Kwalificatie WK 2010

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » do nov 19, 2009 11:53 am

ik voel me nog steeds ziek.

en zal nog lang ziek voelen.

duff is 30 jaar inmiddels (was man van de wedstrijd in mijn ogen), robbie keane 29, given 33, dunne 30, o'shea 28

dat zijn onze beste spelers, dit was hun laatste kans als spelersgroep

straks is het 2012, en is het 10 jaar (!) sinds we erbij waren op een toernooi. als we het halen dan...

allemaal door vieze henry en zijn kut handsbal...

mochten we maar tegen noorwegen en moldavie spelen om te kwalificeren.

kutzooi.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Marillion » do nov 19, 2009 12:14 pm

Ik kan het me helemaal voorstellen. Ierland was misschien wel op weg naar een historische prestatie. Frankrijk uitschakelen en kwalificatie voor de eindronde van het WK. Ok, het was nog niet gewonnen maar het zat er zeker in. Als je dan via strafschoppen of een individuele actie van wereldklasse alsnog het schip in gaat is er nog wel mee te leven.

Slechts één blik om de tv beelden is genoeg om duidelijk te maken dat het geen doelpunt maar een vrije trap en een kaart voor Henry had moeten opleveren. Werkelijk iedereen ziet dat Henry de boel besodemieterd. En toch is er niets meer aan te doen. Heel frustrerend.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Lionel » do nov 19, 2009 12:15 pm

Ik kan geen medelijden hebben met Ierland. Wat is die Ireland (Man. City) voor speler dan? Toch ook een Ier? Given kan nog makkelijk 2 jaar mee, Robbie Keane ook wel 2 jaar. O'Shea een jaar een 4 tot 6. Zo dramatisch is het toch niet. Weet niet wat er nog meer rondloopt?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door LucaS » do nov 19, 2009 12:29 pm

Rishi schreef:Ik kan geen medelijden hebben met Ierland. Wat is die Ireland (Man. City) voor speler dan? Toch ook een Ier? Given kan nog makkelijk 2 jaar mee, Robbie Keane ook wel 2 jaar. O'Shea een jaar een 4 tot 6. Zo dramatisch is het toch niet. Weet niet wat er nog meer rondloopt?
Natuurlijk is het dramatisch om uitgeschakeld te worden met de wetenschap, of in ieder geval de gedachte, dat je genaaid bent.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Lionel » do nov 19, 2009 12:39 pm

Het is zeker dramatisch..... Maar ben nog niet over 2002 heen :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door LucaS » do nov 19, 2009 12:56 pm

Dan heb je Spanje-Malta waarschijnlijk nog niet eens meegemaakt!
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Thijs » do nov 19, 2009 12:58 pm

Haha Rishi, ik had je wel willen horen als ons dat was overkomen. Ik kan me de woede van Bryan volkomen voorstellen.

Man, als Nederland dit was overkomen in deze situatie was ik in een tank naar Parijs gestoomd om die hele klotestad aan flarden te schieten. Het is niet een gevalletje 'pech, shit happens'. Neeee, je mist:

* als speler een fantastisch mooi toernooi, wie weet de kroon op je carrière
* als supporter minstens drie spannende groepswedstrijden
* de voorpret

En het ergste...Als je het mist moet je nu weer minstens 2,5 jaar wachten voor een toernooi! Ik was gisteren al woest, en ik heb verder niet zoveel met Ierland. Ierland heeft ons in 2001 gewoon 'eerlijk' verslagen, dat was gewoon onze schuld dat we het niet redden. Maar als Ier zou ik nu toch een longlife hekel aan Frankrijk hebben zeg.

Bryan, wij nuken die Fransen in Afrika. Ze gaan kapot!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Thijs » do nov 19, 2009 1:20 pm

Overigens, wat ik wél een mooi stukje koude oorlogvoetbal vind: Uruguay - Costa Rica gisteren. Dat volkslied, ik heb het nu nog een keer bekeken. Hahaha, schit-te-rend.

Het lied van Costa Rica wordt in 20 seconden afgeraffeld, en daarna komt de concertreeks van Uruguay hoor. http://www.youtube.com/watch?v=ouF-3UGTTjU

Het volkslied begint op 2:18 en eindigt op 6:38 :drecul.gif:
En het mooie is, jullie moeten even kijken op 5:30, dat stukje is echt priceless. Suarez staat daar van 'Hèhè, we kunnen gaan voetballen'. Een applausje, die gast begint weer aan z'n 43e couplet en je zíet Suarez die kop weer trekken van 'GODSAMME HOUDT HET DAN NOOIT OP' :biggrin.gif:

Costa Rica begint alvast een beetje te rekken en te strekken even later, het publiek wordt woest...En dan heb ik het nog niet gehad over die knokpartij die de Uruguyaanse TV in de 75e minuut uitlokt met de reservebank van Costa Rica om die gasten uit hun ritme te halen. (Ze scoorden net de 1-1 en bij een 1-2 zou Costa Rica naar het WK gaan)

Echt schitterend.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Lionel » do nov 19, 2009 2:01 pm

Thijs schreef:Haha Rishi, ik had je wel willen horen als ons dat was overkomen. Ik kan me de woede van Bryan volkomen voorstellen.

Man, als Nederland dit was overkomen in deze situatie was ik in een tank naar Parijs gestoomd om die hele klotestad aan flarden te schieten. Het is niet een gevalletje 'pech, shit happens'. Neeee, je mist:

* als speler een fantastisch mooi toernooi, wie weet de kroon op je carrière
* als supporter minstens drie spannende groepswedstrijden
* de voorpret

En het ergste...Als je het mist moet je nu weer minstens 2,5 jaar wachten voor een toernooi! Ik was gisteren al woest, en ik heb verder niet zoveel met Ierland. Ierland heeft ons in 2001 gewoon 'eerlijk' verslagen, dat was gewoon onze schuld dat we het niet redden. Maar als Ier zou ik nu toch een longlife hekel aan Frankrijk hebben zeg.

Bryan, wij nuken die Fransen in Afrika. Ze gaan kapot!
Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Maar ik heb dus gewoon niks met die Ieren en ik heb die handsbal ook niet gezien...

Die pot van Uruguay was schitterend! Dat filmpje ook.. wat is voetbal toch een schitterende sport!?!
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door LucaS » do nov 19, 2009 2:34 pm

I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » do nov 19, 2009 4:17 pm

Stephen Ireland van Man City is uiteraard een zeer goede speler, misschien onze beste speler op dit moment. Maar die heeft "geen zin" om voor zijn land uit te komen. Maar hij is ook niet zo goed in zijn hoofd, zie: Afbeelding

Ik vind het vooral erg voor Damien Duff, want dat is een klassebak van een speler en een zeer sympathieke gozer die na wat blessureleed nog een WK op zijn 30e wel verdient.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » do nov 19, 2009 4:19 pm

Wat een prachtige "Ajax" doelpunt was het trouwens van Ierland: http://www.youtube.com/watch?v=gI6UlqfRvns

Prachtig gespeeld van Duff.

Zo iets kan Frankrijk niet neerzetten...

(Dan lees je natuurlijk in de pers hoe we door fysieke blabla Frankrijk het moeilijk hebben gemaakt... tsja, er zit ook enige kunst tussen.)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door FlaFlu » do nov 19, 2009 4:56 pm

bryan schreef:ik voel me nog steeds ziek.

en zal nog lang ziek voelen.

duff is 30 jaar inmiddels (was man van de wedstrijd in mijn ogen), robbie keane 29, given 33, dunne 30, o'shea 28

dat zijn onze beste spelers, dit was hun laatste kans als spelersgroep

straks is het 2012, en is het 10 jaar (!) sinds we erbij waren op een toernooi. als we het halen dan...

allemaal door vieze henry en zijn kut handsbal...

mochten we maar tegen noorwegen en moldavie spelen om te kwalificeren.

kutzooi.
Kijk, over het verschil in niveau van de tegenstanders van Australië en Ierland mag je wellicht klagen, maar er is natuurlijk een reden dat Ierland niet in een poule van het niveau van Nederland terechtkomt.

@ Thijs: Ge-wel-dig, inderdaad. Ik wilde het al op Facebook plaatsen. Gebruik jouw samenvatting van het geheel wel even :wink.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Marillion » do nov 19, 2009 5:21 pm

Die zanger bij het volkslied van Uruguay is echt briljant. :drecul.gif:

Hij gaat maar door zeg. Echt een mooi filmpje. Je zal er overigens maar staan als speler. Da's echt niet lekker om zo lang stil te moeten staan voor je eindelijk mag gaan spelen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door wimpey » do nov 19, 2009 8:01 pm

Rishi schreef:Ik kan geen medelijden hebben met Ierland.
Ik wil je weleens horen wanneer dit Ajax op het moment supreme zou overkomen.

Ierland is genaaid, simpel genoeg. Ze waren veel beter dan de Fransen. Het enige dat de Ieren zichzelf kunnen verwijten is dat ze de 0-2 niet maakten. Duff, Keane en O'Shea hadden uitgelezen mogelijkheden. De Fransen kwamen niet verder dan wat opportunistisch werk van Anelka. Ploeg met bloedarmoede.

Stel je voor dat Ierland de 0-2 had gemaakt op de manier waarop Frankrijk de 1-1 maakte. Wedden dat een dergelijke Ierse goal zou zijn afgekeurd?!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Beloki » do nov 19, 2009 8:03 pm

wimpey schreef: Stel je voor dat Ierland de 0-2 had gemaakt op de manier waarop Frankrijk de 1-1 maakte. Wedden dat een dergelijke Ierse goal zou zijn afgekeurd?!
Je zegt nu dus dat er sprake is van een complot. Dit was een bewuste fout van de scheids. Dat vind ik nogal een uitspraak.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » do nov 19, 2009 8:14 pm

Kijk, over het verschil in niveau van de tegenstanders van Australië en Ierland mag je wellicht klagen, maar er is natuurlijk een reden dat Ierland niet in een poule van het niveau van Nederland terechtkomt.
Ja, ik weet het, wegens kwalificatieprestaties uit het verleden. Maar ik ben tegen dat soort plaatsingen. Want de kleinere voetballanden hebben maar incidenteel een goede generatie aan spelers, en tegen de tijd dat die keihard hebben geknokt om een goede loting te krijgen zijn ze allemaal 30 jaar. En dan mogen we opnieuw beginnen... Het is een beetje een vicieuze cirkel. Vorige keer hadden we ook al Duitsland en Tsjechie in de groep. En de vorige keer dat we zijn geplaatst was dat tegen Nederland en Portugal. Als je het altijd zwaar heeft dan is het moeilijk om een goede coëfficiënt neer te zetten.

Voor een land als Ierland zijn de kwalificatie groepen moeilijker dan de groepen op een eindronde zelf. Dat is toch raar...

Gewoon een random loting. Als je goed genoeg bent dan ben je goed genoeg.
Laatst gewijzigd door bryan op do nov 19, 2009 8:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door wimpey » do nov 19, 2009 8:18 pm

Beloki schreef: Je zegt nu dus dat er sprake is van een complot. Dit was een bewuste fout van de scheids. Dat vind ik nogal een uitspraak.
Natuurlijk is het doorgestoken kaart, B. Frankrijk moet naar het WK. De ploeg stond tijdens het laatste WK in de finale, de europese voetbalbond heeft een Fransman als president en Ribéry en Henry zijn 'affiches' voor het eindtoernooi. Frankrijk mag niet ontbreken.

Het arbitrale trio ziet binnen een paar tellen een buitenspelsituatie en 2 handsballen 'over het hoofd'. Ze drukten gewoon een oogje toe. David was voetballend veel beter dan Goliath, maar Goliath kon gewoon niet verliezen.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » do nov 19, 2009 8:21 pm

Ik weet het niet, als het echt een complot was dan had Anelka een pingel gekregen bij zo'n 50/50 situatie.

Maar dat de playoffs ineens geloot waren toen bleek dat Portugal, Rusland en Frankrijk geen groepswinnaar zouden zijn, da's wel een complot ja. Dus mooi dat Slovenie heeft gewonnen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door FlaFlu » do nov 19, 2009 8:23 pm

bryan schreef:
Kijk, over het verschil in niveau van de tegenstanders van Australië en Ierland mag je wellicht klagen, maar er is natuurlijk een reden dat Ierland niet in een poule van het niveau van Nederland terechtkomt.
Ja, ik weet het, wegens kwalificatieprestaties uit het verleden. Maar ik ben tegen dat soort plaatsingen. Want de kleinere voetballanden hebben maar incidenteel een goede generatie aan spelers, en tegen de tijd dat die keihard hebben geknokt om een goede loting te krijgen zijn ze allemaal 30 jaar. En dan mogen we opnieuw beginnen... Het is een beetje een vicieuze cirkel. Vorige keer hadden we ook al Duitsland en Tsjechie in de groep. En de vorige keer dat we zijn geplaatst was dat tegen Nederland en Portugal. Als je het altijd zwaar heeft dan is het moeilijk om een goede coëfficiënt neer te zetten.

Voor een land als Ierland zijn de kwalificatie groepen moeilijker dan de groepen op een eindronde zelf. Dat is toch raar...

Gewoon een random loting. Als je goed genoeg bent dan ben je goed genoeg.
Als Ierland goed genoeg was hadden ze Duitsland/Tsjechië (zo bijzonder was Tsjechië in aanloop naar 2006 niet meer) of nu Italië/Frankrijk wel uitgeschakeld, kan je dan net zo makkelijk zeggen. Ik vind het niet heel gek dat de FIFA wil voorkomen dat Duitsland, Frankrijk en Italië bij elkaar in de groep komen en Cyprus, Moldavië, Montenegro, Andorra en San Marino ook.

bryan schreef:Ik weet het niet, als het echt een complot was dan had Anelka een pingel gekregen bij zo'n 50/50 situatie.

Maar dat de playoffs ineens geloot waren toen bleek dat Portugal, Rusland en Frankrijk geen groepswinnaar zouden zijn, da's wel een complot ja. Dus mooi dat Slovenie heeft gewonnen.
Dat was inderdaad schandalig. Grappige is dat ik volgens mij de enige was die dat hier destijds aanstipte.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door brigade zuid » do nov 19, 2009 8:40 pm

Beloki schreef:
wimpey schreef: Stel je voor dat Ierland de 0-2 had gemaakt op de manier waarop Frankrijk de 1-1 maakte. Wedden dat een dergelijke Ierse goal zou zijn afgekeurd?!
Je zegt nu dus dat er sprake is van een complot. Dit was een bewuste fout van de scheids. Dat vind ik nogal een uitspraak.
Vind je dat nou echt zo vreemd? Ik bedoel het lijkt me vrij duidelijk dat de fifa liever Frankrijk op een WK heeft dan het kleine nietige Ierland.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » do nov 19, 2009 8:42 pm

Ik vind het niet heel gek dat de FIFA wil voorkomen dat Duitsland, Frankrijk en Italië bij elkaar in de groep komen en Cyprus, Moldavië, Montenegro, Andorra en San Marino ook.
De kans dat zo iets gebeurt is vrij klein. Pak wat dobbelstenen en bekijk het zelf...

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Beloki » do nov 19, 2009 8:45 pm

brigade zuid schreef:
Beloki schreef:
wimpey schreef: Stel je voor dat Ierland de 0-2 had gemaakt op de manier waarop Frankrijk de 1-1 maakte. Wedden dat een dergelijke Ierse goal zou zijn afgekeurd?!
Je zegt nu dus dat er sprake is van een complot. Dit was een bewuste fout van de scheids. Dat vind ik nogal een uitspraak.
Vind je dat nou echt zo vreemd? Ik bedoel het lijkt me vrij duidelijk dat de fifa liever Frankrijk op een WK heeft dan het kleine nietige Ierland.
En ze hadden zeker ook liever Slovenie dan het Rusland van Arshavin?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door FlaFlu » do nov 19, 2009 8:52 pm

bryan schreef:
Ik vind het niet heel gek dat de FIFA wil voorkomen dat Duitsland, Frankrijk en Italië bij elkaar in de groep komen en Cyprus, Moldavië, Montenegro, Andorra en San Marino ook.
De kans dat zo iets gebeurt is vrij klein. Pak wat dobbelstenen en bekijk het zelf...
Maar de kans is een stuk groter dat een zwak land het op deze manier haalt. Ierland was gewoon niet sterker dan Duitsland/Tsjechië en Italië/Frankrijk. Alhoewel, blijkbaar was men nu wel sterker dan Frankrijk, maar dus lag het probleem van uitschakeling niet bij de loting, maar bij het verwerpen van het gebruik van videobeelden.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » do nov 19, 2009 9:05 pm

Nieuw Zeeland wint van Bahrain en zit mooi op het WK, maar Ierland moet het opnemen tegen de finalisten van de vorige keer. Ergens in al die lotingen en plaatsingen loopt het gewoon behoorlijk de mist in en heb je straks en WK waarvan je niet kan zeggen dat het de 32 sterkste landen van de wereld zijn. Het is een marketing product geworden.

En in de UEFA zone krijgen groten landen een goede loting, waardoor het makkelijker is te plaatsen, waardoor ze de volgende keer weer een goede loting krijgen. Is een beetje een self-fulfilling prophecy geworden.

De enige zone met een normale loting is Zuid-Amerika.

Ik stel voor Europa vijf groepen van 10 landen voor, met random loting. En omdat het te veel wedstrijden zijn, niet en thuis en uit spelen, net als bij de UEFA Cup groepsfase tegenwoordig.

Plaats reactie