Kwalificatie WK 2010

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Jinne » za nov 21, 2009 10:14 am

Ik zeg hem hier nog niet staan, dus:

http://tweakers.net/ext/f/DBaGnKSTffHHc ... J/full.jpg

:drecul.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » za nov 21, 2009 12:13 pm

tuurlijk, we zijn genaaid, maar nu begint het genant te worden...
Protest planned over play-off
Saturday, 21 November 2009 07:23

A group of Irish soccer supporters plan to march from Lansdowne Road to the French Embassy in Dublin this afternoon, in a continuing protest over last Wednesday night's controversial World Cup play-off against France.

A similar demonstration was held at the French Embassy yesterday.

The French Football Federation has rejected a call from the Football Association of Ireland to approach FIFA about having the match replayed.

The FFF says FIFA's decision is binding and applies to both Federations.

The player at the centre of the controversy, Thierry Henry, has earlier said a replay would be the fairest outcome.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door FlaFlu » za nov 21, 2009 12:57 pm

bryan schreef:
Ze zijn zo bang dat er geen 'toplanden' op het WK staan, maar de smaakmakers op de toernooien zijn zelden die landen, maar juist de outsiders. (Zuid-Korea, Australië, Griekenland) Dus waar maken ze zich eigenlijk druk over denk je dan.
65 miljoen potentiele TV kijkers in Frankrijk tegen 4 miljoen in Ierland. Daar maken ze zich druk om.

TV geld in armoedige Zuid-Amerika levert geen flikker op voor FIFA dus daar hebben ze gewoon een eerlijke kwalificatie.
Over de kwalificatiepoules gaat de FIFA toch niet (alleen)? De continentale bonden toch juist/ook?

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » za nov 21, 2009 2:07 pm

De beslissing om alweer een geplaatste loting toe te passen bij de playoffs was een FIFA beslissing. Die genomen werd toen bleek dat Portugal, Rusland, Frankrijk en misschien ook Duitsland tweede zouden worden in hun groepen. Zie: hier

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door joey » za nov 21, 2009 2:51 pm

Peter schreef:2002 was voor mij de enige keer dat ik echt twijfelde. Zuid Korea had alle scheidsrechters op hun hand. Italië en Spanje werden echt gruwelijk genaaid toen.
Ja, maar dat hoeft niet vooraf bekokstoofd te zijn geweest. Vaak zijn scheidsrechters (zeker de slechte, en dat zijn er nogal wat op een WK) niet bestand tegen de druk en geven ze de thuisploeg het voordeel van de twijfel.

@Wimpey: naïef? Misschien. Maar als het werkelijk zo is dat resultaten voorgekookt worden, dan kunnen we wel ophouden. Dus mocht ik ooit denken dat je gelijk hebt, dan zoek ik een andere hobby. (Je kunt zelfs redeneren dat de overkoepelende voetbalbonden tegen hulpmiddelen bij de arbitrage zijn omdat ze dan níet meer resultaten kunnen beïnvloeden. Maar dan wordt het steeds erger.)
Ik geloof overigens best dat de FIFA liever Frankrijk op het WK heeft dan Ierland. Maar ik denk dat de FIFA liever Rusland heeft dan Slovenië, bijvoorbeeld. Toch werden er in Slovenië twee Russen uit het veld gestuurd.
Het stinkt aan alle kanten!

Velibor Vasovic
Berichten: 78
Lid geworden op: vr jul 10, 2009 7:33 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Velibor Vasovic » zo nov 22, 2009 1:34 pm

Als de UEFA in overeenstemming met de FIFA had gewild dat Frankrijk zich met wat hulp had geplaatst had men Servië wel punten in mindering gebracht i.p.v. twee waarschuwingen geven voor het afsteken van vuurwerk tijdens de kwalificatiewedstrijden.

Ik ben ervan overtuigd dat er stromingen binnen deze bonden zijn die bepaalde spelers en landen op het hoogste niveau willen hebben. Dit gaat echter om sponsorbelangen, steekpenningen en kado's.
HVALA BOGU STO SAM SRBIN

Plaats reactie