Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 28, 2005 12:15 am

Als we niets beters dan VOH hebben... :sad:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mar 28, 2005 12:57 am

Ik vind het een vreemde keuze. Bij de selectie van Ryan Babel gaf Marco aan dat hij het alternatief was voor Arjen Robben. Nu die laatste met een blessure is uitgevallen is feitelijk alleen Babel over voor die positie.

Met Vennegoor haal je een extra centrumspits bij de selectie terwijl daar het probleem toch niet licht. Hij zal er bij zijn gehaald om eventueel als breekijzer te kunnen fungeren als de eerste goal uitblijft maar ik had het toch logischer gevonden als hij iemand had geselecteerd die in ieder geval ook op links zou kunnen spelen. Dat is iets wat Vennegoor in ieder geval niet kan.

Feit is in ieder geval wel dat Van Basten selecteert op basis van de tegenstander. Zo haalde hij Meerdink bij de selectie om hem tegen Rat te laten spelen en koos hij ervoor om Van Bommel op te stellen i.p.v. Sneijder om het middenveld in een potentieel lastige uitwedstrijd wat steviger te maken. Op basis van dat beleid verwacht ik overigens woensdag dat Sneijder in ieder geval weer bij de selectie zit en waarschijnlijk zelfs in de basis zal starten.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » ma mar 28, 2005 8:51 am

jongens hebben jullie de interviews niet gehoord na de wedstrijd? Co de nieuwe analyticus gaf zelf ook al aan dat mattijssen nog niet de gave hebt om te kunnen instappen of vooruit te kunnen verdedigen maar dat daar hard aan gewerkt wordt. Deze 2 centrale verdedigers zijn zeer sterk in de 1 tegen 1 situatie . Dat ze verder kunnen in hun ontwikkeling is volgens mij een kwestie van tijd. Dus ook dat vooruit verdedigen komt heus wel goed.

Vennegoor zal waarschijnlijk wel als een soort pinchitter worden ingezet. Wat mij wel overigens vreemd is dat hij niet juist hiervoor v. Hooydonk alsnog selecteert want volgens mij voetbalt hij toch weer iedere week.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma mar 28, 2005 9:39 am

Waarom heb je een pinchhitter nodig tegen Armenië?

Als je er al niet vanuit gaat dat in de eerste helft tegen Armenië kunt scoren.......

Ik denk dat je meer aan een speler had gehad die het veld breed kan houden aan de linkerkant, als je de oplossing voa het centrum zoekt dan speel je de Armenen alleen maar in de kaart. Met Babel, Nistelrooij en Kuijt speel je feitelijk met 3 verkapte centrumspitsen.

Kuijt voert zijn taak in het Nederlands elftal tot nu toe erg goed uit en blijft goed aan de rechterkant, maar als er iets geforceerd moet worden dan denk ik dat ook hij naar binnen zal trekken vanaf rechts.

Over Babel kan ik niets zeggen, maar hij zal wel niet aan de lijn blijven plakken.

Als Marco consequent was geweest dan had hij nu Bobson opgeroepen, ik heb hem ooit horen zeggen dat bij blessures van een specifieke positie gewoon de volgende op de lijst voor die positie zou selecteren.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma mar 28, 2005 9:53 am

Afgezien van het vooruitverdedigen: de opbouw van achteruit en vanaf het middenveld is beslist voor verbetering vatbaar. Mathijssen en Boulahrouz blijken uitstekende verdedigers te zijn, maar zijn opbouwend/inschuivend helaas matig. Het inschuiven zou je kunnen oplossen via de opkomende backs Gio en Kromkamp, maar een gedoseerd inschuivende centrumverdediger maakt een en ander nog een stuk gevarieerder. Blijft het probleem van de opbouw van achteruit. Als oplossing lijkt mij Cocu als vrije man achterin, van tijd tot tijd doorschuivend voor zijn verdediging een goede optie. Wordt hij ook ontlast van het energievretende middenveldwerk en kan hij zich helemaal richten op de organisatie en opbouw met het hele team voor zich.

De linkshalfplek komt dan vrij voor een dynamische voetballende vuurvreter, die ook weet wat druk op man en bal geven is en hoe je een bal moet heroveren. Ik hoop dan ook van harte, dat Davids uit zijn lijden verlost wordt. Dienend spelend voor het team blijft hij van onschatbare waarde en met Edgar in zijn rug zal een Robben zich des te meer kunnen manifesteren. Aan MvB de uitdaging om de muizenissen tussen Bommel en Edgar eruit te krijgen en Edgar met beide benen op de grond te houden.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma mar 28, 2005 10:10 am

Toch ben ik er zeker van dat uit de cijfers blijkt dat Davids meer ballen verspeeld dan dat hij er verovert.

Voor aanvang van het EK in Portugal stond de VI vol met cijfermateriaal van de internationals en Davids kwam niet echt goed uit de bus. Zijn inzet is vertederend, maar ik denk niet dat ORanje hem op dit moment nodig heeft. Ik zie meer in een iddenveld met Van der Vaart - Cocu - Van Bommel. ik denk dat Cocu wel in staat is om Van der Vaart te sturen en de gaten die hij laat vallen dicht te lopen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma mar 28, 2005 10:48 am

Ik zit meer te denken aan de Davids die dat half jaar bij Barcelona een elkaar fantastisch aanvullend koppel met Ronaldinho vormde. Als je iets soortgelijks weet te realiseren met Robben ben je volgens mij spekkoper.

Het rijtje Vaart-Sneijder-Heitinga hoef ik voorlopig bij Oranje niet in de basis te zien. Ze mogen wat mij betreft blij zijn, dat Marco ze met hun huidige gezwalk nog een plekje bij de selectie en op de tribune gunt, hopend op betere tijden. Waarbij ik vwb Vaart zo langzamerhand zeer sceptisch ben dat hij ooit nog de weg terug vindt. Zoals hij tegen Psv ook weer tekeer ging met zijn persoonlijke vete tegen Bommel en zich totaal niet concentreerde op een rol in dienst van het team, pfff... Die jongen heeft onmiskenbaar kwaliteiten, maar echt fris lijkt ie me niet meer tussen de oren. Hopelijk heb ik het mis en weet Van Basten die jongen weer terug op aarde te krijgen. :eusa_pray:
Success will tear us apart.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mar 28, 2005 11:35 am

Harm schreef:Toch ben ik er zeker van dat uit de cijfers blijkt dat Davids meer ballen verspeeld dan dat hij er verovert.
Dat aantal ligt ongeveer gelijk, wat nietemin een groot probleem vormt; Davids is veel te slordig om een echte topcontroleur te zijn(zie mijn post op deze pagina .

Davids kun je maar op 1 manier gebruiken: wanneer je hem helemaal afzondert van storende elementen(maatjes Seedorf & Kluivert, aanvoerdersband, plicht om met de pers te praten) en hij zich helemaal kan wegcijferen in dienst van een grote speler(waar hij zelf ook het respect voor kan opbrengen). Alleen in die rol kan Davids een aanvulling op Oranje zijn.

Kan zijn, en niet moet zijn; Davids heeft meer dan een half jaar lang geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld(ook niet in Oranje) en het feit dat hij op de bank zit heeft niets te maken met een starre coach, zijn vervanger speelt gewoon beter dan hij. Wanneer Davids dan wel op de mat staat is hij weer veel te driftig en slordig om welke coach dan ook te overtuigen.

Op dit moemnt is er niet een Nederlandse middenvelder die Landzaat, Cocu en van Bommel hun plek kunnen betwisten, en in tegenstelling tot sommigen zie ik het probleem ook niet wat hieraan zou ontbreken. Alleen Davids is verdedigend iets sterker(maar veel slordiger in balbezit en hij speelt nooit), geen enkele middenvelder met een Nederlands paspoort scoort meer of geeft meer assists dan van Bommel(Landzaat goede tweede) en alle drie zijn het dynamische, veelzijdige teamvoetballers die verschillende rollen kunnen invullen.

De combi Davids-Robben zoals Zuidema die ziet acht ik niet zo noodzakelijk: nogmaals, Davids op zijn best cijfert zich altijd weg voor een spelbepalende speler; dat is Robben (nog) niet. En Davids die in dienst van Van Bommel gaat spelen zie ik niet snel gebeuren(nog daarvan of van Bommel zo'n privilege waard is). Cocu heeft bij Barcelona uitstekend gefunctioneerd als veelzijdige linkshalf achter linkerspits Rivaldo; ik zie persoonlijk meer gelijkenis in die situatie dan in het Barca van vorig jaar.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 28, 2005 11:44 am

Ben ik de enige die vind dat v. Bommel niet zoveel van zijn scorings/assisten drift laat zien in oranje? In de HCE lukt het hem wel maar in oranje niet. Staat hij dan op de verkeerde plaats? Heeft hij niet de goeie mensen naast/achter/voor hem? Of ligt het gewoon aan hemzelf?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mar 28, 2005 11:53 am

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij met een andere opdracht het veld in gaat.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 28, 2005 12:02 pm

Ok, dat is dan optie d. :cheer:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 28, 2005 12:08 pm

Ik zie meer in een iddenveld met Van der Vaart - Cocu - Van Bommel.
Harm, dit hoort denk ik meer in de psv topic, hoor... :X ;)
Zoals hij tegen Psv ook weer tekeer ging met zijn persoonlijke vete tegen Bommel en zich totaal niet concentreerde op een rol in dienst van het team,
Vind ik altijd raar, want volgens vele zijn Bommel en hij gewoon boezemvrienden naast het voetbal...

Wie weet, misschien daarom?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 28, 2005 1:39 pm

Ik kan het VOH verhaal (ook) niet plaatsen, temeer niet, nu MvB voor de wedstrijd tegen de Roemenen aangaf wellicht een fout te hebben gemaakt door Makaay niet selecteren. Hij dacht dat Makaay geblesseerd was. Nu haalt hij er alsnog een centrumspits bij, niet zijnde Makaay! :???:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma mar 28, 2005 1:44 pm

Mr. Ajax schreef:
Zoals hij tegen Psv ook weer tekeer ging met zijn persoonlijke vete tegen Bommel en zich totaal niet concentreerde op een rol in dienst van het team,
Vind ik altijd raar, want volgens vele zijn Bommel en hij gewoon boezemvrienden naast het voetbal...
Wat ik op mijn beurt weer merkwaardig vind, als ik hun gedrag in het veld zie. Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat die 2 vrienden van elkaar zijn. Ik behandel een boezemvriend in ieder geval een tikkie anders.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 28, 2005 1:51 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:De combi Davids-Robben zoals Zuidema die ziet acht ik niet zo noodzakelijk: nogmaals, Davids op zijn best cijfert zich altijd weg voor een spelbepalende speler; dat is Robben (nog) niet. En Davids die in dienst van Van Bommel gaat spelen zie ik niet snel gebeuren(nog daarvan of van Bommel zo'n privilege waard is). Cocu heeft bij Barcelona uitstekend gefunctioneerd als veelzijdige linkshalf achter linkerspits Rivaldo; ik zie persoonlijk meer gelijkenis in die situatie dan in het Barca van vorig jaar.
Als we terugdenken aan de eerste 60 minuten van Nederland-Tsjechie op het EK, dan is dat het schoolvoorbeeld van wat Zuidema (denk ik) bedoelt. Davids speelde in dienst van het elftal in het algemeen en Robben in het bijzonder. Pakte toch niet onaanrdig uit. Sterker nog, het was een wedstrijd waarbij (zelfs!) Seedorf excelleerde in het Nederlands elftal!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 28, 2005 1:55 pm

Ik weet niet meer wat toen precies het middenveld was. Davids, v. Bommel en Seedorf ofzo? Dat stond volgens mij als een huis, het was dan ook een prachtige wedstrijd, tot die ene wissel :X . Alleen de verdediging mocht toen m.i wel wat beter.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma mar 28, 2005 1:57 pm

Van Bommel en Van der Vaart zijn echt geen boezemvrienden. Ze zullen best goed met elkaar overweg kunnen, maar ze spreken buiten het voetbal niet met elkaar af.

Daarvoor zijn hun levens ook te verschillend. Van der Vaart is volgens mij nog steeds zoekende terwijl Van Bommel voor een tweeling moet zorgen. Deze laatste zie je buiten de wedstrijden ook nooit bij de selectie als ze in Eindhoven op stap zijn, hij benadert het heel erg professioneel. Na de wedstrijd gaat hij zo snel mogelijk naar Maasbracht naar zijn familie.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma mar 28, 2005 1:58 pm

Jesse schreef:Ik weet niet meer wat toen precies het middenveld was. Davids, v. Bommel en Seedorf ofzo? Dat stond volgens mij als een huis, het was dan ook een prachtige wedstrijd, tot die ene wissel :X . Alleen de verdediging mocht toen m.i wel wat beter.
Van Bommel zat geblesseerd thuis. Ik denk dat Cocu op het middenveld stond (of stond Cocu centraal achterin?)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13426
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma mar 28, 2005 2:03 pm

Ook toen liet Seedorf regelmatig zijn man lopen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » ma mar 28, 2005 2:04 pm

Van der Vaart is volgens mij nog steeds zoekende terwijl Van Bommel voor een tweeling moet zorgen
ook hier scoort van bommel beter dan vdv :D
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 28, 2005 2:04 pm

Aan de aftrap stonden:

Edwin van der Sar, John Heitinga, Wilfred Bouma, Giovanni van Bronckhorst, Jaap Stam, Clarence Seedorf, Phillip Cocu, Edgar Davids, Andy van der Meyde, Ruud van Nistelrooy, Arjen Robben

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma mar 28, 2005 2:06 pm

Quizvraag: Haalde Robben het einde van de wedstrijd? ;)

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma mar 28, 2005 2:22 pm

Zucht... :sad: X'C

Andere quizvraag: wie gaf ook alweer de afgemeten steekpass op Robben, waarna met diens voorzet RVN de 2-0 erin roeide?
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 28, 2005 2:56 pm

Davids? :hypocrite:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » ma mar 28, 2005 11:07 pm

Zuidema schreef:Afgezien van het vooruitverdedigen: de opbouw van achteruit en vanaf het middenveld is beslist voor verbetering vatbaar. Mathijssen en Boulahrouz blijken uitstekende verdedigers te zijn, maar zijn opbouwend/inschuivend helaas matig. Het inschuiven zou je kunnen oplossen via de opkomende backs Gio en Kromkamp, maar een gedoseerd inschuivende centrumverdediger maakt een en ander nog een stuk gevarieerder. Blijft het probleem van de opbouw van achteruit. Als oplossing lijkt mij Cocu als vrije man achterin, van tijd tot tijd doorschuivend voor zijn verdediging een goede optie. Wordt hij ook ontlast van het energievretende middenveldwerk en kan hij zich helemaal richten op de organisatie en opbouw met het hele team voor zich.

De linkshalfplek komt dan vrij voor een dynamische voetballende vuurvreter, die ook weet wat druk op man en bal geven is en hoe je een bal moet heroveren. Ik hoop dan ook van harte, dat Davids uit zijn lijden verlost wordt. Dienend spelend voor het team blijft hij van onschatbare waarde en met Edgar in zijn rug zal een Robben zich des te meer kunnen manifesteren. Aan MvB de uitdaging om de muizenissen tussen Bommel en Edgar eruit te krijgen en Edgar met beide benen op de grond te houden.
Ach hoe jij het verwoort beste zuidema is hetgeen wat ik bedoelde en werd ook duidelijk na de wedstrijd gemeld. Geef het tijd en volgens mij komt het dan helemaal goed. :xyxthumbs:
Wil Davids nog een WK meemaken dan moet ie als de sodemieter weer gaan voetballen anders kan hij wel eens buiten de boot gaan vallen. Marco geeft er namelijk niet om een naam maar kijkt naar het geheel.
Dat Cocu volglens mij inderdaad als inschuivende centrale verdediger kan fungeren ja lijkt mij ook. Hierdoor krijg je ook meer afspeel mogelijkheden. Kijk maar via je backs - cocu of een verdedeginde middenvelder.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie