Voorselectie Bert van Marwijk

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door beelzebub » do mei 31, 2012 1:16 pm

Bouma heeft/had altijd last van plankenkoorts bij Oranje.

Is hij z'n zenuwen nu wel de baas, of kwam die botsing hem wel mooi uit?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door generaal » do mei 31, 2012 6:22 pm

Hoe kan het toch dat de Belgen bijna stikken in de topverdedigers, terwijl wij blij mogen zijn met een basisspeler van Everton? Daarentegen is de beste nummer 9 van België een bijtertje van Olympiakos.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door InnerHarbour » do mei 31, 2012 6:40 pm

Ja, als we ze mochten mixen hadden we een aardig elftal. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Demosthenes » do mei 31, 2012 9:41 pm

generaal schreef:Hoe kan het toch dat de Belgen bijna stikken in de topverdedigers, terwijl wij blij mogen zijn met een basisspeler van Everton? Daarentegen is de beste nummer 9 van België een bijtertje van Olympiakos.
Wel iemand (Heitinga) die bijna 120 wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld (Spanje en Engeland) veel meer dan Bouma, van der Wiel, Schaars (Klopt vi.nl met 8 wedstrijden dit seizoen voor Schaars???) Vlaar en Willems bij elkaar.

Onze verdediging lijkt mij inderdaad niet sterk, maar ik ben wel blij met Heitinga; Willems, Bouma, Willems, Vlaar en Schaars lijken mij, zeker op dit moment, minder en wat Bouma betreft: die wordt niet beter, Vlaar als international? Ik vrees het ergste enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mei 31, 2012 11:45 pm

InnerHarbour schreef:Ja, als we ze mochten mixen hadden we een aardig elftal. :ajaxsmiley.gif:
Serieus, denk ik. Een Bene-elftal is wereldtop.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Lionel » vr jun 01, 2012 9:01 am

Stekelenburg; Wiel, Kompany, Vertonghen, Vermaelen; Witsel, Jong; Hazard, Sneijder, Robben; Klaas
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door elliquido » vr jun 01, 2012 12:00 pm

annexeren die belgen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Jöhnk » vr jun 01, 2012 12:01 pm

Courtois heeft in twee seizoenen betaald voetbal meer indruk gemaakt dan Stekelenburg in 10 jaar.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Baseman » vr jun 01, 2012 2:42 pm

En dan hebben ze Mignolet ook nog, die een uitstekend 1e seizoen achter de rug heeft bij Sunderland.

Wouter
Berichten: 19087
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Wouter » vr jun 01, 2012 11:17 pm

LucaS schreef:Sorry hoor, ik herken echt wel dat Willems een talent is. Of een groot talent. En ja, ik had hem graag bij Ajax gezien want ik ben, als een van de weinigen hier denk ik, niet zo wild enthousiast over Boilesen. Maar de brave jongen heeft een wedstrijdje of 20 op het hoogste niveau achter de rug, en ik weet niet hoe vaak jij PSV ziet (wij kijken altijd als PSV niet tegelijk met Ajax speelt), maar daar zat een aardig aantal wedstrijden tussen waarin hij verdedigend zeer zwak was.
Eens.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Ramona » za jun 02, 2012 8:20 am

Van Persie krijgt voorkeur boven Huntelaar


HOOFDDORP - Robin van Persie krijgt op het EK de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar in de spits bij het Nederlands elftal. Dat heeft bondscoach Bert van Marwijk vrijdag in Hoenderloo medegedeeld aan de aanvalsleider van Schalke 04.



“Ik ben teleurgesteld dat hij niet voor mij kiest. Ik heb het gevoel gehad dat alles al van tevoren vaststond”, vertelt Huntelaar in het Algemeen Dagblad.

De Achterhoeker zal zich tijdens het EK in de basis proberen te knokken. “Natuurlijk was ik boos en teleurgesteld, maar iedereen weet dat ik geen wegloper ben.”

Huntelaar voerde eerder al tijdens het trainingskamp in Lausanne een onderhoud met Van Marwijk. “Het waren twee persoonlijke gesprekken. En ik ben beide keren boos geworden.”

Het Nederlands elftal sluit de oefencampagne zaterdag af met een thuiswedstrijd tegen Noord-Ierland. Op 9 juni is de eerste EK-wedstrijd tegen Denemarken.
Nu.nl

Valerius
Berichten: 170
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Valerius » za jun 02, 2012 8:20 am

elliquido schreef:annexeren die belgen
Dit lijkt me voor iedereen de beste oplossing. Kunnen die Belgen ook eens wat winnen :smallgrin.gif: .

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door InnerHarbour » za jun 02, 2012 8:25 am

Ramona schreef:
Van Persie krijgt voorkeur boven Huntelaar


HOOFDDORP - Robin van Persie krijgt op het EK de voorkeur boven Klaas-Jan Huntelaar in de spits bij het Nederlands elftal. Dat heeft bondscoach Bert van Marwijk vrijdag in Hoenderloo medegedeeld aan de aanvalsleider van Schalke 04.



“Ik ben teleurgesteld dat hij niet voor mij kiest. Ik heb het gevoel gehad dat alles al van tevoren vaststond”, vertelt Huntelaar in het Algemeen Dagblad.

De Achterhoeker zal zich tijdens het EK in de basis proberen te knokken. “Natuurlijk was ik boos en teleurgesteld, maar iedereen weet dat ik geen wegloper ben.”

Huntelaar voerde eerder al tijdens het trainingskamp in Lausanne een onderhoud met Van Marwijk. “Het waren twee persoonlijke gesprekken. En ik ben beide keren boos geworden.”

Het Nederlands elftal sluit de oefencampagne zaterdag af met een thuiswedstrijd tegen Noord-Ierland. Op 9 juni is de eerste EK-wedstrijd tegen Denemarken.
Nu.nl
Ja ik las het, kan de goed mee leven.
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Toppie » za jun 02, 2012 9:31 am

Ik niet, vind het een aanfluiting, Huntelaar kan zowel in de lucht als over de grond goals maken.Daarbij heeft van Persie tijdens het EK en WK niets laten zien

Valerius
Berichten: 170
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Valerius » za jun 02, 2012 9:36 am

Ik word inmiddels zo moe van de spits-discussie dat het me weinig meer kan schelen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Iniesta » za jun 02, 2012 10:02 am

Toppie schreef:Ik niet, vind het een aanfluiting, Huntelaar kan zowel in de lucht als over de grond goals maken.Daarbij heeft van Persie tijdens het EK en WK niets laten zien
Hoe kan het nu een aanfluiting zijn als je kiest voor de topscorer van de Premier league? Uiteraard kun j je voorkeur hebben voor de een of de ander, maar beide keuzes zijn te rechtvaardigen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Le T. » za jun 02, 2012 11:23 am

Iniesta schreef:
Toppie schreef:Ik niet, vind het een aanfluiting, Huntelaar kan zowel in de lucht als over de grond goals maken.Daarbij heeft van Persie tijdens het EK en WK niets laten zien
Hoe kan het nu een aanfluiting zijn als je kiest voor de topscorer van de Premier league? Uiteraard kun j je voorkeur hebben voor de een of de ander, maar beide keuzes zijn te rechtvaardigen.
Nee, de discussie is niet eens te rechtvaardigen. Een Knipser van een subtopper uit een subtopland die na één goed seizoen waarin hij er weer niet stond tegen de beste ploegen en die op topniveau alleen nog maar heeft laten zien dat hij er niet thuishoort gaat met zijn vuist op tafel slaan en boos worden? Het moet niet gekker worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door generaal » za jun 02, 2012 11:33 am

Maar 'het volk' is bijkans woedend, dus de PR-campagne van Huntelaar slaat nog aan ook..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door peter » za jun 02, 2012 11:50 am

generaal schreef:Maar 'het volk' is bijkans woedend, dus de PR-campagne van Huntelaar slaat nog aan ook..
Vermoeiend inderdaad.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door wimpey » za jun 02, 2012 1:03 pm

RvP heeft op 3 eindtoernooien geen enkele indruk gemaakt. Kans is dus levensgroot aanwezig dat dat weer gaat gebeuren.

Verder heeft KJH natuurlijk gelijk dat hij van de bondscoach slechts een schijnkans heeft gekregen. Tegen Bulgarije mocht hij het doen temidden van 'buitenspelers' RvP en VDV. Dan kun je het als spits schudden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door peter » za jun 02, 2012 1:11 pm

Ook dat gaat zijn eigen leven leiden. Op het EK 2008 was Robin van Persie toch vrij aardig op dreef in de poulefase.

Het valt me wel vaker op dat bij Huntelaar juist de potjes van 'zero waarde' worden opgeteld en dat bij van Persie het verwijt komt dat hij er niet staat in een eindtoernooi. Alsof Huntelaar er in het Ned. Elftal altijd staat.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Scherrer » za jun 02, 2012 1:15 pm

Peter schreef: Op het EK 2008 was Robin van Persie toch vrij aardig op dreef in de poulefase.
Dat kan ik me niet meer herinneren (maar zou goed waar kunnen zijn, hoor). Wat ik me wel kan herinneren is dat Van Nistelrooij toen de spits van Oranje was, niet Van Persie.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door peter » za jun 02, 2012 1:27 pm

Van Persie begon niet geheel fit aan het toernooi, maar liet in de minuten die hij speelde toch wel wat zien vond ik.

Van Nistelrooij was vrij armoedig, zoals we van hem gewend zijn in Oranje.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Le T. » za jun 02, 2012 1:30 pm

Scherrer schreef:
Peter schreef: Op het EK 2008 was Robin van Persie toch vrij aardig op dreef in de poulefase.
Dat kan ik me niet meer herinneren (maar zou goed waar kunnen zijn, hoor). Wat ik me wel kan herinneren is dat Van Nistelrooij toen de spits van Oranje was, niet Van Persie.
Klopt, maar die voerde ook altijd campagne voor zichzelf en was ook het lievelingetje van de pers, en die kreeg nooit kritiek.

Van Persie heeft nog helemaal niet veel in de spits gespeeld voor het Nederlands elftal. Volgens mij was het al in de kwalificatie voor 2006 maar het kan ook 2008 geweest zijn dat hij daar stond als Van Nistelrooij geblesseerd was. Hij deed het eigenlijk altijd goed tot uitstekend in de spits als Van der Vaart achter hem speelde. Dat is ook logisch want Van der Vaart heeft het inzicht op aanvallen op te zetten en dus openingen te creeeren, terwijl Sneijder slechts de opening ziet wanneer die zich voordoet. In de omschakeling/counter is dat vaak het geval, vanuit balbezit is er nooit zomaar een opening als de tegenstander geen fout maakt.

Het beste voetbal hebben we dan ook gezien toen Van der Vaart controlerend op het middenveld speelde en met kort passwerk situaties creeerde waarin Sneijder alleen nog maar de laatste schakel hoefde te zijn met een moment van klasse. Sneijder is juist geen regisseur, geen spelmaker.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Voorselectie Bert van Marwijk

Bericht door Scherrer » za jun 02, 2012 1:31 pm

Peter schreef:Van Persie begon niet geheel fit aan het toernooi, maar liet in de minuten die hij speelde toch wel wat zien vond ik.

Van Nistelrooij was vrij armoedig, zoals we van hem gewend zijn in Oranje.
Ehm, nee. Geschiedsvervalsing. Van Nistelrooij speelde veruit zijn beste toernooi voor het Nederlands Elftal. Voegde op zijn oude dag zowaar voetballend wat toe en scoorde een paar belangrijke goals.
***

Plaats reactie