grootste metamorfose. Van alle geselecteerde middenvelders maakte alleen Denny Landzaat het afgelopen WK mee.

Ervaring
De 27-voudig international is zaterdag in Luxemburg met 27 interlands ook de meest ervaren veldspeler van Oranje. Hij krijgt waarschijnlijk hulp van Stijn Schaars (1 interland) en Theo Janssen (1 interland). ,,Ik denk dat ons nieuwe middenveld de klus wel aankan", verklaarde Van Basten.

Selectie
De oefenmeester had bijvoorbeeld ook kunnen kiezen voor een middenveld met Clarence Seedorf, Edgar Davids en Mark van Bommel, stuk voor stuk spelers die in het verleden fysiek wel overeind bleven en een elftal in een slechte periode bij de hand kunnen nemen. ,,Wij denken dat we de best mogelijke selectie hebben opgeroepen", hield Van Basten vol.

Personele problemen
Het Nederlands elftal kent in de aanloop van de ontmoeting tegen de nummer 195 van de wereldranglijst veel personele problemen. Behalve Van der Vaart en Sneijder zijn ook Arjen Robben en de geschorste Giovanni van Bronckhorst en Khalid Boulahrouz niet beschikbaar. Ook voor Nigel de Jong komt de eerste kwalificatiewedstrijd waarschijnlijk te vroeg.

Meevaller
Meevaller is het snelle herstel van Robin van Persie. De aanvaller van Arsenal is van een knieblessure hersteld. Hij vormde op het afsluitende partijtje samen met Klaas-Jan Huntelaar en Dirk Kuyt het aanvalstrio van Oranje. Janssen, Schaars en Landzaat waren toen de middenvelders. John Heitinga, André Ooijer, Joris Mathijsen en Tim de Cler assisteerden Edwin van der Sar in de defensie.

Spits
Van Basten voegde aan het einde van het partijspelletje Jan Vennegoor of Hesselink als vierde spits aan de basisformatie toe. Was dit het systeem om in de slotfase iets te forceren? Of gaat Oranje voetbaldwerg Luxemburg vanaf het eerste fluitsignaal met vier spitsen bestrijden?

Opstelling
,,Dat zou allebei zo maar eens kunnen", stelde de bondscoach. ,,Ik maak mijn opstelling pas op zaterdag bekend."

Toevoegen
Van Basten voegt waarschijnlijk na de wedstrijd tegen Luxemburg enkele spelers aan zijn selectie toe. De bondscoach hoopt dat hij komende woensdag tijdens de thuiswedstrijd tegen Wit-Rusland weer over Sneijder en Robben kan beschikken.
Bron: RTL.nl

Gaat goed met dat verbeteren, het is al veel beter dan vroeger.... :eusa_liar: :nooo:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za sep 02, 2006 9:39 pm

Mr. Ajax schreef:Engeland - Andorra 5 - 0

Zometeen Estland - Israel! Ik ben erg benieuwed naar wat de nieuwe coach Dror Kashtan heeft kunnen verrichten. Ik verwacht in ieder geval een fris, aanvallend ingesteld Israel.
Pff, ze hebben die E-Argentijn Colautti genaturaliseerd. Armoedig zeg.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » za sep 02, 2006 9:41 pm

jammy germans

wat een deflectie. en staunton die in de slotfase tactical meltdown meemaakt

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za sep 02, 2006 9:44 pm

Wat een doodschop van Ibrahimovic. :nooo:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 02, 2006 9:50 pm

Jari scoort twee keer tegen Polen:

FT Poland [1 - 3] Finland

54' [0 - 1] J. Litmanen

75' A. Glowacki

76' [0 - 2] J. Litmanen (pen.)

85' [0 - 3] M. Väyrynen

89' [1 - 3] L. Gargula

:worshippy:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 02, 2006 9:52 pm

En de eerste 3 punten zijn binnen! Gewoon de punten opgehaald, geen woorden aan vuil maken behalve dat het triest is dat zenders zulke potjes uitzenden en er nog voorbeschouwingen en analyses aan wijden ook.
Ajax!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 02, 2006 10:16 pm

Kan die Luxemburgse keeper niet eens Stekelenburg onder zijn hoede nemen? Hij had werkelijk alle hoge ballen!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za sep 02, 2006 11:35 pm

En het was weer een regelrechte galavoorstelling :worshippy:
Luxemburg had dan wel 2-0 voor kunnen staan, maar dat is dan ook niet zomaar een land...

Maar goed, tijdens het WK van 2012 is de huidige selectie volwassen, gegroeid, gerijpt en ingespeeld dus dan begint de oogst ! :X

PS: Laten we ook vooral niet vergeten dat Luxemburg 3 spelers moest missen, zij moesten allen werken :D
Laatst gewijzigd door Baseman op za sep 02, 2006 11:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za sep 02, 2006 11:39 pm

Het positieve is wel dat onze bondscoach veel zelfkritiek heeft:
Boze Van Basten verwijt zichzelf niets

LUXEMBURG - Als actief speler acteerde Marco van Basten nooit graag tegen ploegen uit de kelder van het mondiale voetbal.

Hij haalde dan nooit zijn beste niveau. Zo bont als Oranje het zaterdagavond tegen Luxemburg maakte de huidige bondscoach van Oranje het echter nooit. " Ik meen het echt", verklaarde Van Basten na afloop. "We mogen blij zijn dat we met 1-0 hebben gewonnen."

Van Basten gaf ruiterlijk toe dat de wedstrijd ook na het doelpunt van Joris Mathijsen in de zeventiende minuut zenuwachtig had bekeken. "Ik was niet gerust op een goede afloop. Het kon fout gaan. Dit was een aanfluiting. We hebben gefaald. Ik ga geen schuldigen aanwijzen. Ik vond iedereen slecht. Alleen Edwin van der Sar presteerde naar behoren."

De bondscoach maakte zichzelf geen verwijten. "Ik zou niet weten wat ik fout heb gedaan. Ik was tevreden over de voorbereiding van deze wedstrijd. Ik had niet verwacht dat we zo slecht zouden spelen."

Van Basten stond ook na de wanprestatie tegen Luxemburg nog achter zijn selectiebeleid. "Al vond ik het natuurlijk wel jammer dat ik over sommige spelers niet kon beschikken", doelde de bondscoach op Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Arjen Robben, Khalid Boulahrouz en Giovanni van Bronckhorst.

Van Basten is niet van mening dat hij ervaren en gerespecteerde krachten als Ruud van Nistelrooij, Mark van Bommel, Clarence Seedorf, Edgar Davids of Roy Makaay had moeten oproepen. "Ook na deze wanprestatie denk ik nog dat we met de huidige groep goed kunnen presteren. Vanavond was het gewoon heel en heel slecht. Ik had iedereen wel kunnen vervangen."

Van Basten verklaarde na afloop niet alleen dat hij teleurgesteld in zijn spelers was. "Ik ben eigenlijk ook best boos. We speelden zo abominabel slecht. Dit is echt niet te geloven. Of dit gevolgen voor spelers heeft? Dat zou best wel eens kunnen."
Zo is dat Marco, schuif het maar wederom gewoon af naar de spelers :nooo:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 03, 2006 12:02 am

Baseman schreef:En het was weer een regelrechte galavoorstelling :worshippy:
Luxemburg had dan wel 2-0 voor kunnen staan, maar dat is dan ook niet zomaar een land...

Maar goed, tijdens het WK van 2012 is de huidige selectie volwassen, gegroeid, gerijpt en ingespeeld dus dan begint de oogst ! :X

PS: Laten we ook vooral niet vergeten dat Luxemburg 3 spelers moest missen, zij moesten allen werken :D
Laat ik voorop stellen dat het natuurlijk volkomen logisch is Van Basten en het team nu kritiek krijgen. Aan de andere kant heeft Nederland onder eerdere bondscoaches ook regelmatig dit soort potjes gespeeld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 03, 2006 7:54 am

Thomas schreef:
Baseman schreef:En het was weer een regelrechte galavoorstelling :worshippy:
Luxemburg had dan wel 2-0 voor kunnen staan, maar dat is dan ook niet zomaar een land...

Maar goed, tijdens het WK van 2012 is de huidige selectie volwassen, gegroeid, gerijpt en ingespeeld dus dan begint de oogst ! :X

PS: Laten we ook vooral niet vergeten dat Luxemburg 3 spelers moest missen, zij moesten allen werken :D
Laat ik voorop stellen dat het natuurlijk volkomen logisch is Van Basten en het team nu kritiek krijgen. Aan de andere kant heeft Nederland onder eerdere bondscoaches ook regelmatig dit soort potjes gespeeld.
Maar die werden dan neegesabelt, van Basten mag dankzij z'n ( krediet ) status als ex-top-voetballer, aanblijven modderen, niets zeggend commentaar geven en een selectie-beleid waar geen touw aan vast te knopen is ( onee hij vernieuwt ( niet dus ) om te verbeteren, tja welke coach niet zou ik zeggen ).Trouwens als het effe wat te kritisch word, zie je z'n gezicht verharden en krijgen we korte vinnige antwoorden, blijkbaar kan ie dan toch niet zo goed tegen kritiek.

Dit is de zoveelste wedstrijd onder van Basten die een aansfluiting is ...

Plaats reactie