Macedonië - Nederland

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Macedonië - Nederland

Bericht door Thijs » wo sep 10, 2008 7:27 pm

Let nu eens op, we gaan beginnen jongens!

Hophop Holland!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo sep 10, 2008 7:32 pm

Komop Babel !!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » wo sep 10, 2008 8:00 pm

Ik was die wedstrijd helemaal vergeten. Ik ben vast de enige, want een potje als Macedonië-Nederland leeft natuurlijk enorm.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo sep 10, 2008 8:01 pm

ooijer met hamstring klachten eruit.. verder is het waardeloos. Zelfde als de wissel ooijer-boula... Laatste kan helemaal niet opbouwen :blush.gif: Heitinga laat je gewoon rechtsback staan :hypocrite.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo sep 10, 2008 8:06 pm

Nou, daar hingen we al bijna!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo sep 10, 2008 8:08 pm

Voetske schreef:Komop Babel !!!!!!!!!!!!!!
Komop Bommel!

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » wo sep 10, 2008 8:19 pm

Ben ik de enige die zich rot ergert aan die verslaggever? Wat een flapdrol zeg, pfff!!

Verder is het voetbal ook bagger trouwens, ik snap niet dat ik nog zit te kijken :confused.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo sep 10, 2008 8:19 pm

Wie vinden jullie het slechtst?
A. van Bommel
B. van der Vaart
C. Bronckhorst
D. van Persie
E. Anders, nl.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo sep 10, 2008 8:22 pm

Wat een drama. Wat een gebrek aan creativiteit. Gelukkig kan ik nog Kroatie - Engeland zien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo sep 10, 2008 8:23 pm

Peter schreef:Wie vinden jullie het slechtst?
A. van Bommel
B. van der Vaart
C. Bronckhorst
D. van Persie
E. Anders, nl.
E. Leo Driessen
Maar A t/m B mag ook. Het is weer helemaal niks.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » wo sep 10, 2008 8:23 pm

Waarom willen wij het altijd voetballend oplossen tegen dit soort landen? Speel gewoon met een targetman, in dit geval Jan Vennegoor, en behendige mensen eromheen.

Wat mij betreft gaan Huntelaar (speelt niet slecht, maar niet nodig) en van der Vaart eruit, en komen Kuyt en Vennegoor erin. Van Persie vervolgens centraal waar hij toch zijn recht komt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo sep 10, 2008 8:26 pm

Leo zag pas na 10 herhalingen dat de bal niet op de paal was en denkt nog steeds dat Robben werd afgefloten vanwege buitenspel. :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo sep 10, 2008 8:32 pm

JOHNNIEEEEE

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo sep 10, 2008 8:46 pm

En dan RAFFIEEEE

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 10, 2008 8:48 pm

Thijs schreef:
Peter schreef:Wie vinden jullie het slechtst?
A. van Bommel
B. van der Vaart
C. Bronckhorst
D. van Persie
E. Anders, nl.
E. Leo Driessen
Maar A t/m B mag ook. Het is weer helemaal niks.
Goed werk van zowel A als B...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » wo sep 10, 2008 9:02 pm

onder MvB dit het zou een goede prestatie zijn :smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo sep 10, 2008 9:04 pm

Ai, 1-2 na een pingel veroorzaakt door KJH.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo sep 10, 2008 9:06 pm

De scheids laat zich een beetje meeslepen door die duikelaars. Nederland moet nu het hoofd koel houden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo sep 10, 2008 9:21 pm

Afgelopen, 1-2, prima.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo sep 10, 2008 9:22 pm

Inderdaad, goed gedaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » wo sep 10, 2008 9:50 pm

Thijs schreef:Ai, 1-2 na een pingel veroorzaakt door KJH.
+

2 grote kansen missen in blessure tijd. Dus wat mij betreft komt KjH ervoor in aanmerking.

Maar verder niet moeilijk over doen. 3 punten meenemen en hopelijk het vertrouwen verder uitbouwen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do sep 11, 2008 2:20 am

Natuurlijk ontzettend stom wat Huntelaar doet.Daardoor kun je nog lelijk in de problemen komen.Wat ik weer niet snap is waarom Oranje niet door gaat om definitief de knockout te plaatsen.

Afijn, het was weer echt een van Basten wedstrijd .. niks bijzonders .. maar wel winnen .. eens kijken hoelang het gaat duren dat men wel nu gaat zeuren over het vertoonde spel ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do sep 11, 2008 8:42 am

Prima start voor evenwichtig Oranje
Van onze verslaggever Willem Vissers

SKOPJE - Telkens welde het Macedonische enthousiasme op, maar Oranje brak de golven van Oost-Europese dapperheid uiteindelijk kundig en met enig fortuin. Het Nederlands elftal won in Skopje verdiend met 2-1 van Macedonië en neemt meteen de koppositie van groep 9 in, op weg naar het WK in Zuid-Afrika.

Van der Vaart scoort woensdagavond in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Macedonie het tweede doelpunt van Oranje. Het werd 2-1. (ANP) De nieuwe bondscoach Bert van Marwijk kende daarmee een uitstekende start in de groep die Oranje op grond van zijn reputatie moet winnen, hoewel daarin juist het gevaar schuilt voor het elftal dat wisselvalligheid als handelsmerk heeft. Volgende maand volgt de dubbel tegen IJsland (thuis) en Noorwegen (uit), weer van die landen die weinig aanspreken.

Hoogtepunt van de wedstrijd was het tweede doelpunt van Oranje, na een langdurige fase van balbezit. Vanuit het centrum speelde Van Bommel de bal strak en gewaagd naar Van der Vaart, die vlot uithaalde.

Dat is voetbal zoals Nederland het graag wil laten zien. Speels, met lef, snel, vol vertrouwen, zoekend naar de vrije man. Voetbal zoals het te weinig te aanschouwen viel, helaas.

Nederland ondervond minder weerstand van Macedonië dan vier jaar geleden, toen het duel chaotisch was en doorspekt met kansen en rare momenten. Nu controleerde Oranje de wedstrijd, tot het knotsgekke slotkwartier. Pas in de slotfase, toen de Macedoniërs noodgedwongen ruimte boden, waren soepele aanvallen te zien. Huntelaar deed toen te weinig met drie kansen.

De verdediging kwam, ondanks de matige passing van Mathijsen, lange tijd nauwelijks in de problemen. Van Bommel en De Jong bleven rustig als de bewakers van het middenveld. Als Van Bommel zo blijft voetballen, bewijst hij wel degelijk een waardevolle intenational te zijn. Het eeuwige gezanik van Van Basten ontnam hem alle vertrouwen en spelplezier.

De drie briljanten achter Huntelaar, Van Persie, Van der Vaart en Robben, flikkerden af en toe op aan het zwerk in Skopje. Met name van Van Persie was te weinig te zien, maar het was net genoeg.

De oprispingen van Robben en Van der Vaart waren beslissend.

Het blijft een wonderbaarlijk fenomeen, dat kwalificatievoetbal. Dan bereiden al die mannen van Real Madrid, Bayern München en Arsenal zich ruim een week voor op een wedstrijd in het oosten van Europa, en dan ontmoeten ze collega’s van Mattersburg, Polonia Warschau en Mainz.

Dat zijn mannen die ’s middag op hun slippertjes langs de Vardar wandelen en nog een boodschapje doen, een scheerbeurt overslaan en tijdens het duel even zwaaien (Sedloski met name) als het publiek hun naam scandeert. Vermetel, fel, onverschrokken, deinend op het enthousiasme van het volk.

Dan is het veld slecht, dan staat er aan één kant helemaal geen tribune, en dan wordt het toch weer moeilijk. Dan is het verschil tussen veelgeroemde voetballers uit topcompetities en bescheiden profs een tijdje moeilijk te zien. Alleen bij vlagen denk je dan: hé, die Robben is toch wel goed. Díe kan pingelen. Of hé, die nummer 10, Van der Vaart: mooi linkerbeen.

Even leek het erop dat alle illusies van de Macedoniërs vervlogen na de 0-1 van Heitinga, kort na rust. Het publiek was nauwelijks bekomen van een in haar ogen groot onrecht. De volkswoede richtte zich op scheidsrechter Gilewski uit Polen, die na 35 minuten een eruptie van rauwe vreugde in de kiem smoorde. Pandev tikte de bal van dichtbij in. Het was ‘twee vingers’ buitenspel, zoals de Macedonische tv-commentator toegaf.

Het was het enige gevaar van de Macedoniërs voor rust. Pandev en Naumoski zijn toneelspelers zonder weerga, maar Gileski had goed het oog in het onderscheiden van echt en bedrog.

Nederland had een paar goede momenten in de eerste helft. Robben werd vrijgezet door Van der Vaart. Omdat de bal een sprongetje maakte, raakte hij die verkeerd. Huntelaar zag een kopbal op de lijn gestopt.

Huntelaar is groeiende in zijn rol als opvolger van Van Nistelrooij, ondanks zijn kansenmisserij in de slotfase. Hij was veelvuldig aanspeelbaar en hield het tempo in de aanval, voor zover er overigens sprake was van tempo.

Maar Heitinga scoorde dus, vlak na rust, toen Van der Vaart een vrije trap op de linkerflank snel nam, Robben meteen voorzette, Sedloski de bal even raakte en Heitinga bij de tweede paal inkopte. Na de 0-2 van Van der Vaart leek de strijd gestreden, maar net als vier jaar geleden, toen Macedonië twee keer een achterstand wegwerkte, richtte de ploeg van bondscoach Katanec zich op.

Pandev zag weer een treffer afgekeurd door buitenspel en kreeg uiteindelijk zijn doelpunt na een strafschop, gegeven toen Huntelaar eventjes aan het shirt van Naumoski trok. Daarbij bleef het, waarna het publiek de elftallen een aftocht onder applaus gunde.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 11, 2008 11:55 am

Voetske schreef:Natuurlijk ontzettend stom wat Huntelaar doet.Daardoor kun je nog lelijk in de problemen komen.Wat ik weer niet snap is waarom Oranje niet door gaat om definitief de knockout te plaatsen.
Sowieso vind ik dat Huntelaar maar slecht mee weet te verdedigen bij dit soort dode spelmomenten. Is niet de eerste keer dat ik hem die fout zie maken. Ik zou hem er niet meer bij zetten.

Plaats reactie