Oranje O-17

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Oranje O-17

Bericht door Yopii » wo jun 01, 2022 5:34 pm

Iemand die kijkt?

Oranje komt er nog niet aan te pas. Desondanks nog 0-0.

wimpey
Berichten: 51680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oranje O-17

Bericht door wimpey » do jun 02, 2022 10:23 am

Silvano Vos krijgt goede kritieken. Vergelijking met Gravenberch is inderdaad snel gemaakt.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Oranje O-17

Bericht door Yopii » do jun 02, 2022 1:09 pm

Hij was zo'n beetje de enige die meekon met de Fransen.

Begon matig aan het toernooi, maar paste zich gaandeweg aan. Voor Misehouy gold het omgekeerde, die was veel te traag in zijn handelen om de Fransen bij te benen.

Die Babadi is een circusartiest, ik heb niet veel met die types. Een voorbeeld: in de blessuretijd kon Oranje nog één keer aanvallen in een poging strafschoppen te vermijden, gaat die Babadi trucjes staan uithalen in plaats van de bal voor te zetten. Toen floot de scheids dus af.

Rare opstelling trouwens met die Milambo, Mike Kleijn maakte een veel betere indruk. Dat is zo'n speler die het spel leest, om met LVG te spreken.

Backs en spits waren minder in mijn ogen. Iedereen vindt die Van Duiven (spits) heel goed, maar ik zag vooral een tweede Sam Lammers.

Die aanvoerder van Frankrijk (Tel, centrumspits) leek trouwens wel 25. Zo'n vroegrijp type, maar veel te egoïstisch, of mist hij overzicht?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oranje O-17

Bericht door 999 » do jun 02, 2022 1:22 pm

Vos is wel heel erg balverliefd, en volgens mij kwam door zijn gedraai de gelijkmaker van de fransen op het scorebord ... w.b. Misehouy ben ik het niet met je eens.De Fransen deden dat goed, zette hem meteen klem met 2 of 3 mannenkes , wetende dat hij een belangrijke schakel kan zijn.

Die Duiven verzoop gewoon, en kan mij ook niet zo bekoren , beetje Linssen type, heel hard werken weinig rendement .

Selectie van Frankrijk waren gewoon fysiek 2 keer beter/sterker dan Nederland.Maar maakt ook verder niks uit.Dit is Oranje, belangrijk is mijn inziens wat spelers later voor hun club kunnen betekenen ...

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Oranje O-17

Bericht door Yopii » do jun 02, 2022 1:52 pm

Het blijft een momentopname. Oranje o/17 is een opleidingsteam, het doet er niet zoveel toe wie nu uitblinker is. Misehouy kan beter, in de finale vond ik hem niet best. Juist doordat hij weinig ruimte kreeg, had hij zich kunnen onderscheiden door zich eronderuit te spelen.

Die blonde CV zullen we binnenkort in het eerste van Groningen zien, schat ik. Heeft een redelijk inzicht.

Wat vind jij van Babadi?

Oranje was duidelijk zoveel fysieke weerstand niet gewend. In Frankrijk ligt wat dat betreft het niveau van het jeugdvoetbal hoger, denk ik. Ze hebben daar een onuitputtelijke voorraad grote, sterke spelers. Daarvan komen er een hoop in de PL terecht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oranje O-17

Bericht door 999 » do jun 02, 2022 3:04 pm

W.b. Babadi , zoals je al schrijft.Ik heb niks met zulke spelers, kunstjes om de kunstjes.Zijn natuurlijk wel nog jong, en veel missen het fysieke iets wat je in het hedendaagse voetbal wel nodig hebt.

Dat was ook het verschil met Frankrijk,, fysiek kon Nederland niet mee, waar door ook meteen het " tactische en technische " de mist in ging, want Nederland wilde opvangen en dan in de omschakeling toeslaan, maar dat mislukte de gehele 1e helft.De 0 - 1 viel ook zo maar uit het niets.Frankrijk schakelde nog effe door en hun back mocht 2 keer vrolijk doen waar ie zin in had.

Truukjes, technisch is het allemaal wel in orde op deze leeftijd.De AJAX talenten vielen mij niet tegen, alleen op deze leeftijd kan de vervolg stap alle kanten op.De goede maar ook de slechte, en dan bedoel ik het doorgroeien naar weer beter, fysieker, slimmer, zekerder , wanneer wel en wanneer niet die aktie, hoe ga je om met voorspoed, maar ook met tegenslagen .. En hoe sta je op je poten, en dan bedoel ik dus het Brobbey verhaal ..

.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Oranje O-17

Bericht door Yopii » do jun 02, 2022 3:30 pm

Zeker was Frankrijk fysiek sterker, maar bepaalde spelers waren ook beter. Die Emery bijvoorbeeld kan wel een bal raken. Dat is gewoon een heel bedreven speler die veel verder is dan de middenvelders van ons. Daarmee is overigens niet gezegd dat hij ook beter gaan eindigen, al begrijp ik dat hij wordt gezien als een enorm talent.

Gebrek aan inzicht blijkt nog niet zo duidelijk op deze leeftijd. De sterkere spelers redden het op fysiek, de kleintjes kunnen wenden en keren zonder dat de ruimte te klein wordt. Op het hoogste niveau komt het aan op keuzes maken, zoals je zegt, terwijl op dit niveau slechte keuzes veel minder afgestraft worden. De helft van zo'n team belandt ergens in de marge. Ik weet nog dat we Goossens, Anita en Sarpong hadden, die liepen ooit een ereronde in de Arena omdat ze met Oranje o/17 ver waren gekomen op het WK (?). Iedereen was ook heel blij dat ze tekenden bij Ajax. Uiteindelijk hadden ze alle drie het niveau niet voor het eerste, al heeft Anita nog een jaartje verdienstelijk gekrabbeld onder De Boer.

De beste spelers zijn technisch sterk en spelen desondanks simpel. Dat zie ik Babadi niet doen. Die liep trouwens ook niet met zijn man mee bij de tegendoelpunten.

Van Brobbey is altijd gezegd dat hij profiteerde van zijn enorme fysiek, want hij was van jongs af een beer. Technisch is hij niet bijzonder - zonder dat enorme lijf zou hij het niet hebben gered. Toch moet ook zo'n speler zijn momenten kiezen, zich goed opstellen. Daarin is hij vrij bedreven.

Die Rovers was trouwens wel erg slecht, hè? Ook Breinburg... ik las ergens dat hij naar Engeland kon. :excited.gif:

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Oranje O-17

Bericht door columbus » do jun 02, 2022 7:02 pm

Het verbaast me sowieso hoe groot en sterk die gasten al zijn. Wat vreten die lui joh. Hier op de lokale voetbalclub zijn de onder 17 nog schriele tieners

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Oranje O-17

Bericht door Yopii » za jun 04, 2022 11:22 am

Dat valt mij ook op. Blijkbaar worden jeugdspelers tegenwoordig 'begeleid'.
Ooit hadden junioren kippenborstjes: Van Basten, Bergkamp, enz. Nederlandse jeugdspelers waren steevast minder ver in fysiek opzicht dan hun leeftijdgenoten uit met name Spanje en Portugal.

Plaats reactie