En de nieuwe bondscoach wordt....

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 08, 2021 9:52 am

Vermoedelijk sorteert Van Gaal daar op voor, door over 5-3-2 te praten. Met een centrale verdediging De Ligt - Van Dijk - De Vrij komen ook toplanden er niet zo makkelijk door en met de tandem op het middenveld (met Frenkie als spil) en Depay voorin als Robben tijdens het WK 2014 worden we denk ik bij kwalificatie geen wereldkampioen, maar is Nederland wel een vervelende tegenstander.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door wimpey » wo sep 08, 2021 11:42 am

Andriy Demchenko schreef:
wo sep 08, 2021 8:31 am
Danny Blind danwel Frank De Boer zou het gewoon verpesten hoor in deze poule.
Pcs. Een paar maanden geleden werd Oranje nog zoek gespeeld door Burak de Doerak e.c. Gisteren 180 graden anders. Men maakt mij niet wijs dat dat los staat van de coach. Hij heeft het in no-time weer op de rails gezet. Erg knap.

Ik snap ook wel dat ie naar 5-3-2 toe wil, want het aanbod qua buitenspelers is niet geweldig. 4-3-3 is nu, bij z'n instap, makkelijker. Dat zijn de spelers gewend. Maar hij heeft bewezen dat ie 5-3-2 erin kan rammen en dat ze dan moeilijk te verslaan zijn.

Verschil tussen hem en door jou genoemde 'coaches' is immens. Ieder mens heeft vrij snel door of z'n leider een leider of een lulletje rozenwater is. Dat bepaalt het verschil tussen presteren en falen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Andriy Demchenko » wo sep 08, 2021 12:01 pm

wimpey schreef:
wo sep 08, 2021 11:42 am
Andriy Demchenko schreef:
wo sep 08, 2021 8:31 am
Danny Blind danwel Frank De Boer zou het gewoon verpesten hoor in deze poule.
Pcs. Een paar maanden geleden werd Oranje nog zoek gespeeld door Burak de Doerak e.c. Gisteren 180 graden anders. Men maakt mij niet wijs dat dat los staat van de coach. Hij heeft het in no-time weer op de rails gezet. Erg knap.

Ik snap ook wel dat ie naar 5-3-2 toe wil, want het aanbod qua buitenspelers is niet geweldig. 4-3-3 is nu, bij z'n instap, makkelijker. Dat zijn de spelers gewend. Maar hij heeft bewezen dat ie 5-3-2 erin kan rammen en dat ze dan moeilijk te verslaan zijn.

Verschil tussen hem en door jou genoemde 'coaches' is immens. Ieder mens heeft vrij snel door of z'n leider een leider of een lulletje rozenwater is. Dat bepaalt het verschil tussen presteren en falen.
Sja die dynamiek werkt niet anders dan hoe het is op een leraar van een middelbare school. Iedereen kent ze wel, je had een leraar die heel streng en autoritair was - je mocht hem niet, maar je waagde het niet afwezig te zijn of je huiswerk niet te doen -, dan had je de leraar die heel begeisterd was van zijn vak die je op een goed moment echt wel kon inspireren er wat voor te doen. Dan deed je wel eens je huiswerk niet maar dan voelde je je lullig. Dan had je een hele hoop grijze muizen die zich puur vanwege het gekaderde systeem van leraar zijn en de autoriteit die je dan hebt kon handhaven en dat had je altijd eentje waarvan je wist daar kunnen we overheen lopen. Die was te toegeeflijk/verstrooid/chaotisch/passief om in te grijpen als je te ver ging. Daar maakte je dan misbruik van.

Bij De Boer krijg je toch ook wel het idee dat hij met zijn verstrooidheid en gebrek aan visie, begeisterung- zie alleen de persconferenties; Quincy Menig :excited.gif: of de speelminuten van Van De Beek en meer van dat soort flaters een reflecctie waren van hoe hij ook intern als bondscoach was.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Yopii » ma sep 13, 2021 4:14 pm

Onder Koeman ging het ook best aardig.

De Boer en Blind zijn trainers van niets, die door vriendjespolitiek zijn komen bovendrijven.

Daarbij zijn de spelers ook geschrokken van het EK, denk ik. Van Gaal gaf het al aan, de heren hadden er toen weinig zin in.

Tot slot, Turkije was een van de dissonanten tijdens het EK, een technisch maar vooral mentaal zwak team. Het is een schande dat Oranje daar eerder in de kwalificatie van verloren heeft.

Vergelijk je Oranje daarentegen met de toplanden, dan zijn er wel betere teams. Toch zegt dat niet alles, hebben we tijdens het EK aan Frankrijk kunnen zien. Met veel strijdlust kun je een eind komen, vooral als het ook nog meezit met de loting.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Monkey Tonk » za okt 09, 2021 10:38 am

NL gaat naar het WK. Jammer genoeg niet met modern Ajax-voetbal, maar met een verouderde stijl die geen hoofdprijs kan winnen. FdB en LvG hebben beiden nooit de geparkeerde bus op kunnen lossen. Het moderne Ajax kent het recept daarvoor wel.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Iniesta » za okt 09, 2021 5:31 pm

Gapko hersenschudding
Die scheidsrechter moet toch rest van seizoen geschorst worden
Wilde niet eens verzorger in veld laten komen en beslist zelfstandig dat Gapko wel door kan

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door zeux » za okt 09, 2021 6:07 pm

Iniesta schreef:
za okt 09, 2021 5:31 pm
Gapko hersenschudding
Die scheidsrechter moet toch rest van seizoen geschorst worden
Wilde niet eens verzorger in veld laten komen en beslist zelfstandig dat Gapko wel door kan
Terwijl het 'beleid' toch is: bij hoofdblessures geen risico nemen?

Neem aan dat KNVB hier nog wel werk van maakt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Iniesta » za okt 09, 2021 6:08 pm

Kan me soms voorstellen dat een scheidsrechter de situatie niet goed beoordeeld, maar in dit geval stonden de seinen echt wel op dieprood

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Iniesta » ma okt 11, 2021 6:44 pm

Lang in de basis, ben benieuwd hoe hij het doet
Gekke is dat ik z’n kwaliteiten zie, maar nog geen seconde spijt gevoeld heb dat hij niet bij Ajax is doorgebroken

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Marillion » wo dec 29, 2021 4:28 pm

Hadden jullie dit nieuws al meegekregen?
Bioscoopfilm over Louis van Gaal in aantocht

Er is een bioscoopfilm over Louis van Gaal in de maak. De bondscoach van het Nederlands elftal speelt zelf de hoofdrol in een verhaal over zijn trainerscarrière. De film gaat op 11 april 2022 in première in Koninklijk Theater Tuschinski in Amsterdam. Vanaf 14 april draait de film in de bioscoop. Van Gaal werd de afgelopen drie jaar gevolgd door filmmaker Geertjan Lassche, die gesprekken met hem voerde over zijn loopbaan, zijn ontwikkeling, zijn gezinsleven en zijn inzet voor de stichting Spieren voor Spieren. De film over zijn leven is een project van Omroep MAX, producent DOXY Films en distributeur Dutch FilmWorks.

'Ik vond het een eer om mijn medewerking te verlenen aan een film over mijn leven', laat Van Gaal weten. 'Mijn imago komt niet overeen met de persoon die ik ben. Helaas. Je moet me persoonlijk kennen om door dat imago heen te kijken. Daarom heb ik voor één keer een filmmaker toegelaten.' Van Gaal blikt in de film terug op hoogte- en dieptepunten uit zijn trainerscarrière, die gaat langs Ajax, AZ, Barcelona, Bayern München, het Nederlands elftal en Manchester United. Tijdens het maken van de film besloot Van Gaal om terug te keren als bondscoach toen de KNVB bij hem aanklopte na het vertrek van Frank de Boer.

Bron: vi.nl
Dit kan toch niet anders dan geweldig worden? We krijgen de echte Louis van Gaal te zien. Niet alleen de trainer maar ook de mens. Kan niet wachten. Hier ga ik echt eens even goed voor zitten met een lekker speciaalbiertje erbij.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Dubbel » za jan 01, 2022 8:33 pm

Marillion schreef:
wo dec 29, 2021 4:28 pm
Dit kan toch niet anders dan geweldig worden? We krijgen de echte Louis van Gaal te zien. Niet alleen de trainer maar ook de mens. Kan niet wachten. Hier ga ik echt eens even goed voor zitten met een lekker speciaalbiertje erbij.
Jij doelt vast op een Gevallen Engel van brouwerij Hagenpreker. :bier.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door zeux » zo apr 03, 2022 9:59 pm

Marillion schreef:
wo dec 29, 2021 4:28 pm
Hadden jullie dit nieuws al meegekregen?
Bioscoopfilm over Louis van Gaal in aantocht

Er is een bioscoopfilm over Louis van Gaal in de maak. De bondscoach van het Nederlands elftal speelt zelf de hoofdrol in een verhaal over zijn trainerscarrière. De film gaat op 11 april 2022 in première in Koninklijk Theater Tuschinski in Amsterdam. Vanaf 14 april draait de film in de bioscoop. Van Gaal werd de afgelopen drie jaar gevolgd door filmmaker Geertjan Lassche, die gesprekken met hem voerde over zijn loopbaan, zijn ontwikkeling, zijn gezinsleven en zijn inzet voor de stichting Spieren voor Spieren. De film over zijn leven is een project van Omroep MAX, producent DOXY Films en distributeur Dutch FilmWorks.

'Ik vond het een eer om mijn medewerking te verlenen aan een film over mijn leven', laat Van Gaal weten. 'Mijn imago komt niet overeen met de persoon die ik ben. Helaas. Je moet me persoonlijk kennen om door dat imago heen te kijken. Daarom heb ik voor één keer een filmmaker toegelaten.' Van Gaal blikt in de film terug op hoogte- en dieptepunten uit zijn trainerscarrière, die gaat langs Ajax, AZ, Barcelona, Bayern München, het Nederlands elftal en Manchester United. Tijdens het maken van de film besloot Van Gaal om terug te keren als bondscoach toen de KNVB bij hem aanklopte na het vertrek van Frank de Boer.

Bron: vi.nl
Dit kan toch niet anders dan geweldig worden? We krijgen de echte Louis van Gaal te zien. Niet alleen de trainer maar ook de mens. Kan niet wachten. Hier ga ik echt eens even goed voor zitten met een lekker speciaalbiertje erbij.
Vanavond bij Humberto voor het eerst beelden en nieuws uit de film. Met als 'primeur' dat Van Gaal een agressieve vorm van prostaatkanker heeft (gehad) met 25 bestralingen, ook tijdens campagnes van Oranje. Ging hij 's nachts naar het ziekenhuis voor een behandeling. Volledig buiten de publiciteit gebleven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door zeux » zo apr 03, 2022 10:54 pm

Louis van Gaal lijdt al geruime tijd aan een agressieve vorm van prostaatkanker, zo heeft de bondscoach van het Nederlands elftal zondagavond bekendgemaakt in het tv-programma Humberto.

"Ik heb een agressieve vorm en ben 25 keer bestraald. Dan heb je wel een hoop management nodig om door het leven te gaan" liet Van Gaal weten in het RTL-programma. Daar was hij te gast om de documentaire LOUIS te promoten, waarin hij ook vertelt over zijn prostaatkanker.

De zeventigjarige coach werd bestraald tijdens trainingskampen. In de avonduren werd hij dan behandeld in het ziekenhuis.

Van Gaal wilde het nieuws over zijn ziekte niet delen met de spelersgroep van Oranje, omdat hij de selectie niet wilde beïnvloeden. "Die weten het niet. Die zien een bloos op mijn wangen en denken: wat een gezonde kerel is dat. Dat is natuurlijk niet zo."

'Ik heb ongelooflijk veel wilskracht om door te gaan'

De bondscoach vertelde ook dat hij een voorkeursbehandeling kreeg, zodat zijn ziekte verborgen bleef voor het publiek. "Ik mocht door de achteringang en als ik naar een afspraak ging, mocht ik meteen naar een andere kamer als ik moest wachten. Ik had een geweldige behandeling. Je vertelt het ook aan vrienden en familieleden, maar het zegt ook iets over mijn familie dat ze het geheimhouden."

Eind 2020 werd geconstateerd dat Van Gaal prostaatkanker heeft en in 2021 werden de behandelingen gestart. "Kijk, aan prostaatkanker ga je niet dood. Althans, in 90 procent van de gevallen niet", relativeerde hij. "Het zijn meestal andere onderliggende ziektes waar je aan overlijdt. Maar het is wel een agressieve vorm."

De oud-coach van onder meer Ajax en FC Barcelona vond dat hij het nieuws over zijn ziekte wel moest onthullen in de documentaire. "Het is onderdeel van mijn leven, dus dit laat ik ook zien in de documentaire."

Ondanks zijn ziekte gaat Van Gaal eind dit jaar met het Nederlands elftal naar het WK voetbal in Qatar. "Ik heb ongelooflijk veel wilskracht om door te gaan. Deze spelersgroep is een cadeautje op latere leeftijd."
Gaat dus gewoon naar WK, is de bedoeling.

Het was opvallend met hoeveel 'liefde' hij over de selectie sprak. Vindt het de beste groep die hij ooit onder zijn hoede heeft gehad.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door wimpey » ma apr 04, 2022 8:26 am

Schrikken! Bedacht me vorige week dat hij er juist prima uitziet voor een man van 70. :blush.gif: Van zo'n larger than life figuur verwacht je dat ie 100 wordt. toch?!

Hoopgevend lijkt me dat de man mentaal ijzersterk is en al 2 jaar ook dit proces "managet". Wel scary dat hij tegen Covid aanliep. Hoe dan ook, ik wens hem en de zijnen alle kracht toe om ook deze match te winnen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Nihad » ma apr 04, 2022 1:49 pm

Toen ik het hoorde werd ik er wel emotioneel van. Het idee dat LvG er niet meer zal zijn is toch best bizar. Hij blijft voor mij de Dé Ajax trainer en een gigantische Ajax icoon.

Sterkte Louis. Dat je het overwint en 100 wordt. :biggthumpup.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door raymon » ma apr 04, 2022 3:21 pm

Hij was dus al ziek en bezig met bestralingen toen hij deze laatste klus aanpakte. Voelt hij zich echt goed genoeg om dit te doen, of is dit een laatste kunstje voor hem omdat hij inziet dat hij niet al te lang meer heeft? :blush.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door 999 » ma apr 04, 2022 3:54 pm

Die wedstrijd gaat Louis niet winnen ben ik bang ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door zeux » ma apr 04, 2022 7:01 pm

Overigens zei Louis ook dat Gravenberch pas beter is gaan spelen bij Ajax nadat hij hem niet had geselecteerd voor de wedstrijden van Oranje. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Jinne » za mei 07, 2022 10:49 am

Davids vervangt Fraser...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door 999 » za mei 07, 2022 12:54 pm

Losse handjes ...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Jinne » vr mei 13, 2022 10:14 pm

Hoe komen ze nou weer bij Vincent Janssen terecht? Zijn stats in Mexico zouden ook van een verdediger kunnen zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door T82 » za mei 14, 2022 6:45 am

Jinne schreef:
vr mei 13, 2022 10:14 pm
Hoe komen ze nou weer bij Vincent Janssen terecht? Zijn stats in Mexico zouden ook van een verdediger kunnen zijn.
Één goal gemaakt dit jaar, netjes hoor.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door wimpey » vr sep 02, 2022 12:47 pm

Voorselectie Nederlands elftal
Doelmannen
Justin Bijlow, Jasper Cillessen, Mark Flekken, Andries Noppert, Remko Pasveer.

Verdedigers
Nathan Aké, Daley Blind, Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Jeremie Frimpong, Matthijs de Ligt, Tyrell Malacia, Bruno Martins Indi, Devyne Rensch, Pascal Struijk, Jurriën Timber, Stefan de Vrij.

Middenvelders
Steven Berghuis, Jordy Clasie, Ryan Gravenberch, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Marten de Roon, Kenneth Taylor, Joey Veerman.

Aanvallers
Steven Bergwijn, Brian Brobbey, Cody Gakpo, Vincent Janssen, Memphis Depay, Wout Weghorst.
Andries Noppert! Vorig seizoen (toen ie bij Go Ahead zat) nog een paar biertjes mee gedronken in Deventer! Leuke gozer, mooi verhaal.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door zeux » vr sep 02, 2022 5:43 pm

Negen spelers uit alle linies en allemaal ‘basis’ of daar dicht tegen aan.
Eigenlijk best opvallend hoe ‘Nederlands’ de top van de Ajax-selectie is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Jinne » vr sep 02, 2022 7:54 pm

Louis gaat 'blind' voor alle Ajacieden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie