Kwalificatie EK 2008

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 22, 2007 2:30 pm

Duke schreef:Het is natuurlijk wel waar: hij flikt het hem wel weer.
1-0 van Andorra winnen, het is niet niets. :hypocrite.gif:

Ik denk eerder dat Abramovic het weer geflikt heeft met zijn miljarden.
Het stinkt aan alle kanten!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » do nov 22, 2007 2:34 pm

Ach, dan nog steeds móet dit Engeland van dit Kroatie winnen. Dat heeft níks met de miljarden van Abramovic te maken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 22, 2007 2:36 pm

Die Kroaten waren wel opvallend gemotiveerd. :smallgrin.gif:

Waarom zou Engeland van Kroatië moeten winnen? Kroatië heeft een aantal aardige spelers en Engeland is lang niet zo goed als de reputatie van de ploeg doet vermoeden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do nov 22, 2007 3:10 pm

Jöhnk schreef:
Marillion schreef:We moeten bovendien ook niet net doen alsof het een wereldwonder is dat Rusland zich plaatst voor de eindronde van een EK.
Zeker niet, vier jaar geleden waren ze er ook gewoon bij.
De enige ploeg destijds zelfs die van de Griekse goden wisten te winnen.

De Kroaten hadden gister wat goed te maken na de verloren burenruzie tegen Macedonie en werden natuurlijk gelijk in het begin al gesterkt dat er wat te halen viel tegen de Engelsen. Winnen op Wembley blijft bovendien mooi staan op het cv en de wereld keek mee. Niet slechts wat Witrussen en Nederlanders die zich graag nog een keer lieten bedriegen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do nov 22, 2007 3:28 pm

Was een fantastische wedstrijd om te zien. Ik kan me niet meer herinneren dat ik zo enthousiast naar interlandvoetbal heb zitten kijken. En al helemaal niet naar Nederland. Zelf de mensen die absoluut niks met voetbal hebben zaten helemaal in de wedstrijd. Om dan maar voor het eerst de woorden van Derksen te gebruiken: 'Wat kan voetbal toch mooi zijn.'
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 22, 2007 3:32 pm

En ik kon natuurlijk weer niet kijken. :sad.gif:

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » do nov 22, 2007 3:53 pm

joey schreef: Waarom zou Engeland van Kroatië moeten winnen? Kroatië heeft een aantal aardige spelers en Engeland is lang niet zo goed als de reputatie van de ploeg doet vermoeden.
Precies! Zwaar overschat, zoals ook hier op dit AT waar de grootste onzin over b.v. de Engelse verdedigers wordt geschreven.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 22, 2007 4:04 pm

Die geprezen Engelse verdedigers deden gisteravond dan ook niet mee, op Richards na.

De Kroaten waren goed vanwege een aantal spelers en de opstelling, maar Engeland wordt er zonder Rooney, Owen, Beckham, Carrick, Ferdinand, Ashley Cole en Terry uiteraard een stuk zwakker op. Van Portugal blijft ook weinig over als Deco, Carvalho, Maniche, Veloso, Pepe, Cristiano Ronaldo en Maniche wegvallen. Zelfs de wereldkampioen raakt ernstig verzwakt als Pirlo, Toni, Nesta, Cannavaro, Buffon, Zambrotta en Gattuso wegvallen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do nov 22, 2007 4:05 pm

Ik denk dat alleen Brazilie genoeg toppers heeft om zoveel afwezigen op te vangen zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 22, 2007 4:13 pm

Het ging niet allleen gisteravond mis. Het ging ook eerder mis en toen deden al die 'toppers' nog mee.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 22, 2007 4:46 pm

Nee, hoor. Terry is vaker dan vanavond geblesseerd geweest. En dat is toch één van de beste verdedigers ter wereld. En Rooney, en Owen.

Maarja, als er slecht over Engeland geschreven kan worden, is joey er natuurlijk als de kippen bij.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 22, 2007 4:51 pm

Inderdaad. :headbang.gif: :smallgrin.gif:

Alsof een groot voetballand zoals Engeland wil zijn afhankelijk is van een of twee voetballers. Blessures heb je altijd. En Rooney en Owen zijn Cruijff niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 22, 2007 4:55 pm

Rooney zou waarschijnlijk in ieder nationaal elftal spelen.

Bovendien is hij één van de weinige creatieve spelers van Engeland.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 22, 2007 5:05 pm

Ja kijk, daar roer je dus het echte probleem aan. Gisteren zag je duidelijk dat de Engelse spelers zich rot renden, maar dat ze geen last hadden van overbodige creativiteit. Het gedraaf was werkelijk niet om aan te zien.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 22, 2007 5:12 pm

Tja, niet elke lichting is even goed. Los van het feit of Engeland wel of niet goed met de eigen jeugd omgaat: een land met maar één goede verdediger is ook afhankelijk van het wel of niet meespelen van die speler.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 22, 2007 5:13 pm

Je vindt dat Engeland verder geen goede verdedigers heeft?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 22, 2007 5:14 pm

Eerst lezen, dan pas de reactie, Thomas.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 22, 2007 5:15 pm

Niet zo bijdehand, hè.

Ik kan er niets anders van maken, Bert.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do nov 22, 2007 5:16 pm

Bertje bedoelt volgens mij dat Albanie maar één goede verdediger heeft.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 22, 2007 5:16 pm

Daar kan ik dan verder niets aan doen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 22, 2007 5:17 pm

Misschien kan je even uitleggen wat je bedoelt of confirmeren dat je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 22, 2007 5:18 pm

Dat probleem is niet van vandaag of gisteren. Doorgaans heeft Engeland houterige verdedigers (zie hoe ze gisteren voor schut gingen), een keeper die er niets van kan of al een jaar of tien over zijn top is, een overschatte spelverdeler en dravers in de voorhoede. Doorgaans lopen er wel een paar aardige spelers rond, maar niet genoeg om het niveau te halen dat men nastreeft.
Engeland heeft ontzettend veel voetballers, maar in de opleiding wordt de nadruk gelegd op het fysieke aspect. Dat is duidelijk te zien. Gisteren werd weer driftig met de krachten gesmeten. Helaas bleef de ploeg tactisch onder de maat. Kroatië was veel balvaardiger en bovendien (opmerkelijk voor die ploeg) beter georganiseerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 22, 2007 5:23 pm

Tja, hier kan ik niets mee, joey. Engeland heeft baltovenaars voortgebracht om je vingers bij af te likken. Zelfs een psychopaat als Gazza was een genot om te zien.

Overigens zijn wij Nederlanders wel de laatste die anderen op tactische zwakte mogen wijzen. Zeker Ajacieden. Verdorie twee keer door tactisch geknoei uit de voorrondes van de CL.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 22, 2007 5:30 pm

Bertje schreef:Tja, hier kan ik niets mee, joey. Engeland heeft baltovenaars voortgebracht om je vingers bij af te likken. Zelfs een psychopaat als Gazza was een genot om te zien.
Niet meer baltovenaars dan de Duitsers bijvoorbeeld. Of de Fransen of de Italianen. Integendeel. En zo'n baltovenaar wordt dan vaak zo bejubeld en verguisd dat zijn carriere snel dooft. Gazza is een mooi voorbeeld.
Overigens zijn wij Nederlanders wel de laatste die anderen op tactische zwakte mogen wijzen. Zeker Ajacieden. Verdorie twee keer door tactisch geknoei uit de voorrondes van de CL.
Ik ben daar niet persoonlijk verantwoordelijk voor, dus ik mag alles zeggen. Ik constateer alleen dat Kroatië het fysieke geweld van de Engelsen gemakkelijk neutraliseerde door beter positiespel en grotere vaardigheid.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do nov 22, 2007 7:33 pm

joey schreef: Alsof een groot voetballand zoals Engeland wil zijn afhankelijk is van een of twee voetballers. Blessures heb je altijd. En Rooney en Owen zijn Cruijff niet.
Inderdaad, Engeland is gewoon geen groot voetballand. 41 jaar geleden hebben ze dankzij een blinde grensrechter een toernooi gewonnen en daar teren ze nog steeds op.

Engeland zonder Rooney (die is wel errug fantastisch goed hoor, joey!) is helemaal niets. Het gros van de Engese internationals is schromelijk overgewaardeerd. Terry vind ik een klasbak en die Richards heeft 'het' ook wel. Maar de rest...

Iedereen kent nu de naam van Mladen Petric trouwens! :hypocrite.gif:

Plaats reactie