Nederland - Wit-Rusland

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo sep 06, 2006 10:06 pm

Oranje, te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo sep 06, 2006 10:14 pm

Zoals zo vele landen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo sep 06, 2006 10:43 pm

Is ook geen schande. Op dit moment ontbreekt de extra klasse.

Robin van Persie kan wel heel erg goed worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo sep 06, 2006 10:53 pm

Dramatische coach. Echt een drama
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo sep 06, 2006 10:53 pm

Jöhnk schreef:Wit-Rusland mag van geluk spreken dat het geen forfaitscore is geworden. En Hleb, deed hij mee?

Gewoon een goede zakelijke overwinning dus. Een prima pot.
Meen je dat nou? je wordt toch niet beïnvloed door die SBS6 mongolen? Wit-Rusland mocht een groot gedeelte van de tweede helft aanspraak maken op een gelijkspel.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo sep 06, 2006 11:18 pm

Jöhnk schreef: En Sneijder? gewoon een prima speler.
Tegen dit soort tegenstanders is er inderdaad geen betere dan Sneijder.
Als geen ander is hij dan in staat om wat te creeren.
Zijn sterke punten (creativiteit, techniek, schotkracht) komen prima tot uiting en zijn beperkingen komen niet of nauwelijks aan het licht.
Simpelweg omdat tegenstanders als van het niveau Wit-Rusland daar (net) niet toe bij machte zijn.
Echter, de tragiek van Sneijder en van Basten is en blijft dat tegen de echte toplanden iemand als Sneijder in de ploeg juist tegen je gaat werken.
Die toplanden straffen zijn beperkingen (fysiek en verdedigend) wel genadeloos af. Sneijder wordt dan juist een blok aan het been.
Sneijder desondanks tot zijn belangrijkste, of in ieder geval een van de belangrijkste spelers uit te roepen, is een van de voornaamste redenen dat van Basten dus bezig is op een heilloze weg. Een andere is het totaal onnodig overboord gooien van nagenoeg alle ervaring.
Terwijl van Basten toch verstandig genoeg lijkt om te beseffen dat een kleuterklas zeker geen titels wint.
Helaas kan van Basten weer rustig twee jaar ongestraft aanmodderen. De tegenstanders in de kwalificatiepoule zijn niet afdoende in staat Oranje daadwerkelijk te bedreigen. Maar je hoeft geen helderziende te zijn om te begrijpen dat het met Oranje in haar huidige samenstelling op het EK vroegtijdig einde verhaal zal zijn.
Laatst gewijzigd door Jim op wo sep 06, 2006 11:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo sep 06, 2006 11:19 pm

Ik heb niks van deze pot gezien maar 3-0 is wel een uitslag waar je iets mee kan. Het komt toch op de wedstrijden tegen de Bulgaren en de Roemenen aan. Haal je tegen de rest steeds 6 punten dan kom je vanzelf in een goede uitgangspositie voor de duels met de twee concurrenten.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo sep 06, 2006 11:45 pm

Ach het voordeel van deze werkwijze is wel dat hopenlijk alle 'kleuters' zoals ze nu genoemd worden over 2 jaar misschien wel echt top zijn als het EK begint...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 07, 2006 2:57 am

joey schreef:Is ook geen schande. Op dit moment ontbreekt de extra klasse.
Precies. De selectie van Nederland is niet heel bijzonder (ook niet met Seedorf, Davids, Van Bommel en Van Nistelrooij).

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » do sep 07, 2006 11:25 am

Baseman schreef:Huntelaar liet zien dat ook hij machteloos is bij het spel van Oranje, maar hij zal wel mogen blijven staan. Stel je voor dat Van Basten inziet dat het niet aan Van Nistelrooij ligt :X
Ruud inspelen is Pong op hoge snelheid spelen. Dat ligt bij KJH, die het even niet heeft, en ook Kuijt wel anders. Volgens mij beweert niemand, ook van Basten niet, dat RvN een klote spits is, hij is simpelweg minder geschikt voor hetgeen MvB vraagt.

Over RvN als spits van Oranje discussieren is wat mij betreft discussieren over de speelwijze. Als je besluit om hem op te stellen, moet je ook het aanvalsspel op hem afstemmen. Gek genoeg lees en hoor ik dat zelden...
En waarom zijn in hemelsnaam Van Bommel en Davids niet goed genoeg ?
Misschien heeft het ook iets te maken met de spelers om van Bommel heen? Ik vind van Bommel een prima middenvelder, hoor, maar achter van Persie en met Sneijder op een middenveld? Misschien wil MvB daar een rechtshalf hebben die defensief en in de omschakeling wat alerter is? Om bepaalde andere spelers, die MvB kennelijk hoger aanslaat, te ontlasten...

Hebben van Bommel en van Nistelrooij in het verleden hebben bewezen dat zij Oranje naar een hoger niveau tillen? En doet Nederland wel mee om de beker als de (of een) bondscoach besluit om een elftal rond dit duo te bouwen? Twee keer een volmondig ja krijg ik m'n Logitech niet uit...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do sep 07, 2006 12:13 pm

Marco schreef:Over RvN als spits van Oranje discussieren is wat mij betreft discussieren over de speelwijze. Als je besluit om hem op te stellen, moet je ook het aanvalsspel op hem afstemmen. Gek genoeg lees en hoor ik dat zelden...
Omdat het onzin is, daarom.
VN loopt in Oranje 1 op 2, vreemd voor iemand die volgens jou niet functioneert in een 4-3-3 systeem. Hoe goed zouden zijn cijfers dan wel niet zijn als het spel op hem wordt afgestemd ?

Huntelaar is een groot talent, maar Kuyt is als spits zeker niet beter dan VN. En op de vleugels werkt hij hard, maar heeft hij nauwelijks een meerwaarde. Leuk als backup voor de vleugels, maar verder heeft hij weinig in Oranje te zoeken. Dat bewees hij ook tegen Portugal op het WK, leuk en aardig dat harde werken maar op de beslissende momenten kwam hij tekort.
Misschien heeft het ook iets te maken met de spelers om van Bommel heen?
Gedeeltelijk wel, naast dat Van Basten Van Bommel absoluut niet mag.
Maar waarom is Sneijder een onomstreden basisspeler bij Oranje en wordt hij iedere keer zo belangrijk gemaakt ? Gezien zijn gebrek aan fysiek, omschakeling en verdedigende vermogen is dat vragen om problemen tegen goede landen.

Van Basten heeft zelf aangegeven dat hij een gemis heeft aan spelers met fysiek vermogen en leiderschap. Nu zijn VN, Van Bommel en Davids geen natuurlijke leiders zoals Cocu, maar het zijn wel ervaren spelers. Zij kunnen meer leiding geven dan nietszeggende meelopers als Landzaat en De Jong en daarnaast zijn het kerels, geen jongetjes.

Ze hoeven van mij zeker niet in de basis te staan, maar ze in de selectie houden lijkt mij erg logisch.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do sep 07, 2006 1:14 pm

Baseman schreef:VN loopt in Oranje 1 op 2, vreemd voor iemand die volgens jou niet functioneert in een 4-3-3 systeem.
Ik zelf heb Van Nistelrooij altijd verdedigd. Vond de keuze om Ruud, en dus niet KJH naar het WK mee te nemen een goede. Ik had vooraf de hoop dat Van Nistelrooij al zijn frustraties eruit zou spelen.

Gebleken is echter dat Ferguson het zo slecht niet zag. RVN is op zijn retour. Dan vind ik het zo gek niet dat Huntelaar nu het vertrouwen krijgt.

Dat verhaal over beperkte aanvoer vind ik maar onzin. Huntelaar speelde gisteren gewoon SLECHT. Net als Nistelrode op het WK.


Van Bommel terug, Seedorf terug, Mooie Ruud terug, Davids terug, De Boer terug.

:nooo:

Ik zit er niet op te wachten

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do sep 07, 2006 1:17 pm

Davids had op het WK nog meegekund maar die heeft nu toch echt zijn tijd gehad hoor. Die gaat echt geen 2 jaar meer mee, daarvoor is hij te oud en is zijn spel te fysiek.

Als Van Bommel de ervaren leider van het Nederlands elftal moet zijn dan kun je beter met een kleuterklas spelen.

Van Nistelrooy heeft tot de laatste wedstrijd op het WK alle vertrouwen van Van Basten gehad, maar dat pakte niet denderend uit. Huntelaar is minstens zo goed en heeft de toekomst. Goede keuze voor Huntelaar.

Makaay is geen 4-3-3 spits.

Kluivert is ten tijde van Van Basten nog niet fit geweest.

Boateng is niet goed genoeg.

Cocu heeft bedankt net als Overmars.

Iedereen heeft het altijd maar over het onbegrijpelijke selectiebeleid van Van Basten maar voor mij is het heel logisch wat hij doet. Alleen Seedorf had ik er bijgenomen, die is nog niet heel oud en doet het prima bij AC Milan, daar is hij gewoon onbetwist basisspeler. Met Seedorf, Schaars en Sneijder/VDV moet toch een mooi middenveld te maken zijn. Wel een middenveld met veel kleine spelers, maar fysiek staan Schaars en Seedorf goed hun mannetje. Veel fysiek sterkere opties heeft Van Basten ook niet: Maduro en Greene hebben het niveau niet.

Wat Van Basten in De Jong ziet snap ik niet... hopelijk gaat dit experiment direct de prullebak in en wordt De Jong nooit meer opgeroepen.

Kritiek op het selectiebeleid van Van Basten heeft mij nooit kunnen overtuigen, de argumenten tegen zijn selectiebeleid houden geen stand als je de afgevallen spelers stuk voor stuk beoordeelt. Hoogstens kun je zeggen dat hij te veel nieuwe spelers selecteert wat automatisch tot gevolg heeft dat hij iedere keer ook weer veel spelers moet teleurstellen. In andere landen gaat het echter net zo, kijk bijvoorbeeld naar Italië. Je kunt zeggen dat daar ook meer goede spelers rondlopen en meer concurrentie is en dus meer rechtvaardigheid om veel verschillende spelers een kans te gunnen in de squadra Italia. Aan de andere kant vind ik dat veel Nederlandse spelers elkaar ook nauwelijks ontlopen, dus de Meerdinks en De Clers moeten niet zeuren als ze es afvallen. Dat vind ik ook disrespectvol naar hun collega's Babel en Emanuelson, toch ook geen koekenbakkers. Veel andere bondscoaches hadden zelfs het lef niet gehad hun uberhaupt te selecteren, dan hadden we nog steeds aangemodderd met gasten als Zenden, Hasselbaink en Makaay.

Van Basten heeft de pech dat het materiaal waar hij het mee moet doen, niet zo goed is als we denken. Wel is er veel talent en dus moeten we hem de tijd en de rust gunnen om te bouwen aan een goed Nederlands elftal wat over 2 jaar goed voetbal moet spelen, nu nog niet. Nu moeten de punten gepakt worden zodat kwalificatie wordt afgedwongen, en moet Nederland niet zo zeuren.
Ajax!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do sep 07, 2006 1:25 pm

Het is nog niet een zozeer de aanvoer, maar het bijsluiten na de inspeelpass. Daar zit gewoon te veel ruimte tussen.

Ik snap de intenties van Van Basten wel om met een controleur te spelen en twee bijsluitende middenvelders, maar als je die controleur niet hebt moet je dat laten varen.

Vooralsnog vind ik het controlende blok Schaars (MOET spelen als linkshalf! Geen discussie mogelijk) en Landzaat het beste. Die jongens spelen het meest vanuit hun taak en positie en creeren ruimte voor de middelste middenvelder. Daar maak je dan de keuze tussen Sneijder en Van der Vaart.

Ik zou, mits fit, altijd voor Vd Vaart kiezen. Sneijder is gevaarlijk met z'n schot rond de zestien, maar ik vind hem met tunnelvisie voetballen. Alles is werkelijk direct gericht naar de goal en naar de eigen actie. Van der Vaart speelt toch wat gevarieerder en heeft ook oog om wat er op de flanken gebeurt.

Punt naar voor, punt naar achter. Allemaal flauwekul. Je veldbezetting moet gewoon aansluiten bij de kwaliteiten van je spelers.

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » do sep 07, 2006 1:40 pm

Baseman schreef:Omdat het onzin is, daarom.
VN loopt in Oranje 1 op 2, vreemd voor iemand die volgens jou niet functioneert in een 4-3-3 systeem.
Ik zei minder geschikt. RvN zelf had het voor het WK over zijn voetballende inbreng en hoe hij die wilde opkrikken. Is niet gelukt. Sterker nog, ik heb het idee dat wanneer zo'n spits zich met dit soort dingen gaat bemoeien, zijn grote kwaliteit er juist minder uit komt. Valt bij RvN qua cijfers kennelijk mee, maar daar heb ik niks aan. Ik heb liever dat Oranje als team 2 goals maakt dan dat het blijft steken op eentje van RvN. Ik dacht altijd dat voetbal iets is waarbij je als team zoveel mogelijk doelpunten maakt, maar kennelijk is dat vandaag de dag dus onzin. :roll:
Maar waarom is Sneijder een onomstreden basisspeler bij Oranje en wordt hij iedere keer zo belangrijk gemaakt ? Gezien zijn gebrek aan fysiek, omschakeling en verdedigende vermogen is dat vragen om problemen tegen goede landen.
Tja, dat Sneijder in de kleine ruimte het korte, snelle werk uitstekend aan kan en met zijn techniek, passing en schot een pain in the ass kan zijn voor goede tegenstanders, is idd niet van belang bij een team dat graag naar voren voetbalt... En Landzaat een nietszeggende speler? Base...
Van Basten heeft zelf aangegeven dat hij een gemis heeft aan spelers met fysiek vermogen en leiderschap.
True, maar dat is geen reden om spelers op te stellen die daaraan mogelijk voldoen maar waarin je het verder niet ziet zitten. Van Bommel, van Nistelrooij en leiderschap; ik weet 't niet, hoor... Niet bij dit Oranje.
Steef schreef:Vooralsnog vind ik het controlende blok Schaars (MOET spelen als linkshalf! Geen discussie mogelijk) en Landzaat het beste. Die jongens spelen het meest vanuit hun taak en positie en creeren ruimte voor de middelste middenvelder.
Indeed.
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do sep 07, 2006 1:53 pm

Steef schreef:Het is nog niet een zozeer de aanvoer, maar het bijsluiten na de inspeelpass. Daar zit gewoon te veel ruimte tussen.

Ik snap de intenties van Van Basten wel om met een controleur te spelen en twee bijsluitende middenvelders, maar als je die controleur niet hebt moet je dat laten varen.

Vooralsnog vind ik het controlende blok Schaars (MOET spelen als linkshalf! Geen discussie mogelijk) en Landzaat het beste. Die jongens spelen het meest vanuit hun taak en positie en creeren ruimte voor de middelste middenvelder. Daar maak je dan de keuze tussen Sneijder en Van der Vaart.

Ik zou, mits fit, altijd voor Vd Vaart kiezen. Sneijder is gevaarlijk met z'n schot rond de zestien, maar ik vind hem met tunnelvisie voetballen. Alles is werkelijk direct gericht naar de goal en naar de eigen actie. Van der Vaart speelt toch wat gevarieerder en heeft ook oog om wat er op de flanken gebeurt.

Punt naar voor, punt naar achter. Allemaal flauwekul. Je veldbezetting moet gewoon aansluiten bij de kwaliteiten van je spelers.
Ben het grotendeels wel met je verhaal eens. Maar hoe vang jij dan in je tactisch concept een tegenster die 4-4-2 met een ruit speelt op. Dan zul je toch een VM moeten hebben of moeten gaan schuiven met verdedigers...
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 07, 2006 1:58 pm

Baseman schreef:
Marco schreef:Over RvN als spits van Oranje discussieren is wat mij betreft discussieren over de speelwijze. Als je besluit om hem op te stellen, moet je ook het aanvalsspel op hem afstemmen. Gek genoeg lees en hoor ik dat zelden...
Omdat het onzin is, daarom.
VN loopt in Oranje 1 op 2, vreemd voor iemand die volgens jou niet functioneert in een 4-3-3 systeem. Hoe goed zouden zijn cijfers dan wel niet zijn als het spel op hem wordt afgestemd ?
En tegen wat voor landen scoorde hij vooral? Tegen Estland, Letland, Finland, etc kan Van Nistelrooij zelfs in een 8-1-1 systeem nog scoren.
Misschien heeft het ook iets te maken met de spelers om van Bommel heen?
Gedeeltelijk wel, naast dat Van Basten Van Bommel absoluut niet mag.
[/quote]

Dat zal wederzijds zijn. Ik vind het nog altijd onzin dat mensen denken dat dat conflict alleen vanwege Van Basten ontstaan is. Wij weten het fijne er niet van. Wel ben ik het er mee eens dat Van Basten de bondscoach is en zich wat professioneler op had moeten stellen.

Maargoed, het komt er op neer dat er echt niet zo heel beters rondloopt dan deze selectie. Tenminste, niet voor het Nederlands elftal.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do sep 07, 2006 4:38 pm

Alaindebanaan schreef:
Steef schreef:Het is nog niet een zozeer de aanvoer, maar het bijsluiten na de inspeelpass. Daar zit gewoon te veel ruimte tussen.

Ik snap de intenties van Van Basten wel om met een controleur te spelen en twee bijsluitende middenvelders, maar als je die controleur niet hebt moet je dat laten varen.

Vooralsnog vind ik het controlende blok Schaars (MOET spelen als linkshalf! Geen discussie mogelijk) en Landzaat het beste. Die jongens spelen het meest vanuit hun taak en positie en creeren ruimte voor de middelste middenvelder. Daar maak je dan de keuze tussen Sneijder en Van der Vaart.

Ik zou, mits fit, altijd voor Vd Vaart kiezen. Sneijder is gevaarlijk met z'n schot rond de zestien, maar ik vind hem met tunnelvisie voetballen. Alles is werkelijk direct gericht naar de goal en naar de eigen actie. Van der Vaart speelt toch wat gevarieerder en heeft ook oog om wat er op de flanken gebeurt.

Punt naar voor, punt naar achter. Allemaal flauwekul. Je veldbezetting moet gewoon aansluiten bij de kwaliteiten van je spelers.
Ben het grotendeels wel met je verhaal eens. Maar hoe vang jij dan in je tactisch concept een tegenster die 4-4-2 met een ruit speelt op. Dan zul je toch een VM moeten hebben of moeten gaan schuiven met verdedigers...
Ach, ook die moeten zich aanpassen. Steef heeft gelijk. Al dat tactische gelul is bullshit :xyxthumbs:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie