Kwalificatie EK 2008

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo sep 03, 2006 12:56 pm

Het was een aanfluiting, Luxemburg had het verdiend om te winnen, aangezien ze de grootste kansen kregen. Van Basten maakt er een rommeltje van met zn selectiebeleid.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 03, 2006 3:39 pm

Maar goed, tijdens WK van 2012 is de huidige selectie volwassen, gegroeid, gerijpt en ingespeeld dus dan begint de oogst !


Een beetje aan het drinken geweest, Base?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo sep 03, 2006 6:03 pm

Baseman schreef:Het positieve is wel dat onze bondscoach veel zelfkritiek heeft:
Boze Van Basten verwijt zichzelf niets

LUXEMBURG - Als actief speler acteerde Marco van Basten nooit graag tegen ploegen uit de kelder van het mondiale voetbal.

Hij haalde dan nooit zijn beste niveau. Zo bont als Oranje het zaterdagavond tegen Luxemburg maakte de huidige bondscoach van Oranje het echter nooit. " Ik meen het echt", verklaarde Van Basten na afloop. "We mogen blij zijn dat we met 1-0 hebben gewonnen."

Van Basten gaf ruiterlijk toe dat de wedstrijd ook na het doelpunt van Joris Mathijsen in de zeventiende minuut zenuwachtig had bekeken. "Ik was niet gerust op een goede afloop. Het kon fout gaan. Dit was een aanfluiting. We hebben gefaald. Ik ga geen schuldigen aanwijzen. Ik vond iedereen slecht. Alleen Edwin van der Sar presteerde naar behoren."

De bondscoach maakte zichzelf geen verwijten. "Ik zou niet weten wat ik fout heb gedaan. Ik was tevreden over de voorbereiding van deze wedstrijd. Ik had niet verwacht dat we zo slecht zouden spelen."
Van Basten stond ook na de wanprestatie tegen Luxemburg nog achter zijn selectiebeleid. "Al vond ik het natuurlijk wel jammer dat ik over sommige spelers niet kon beschikken", doelde de bondscoach op Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Arjen Robben, Khalid Boulahrouz en Giovanni van Bronckhorst.

Van Basten is niet van mening dat hij ervaren en gerespecteerde krachten als Ruud van Nistelrooij, Mark van Bommel, Clarence Seedorf, Edgar Davids of Roy Makaay had moeten oproepen. "Ook na deze wanprestatie denk ik nog dat we met de huidige groep goed kunnen presteren. Vanavond was het gewoon heel en heel slecht. Ik had iedereen wel kunnen vervangen."

Van Basten verklaarde na afloop niet alleen dat hij teleurgesteld in zijn spelers was. "Ik ben eigenlijk ook best boos. We speelden zo abominabel slecht. Dit is echt niet te geloven. Of dit gevolgen voor spelers heeft? Dat zou best wel eens kunnen."
Zo is dat Marco, schuif het maar wederom gewoon af naar de spelers :nooo:
Ik mag hopen dat hij dat niet echt gezegd heeft. :nooo:

De coach zet de lijnen uit, de spelers voeren het uit. Als het dan niet goed gaat blijf jij hier verantwoordelijk voor, Marco !!

Na de wanprestatie van gisteravond mag MvB wel eens een keer bij zich zelf te rade gaan i.p.v. direct de schuld bij de spelers neer te leggen.
Van wat ik de 2e helft gezien heb is het mij opgevallen dat er veel te veel de lange bal werd gehanteerd en te weinig werd gevoetbald. Ik heb niet één vlot lopende combinatie gezien.

En ook zonder Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Arjen Robben, Khalid Boulahrouz en Giovanni van Bronckhorst moet je een vechtteam als Luxemburg oprollen, voetballend dan wel te verstaan.
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo sep 03, 2006 6:24 pm

Mr. Ajax schreef:Maar goed, tijdens WK van 2012 is de huidige selectie volwassen, gegroeid, gerijpt en ingespeeld dus dan begint de oogst !


Een beetje aan het drinken geweest, Base?
Wat zei ik nou laatst over joden en cynische ondertonen?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo sep 03, 2006 6:50 pm

Iemand net bij Talpa Noorwegen-Hongarije gezien? Die gast wilde een ingooi nemen en viel achterover over de boarding. :D

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » ma sep 04, 2006 10:31 am

Haha jah,maar die zelfde speler gaf 5 seconden later wel een assist.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 04, 2006 1:38 pm

Wat zei ik nou laatst over joden en cynische ondertonen?

Kan me een worst wezen, ik reageer niet meer op je zielige stereotypische postings :redcard:



OT: De spelers zijn uiteindelijk degenen die het moeten doen. Aan de andere kant, v. Basten moet niet zo klagen als hij bijvoorbeeld Janssen opstelt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma sep 04, 2006 3:24 pm

Dat zouden er meer moeten doen :X

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo sep 06, 2006 8:13 pm

Frankrijk binnen 3 minuten op 1-0 tegen de wereldkampioen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo sep 06, 2006 8:18 pm

Rosenberg scoort de bevrijdende 3-1 voor Zweden.....tegen Liechtenstein.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo sep 06, 2006 8:23 pm

Nog een but voor de Fransen. Jammer genoeg nergens op een kabelzender te zien.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » wo sep 06, 2006 8:29 pm

ik kijk het wel. topwedstrijd

de italianen hadden niet echt zin in (hebben nog altijd een flinke kater denk ik), maar na de 2-0 van frankrijk hebben ze besloten om te gaan spelen.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » wo sep 06, 2006 8:33 pm

bijna 2-2

fantastische wing play van grosso, wat een topspeler is hij geworden

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo sep 06, 2006 9:28 pm

Duitsland haalt uit in San Marino: 0 - 11... ;)

4x Podolski, 2x Schweinsteiger, 2x Klose, 2x Hizlsperger en 1x Ballack.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo sep 06, 2006 9:31 pm

Frankrijk laat Italie alle hoeken van het veld zien. Bijna de derde van Govou en de 4e van ze.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo sep 06, 2006 9:43 pm

Lehman zag toch maar af van de penalty na smeekbedes van de parttimers uit San Marino. Dat vonden ze toch iets te vernederend. Duitsers laten igg zien dat het nog wel degelijk kan tegen de kleintjes: dik winnen!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo sep 06, 2006 9:57 pm

Noord-Ierland ging er zaterdag nog met 0-4 af tegen Ijsland maar staan nu op 2-2 tegen Spanje. Netjes.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo sep 06, 2006 9:58 pm

Spanje is onderkant subtop.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo sep 06, 2006 10:03 pm

3-2 voor Noord Ierland. Niet gek, want bij Spanje is you-know-who aanvoerder.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo sep 06, 2006 10:11 pm

RGB of geen RGB, Spanje blijft matig.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 07, 2006 3:01 am

Terwijl ze qua individuele kwaliteiten toch echt aardig mee zouden moeten kunnen draaien. Al hebben ze wel een aantal zwak bezette posities (vooral de backposities).

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do sep 07, 2006 3:08 am

Het is gewoon een schande dat die RGB op mag blijven draven.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 07, 2006 3:23 am

Groep A: Meer zorgen Leo door Lazovic

6/9/2006 22:59

Polen-Servië 1-1
Met een punt uit twee thuiswedstrijden is de Poolse start van de EK-kwalificatie niet al te best. Het team kwam in Warschau tegen Servië niet verder dan 1-1. Voor de gasten scoorde Danko Lazovic. De spits van Vitesse tikte de bal binnen nadat Marko Pantelic zijn schot nog gekeerd had zien worden.

Polen was na een half uur spelen nog wel op voorsprong gekomen via een fraai afstandschot van Radoslaw Matusiak. De gelijkmaker van Lazovic betekende een domper voor de Polen. Na de 3-1 nederlaag tegen Finland van een paar dagen eerder was er al kritiek op bondscoach Leo Beenhakker en die zal na het gelijkspel tegen Servië alleen maar toenemen.

Finland-Portugal 1-1
Finland lijkt zich te ontpoppen als een van de outsiders in Groep A. De Scandinaviërs hielden Portugal in eigen huis keurig op 1-1. Feyenoorder Joonas Kolkka stond aan de basis van de openingstreffer van Finland. Zijn vrije trap van de rechterflank werd binnengewerkt door Jonatan Johansson.

Nog voor de rust kwam Portugal op gelijke hoogte. Op aangeven van Deco was het Nuno Gomes die voor 1-1 zorgde. De Portugezen waren niet bij machte om de winst te forceren. Zij werden daarbij ook gehinderd door het wegzenden van verdediger Ricardo Costa die twee gele kaarten in ontvangst nam.

Armenië-België 0-1
Het was opnieuw niet overtuigend wat de Rode Duivels lieten zien, maar in tegenstelling tot het duel met Kazachstan (0-0) leverde de confrontatie met Armenië wel drie punten op. Vlak voor rust was het Daniel Van Buyten (foto) die een voorzet van ex-Ajacied Jelle Van Damme tegen de touwen kopte.

Dat juist een verdediger de enige goal verzorgde was gezien het spel niet eens verrassend. De spiten Moussa Dembélé (AZ) en Luigi Pieroni werden voornamelijk gezocht met passes over lange afstand. Naast Dembélé stonden nog twee in de Nederlandse Eredivisie acterende Belgen in de basis: Pieter Collen (Feyenoord) en Timmy Simons (PSV). Stein Huysegems (Feyenoord) en Brian Vandenbussche (SC Heerenveen) bleven negentig minuten op de bank.

Azerbeidzjan-Kazachstan 1-1
Na het gelijkspel uit bij België (0-0) is Kazachstan er niet in geslaagd om zich op te werpen als outsider in Groep A. De Kazachen bleven steken op 1-1 in Azerbeidzjan. Het thuisland kwam op een 1-0 voorsprong door een benutte vrije trap van Andre Ladaga. Het was de eerste goal van Azerbeidzjan sinds het land zich aansloot bij de UEFA. Dat gold ook voor de gelijkmaker van Dmitry Byakov die raak kopte uit een voorzet van Nikita Khokhlov.
vi.nl

Waar was Vermaelen?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do sep 07, 2006 9:59 am

Die is toch al een tijdje geblesseerd?

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do sep 07, 2006 1:59 pm

Jinne schreef:Lehman zag toch maar af van de penalty na smeekbedes van de parttimers uit San Marino. Dat vonden ze toch iets te vernederend. Duitsers laten igg zien dat het nog wel degelijk kan tegen de kleintjes: dik winnen!
Heb het filmpje op internet opgezocht, hele sportieve actie van Lehmann. Valt me mee van hem! :worshippy:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Plaats reactie