Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » di nov 10, 2015 8:35 am

Cruijff schreef:Die schopt er bij Wales-uit even een stuk of 3 in, dat is 2 maal vaker dan dat Gareth Bale de defensie van Oranje zal weten te kloppen.
Sterker nog, Bale gaat er niet een inschoppen, die is niet geselecteerd namelijk. Nog niet voldoende gespeeld bij RM door blessures.

Blijf je wel een beetje opletten vriend. :neutral.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » di nov 10, 2015 10:08 am

zeux schreef:
Blind (over Depay): 'Hij is een talent waar ik veel toekomst in zie. Als hij hier is, dan kan ik invloed op hem uitoefenen. Anders zie ik hem pas weer in maart.' VK
Danny de magiër.
Van Gaal-achtige woorden gesproken door een Danny Blind-achtige prutser.

Hij acteert steeds vaker de sterke Van Gaal. Beetje lastig met de ruggengraat van een Scholletje. Daar prikken zelfs die broekies van Oranje doorheen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 12:09 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Die schopt er bij Wales-uit even een stuk of 3 in, dat is 2 maal vaker dan dat Gareth Bale de defensie van Oranje zal weten te kloppen.
Sterker nog, Bale gaat er niet een inschoppen, die is niet geselecteerd namelijk. Nog niet voldoende gespeeld bij RM door blessures.

Blijf je wel een beetje opletten vriend. :neutral.gif:
Sinds wanneer moet een tegenstander fit zijn om tegen het Nederlands elftal te scoren? :smallgrin.gif:


Ik volg alleen de echte voetbalclubs. Ajax, Heracles Almelo, FC Augsburg, Ado den Haag, AZ.

Dat gerommel in de marge bij Real Madrid en Liverpool, daar heb ik minder interesse in. :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op di nov 10, 2015 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » di nov 10, 2015 12:11 pm

Het Danny Blind debacle
zo gaat deze periode de boeken in. Mede mogelijk gemaakt door Guus Hiddink.

Blind maakt wel fout op fout op fout.... Bijna schrijnend om te zien.
argumenten verzinnen om RvP niet mee te nemen en deze vervolgens niet voor iedereen binnen de groep te laten gelden. heel erg LvG nadoen. Van 2 onbeduidende oefenpotjes een big deal maken (had de ouwe garde vrij gegeven)

Als Ned verliest van Wales en/of Dui zitten er gelijk een paar dikke nagels in zijn kist.
Hij had beter heel ontspannen met deze oefenpotjes om kunnen gaan, jeugd de kans geven, systemen uitproberen etc etc. Had hij gelijk een vrijbrief om te verliezen.

Nee deze man neemt continue de verkeerde beslissing. Duidelijk geen bondscoach materiaal.
Heel snel dumpen voordat hij er een nog grotere puinhoop van maakt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 12:16 pm

Mano schreef:Het Danny Blind debacle
zo gaat deze periode de boeken in. Mede mogelijk gemaakt door Guus Hiddink.

Blind maakt wel fout op fout op fout.... Bijna schrijnend om te zien.
argumenten verzinnen om RvP niet mee te nemen en deze vervolgens niet voor iedereen binnen de groep te laten gelden.
Klopt.
Hij maakt zoveel overduidelijke fouten, een schrijver van bijvoorbeeld een roman zou het gewoonweg niet eens kunnen verzinnen.

Mano schreef:Als Ned verliest van Wales en/of Dui zitten er gelijk een paar dikke nagels in zijn kist.
Het linke is... Wales en Duitsland zijn niet op volle sterkte en er staat niets op het spel. Je zult zien dat je door een mazzeltje wellicht nog een goed resultaat behaald.

Dan krijgt Blind gewoon 2,5 jaar lang uitstel van executie terwijl een doveman die ook niet kan zijn zelfs nog dit ziet:


Afbeelding

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » di nov 10, 2015 12:23 pm

Cruijff schreef:Sinds wanneer moet een tegenstander fit zijn om tegen het Nederlands elftal te scoren? :smallgrin.gif:


Niet, maar als je niet geselecteerd bent wordt het wel heel lastig. Gewoon een beetje opletten lange ipv maar een stuk te gaan rennen. :smallgrin.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » di nov 10, 2015 12:34 pm

Misschien is FdB bij Ajax al bezig met het vrijmaken van een plekje voor z'n vrind DB. Jonk out, DB in.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » di nov 10, 2015 2:49 pm

Je zou denken dat het een gepasseerd station is, maar ik sluit het zeker niet uit.

Hij heeft ervaring. :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 4:22 pm

wimpey schreef:Misschien is FdB bij Ajax al bezig met het vrijmaken van een plekje voor z'n vrind DB. Jonk out, DB in.
Yopi schreef:Je zou denken dat het een gepasseerd station is, maar ik sluit het zeker niet uit.

Hij heeft ervaring. :hypocrite.gif:
Jullie zijn niet in je eerste complottheorie gestikt hè? :smallgrin.gif: Al is idd een goed voorbeeld nemen aan hoe Blind het al een aantal keren heeft gedaan wat betreft de terugkeer van Jonk wel de sleutel.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » do nov 12, 2015 8:43 am

Zo slim had die sukkel moeten zijn toen ze nog een kans hadden.

Blind denkt aan switch naar vijf verdedigers bij Oranje
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door GangstaRiB » do nov 12, 2015 9:04 am

InnerHarbour schreef:Zo slim had die sukkel moeten zijn toen ze nog een kans hadden.

Blind denkt aan switch naar vijf verdedigers bij Oranje
Blind gaat het allemaal nog eens zelf uitvinden. Met een beetje mazzel halen we het WK van 2044, dan zal Danny genoeg geleerd hebben.
Ik hoop dat Duitsland in die oefenpotjes Oranje voetballes geeft. Misschien dat Danny alsnog de handdoek werpt. :1evil.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » do nov 12, 2015 9:11 am

eerst LvG napraten en nu zelfs nadoen met systeem.

straks doet ie een neus correctie en is het Mini-van Gaal
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door roelf » do nov 12, 2015 11:20 am

Hij gaat de boeken in als een van de grootste trainers die Nederland ooit heeft gehad. Wacht maar af.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » do nov 12, 2015 11:21 am

Dat gaat in een kwalificatie niet werken. Kleinere tegenstanders zullen zich niet laten lokken, want die zijn tevreden met een punt. En tegen grotere tegenstanders heb je Robben in topvorm nodig, wil je een kans hebben. Voor de rest is niemand bang.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » do nov 12, 2015 11:58 am

Bron = NU.nl
Bondscoach Blind kan negatief record evenaren in duel met Wales


Bondscoach Danny Blind probeert vrijdagavond in de vriendschappelijke interland tegen Wales te voorkomen dat hij een negatief record evenaart.

De 54-jarige Zeeuw kan de tweede bondscoach worden die vier van zijn eerste vijf duels bij Oranje verliest.

Onder leiding van Blind ging Nederland onderuit tegen IJsland, Turkije en Tsjechië. Alleen van Kazachstan werd gewonnen. Deze slechte reeks kostte Oranje een EK-ticket.

De enige bondscoach die zijn ambtstermijn ooit begon met vier nederlagen in vijf wedstrijden was Guus Hiddink. De Achterhoeker overkwam het zowel tijdens zijn eerste als zijn tweede dienstverband bij de KNVB, respectievelijk in 1995 en 2014.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » do nov 12, 2015 12:20 pm

Hij breekt nog eens alle records, die dekselse Danny! :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » do nov 12, 2015 12:24 pm

Ach, Hiddink was geen slechte coach, dus heel veel zegt dat soort dingen niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » do nov 12, 2015 12:28 pm

Duke schreef:Ach, Hiddink was geen slechte coach, dus heel veel zegt dat soort dingen niet.
Toch vond ik het verbazingwekkend dat hij na het debacle van 't EK 1996 mocht aanblijven.

Hij dankt zijn status toch vooral aan in 1998 een halve finale met Oranje halen en bij het volgende WK 4 jaar later met het nietige Zuid-Korea (waar een hoop scheidsrechters omgekocht waren) exact weer halve finale en verliespartij om het brons.


Er werd door velen in 1998 zo tevreden gedaan over het mooie voetbal van Oranje op het WK, het sneuvelen op penalties tegen Brazilië en daarna een 4e plek door tegen Kroatië het te laten lopen. Had een bondscoach met meer ambities en meer kwaliteiten met het 1998 materiaal niet gewoon voor de wereldtitel of in ieder geval de finale moeten gaan?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » do nov 12, 2015 2:42 pm

Bondscoach Wales rekent op zwaar duel met 'aangeslagen' Oranje

Bondscoach Chris Coleman rekent vrijdag tegen Oranje op een zware wedstrijd voor Wales, ondanks dat het om een oefeninterland gaat.

"Ik hoor mensen spreken over een vriendschappelijk duel, maar ik geloof niet dat zulke wedstrijden bestaan", zei Coleman donderdag op de persconferentie in de aanloop naar het duel in Cardiff.

"We spelen tegen een goede ploeg. Nederland is weliswaar aangeslagen en bezig met bouwen na het missen van het EK, maar je kunt ze ook vergelijken met een gewond dier en dus zal het een flinke strijd worden."

Tegenvaller voor de 42-jarige Coleman is dat hij in het Cardiff City Stadium niet kan beschikken over sterspelers Gareth Bale en Aaron Ramsey. De vleugelspeler van Real Madrid en de middenvelder van Arsenal hebben zich geblesseerd afgemeld, maar dat wil de bondscoach niet als excuus gebruiken.

"Onze kracht is niet dat we twee spelers van wereldklasse hebben, maar juist dat we een sterk collectief vormen. En andere spelers kunnen ook opstaan.

In tegenstelling tot Nederland plaatste Wales zich wel voor het toernooi volgend jaar in Frankrijk. Vorig jaar waren de rollen omgedraaid in de aanloop naar het WK.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » do nov 12, 2015 3:52 pm

Cruijff schreef:
Duke schreef:Ach, Hiddink was geen slechte coach, dus heel veel zegt dat soort dingen niet.
Toch vond ik het verbazingwekkend dat hij na het debacle van 't EK 1996 mocht aanblijven.

Hij dankt zijn status toch vooral aan in 1998 een halve finale met Oranje halen en bij het volgende WK 4 jaar later met het nietige Zuid-Korea (waar een hoop scheidsrechters omgekocht waren) exact weer halve finale en verliespartij om het brons.


Er werd door velen in 1998 zo tevreden gedaan over het mooie voetbal van Oranje op het WK, het sneuvelen op penalties tegen Brazilië en daarna een 4e plek door tegen Kroatië het te laten lopen. Had een bondscoach met meer ambities en meer kwaliteiten met het 1998 materiaal niet gewoon voor de wereldtitel of in ieder geval de finale moeten gaan?
Ik moet het in die zin voor hem opnemen dat dat team voor de wereldtitel ging, alleen moet je tegen Brazilie altijd 1 goal extra maken. Ik vond het een heel goed elftal dat leuke wedstrijden speelde, maar als je reeel bent waren ze niet zo goed aan het voetballen als met die spelers had gekund. Ironisch genoeg zaten ze daar tegen Brazilie het dichtste bij.

Maar die man kan wel wat. Zuid-Korea werd gematst, maar voetbalde ook gewoon goed. Rusland zag er in 2008 ook goed uit. Chelsea had hij snel weer aan het draaien.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Marillion » do nov 12, 2015 8:04 pm

Het kalf is inmiddels verdronken maar we gaan toch de put maar dempen:
Blind kiest voor 'sterker defensief blok' tegen Wales en Duitsland

Bondscoach Danny Blind laat het Nederlands elftal vrijdag in het oefenduel met Wales niet in het vertrouwde systeem met vier verdedigers, drie middenvelders en drie aanvallers voetballen. ''Ik heb het idee dat we behoefte hebben aan meer defensieve zekerheid'', zei hij donderdagavond op een persconferentie in Cardiff.

Mogelijk speelt Oranje tegen Wales weer met vijf verdedigers, net zoals onder Louis van Gaal op het WK in Brazilië. Blind wilde zijn precieze formatie overigens nog niet prijsgeven. ''Een andere mogelijkheid is dat we met twee controlerende middenvelders gaan spelen. We moeten in ieder geval een sterker defensief blok hebben. Maar ik hou nog even voor me hoe we het gaan doen.''

Tegendoelpunten
Oranje incasseerde in tien kwalificatieduels voor het EK maar liefst veertien tegentreffers en liep mede daardoor het EK van komende zomer mis. Blind is aanhanger van een offensief systeem, maar is ook realistisch. ''We zijn op dit moment niet in staat om al onze tegenstanders de wil op te leggen. De bedoeling is dat we tegen Wales en Duitsland in hetzelfde systeem spelen."

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door brigade zuid » vr nov 13, 2015 9:34 pm

Haha Cilessen stopt een penalty (!!!) gaat ie er via de herkansing in.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr nov 13, 2015 10:18 pm

Met 5 man achterin nog twee goals tegen krijgen tegen Wales, knap.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door GangstaRiB » vr nov 13, 2015 10:27 pm

Wat wordt er weer slecht gespeeld. Robben haalt het volgende wk niet. En zo'n Pipo als coach. Als er druk op komt te staan zijn ze nergens.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » za nov 14, 2015 9:41 am

Nutteloos potje, waar de toch al half geblesseerde Bazoer voor moest opdraven én in het laatste deel werd ingezet. Netto resultaat: strompelend van het veld. Way to go...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie