Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 26, 2016 7:46 am

AN

Op basis van de hesjes van de besloten training melden zowel De Telegraaf als het Algemeen Dagblad dat er tegen Ierland naar verwachting drie Ajacieden in de basis zullen starten bij Oranje. Jasper Cillessen, Joel Veltman en Riechedly Bazoer kregen allen een hesje van Blind tijdens de oefenpartij.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Cillessen, Veltman, Bruma, Blind, Willems, Bazoer, Wijnaldum, Strootman, Promes, Janssen, Depay
Dat middenveld, lekker veel creativiteit. :excited.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » do mei 26, 2016 2:13 pm

Andriy Demchenko schreef:
AN

Op basis van de hesjes van de besloten training melden zowel De Telegraaf als het Algemeen Dagblad dat er tegen Ierland naar verwachting drie Ajacieden in de basis zullen starten bij Oranje. Jasper Cillessen, Joel Veltman en Riechedly Bazoer kregen allen een hesje van Blind tijdens de oefenpartij.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Cillessen, Veltman, Bruma, Blind, Willems, Bazoer, Wijnaldum, Strootman, Promes, Janssen, Depay
Dat middenveld, lekker veel creativiteit. :excited.gif:
Heeft het Nederlands elftal sinds - pak 'm beet - 1990 er zo armoedig voorgestaan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » do mei 26, 2016 2:31 pm

Zelf schat ik in dat het eigenlijk nog erger is dan de periode 1980-1985, zeg maar voor de van Basten/Gullit generatie en het wordt de komende 15 jaar niet beter. Een verdediging met die 4, werkelijk geen van de 4 hoort in een behoorlijk Nederlands elftal thuis, nu zijn het vaste waarde. :excited.gif:
YNWA

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mano » vr mei 27, 2016 11:39 am

Die Danny Blind heeft wel een gave om op het compleet verkeerde moment ergens in te stappen :drecul.gif:

NL voetbal is in geen tijden zo slecht qua talenten geweest en hij gaat NL elftal coachen...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » vr mei 27, 2016 6:57 pm

Hoe kun je nu al een voorspelling doen over 15 jaar?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Khraa » vr mei 27, 2016 9:15 pm

Ik heb nu even 10 minuten zitten kijken, maar dit is wel enorm slecht.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » vr mei 27, 2016 9:23 pm

Ik heb ook niet het gevoel dat de spelers veel zin hebben in zo'n toetje, ook gezien het aantal afzeggingen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » vr mei 27, 2016 9:52 pm

Mano schreef:Die Danny Blind heeft wel een gave om op het compleet verkeerde moment ergens in te stappen :drecul.gif:

NL voetbal is in geen tijden zo slecht qua talenten geweest en hij gaat NL elftal coachen...
Hij is zelf natuurlijk ook pure middelmaat, of misschien nog wel slechter.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » vr mei 27, 2016 10:03 pm

Dat is dan een mooie combinatie. :smallgrin.gif:

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat de Ieren ver gaan komen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » za mei 28, 2016 4:10 am

Kwaliteit van de spelers is ook om te janken natuurlijk, en dan kan er een van Gaal er , ook met niet al te leuk voetbal, er nog iets uithalen, maar het zijn toch de spelers die het moeten doen ... zeker w.b. Nederlands elftal ...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » za mei 28, 2016 8:36 am

999 schreef:Kwaliteit van de spelers is ook om te janken natuurlijk, en dan kan er een van Gaal er , ook met niet al te leuk voetbal, er nog iets uithalen, maar het zijn toch de spelers die het moeten doen ... zeker w.b. Nederlands elftal ...
Ik heb er nauwelijks wat van gezien, de toestand van het Nederlands elftal is blijkbaar zo droevig dat er nauwelijks aandacht voor de wedstrijd was en zelfs ik kan missen dat er al gespeeld werd, maar je maakt mij niet wijs dat de Ieren qua spelers een klasse beter zijn. Dan kun je dus met een goede organisatie en tactiek een kans of 10 uitspelen. Het is de trainer die daarvoor kan zorgen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » za mei 28, 2016 8:47 am

Onderhand hebben veel landen even goede zo niet betere spelers. Of dat ook voor Ierland geldt, kan ik niet beoordelen. Ik verpest mijn tijd niet met zulke potjes.

@Voetske: er zit een zekere redelijkheid in, nietwaar? De man die jarenlang mocht aanprutsen met de opleiding van Ajax, geassisteerd door een man die beweerde dat er niets mis was met de opleidingen in Nederland. Ik zou zeggen: succes! :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » za mei 28, 2016 11:59 am

Iniesta schreef:Hoe kun je nu al een voorspelling doen over 15 jaar?
Je hebt geen een speler die ook maar enigszins tegen de echte top aanschurkt (behalve Robben, als die een keertje fit is). Er zijn er misschien 1 of 2 die dat eventueel heel misschien kunnen worden, en als dat al gebeurt (over een jaar of 4, 5), dan nog heb je twee toppers omcirkeld door een selectie hopeloze middelmaat. Ook al zou de KNVB op miraculeuze wijze eindelijk eens een keertje onderkennen dat er 'iets' niet goed gaat met het Nederlandse voetbal, en ook al zouden ze het roer meteen omgooien en de Duitsers achterna gaan, dan nog zou het dus een dikke decennium duren voordat je er de vruchten van plukt.

Ik vind 15 jaar dan best optimistisch gesteld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33644
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » za mei 28, 2016 12:10 pm

Mr. Ajax schreef:
Iniesta schreef:Hoe kun je nu al een voorspelling doen over 15 jaar?
Je hebt geen een speler die ook maar enigszins tegen de echte top aanschurkt (behalve Robben, als die een keertje fit is). Er zijn er misschien 1 of 2 die dat eventueel heel misschien kunnen worden, en als dat al gebeurt (over een jaar of 4, 5), dan nog heb je twee toppers omcirkeld door een selectie hopeloze middelmaat. Ook al zou de KNVB op miraculeuze wijze eindelijk eens een keertje onderkennen dat er 'iets' niet goed gaat met het Nederlandse voetbal, en ook al zouden ze het roer meteen omgooien en de Duitsers achterna gaan, dan nog zou het dus een dikke decennium duren voordat je er de vruchten van plukt.

Ik vind 15 jaar dan best optimistisch gesteld.
Ja, eens. Gisteren verhaal in NRC over Nederlandse trainers aan de top. Of eigenlijk: het gebrek daaraan. Nu Van Gaal weg is bij ManU blijft alleen Ronald Koeman nog over die enigszins in de buurt van de top komt.
Op het WK van 2006: vier Nederlandse trainers. Op het EK dit jaar: 0.

Het is een behoorlijk treurig beeld. En de situatie is ook anders dan bijvoorbeeld begin jaren tachtig of periode in de jaren negentig dat het ook minder was. Door de financiële (wan)verhoudingen, zie ik in Nederland ook geen nieuwe generatie meer 'collectief' rijpen. Iedereen met een beetje talent is voor of rond zijn 20ste weg. Mogelijk dat individuen door gaan breken, maar of dat Nederland als team gaat helpen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Bert » za mei 28, 2016 12:15 pm

In hetzelfde artikel: De Mos ziet in Danny Blind onze hoop in bange dagen (het staat er echt).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33644
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » za mei 28, 2016 12:24 pm

Bert schreef:In hetzelfde artikel: De Mos ziet in Danny Blind onze hoop in bange dagen (het staat er echt).
:biggrin.gif:

Ja. Dat zet de punt wel op de i, kwa 'vertrouwen' in de toekomst.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » za mei 28, 2016 12:27 pm

zeux schreef:Ja, eens. Gisteren verhaal in NRC over Nederlandse trainers aan de top. Of eigenlijk: het gebrek daaraan. Nu Van Gaal weg is bij ManU blijft alleen Ronald Koeman nog over die enigszins in de buurt van de top komt.
Op het WK van 2006: vier Nederlandse trainers. Op het EK dit jaar: 0.

Het is een behoorlijk treurig beeld. En de situatie is ook anders dan bijvoorbeeld begin jaren tachtig of periode in de jaren negentig dat het ook minder was. Door de financiële (wan)verhoudingen, zie ik in Nederland ook geen nieuwe generatie meer 'collectief' rijpen. Iedereen met een beetje talent is voor of rond zijn 20ste weg. Mogelijk dat individuen door gaan breken, maar of dat Nederland als team gaat helpen?
Nederland laat trainers ook niet rijpen, de topclubs hebben een heel eisenpakket voor ze klaar liggen die meer met sentiment te maken hebben dan met vakmanschap. De Nederlandse topclubs kiezen liever voor een grote spelersnaam, zo'n Ron Jans bijvoorbeeld had toch echt wel bij PSV terecht moeten komen. In die zin vind ik het heel positief dat Bosz de kans krijgt bij Ajax, maar het is de vraag of hij zonder de Ajaxmuseumgunfactor een slechte periode kan doorstaan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52003
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma mei 30, 2016 8:10 am

Le T. schreef: Nederland laat trainers ook niet rijpen, de topclubs hebben een heel eisenpakket voor ze klaar liggen die meer met sentiment te maken hebben dan met vakmanschap. De Nederlandse topclubs kiezen liever voor een grote spelersnaam, zo'n Ron Jans bijvoorbeeld had toch echt wel bij PSV terecht moeten komen.
Ik vind het wel triest dat de KNVB voor spelers een programmaatje in elkaar heeft gedraaid (los van de inhoud daarvan) met het doel om terug te keren aan de top, maar dat ze aan de opleiding van trainers geen woord vuil maken. Dat komt voor die Oostveen waarschijnlijk te 'dichtbij'. Die man wil wel de lusten van zijn functie, maar niet de lasten. Hij kleeft aan z'n stoel en weigert Blind eruit te mikken omdat ie dan zelf gezien is. Zolang je op topniveau met dat soort muppets werkt, wordt het natuurlijk nooit meer iets.
In die zin vind ik het heel positief dat Bosz de kans krijgt bij Ajax, maar het is de vraag of hij zonder de Ajaxmuseumgunfactor een slechte periode kan doorstaan.
Je hebt nu de wat kille Bosz als trainer, de wat kille Sar als directeur, der erg kille Bergkamp. En Overmars, die niet uit z'n woorden komt. Je mist een man met charisma, een 'los' iemand, een makkelijke prater, die naar buiten toe de boel uit de wind kan zetten. Qua voetbalkennis haal je met Bosz veel in huis, lijkt me. Maar of er een entourage in huis is om een speler met een paar woorden of een gebaar vertrouwen te geven of voor ontspanning te zorgen, dat betwijfel ik.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » ma mei 30, 2016 8:56 am

Deze week de column van Marco van Basten met als kop:
'Op cruciale momenten komt de onkunde naar boven'
Dan denk je: Ha! Eindelijk zelfinzicht bij de bondscoaches! :hypocrite.gif:

Maar nee, het gaat iets anders... :biggrin.gif:

Symptomatisch voor het Nederlandse voetbal.

wimpey
Berichten: 52003
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma mei 30, 2016 10:45 am

Bezieling
Advocaats bezieling en enthousiasme worden naast zijn kennis desondanks gewaardeerd. Vooral met zijn passie brengt de voormalig bondscoach een aspect dat ontbrak in de technische staf van het Nederlands elftal. ,,Hij voegt daarmee zeker iets toe aan onze staf”, is Blind openhartig.
Ik las dit net in De T. De hobbyisten zijn wel blij met iemand die voetbal vreet en ademt. :excited.gif:

Nu nog iemand erbij die wat van trainingsvormen en tactiek begrijpt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma mei 30, 2016 10:49 am

Yopi schreef:Deze week de column van Marco van Basten met als kop:
'Op cruciale momenten komt de onkunde naar boven'
Dan denk je: Ha! Eindelijk zelfinzicht bij de bondscoaches! :hypocrite.gif:

Maar nee, het gaat iets anders... :biggrin.gif:

Symptomatisch voor het Nederlandse voetbal.

Ja, ja, die van Basten heeft de euvele moed gehad om tegen Cruijff in te gaan, dus wanneer Yopi de kans heeft geeft hij hem nog even een virtuele draai om zijn oren. :smallgrin.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52003
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » ma mei 30, 2016 11:10 am

Het lijkt me meer relevant dat Oranje wordt geleid door 2 mensen die als absolute beunhazen voor de dag komen, IH. Ze hebben je plaatsgenoot nu voor de passie, maar na ongeveer een jaar is me nog steeds niet duidelijk wat Blind en Van Basten nou onmisbaar maakt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma mei 30, 2016 11:19 am

Niemand is onmisbaar en die twee dus ook niet maar daar ging het mij niet om. Sinds Cruijff zelf uit Ajax gestapt is, laten we dat vooral niet vergeten, is Yopi met een kruistocht bezich tegen iedereen die daar volgens hem schuldig aan is. Ik zie het langskomen, glimlach en maak er zo nu en dan een opmerking over, that's it.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » di mei 31, 2016 10:52 am

Pikante cover, deze week bij VI. :smallgrin.gif:

Afbeelding

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door peter » di mei 31, 2016 3:21 pm

Blind: 'Sommige spelers beseffen niet wat absoluut topvoetbal inhoudt'

Dinsdag, 31 mei 2016 om 16:16

Danny Blind staat voor de lastige taak om Oranje na het mislopen van het EK klaar te stomen voor de kwalificatiereeks voor het WK in Rusland. Hij moet dat doen met een groot aantal jonge en onervaren spelers, die zich (nog) niet hebben bewezen in de international voetbaltop. Dat maakt het karwei zwaar, vertelt de keuzeheer in gesprek met de NOS.

Hij wijst op spelers als Kevin Strootman en Arjen Robben, die de voorbije periode door blessureleed vrijwel nooit van de partij konden zijn. “Dat zijn jongens die veel van zichzelf eisen en ook een voorbeeld zijn voor anderen”, aldus Blind. “We beschikken over veel jonge spelers die heel graag willen, maar nog niet het besef hebben wat absoluut topvoetbal inhoudt. Daarvoor heb je dat soort ervaren jongens nodig, daar heb je er nooit genoeg van.”
De matige prestaties van Oranje zijn echter niet alleen te wijten aan de absentie van een aantal dragende krachten. Ook de mentaliteit laat soms te wensen over, vindt Blind. “Ik ga ervan uit dat iedereen van goede wil is, maar zeggen en doen zijn niet altijd dezelfde dingen. We zitten in een lastige fase en het is niet meer zoals in 1998, 2000 of 2010. We hebben niet veel spelers in de absolute top van Europa meer.

VZ
Blind zoekt het extern op. :biggrin.gif:

Plaats reactie