De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door bryan » vr sep 06, 2013 11:30 pm

Vind het wel jammer voor Van Gaal dat ie nooit trainer van Nederland mag zijn wanneer er echt een topselectie is.

Wie weet, misschien wilt hij na het WK overnemen bij Ierland. Die Trapattoni... bloody hell. Drie jaar zit ik op zijn ontslag te wachten.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » za sep 07, 2013 12:33 am

Van Gaal heeft een selectie die moet kunnen winnen van Estland. Het is geen materiaal als dat van Spanje of Duitsland maar wie heeft dat wel? Behalve die 2 coaches dus.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » za sep 07, 2013 6:35 am

Ja en Ajax heeft een selectie waarmee je moet kunnen winnen van Heerenveen, Groningen, etc. In een serie wedstrijden verspeelt een op papier beter team altijd weleens punten tegen een minder team. Nederland haalt eigenlijk al heel lang misschien wel betere resultaten dan de kwaliteit van de selectie zou rechtvaardigen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » za sep 07, 2013 7:28 am

Yopi schreef:
Jabu schreef:Mooi afgemaakt maar die Martins Indi en De Vrij.... Het is te hopen dat er zich wat nieuwe verdedigers zullen aandienen.

Waar moeten die dan vandaan komen?

Er is verkeerd opgeleid, daardoor hebben we maar weinig echt talentvolle jonge spelers.
Juist ze worden in de eerste plaats opgeleid als goede voetballers ipv goede verdedigers. Wat we nodig hebben zijn twee grote sterke kerels die kunnen verdedigen, die niet veel meer hoeven te kunnen dan de bal goed in te spelen naar het middenveld. Een linksback graag en o ja, kunnen we al die klote kabouters die er nu in de goal staan eruitflikkeren en weer gewoon Stekelenburg selecteren. Dank.
YNWA

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » za sep 07, 2013 7:45 am

Een mindere lichting betekent uiteraard niet per definitie dat er verkeerd wordt opgeleid. Het is niet zo dat elke generatie grote talenten kent. Het afmeten van de kwaliteit van een opleiding aan het aantal toppers dat wordt voortgebracht impliceert een gelijke 'input' aan talent.
I think I lost my fucking headache

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » za sep 07, 2013 8:41 am

Probleem is alleen dat het niveauverschil tussen de toppers en de waterdragers momenteel schrikbarend groot is. Het niveau van de waterdragers zegt eigenlijk meer over het algehele niveau van een land, toppers als van Persie en Robben komen altijd wel bovendrijven.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Demosthenes » za sep 07, 2013 8:59 am

LucaS schreef:Een mindere lichting betekent uiteraard niet per definitie dat er verkeerd wordt opgeleid. Het is niet zo dat elke generatie grote talenten kent. Het afmeten van de kwaliteit van een opleiding aan het aantal toppers dat wordt voortgebracht impliceert een gelijke 'input' aan talent.
Zou inderdaad inhouden dat als de opleiding niet verandert, de verhouding tussen de landen hetzelfde blijft.

Het is niet zo dat, omdat Barcelona Messi heeft, die opleiding ieder jaar een Messi (als rechtsbuiten) oplevert, het is geen "klonen", niet "The boys from Brazil". Barceona heeft de 13-jarige Messi zelfs opgehaald, juist omdat hij toen zo goed was, die Messi zou in Argentinië ook zo goed zijn geworden.
Juist ze worden in de eerste plaats opgeleid als goede voetballers ipv goede verdedigers
Het is voor mij onbegrijpelijk dat Nederlandse verdedigers (ook die bij Ajax spelen) zich binnendoor laten passeren, kopduels aangaan/verliezen, een buitenspeler een bal laten voorzetten, op grote afstand "dekken". Wat zo'n Martins Indi doet bij het tweede doelpunt: het duel niet echt aangaan en met z'n linkerbeen naar de bal gaan, althans een lichte poging, gewoon denken:"komt wel goed". Zo verdedigt een topper(?) niet.

Ik ben bang dat veel spelers naar het jeugd-EK zijn gegaan met het idee dat ze kampioen zouden kunnen worden, maar die spelers hadden geen CL-ervaring, de meesten hadden nooit tegen niveau-Ronaldo gespeeld, voor hen is er een kater, zoals die er ook was na het mislukte EK in Nederland (± 2.000), het EK van de gemiste strafschoppen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Khraa » za sep 07, 2013 10:50 am

Het stomme is dat "niet binnendoor laten passeren" enorm goed trainbaar is. Het enige dat je nodig hebt is bepaalde mate van concentratievermogen. Dan zie je meteen ook het probleem van Van Rhijn, die is een paar keer in de wedstrijd met zijn hoofd heel ergens anders.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Baseman » za sep 07, 2013 5:24 pm

Jabu schreef:Het is te hopen dat er zich wat nieuwe verdedigers zullen aandienen.
Die zijn er al...Bruma en Rekik zijn veel beter dan De Vrij en BMI.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » za sep 07, 2013 6:36 pm

Bruma speelde ook, al vind ik persoonlijk Rekik een stuk meer potentie hebben en moet ik nog maar zien of Bruma op termijn echt zoveel beter is. Wel opvallend dat BMI, De Vrij, Bruma en Rekik allen uit de Feyenoordjeugd komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » za sep 07, 2013 6:37 pm

PSV bril even afzetten? Bruma is een zeer matige verdediger die zijn eerste blunders in de eredivisie al heeft gemaakt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » za sep 07, 2013 8:03 pm

Ik vind Bruma niks, Rekik is wel een goeie. Maar goed, eerst maar even langere tijd aanzien.
I think I lost my fucking headache

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » za sep 07, 2013 8:13 pm

Ben benieuwd hoe van Dijk zich bij Celtic gaat ontwikkelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » za sep 07, 2013 8:25 pm

LucaS schreef:Ik vind Bruma niks, Rekik is wel een goeie. Maar goed, eerst maar even langere tijd aanzien.
Mee eens en mee eens. Rekik zie ik het in zitten.

Wedstrijd niet gezien, maar ik lees dat Bruma speelde? Had hij nog enkele wanhoopsschoten vanuit de middencirkel?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » za sep 07, 2013 8:39 pm

Hij viel in voor de hopeloos spelende De Vrij. Hier wat beelden: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... W9LUzzH9nc

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » zo sep 08, 2013 12:30 pm

Dank. :biggthumpup.gif: Aardige doelpunten, van Estland.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Khraa » zo sep 08, 2013 1:12 pm

allebei trouwens niet echt sterk gekeept. Hij staat bij allebei verkeerd opgesteld.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » zo sep 08, 2013 3:31 pm

Tweede doelpunt van Estland is geweldig! :biggthumpup.gif:

Achterin heeft Nederland veel te weinig kwaliteit.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Kilroy » zo sep 08, 2013 8:49 pm

De enige verdediger die in Oraje hoort, is Janmaat. De rest allemaal naar huis, a.j.b.
Ik hoop ook dat ze iets beters dan Lens achter de hand hebben, want, hoewel ik hem niet lang geleden enkele acceptabele wedstrijden zag spelen, tegen Estonia was hij een blamage.
Sneijder haalde voor mij een onvoldoende. Had Maher maar eens ingebracht. Kon moeilijk slechter. Laat Stekelenburg er maar rustig een tijdje uit en zie of hij zijn vroegere niveau nog kan halen. Anders: Chiao!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » zo sep 08, 2013 9:18 pm

Vond je Vorm dan zo'n geweldige indruk maken dat je Stekelenburg afschrijft?

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Kilroy » ma sep 09, 2013 12:34 am

Jabu schreef:Vond je Vorm dan zo'n geweldige indruk maken dat je Stekelenburg afschrijft?
Natuurlijk zeker niet of de basis van een wedstrijd. Stekelenburg schijnt te lijden van "Prior Italy Malady", zoals v.d.Sar dat ook deed. Ik heb ze allebei verschrikkelijk zien blunderen in Italie en vdS zelf ook kort daarna.Steek moet nog vertrouwen en meer hardheid opdoen voordat je hem in aanmerking zou kunnen nemen voor Oranje i.m.n.s.h.o.
Ja, ik vind Vorm een zeer goede keeper en veruit de beste van het rijtje als het op "mee-voetballen" aankomt. Na zijn Nederlandse tijd, heb ik hem een groot aantal wedstrijden voor Swansey zien spelen en natuurlijk ook een paar voor Oranje. Zijn enige nadeel is zijn lengte ofwel het gebrek daaraan, maar hij compenseert zeer goed door situational awareness, quickness en sprongkracht. De beste lijn-keeper lijkt mij Vermeer, maar ja, je weet het, die "boo-boos" now and then. Ik denk ook dat Zoet, op basis van wat ik tot nu toe van hem gezien heb, een grote toekomst tegemoet gaat.
Ben je het hier niet mee eens?

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » ma sep 09, 2013 1:21 am

Nee. Stekelenburg is op ieder onderdeel beter dan Vorm. Veel beter. Vermeer is voetballend ook beter dan Vorm. Vermeer moet alleen een vent worden.
IK GELOOF!!!!!!

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Kilroy » ma sep 09, 2013 6:29 am

Rishi schrijft dat hij geloofd. Ik had liever een reactie gebaseerd op wetenschap gezien.
Het verklaard wel Rishi's vergelijking van Vorm met Stekelenburg. Ach, hij heeft hem mischien recentelijk, zoals in Italie, niet gezien. Laat hem nou eerst maar zijn oude vorm terug krijgen als hij dat kan op constante basis, dan zien we wel verder.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma sep 09, 2013 7:19 am

Johan Cruijff: 'Nog veel werk voor Oranje'

9-9-13 - 07:19 bron: De Telegraaf

John Cruijff vindt het alleen maar gunstig dat Estland het Nederlands elftal vrijdag in Tallin met de neus op de feiten heeft gedrukt. Dat zegt hij in zijn wekelijkse column in De Telegraaf. 'Stel dat de ploeg zich ongeslagen èn als eerste land voor het WK had gekwalificeerd. Er was dan toch een vertekend beeld over de kracht van het team ontstaan', aldus Cruijff.

Volgens Cruijff heeft het treffen met Estland (2-2) veel duidelijk gemaakt. 'Er is nog veel werk te doen. Intussen komt de kwalificatie niet in gevaar, dus kan er aan de minpunten worden gewerkt. Maar zolang je geen tik oploopt is het soms moeilijk om iedereen ervan te overtuigen dat het allemaal niet zo goed is als het lijkt.'

Cruijff vergelijkt het topvoetbal met golf. 'Als Tiger Woods even niet optimaal geconcentreerd is, dan kan hij op zo'n dag zomaar van de eerste naar de vijfde plaats duikelen. Zo klein is namelijk het verschil aan de top. Dus ook in het voetbal. Wil het Nederlands elftal straks in Brazilië een rol van betekenis spelen, dan moet het flink aan de bak. Het gelijkspel tegen Estland heeft dat besef hopelijk versterkt. Het komt misschien raar over, maar winnen in Tallinn en je dan na het automatisch geplaatste Brazilië als eerste kwalificeren voor het WK was waarschijnlijk op de lange termijn tegen je gaan werken. Want wat moet je met al die kritiek, terwijl je alles gewonnen hebt?'
:biggthumpup.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » ma sep 09, 2013 7:48 am

Kilroy schreef:Rishi schrijft dat hij geloofd. Ik had liever een reactie gebaseerd op wetenschap gezien.
Het verklaard wel Rishi's vergelijking van Vorm met Stekelenburg. Ach, hij heeft hem mischien recentelijk, zoals in Italie, niet gezien. Laat hem nou eerst maar zijn oude vorm terug krijgen als hij dat kan op constante basis, dan zien we wel verder.
Want Vorm is lekker in vorm. Vrijdag gemist zeker? Ik had die eerste goal met mijn voeten eruit gehaald.

Stekelenburg heeft vertrouwen nodig en dat moet een bondscoach zijn keeper geven. Welke van de 8 ook op goal staat.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie