Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr sep 30, 2005 3:07 pm

En onze jonkies moeten gementord worden

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 30, 2005 3:09 pm

Cocu als kleuterleider? :D

De jonkies monitoren, dat lijkt me iets voor de hoofdtrainer. :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr sep 30, 2005 3:10 pm

Dan sturen we ze toch mooi mee naar Australië? Ze krijgen toch nog kinderkorting :hypocrite:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 30, 2005 3:12 pm

Heeft iemand zich al bedacht dat Australie vrij is en Hiddink derhalve gewoon bij PSV zit ? Nee ? Nou, bij deze dan... :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 30, 2005 3:12 pm

Harm schreef:Dan sturen we ze toch mooi mee naar Australië? Ze krijgen toch nog kinderkorting :hypocrite:
Daar doen ze amper aan voetballen, en gezien Afellay's postuur geef ik hem weinig kans een potje Australian football te overleven. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr sep 30, 2005 3:27 pm

Ik zei toch dat Boateng erbij zou zitten. :hypocrite:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr sep 30, 2005 3:55 pm

Walchelijk, schandalig en ontzettend laag:
Van Basten kiest voor Davids en laat Van Bommel thuis

ZEIST - Edgar Davids maakt voor het eerst sinds 17 november van het vorige jaar, weer deel uit van de selectie van het Nederlands elftal. Bondscoach Marco van Basten selecteerde de speler van Tottenham Hotspur voor de WK-kwalificatiewedstrijden met Tsjechië en Macedonië op 8 en 12 oktober. Andere opvallende namen in de definitieve selectie zijn die van Ron Vlaar, Olaf Lindenbergh en George Boateng.

Vlaar en Lindenbergh speelden nog geen minuut voor Oranje. Mark van Bommel kon opnieuw niet op een uitverkiezing rekenen. Net als Bayern München-spits Roy Makaay. "Omdat wij de andere aanvallers op dit moment beter vinden", aldus Van Basten vrijdag op de persconferentie.

Vennegoor

De keuze is opmerkelijker dan de bondscoach deed voorkomen. Makaay maakte sinds het EK in 2000 onafgebroken deel uit van de Oranje-selectie. "Hij is niet onze eerste spits en als invaller hebben we op dit moment meer aan Vennegoor of Hesselink", lichtte Van Basten zijn keuze toe.

Ook over het niet-selecteren van Van Bommel was hij duidelijk. "De kritiek die we een paar maanden geleden op hem hadden, geldt nog steeds. Hij heeft pas twee wedstrijden in de basis gestaan bij Barcelona en beide optredens waren redelijk, maar niet goed. Bij het tegendoelpunt in het Champions League-duel met Udinese was hij dinsdag direct betrokken. En in de competitiewedstrijd kreeg Real Betis Sevilla al heel snel een rode kaart, waardoor we geen goed oordeel over Mark konden geven."

Wedstrijdmentaliteit

Van Basten kwam opvallend genoeg ook met een nieuw kritiekpunt. "Van Bommel mist de juiste wedstrijdmentaliteit. De agressie, de echte wil om zijn taken goed uit te voeren, ontbreekt. Davids heeft dat wel. Hij voegt daarmee wat toe aan de selectie. Wel moet Edgar er voor gaan zorgen dat hij iets minder snel gele kaarten oploopt. Daar zal ik met hem over gaan praten."

De keuzeheer gaf toe dat Davids zijn uitverkiezing voor een deel ook te danken heeft aan het ontbreken van Phillip Cocu, die voor twee duels is geschorst. "Dat heeft zeker mee gespeeld." Hoewel Davids terug is in de selectie blijft de aanvoerdersband om de arm van doelman Van der Sar. Van Basten: "Dat is het afgelopen jaar prima gegaan. Reden om dat om te draaien is er niet."

Balans

Van Bommel moet niet alleen Davids voorlopig voor zich dulden, ook de middenvelders Lindenbergh en Boateng werden opgeroepen. "Lindenbergh zorgt voor meer balans in de selectie en Boateng doet het op dit moment bij zijn club Middlesbrough gewoon goed", aldus de bondscoach. "En Vlaar heb ik er mede bijgehaald omdat er vraagtekens waarom omtrent de fysieke gesteldheid van Lucius en Ooijer."

Hoewel een nederlaag tegen Tsjechië normaal gesproken niet fataal is voor het Nederlands elftal, hecht Van Basten veel waarde aan de ontmoeting. "Als je op het WK een rol van betekenis wilt gaan spelen, moet je dit soort 'grote' wedstrijden goed invullen. Het is interessant om te zien of wij dat al kunnen." Kort voor het duel met Tsjechië laat de bondscoach nog vier spelers afvallen. Oranje reist uiteindelijk met negentien man af naar Praag.

www.nu.nl
Ik doe geen uitspraken over spelers in de media, aldus Van Basten bij ieder interview...blijkbaar is Van Bommel de uitcondering :pukey:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 30, 2005 4:38 pm

Walchelijk, uitcondering.... je struikelt over je woorden, Baseman... :aai: :D

Hij kan dit inderdaad beter niet zeggen. Niet selecteren en verder geen commentaar.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 30, 2005 5:12 pm

Van Bommel wil graag een eindtoernooi meemaken maar als ik hem was zou ik mooi bedanken en een hele grote middelvinger opsteken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 30, 2005 5:21 pm

Van Basten zoekt nou wel heel ver naar redenen om van Bommel niet te selecteren zeg. :nooo:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr sep 30, 2005 6:15 pm

'Mark, je past gewoon niet bij onze visie. Wij hebben een bepaald doel voor ogen, waarbij we een bepaald systeem gaan hanteren. Helaas is hierin geen plaats voor jou'. Als men deze uitspraak zou doen, zou bijna heel Nederland er begrip voor hebben, behoudens wat van Bommel adepten.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 30, 2005 6:31 pm

Peter schreef:'Mark, je past gewoon niet bij onze visie. Wij hebben een bepaald doel voor ogen, waarbij we een bepaald systeem gaan hanteren. Helaas is hierin geen plaats voor jou'. Als men deze uitspraak zou doen, zou bijna heel Nederland er begrip voor hebben, behoudens wat van Bommel adepten.
Dan zal er best begrip zijn, met name bij diegenen die toch al de pest aan van Bommel hebben. Maar de waarheid zou het niet zijn.
"Mark, ik heb gruwelijk de pest aan je. Je bent een uitstekende speler, die in elk systeem uit de voeten kan. Maar ik mot je nu eenmaal niet. Daarom zetten we er een streep onder zodat ik niet aldoor voetbaltechnische drogredenen hoef te verzinnen om je niet-selecteren te rechtvaardigen".
Pas dan vertelt van Basten de waarheid. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar dan zou van Basten in ieder geval wel aantonen een vent met ballen te zijn.
Nu echter gedraagt hij zich schijnheilig en volkomen ongeloofwaardig.

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 30, 2005 6:43 pm

Alsof Mark van Bommel fucking de nieuwe Maradonna is. Mark is gewoon een goede voetballer maar we doen net alsof we zonder hem niks zijn.

MVB kiest gewoon voor andere spelers. Simpel! En wie vertelt tegenwoordig wel de waarheid? Sommige dingen zeg je gewoon niet. Daarom liegen mensen........
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr sep 30, 2005 6:52 pm

MaradoNa.

:nooo:

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 30, 2005 7:07 pm

Steef is wakker :xyxthumbs: :blush:
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14568
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 30, 2005 7:26 pm

Dan zal er best begrip zijn, met name bij diegenen die toch al de pest aan van Bommel hebben. Maar de waarheid zou het niet zijn.
"Mark, ik heb gruwelijk de pest aan je. Je bent een uitstekende speler, die in elk systeem uit de voeten kan. Maar ik mot je nu eenmaal niet. Daarom zetten we er een streep onder zodat ik niet aldoor voetbaltechnische drogredenen hoef te verzinnen om je niet-selecteren te rechtvaardigen".
Pas dan vertelt van Basten de waarheid. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar dan zou van Basten in ieder geval wel aantonen een vent met ballen te zijn.
Nu echter gedraagt hij zich schijnheilig en volkomen ongeloofwaardig.
Maar dat is hem juist. v. Bommel past niet bij elke systeem. Bij psv heeft ie een uitstekend seizoen gedraaid als een soort '10', een spelmaker. Maar dan wel een spelmaker van een meer behoudende ploeg. Hij is geen creatieve speler, en zal daarom ook nooit de '10' van Oranje worden. Een verdedigende middenvelder is ie ook niet. Als rechtshalf houdt ie zich ook niet aan zijn taak, en gaat hij vanzelf naar het centrum toe kruipen.

Kortom, hij past gewoon niet in het systeem wat v. Basten met Oranje na streeft. Hij heeft aan hem uitgelegd waar hij zich moet verbeteren. Ik ben het dan ook volkomen met v. Basten eens dat hij nog niet heeft laten zien verbeterd te zijn.

Ik geef wel toe dat v. Basten hier een beetje kinderachtig doet bij het afschrijven van van Bommel. Voor de rest geef ik hem wel gelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 30, 2005 7:56 pm

Mr. Ajax schreef:Maar dat is hem juist. v. Bommel past niet bij elke systeem. Bij psv heeft ie een uitstekend seizoen gedraaid als een soort '10', een spelmaker. Maar dan wel een spelmaker van een meer behoudende ploeg. Hij is geen creatieve speler, en zal daarom ook nooit de '10' van Oranje worden. Een verdedigende middenvelder is ie ook niet. Als rechtshalf houdt ie zich ook niet aan zijn taak, en gaat hij vanzelf naar het centrum toe kruipen.

Kortom, hij past gewoon niet in het systeem wat v. Basten met Oranje na streeft. Hij heeft aan hem uitgelegd waar hij zich moet verbeteren. Ik ben het dan ook volkomen met v. Basten eens dat hij nog niet heeft laten zien verbeterd te zijn.

Ik geef wel toe dat v. Basten hier een beetje kinderachtig doet bij het afschrijven van van Bommel. Voor de rest geef ik hem wel gelijk.
Ik ben het er op zich mee eens dat Van Bommel in het huidige systeem niet uit de verf komt in het Nederlands elftal, maar dat is toch "officieel" niet de reden voor Van Basten om Van Bommel niet te selecteren; waarom zou Van Basten anders steeds wijzen op het feit dat Van Bommel eerst eens een basisplaats moet hebben in Barcelona? Als het om het (niet goed functioneren van Van Bommel in het) systeem gaat, maakt het ook niet uit of Van Bommel in de basis staat in Barcelona, of niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 30, 2005 8:35 pm

Mr. Ajax schreef: Maar dat is hem juist. v. Bommel past niet bij elke systeem. Bij psv heeft ie een uitstekend seizoen gedraaid als een soort '10', een spelmaker. Maar dan wel een spelmaker van een meer behoudende ploeg. Hij is geen creatieve speler, en zal daarom ook nooit de '10' van Oranje worden. Een verdedigende middenvelder is ie ook niet. Als rechtshalf houdt ie zich ook niet aan zijn taak, en gaat hij vanzelf naar het centrum toe kruipen.
Kortom, hij past gewoon niet in het systeem wat v. Basten met Oranje na streeft.
Bij PSV heeft van Bommel vorig seizoen uitstekend gespeeld als rechtshalf. Oranje speelt onder van Basten meestentijds hetzelfde als het PSV van vorig seizoen, namelijk 4-3-3 met de punt naar achteren.
Kortom, het is gewoon onzin wat je vertelt.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr sep 30, 2005 8:39 pm

Alleen heeft Oranje als rechtsback de offensieve Kromkamp en PSV had de centrale man Ooijer daar. Als Kromkamp diep gaat zal v Bommel controlerend moeten spelen en dat doet-ie niet.

Daarnaast heeft de gehele selectie een bloedhekel aan 'm - en Davids al helemaal.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 30, 2005 8:55 pm

Steef schreef:Alleen heeft Oranje als rechtsback de offensieve Kromkamp en PSV had de centrale man Ooijer daar. Als Kromkamp diep gaat zal v Bommel controlerend moeten spelen en dat doet-ie niet.
Kromkamp, of Lucius, of Melchiot, of wie daar ook allemaal hebben gespeeld gaan helemaal niet zo vaak diep in Oranje. Ook niet in de wedstrijden dat van Bommel niet (meer) speelde.
Steef schreef: Daarnaast heeft de gehele selectie een bloedhekel aan 'm - en Davids al helemaal.
Kijk, dat zou kunnen. Hoewel ik me sterk afvraag of dat voor de PSV-ers, ex-PSVer van Nistelrooij en spelers als v. Bronckhorst en Kuyt geldt.
Maar goed, dit zou een reden kunnen zijn. Zeg dat dan gewoon, i.p.v. met allerlei voetbaltechnische flauwekul op de proppen te komen.
Overigens, wat Davids betreft. Op zich heeft hij net als v. Bommel bepaalde kwaliteiten die een toegevoegde waarde zijn in dit Oranje.
Of de Davids van nu echter (nog?) veel toevoegt vraag ik me echter af.
Heb een aantal wedstrijden van Tottenham met hem gezien, maar hij kan me momenteel bepaald niet overtuigen. Hij brengt op geen enkele manier ook maar iets van rust in het 100 kilometer per uur voetbal van Spurs en voegt weinig toe.
Hij maakt op mij de indruk over zijn top te zijn. Waar v. Bommel op de top van zijn kunnen zit. En dat niveau ligt duidelijk hoger dan dat van de Davids van nu.

Mr. Ajax
Berichten: 14568
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 30, 2005 10:00 pm

Bij PSV heeft van Bommel vorig seizoen uitstekend gespeeld als rechtshalf. Oranje speelt onder van Basten meestentijds hetzelfde als het PSV van vorig seizoen, namelijk 4-3-3 met de punt naar achteren.
Kortom, het is gewoon onzin wat je vertelt.
Daar heeft ie twee puur verdedigende mannen achter zich, Cocu en Vogel. Dus was hij gewoon de aanvallende middenvelder. Er zijn gewoon betere opties dan hem die beter in dit systeem kunne spelen op zijn positie, dus is hij niet nodig. Zo simpel is het.

Kortom, ik heb gewoon gelijk bij deze.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr sep 30, 2005 11:25 pm

Cocu was net zo offensief als Van Bommel, ze gingen afwisselend diep en als Cocu diep ging dan bleef Van Bommel achter.

Je redenering is helemaal bull omdat je met jouw redenering dus wel een middenveld Cocu-Landzaat-Van Bommel of Cocu-Maduro-Van Bommel op kunt stellen. Dan heb je dus ook 2 verdedigende en 1 aanvallende middenvelder.

Ik denk dat Nederland eerder behoefte heeft aan een behoudender spelende rechtshalf, dan aan een behoudend spelende rechtsback. Op dit moment zit er geen enkel idee in het middenveld.

En dat niet in de selectie liggen kan ik me niets bij voorstellen "De Kabel" is allang weg, misschien dat hij en de bolle uit duitsland niet zo goed met elkaar op kunnen schieten, maar verder valt het wel mee.

Maar ik vind het wel mooi dat het allemaal zo loopt. :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: Bassie :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: toont eindelijk zijn ware gezicht. Een echte leider kan tegen kritiek, de slechte leiders niet.

En dat hij volgend jaar op zijn bek gaat :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Lionel
Berichten: 47582
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za okt 01, 2005 3:44 am

Mr. Ajax heeft gewoon gelijk. PSV mocht willen dat ze net zo speelden als het Nederlands elftal ( op papier dan).

Morgen ga ik er verder op in. Ik ga nu slapen
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za okt 01, 2005 8:06 am

Harm schreef:Cocu was net zo offensief als Van Bommel, ze gingen afwisselend diep en als Cocu diep ging dan bleef Van Bommel achter.

Je redenering is helemaal bull omdat je met jouw redenering dus wel een middenveld Cocu-Landzaat-Van Bommel of Cocu-Maduro-Van Bommel op kunt stellen. Dan heb je dus ook 2 verdedigende en 1 aanvallende middenvelder.

Ik denk dat Nederland eerder behoefte heeft aan een behoudender spelende rechtshalf, dan aan een behoudend spelende rechtsback. Op dit moment zit er geen enkel idee in het middenveld.

En dat niet in de selectie liggen kan ik me niets bij voorstellen "De Kabel" is allang weg, misschien dat hij en de bolle uit duitsland niet zo goed met elkaar op kunnen schieten, maar verder valt het wel mee.

Maar ik vind het wel mooi dat het allemaal zo loopt. :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: Bassie :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: toont eindelijk zijn ware gezicht. Een echte leider kan tegen kritiek, de slechte leiders niet.

En dat hij volgend jaar op zijn bek gaat :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Mijn steun heb je, ook ik vindt dat van Basten laat zien dat ie alleen maar een grote kwal is en die tot nu niks heeft laten zien dat de voetballer van Basten en de trainer van Basten van een en de zelfde kwaliteit zijn.

Verder mogen ze van mij ook een emmertje vol modder uitgooien over het journalisten zooitje die zich achter het karretje laten spannen van Dhr. Van Basten, elke andere trainer was door deze incompetente slijmjurken allang tot onder de bilnaaf afgezaagt.

Afijn een streep door de rekening is er al, Kalou geen Nederlander en dat viel V. Basten vies tegen ...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » za okt 01, 2005 10:20 am

Mischien begrijpt iemand dat teamgeest belangrijker is dan een individu.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie