Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » za dec 19, 2015 7:21 pm

Goed verhaal van Kieft. Blind verliest er 3 van de 4, maar het komt niet in 'm op dat het wel eens aan hem kan liggen. En dat Bassie enigszins bezijden de werkelijkheid verkeert, is ook niets nieuws. Die dacht 30 jaar geleden dat bijstandsmoeders zo'n 10 ruggen per maand hadden om kapot te slaan. Lekker dat ons voetbal een impuls moet krijgen van zulke luchtfietsers.

Jammer dat Kieft 2 decennia heeft versnoven. Had een prima trainer kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » za dec 19, 2015 9:23 pm

Zo heeft ieder zijn zwakke plek. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » zo dec 20, 2015 1:46 pm

Bij Van Basten twijfel ik altijd of het nou een narcist of een autist is. Als speler was dat aparte, beetje stuurse, nog leuk. Maar hij mist al jaren de hersens om zijn eigen beperkingen te zien. Dat mensen hem in navolging van Cruijff voor extreem intelligent en vaardig omschreven hielp natuurlijk ook niet.

Blind is gewoon een opportunist. Die weet dat eerlijkheid en zelfkritiek alleen maar tegen je werken. Een blik op de trainerscarriere van zijn ene assistent en op de voetbalcarriere van zijn andere vertelt daar alles over, en de laatste generatie internationals kent ook voorbeelden genoeg. Plaat voor je kop en met een grote bek je eigen loftrompet blazen werkt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » zo dec 20, 2015 2:39 pm

Van Basten heeft altijd in zijn eigen universum geleefd. Een universum met Koning Van Basten op de troon. Wie hem iets in de weg legde, maaide hij weg. Hij was een hoogst onaangename ploeggenoot. Een narcist zou ik hem niet durven noemen, maar hij is wel door en door verwend. Alles moet zijn kant op komen, daar heeft hij recht op. En als hij het 'niet meer zo interessant' vindt, dan zoeken ze het maar uit.

Beetje wereldvreemd is hij natuurlijk ook. Een man die denkt dat een bijstandsmoeder 'een tonnetje of zo' verdient, heeft duidelijk geen idéé hoe het leven buiten de voetbalwereld is.

Het punt met hem is dat hij zijn eigen falen niet verdraagt, het is altijd de schuld van anderen. Dus misschien is hij toch een narcist: wie kan de diagnose stellen?

Blind is inderdaad een opportunist, en een onbeschaamde ook. Doodleuk naar anderen wijzen als je zelf zo gefaald hebt - je moet het maar durven.

Kieft heeft gelijk, dit wordt natuurlijk niets. Bij die twee is de vakkennis ver te zoeken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » ma dec 21, 2015 3:22 pm

Yopi schreef:
Het punt met hem is dat hij zijn eigen falen niet verdraagt, het is altijd de schuld van anderen. Dus misschien is hij toch een narcist: wie kan de diagnose stellen?

.
Iemand die tot twee keer toe vrijwillig stopt omdat hij zijn eigen kunnen ter discussie stelt?

Waag het niet om kritiek op Cruijff te hebben, want dan ga je bij Yopi genadelois door de mangel.

Zo genuanceerd en overdacht je over politiek en maatschappelijke zaken post, zo volstrekt irrationeel post je als het over Cruijff-gerelateerde zaken gaat. Fascinerend verschil.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door DelToro » ma dec 21, 2015 4:04 pm

Ja, wonderlijk om dat over Van Basten te zeggen.
Bij de persconferentie van zijn ontslag zei hij letterlijk:
"Ik voldoe niet aan de eisen waaraan een trainer van Ajax moet voldoen. Mijn kwaliteiten zijn niet toereikend."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » ma dec 21, 2015 8:04 pm

DelToro schreef:Ja, wonderlijk om dat over Van Basten te zeggen.
Bij de persconferentie van zijn ontslag zei hij letterlijk:
"Ik voldoe niet aan de eisen waaraan een trainer van Ajax moet voldoen. Mijn kwaliteiten zijn niet toereikend."
Iemand in staat tot zelfkritiek had zich dat een paar miljoen eerder afgevraagd. Het is net zoiets als dat je de kapitein van de Costa Concordia toejuicht wanneer die zegt geen kapitein van dat schip meer te willen zijn.

In die zin heb ik nog wel een beetje begrip voor hem omdat het altijd zo is gegaan, mensen verzinnen wel wat waarom hij er toch goed opstaat. Zijn gedrag op het WK 90, zijn falen in 92, ook nog even een knie kapotgeschopt, je hoort er niks over. Als bondscoach werd altijd weer net zo lang met statistieken gegoocheld tot hij een goede trainer leek, een WK in Duitsland opofferen aan het (zijn eigen stroeve) leerproces, het in de soep laten lopen en gered worden door spelers die de tactiek maken, uiteindelijk kreeg zelfs een miskraam de schuld van zijn mislukking. Hij was dus zeker niet de enige die het zicht op de realiteit in het algemeen en zijn eigen kwaliteiten in het bijzonder kwijt was. Hij werd in die waangedachten gestimuleerd door zijn hele voetbalomgeving.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » di dec 22, 2015 12:11 am

Le T. schreef: Als bondscoach werd altijd weer net zo lang met statistieken gegoocheld tot hij een goede trainer leek,
Kwalificatie voor WK 2006 was wel heel overtuigend. Voorronde EK 2008 ook. Oranje won binnen een paar dagen wel effe ruim van de wereldkampioen en de WK-finalist.

Wat hem wel sierde was dat hij toegaf tekort te komen. Anderen schuiven een niet voldoend eindproduct af op spelers en media. Of laten hun assistenten de kastanjes uit het vuur halen en zitten detached op hun stoeltje, onder het mom van: it wasn't me.

Je ziet het steeds weer en overal (Diegito, Blind, Matthäus etc.): een groot verleden als speler als instap voor een belangrijke baan als trainer, dat dan op een fiasco uitdraait. Je moet ze gewoon bij Telstar laten beginnen. Werk je zelf o.b.v. je merites maar op.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » di dec 22, 2015 12:26 am

wimpey schreef:Je ziet het steeds weer en overal (Diegito, Blind, Matthäus etc.): een groot verleden als speler als instap voor een belangrijke baan als trainer, dat dan op een fiasco uitdraait. Je moet ze gewoon bij Telstar laten beginnen. Werk je zelf o.b.v. je merites maar op.
Eens. Dat geparachuteer op meteen de positie bij een topclub gaat vaker fout dan goed.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » di dec 22, 2015 2:19 pm

DelToro schreef:Ja, wonderlijk om dat over Van Basten te zeggen.
Bij de persconferentie van zijn ontslag zei hij letterlijk:
"Ik voldoe niet aan de eisen waaraan een trainer van Ajax moet voldoen. Mijn kwaliteiten zijn niet toereikend."
Ja, schaamteloos. Een kind dat het huis in brand gezet heeft en daarna zegt: 'Fikkie stoken is toch niet zo leuk'. Maar binnen de kortste keren weer zit te pielen met lucifers.

Kijk, als het serieus was, ja dan... Maar had hij uit de buurt moeten blijven van Ajax (al was het maar uit gêne), en zich al zeker niet moeten melden bij Ajax voor de volgende baan waar hij de kwaliteiten niet had, zoals hij deed toen hij AD wilde worden.

Van Basten is zo arrogant dat hij meent recht te hebben op kans na kans na kans, zelfs al verprutst hij het overal. Hetzelfde geldt trouwens voor Schol - die twee hebben elkaar gevonden.

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » di dec 22, 2015 2:27 pm

En Cruijff??? :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » di dec 22, 2015 2:56 pm

Hij is ziek, ik wens hem beterschap.

Verder wil ik het niet meer hebben over hem of Ajax.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door LucaS » di dec 22, 2015 3:02 pm

Misschien is dit iets?
http://www.afcjohan.nl
I think I lost my fucking headache

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » di dec 22, 2015 3:50 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Als bondscoach werd altijd weer net zo lang met statistieken gegoocheld tot hij een goede trainer leek,
Kwalificatie voor WK 2006 was wel heel overtuigend. Voorronde EK 2008 ook.
Jij laat je ook maar van alles op de mouw spelden he? Schattig hoor.
Oranje won binnen een paar dagen wel effe ruim van de wereldkampioen en de WK-finalist.
Hij kon van 4-3-3 nog veel minder dan De Boer. Uiteindelijk bepaalde de media de selectie, Seedorf en Van Nistelrooij, en is de spelersgroep olv die Seedorf met Van Basten gaan praten om het EK te redden door een ander systeem te gaan spelen. Daarmee heeft Nederland succesvol gecounterd tegen Italie en Frankrijk, en leek het mede door een flinke portie geluk heel wat, maar werden ze weggetikt door het eenvoudige Rusland.
Wat hem wel sierde was dat hij toegaf tekort te komen. Anderen schuiven een niet voldoend eindproduct af op spelers en media. Of laten hun assistenten de kastanjes uit het vuur halen en zitten detached op hun stoeltje, onder het mom van: it wasn't me.
Hij liet Ajax ook lekker zitten met zijn peperdure selectie en de rekening van 2 miljoen voor zijn assistenten. Het plotselinge zelfinzicht was natuurlijk bijzonder, maar vooral vanwege het plotselinge en het feit dat het Van Basten betrof.
Je ziet het steeds weer en overal (Diegito, Blind, Matthäus etc.): een groot verleden als speler als instap voor een belangrijke baan als trainer, dat dan op een fiasco uitdraait. Je moet ze gewoon bij Telstar laten beginnen. Werk je zelf o.b.v. je merites maar op.
Iets hoger beginnen mag natuurlijk wel, ze hebben immers ook met veel goede trainers gewerkt. Ik moest wel ontzettend lachen om de reacties van de Nederlandse media op Maradona de bondscoach. Die rare Argentijnen toch met hun idolatie, terwijl hij aanzienlijk minder bizar deed dan Van Basten en diezelfde media zich jaren en jaren in allerlei rare bochten hadden gewrongen om diens geklungel goed te praten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » di dec 22, 2015 10:50 pm

Wie had gedacht dat de genadeloze aanvaller MVG zo'n windbuil van een trainer zou worden? Niemand toch?

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » di dec 22, 2015 11:17 pm

Hij wilde gewoon volwaardig sele

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » di dec 22, 2015 11:39 pm

Proost, Iniesta! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » di dec 22, 2015 11:47 pm

MVG? Mis ik hier iets?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » wo dec 23, 2015 12:07 am

Nee, dat krijg je als je MVB en LVG met elkaar kruist. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo dec 23, 2015 12:11 am

Yopi schreef:Nee, dat krijg je als je MVB en LVG met elkaar kruist. :hypocrite.gif:
Obsessies creëren wel vaker Freudian 'slips'...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » wo dec 23, 2015 11:10 am

Freud is zo achterhaald.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » di dec 29, 2015 10:33 am

Blind: 'Ik zou veel aan Van Gaal als technisch directeur hebben'

Bert van Oostveen liet zich onlangs ontvallen dat de KNVB erover nadenkt om een technisch directeur aan te stellen en Danny Blind is benieuwd of dit plan uitgevoerd zal gaan worden. De bondscoach heeft Van Oostveen hier niet over gesproken en vraagt zich sowieso af wat een technisch directeur bij de KNVB dan precies zou moeten gaan doen.

Bij een club is het takenpakket van een technisch directeur duidelijk, maar bij de nationale voetbalbond is dat anders. “Wat gaat een technisch directeur doen? Inhoudelijk moet je een prikkelende baan te bieden hebben en het moet iemand met aanzien zijn. Moeilijk”, zegt Blind in gesprek met het Algemeen Dagblad.

Louis van Gaal werd genoemd als een kandidaat voor het directeurschap bij de KNVB: de coach zit op de schopstoel bij Manchester United. Blind zou een samenwerking met Van Gaal wel wat vinden. “Ja, met Van Gaal zou ik er veel aan kunnen hebben. Dat is de topcategorie. Maar er zijn ook veel opties te bedenken waarbij de schoen zou kunnen gaan wringen”, aldus de bondscoach.
Dan is het maar goed dat glibbermans geen voeten maar schubben heeft. :neutral.gif:

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » di dec 29, 2015 10:50 am

Yopi schreef:Nee, dat krijg je als je MVB en LVG met elkaar kruist. :hypocrite.gif:
Dan krijg je Martin van Geel?
Wat gaat een technisch directeur doen?
Als dat nog een vraag is moet je geen technisch directeur aanstellen, lijkt me.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » di dec 29, 2015 11:20 am

De falende bondscoach eruit gooien? :hypocrite.gif:

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Wouter » di dec 29, 2015 11:26 am

Haha, dat zou nog best kunnen ook. Dan zit er een laagje tussen Van Oostveen en de bondscoach, een "buffertje".

Plaats reactie