Kwalificatie EK 2008

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jun 03, 2007 12:35 pm

Thomas schreef:Het besluit zal alsnog wel vallen in het voordeel van Zweden hoor.
Oh, maar dat ben ik ook wel met je eens.

Wat mij betreft had ie de wedstrijd gewoon uit laten spelen, had niet het gevoel dat er verder een dreigende sfeer was of zo.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 12:40 pm

Duke schreef:
Thomas schreef:Het besluit zal alsnog wel vallen in het voordeel van Zweden hoor.
Oh, maar dat ben ik ook wel met je eens.

Wat mij betreft had ie de wedstrijd gewoon uit laten spelen, had niet het gevoel dat er verder een dreigende sfeer was of zo.
Grappig, dat gevoel had ik in eerste instantie ook. Fandel z'n veiligheid kon echter niet meer verzekerd worden. Daarnaast vind ik niet dat scheidsrechters zomaar alles moeten pikken. Wat is de volgende stap? Dat iemand met een fles het vold op komt en de scheidsrechter wel raakt. Hiermee geeft hij een signaal af. Ze pikken het niet meer.

Ik vond overigens dat de beveiliging dramatisch acteerde. Dat zo'n jongen het veld opkomt ok, dat kan gebeuren wanneer er een of andere dwaas uit het niets opspringt. Maar ook daarna ondernamen ze niets. Je ziet die 'supporter' (kots, kots) zelfs op z'n dode gemak terugwandelen naar de tribune.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 06, 2007 6:37 pm

Een uil op het veld bij Finland-Belgie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 06, 2007 6:44 pm

Wedstrijd na 10 minuten weer hervat en gelijk de 1-0 voor Finland: Johansson. Blunder van Tim Simons.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jun 06, 2007 6:48 pm

Nergens te volgen of wel?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 06, 2007 6:50 pm

Nee.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jun 06, 2007 8:44 pm

Italia leidt met 0-2 in Litouwen door 2x Quagliarella. Leuk voor die jongen! :headbang.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jun 06, 2007 8:48 pm

België heeft al weer verloren, het wordt wat genant.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jun 06, 2007 8:48 pm

Ik kijk verder live de wedstrijd Estland-Engeland en die Beckham laat zich gelden. Wat een fantastische assits/voorzetten, zeg.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 06, 2007 8:53 pm

Becks is al maanden geweldig in vorm.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jun 07, 2007 1:26 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jun 07, 2007 3:10 pm

Het flimpje van de uil staat ook op de telegraaf.

Geweldig!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 07, 2007 4:42 pm


Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do jun 07, 2007 5:24 pm

Very, very cute. Liiiiieeeeeeeeeeeeefff!

Mr. Ajax
Berichten: 14532
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 08, 2007 7:50 pm

Peter schreef:Italia leidt met 0-2 in Litouwen door 2x Quagliarella. Leuk voor die jongen! :headbang.gif:
Wie?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 08, 2007 7:57 pm

Spits van Sampa.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jun 08, 2007 9:03 pm

Hou hem in de gaten Mr. Ajax, want dit is een potentiele topper in de dop. Heb er eerder melding van gemaakt, maar ik verwacht wel dat hij binnen nu en 2 jaar die stap gaat maken naar een topclub.

Mr. Ajax
Berichten: 14532
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jun 09, 2007 8:14 pm

Dat zal ik doen. Wordt hij trouwens al in verband gebracht met de topclubs?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jun 09, 2007 8:17 pm

Inter, Milan, Juventus en Manchester hebben hem allemaal al wel bekeken inderdaad. Volgend seizoen zal hij nog wel bij Sampdoria spelen, maar daarna verwacht ik een stap omhoog.

Hij heeft trouwens een voorliefde voor Napoli, waar hij van droomt om ooit te spelen. Voor wat het waard is.

Edit: tik hem maar eens in bij youtube en je ziet dat hij ook (bijna) nooit lelijke goals maakt. De één is nog mooier dan de ander.

Gewoon een complete speler ook. Niet al te groot, maar wel goed met het hoofd. Verwoestend schot met links en rechts. Verder heeft hij een goede techniek en heeft hij ook nog eens snelheid. Moet alleen wat cfysiek sterker nog worden en wat leper. Ik denk dat hij het gaat maken en met zijn 24 is hij nog best jong.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za sep 08, 2007 5:01 pm

Engeland - Israël nu live op BBC.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 08, 2007 5:52 pm

Lekkere pot. Engeland bevalt me ook prima.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo sep 09, 2007 2:56 pm

Italië-Frankrijk kende helaas geen winnaar, al was Italië wel beter.

Hoogtepunt van de avond was deze shot:

Afbeelding

Wat een humor. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 09, 2007 5:43 pm

Heb ik iets gemist?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13788
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo sep 09, 2007 7:21 pm

Peter schreef:Italië-Frankrijk kende helaas geen winnaar, al was Italië wel beter.

Hoogtepunt van de avond was deze shot:

Afbeelding

Wat een humor. :drecul.gif:
Sorry, even een spellingscontrole. Ik ben beter van je gewend.

Deze Schot kan echter wel.

Afbeelding
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di sep 11, 2007 8:06 am

'Hopelijk wordt Kompany geen nieuwe Kluivert'

Arno Pijpers ligt met Kazachstan aan de basis van erbarmelijke Belgische start van de voorronde

Voor de heenwedstrijd had Arno Pijpers alle Belgen liggen. Hij zei dat Kazachstan niet over de middenlijn zou raken maar kwam met zijn team wel 0-0 gelijkspelen. Pijpers kent het Belgische voetbal heel goed en heeft morgen ongetwijfeld weer iets in petto.

We ontmoeten Pijpers in het Alatau-centrum. Een fitness-, oefen- en welzijnscentrum zoals we er in Europa weinig hebben. Een groene verademing in een zichzelf razendsnel moderniserende stad die echter de stank van de benzine niet uit de lucht krijgt gejaagd. 'Dat valt soms heel hard tegen', zegt Pijpers terwijl hij ons na het gesprek naar zijn schitterend appartement in het centrum van de stad meetroont.

De 48-jarige Rotterdammer is een opbouwtrainer. Hij was onder meer hoofd jeugdopleiding bij Feyenoord, waar hij de jonge Thomas Buffel, Gill Swerts en Kristof Snelders onder zijn leiding had. Hij zette bij Estland een voetbalorganisatie neer en wil dat nu in Kazachstan doen. Hij is goed bezig zou je denken. Maar wie denkt dat Arno Pijpers in een comfortabele stoel zit na het gelijkspel in België en de winst thuis tegen Servië (2-1), heeft het compleet verkeerd voor. Afgelopen zaterdag werd vriendschappelijk ternauwernood 1-1 gelijkgespeeld tegen het zwakkere Tadzjikistan en na afloop koos de 48-jarige Rotterdammer voor de vlucht vooruit. 'Als ik voor 1 oktober niet weet of ik naast bondscoach ook technisch directeur van de voetbalbond mag worden, stap ik op', zegt Pijpers, die zich gesteund weet door de spelers uit zijn selectie.

Wat verwacht zo'n Kazachstan eigenlijk van deze voorronde? Toch niet dat het zich kwalificeert?

'Nog niet. Maar dat gaat zo in dit land. Het kent een enorme economische ontwikkeling. Alles gaat zo snel dat ze vier tot vijf passen ineens willen zetten. Op infrastructureel vlak lukt dat. Dit land is ongelooflijk rijk door de olie- en gasrijkdommen en ze zijn alles aan het herbouwen. Allemaal werkputten in de steden en drie maanden later staan er nieuwe gebouwen.'

'Indrukwekkend is het. De hoofdstad Astana is fonkelnieuw. Als ik daar ben, waan ik me in Dubai of Abu Dhabi. Maar zo snel gaat dat natuurlijk niet in het voetbal. Gelukkig zie ik er nog rustig doorheen. Ik wilde stunten en dat hebben we in België en tegen Servië gedaan. De vorige voorronde haalde Kazachstan één puntje. Thuis werd met 0-6 van Turkije verloren. Nou, dat wilden ze niet meer meemaken. Onze grootste nederlaag nu is 3-0 in Portugal. We werden daar aan flarden gespeeld, maar de Belgen verloren er met 4-0. Zo slecht was dat dus niet.'

Wat wil Kazachstan in de volgende voorronde, die voor het WK 2010, bereiken?

'Zonder gêne vragen ze me of het mogelijk is dat Kazachstan op het WK in Zuid-Afrika aanwezig is. Tja. Die vraag wordt wel dwingend gesteld. Heel het land hangt vol met spandoeken waarin president Nazarbayev zegt dat Kazachstan in 2030 volledig de aansluiting met de Westerse wereld zal hebben bewerkstelligd. Van mij vragen ze wel dat ik het land over twee jaar op het WK in Zuid-Afrika breng. Het gaat razendsnel, ook met de voetbalclubs hier.'

'Wat middenmoters hier verdienen, daar komen zelfs de toppers in de Belgische en Nederlandse competitie niet aan. Echt niet. Daarom spelen, op de doelman na, alle spelers ook gewoon nog in Kazachstan.'

Een zege tegen België zou u ongetwijfeld helpen bij het versieren van een nieuw contract.

'Voor de bestuurders zou het een bewijs kunnen zijn dat ik goed bezig ben, hoe relatief ik dat ook vind. Vanuit de media zou zeker druk komen om met mij verder te doen.'

Wat vindt u van het Belgische voetbal als u ziet dat we net boven Armenië in de stand staan?

'Als wij van Armenië en Azerbeidzjan hadden gewonnen, hadden we voor België gestaan. En dat was wel ons doel. Het kan nog als we woensdag winnen. Tja. Ze zijn slecht begonnen zeker?' (lacht fier)

U hebt voor die eerste wedstrijd wel serieus wat mist gespoten. U zei dat het een succes zou zijn als Kazachstan één keer over de middenlijn zou komen. Het bleef 0-0.

'En we hadden moeten winnen, want handspel van Van Buyten werd niet bestraft met een strafschop. Ik verbaasde me er toen al over dat het verhaal dat we niet over de middenlijn zouden komen zo gemakkelijk werd opgepikt. Ik was echt wel ambitieuzer, hoor. De underdog spelen, kwam me op dat moment goed uit. Met resultaat. Hoewel België in de slotfase nog een aantal kansen kreeg.'

Achteraf kwam Vandereycken onder vuur te liggen omdat hij maar liefst zeven verdedigend ingestelde spelers had opgesteld.

(denkt liefst 15 seconden lang na) 'Mja. Achteraf zou je dat natuurlijk kunnen zeggen. Ons heeft het alvast in de kaart gespeeld. Meer kan en wil ik er niet over zeggen. Ik weet niet welke spelers toen beschikbaar waren. Hij zal dan wel voor zijn beste team gekozen hebben, zeker?'

Elke Nederlander zegt dat België veel jong talent heeft. Vindt u dat ook?

'Jazeker. Maar jullie moeten opletten. Ook van de vorige generatie met Buffel en Sonck zeiden jullie dat, maar waar zitten die nu? Jullie moet het toch ook eens tonen. Juichen om die nieuwe talentvolle lichting alleen volstaat niet. Je mag er ook best kritisch voor zijn.'

Aad de Mos zegt dat Dembélé 30 à 40 miljoen euro waard is.

'Daar ben ik het absoluut mee eens. Ik ben technisch directeur bij FC Utrecht geweest en wilde hem toen al bij Germinal Beerschot weghalen. Ik heb hemel en aarde bewogen, maar hij koos voor Willem II. Hij doet het nu hartstikke goed. Ik wil hem niet te veel ophemelen, want we spelen er nog tegen.'

Wat vindt u van Kompany?

'Ik moet nog tegen België spelen, dus ik moet opletten wat ik zeg. Ik vind Kompany een heel goede speler maar... hoe moet ik dat zeggen? Hij was op heel jonge leeftijd al heel sterk en hij had zijn fysieke verschijning mee. Hij is dan ook al heel snel bij de grote jongens gebracht. Ik vraag me af hoeveel beter hij nog kan worden. Vaak zijn spelers op hun achttiende of negentiende al zo goed dat je denkt dat die later superklasse worden. Maar later blijkt dat ze dan al op hun top zaten, vooral fysiek.'

Zoals Patrick Kluivert.

'Ja. Die was op de huidige leeftijd van Kompany ook heel sterk. Hij speelde nog wel goed, maar is toch niet geworden wat iedereen ervan verwachtte. Hij speelt nu bij Lille. Ruud van Nistelrooy was op zijn 19de nog braafjes spits van FC Den Bosch en kijk waar hij nu staat. Ik heb Kompany de laatste tijd niet meer zo gevolgd, maar ik hoop voor jullie dat Kompany niet zoals Kluivert wordt. Dat Kompany nog grote stappen vooruitzet en niet zoals Kluivert van die kleine pasjes.'
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie