Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47583
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 04, 2005 10:22 am

Ja hehe, ze hebben ook al 5 eindtoernooien gespeeld.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di okt 04, 2005 10:30 am

Klopt, een knappe prestatie.
Laat Bassie tijdens het komende WK eerst maar eens de kwart- of halve finale behalen, voordat de vorige generatie afgeschoten wordt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di okt 04, 2005 1:52 pm

Die vorige generatie was van absolute wereldklasse, waarbij het in principe een schande is dat we er geen prijs mee hebben gepakt. Die selectie kun je met geen mogelijkheid vergelijken met de selectie van nu. Die vorige selectie wordt afgeschoten, omdat er te lang mee is doorgegaan. Een verjonging heeft niet plaats genomen gedurende het vorige EK. Iets wat na het mislopen van het WK al nodig was. Daardoor loop je nu met veel nieuwe jongens die gewoonweg de tijd nodig hebben. Er zit een verschil in klasse tussen de groep van '96 en de groep van nu.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 04, 2005 5:20 pm

Baseman schreef:Das waar, hij scoort alleen maar...waardeloze spits zeg :hypocrite:
Kluivert scoorde ook in Oranje. Statistisch gezien deed hij het zelfs beter. En nee ik wil niet dat Kluivert op dit moment terugkeert in Oranje. Maar ik vind het onzin om te stellen dat Nederland leunt op Van Nistelrooij. Volgens mij zouden andere spitsen dit ook kunnen.
Baseman schreef:Het ligt ook allemaal aan hem, met een andere spits zou Bassie zijn weergaloze aanvallende, attractieve, dominante en druk zettende tactiek wel uit de verf komen :eusa_liar:
En dit heb ik al helemaal nooit gezegd. Ik zeg alleen dat het niet aan RvN ligt dat Nederland het qua resultaten zo goed doet onder Van Basten. Er schort qua voetballen vermogen nog wel meer aan dan alleen een doelgerichte, maar niet zo sterk voetballende spits.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » di okt 04, 2005 5:25 pm

Ervaring bijvoorbeeld.
Teveel in 1 tempo spelen, niet fluctueren.

Snapte zondag ineens weer waarom Ajax zo wisselvallig speelt toen ik de opstelling zag.
Jonkies, jonkies en nog meer jonkies.
Ervaring is nodig in topvoetbal.
Spelers die af en toe de beuk erin gooien, en, niet zoals die 'aanvoerder' van Oranje laatst tegen die koekebakkers van Andorra.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 05, 2005 11:44 pm

Van Nistelrooij is vandaag op de Oranje training zwaar gefrustreerd geraakt en heeft Vlaar een knietje in z'n gezicht gegeven. :pukey: Hij kwam hem het hele oefenpotje niet langs. Voor mij weer een teken dat Vlaar ver gaat komen. Ik hoop dat hij naast Boulahrouz speelt tegen de Tsjechen.

Het schijnt dat Van Basten Ruudje aardig op z'n flikker heeft gegeven.

Lionel
Berichten: 47583
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do okt 06, 2005 12:02 pm

Een teken dat Vlaar het goed doet en een teken dat RVN niet kan voetballen ( het voetballende gedeelte, intikkers scoort ie wel ;) )
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do okt 06, 2005 12:51 pm

Thomas schreef:Van Nistelrooij is vandaag op de Oranje training zwaar gefrustreerd geraakt en heeft Vlaar een knietje in z'n gezicht gegeven. :pukey: Hij kwam hem het hele oefenpotje niet langs. Voor mij weer een teken dat Vlaar ver gaat komen. Ik hoop dat hij naast Boulahrouz speelt tegen de Tsjechen.

Het schijnt dat Van Basten Ruudje aardig op z'n flikker heeft gegeven.
uit de selectie zetten! :pukey:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do okt 06, 2005 12:59 pm

Thomas schreef:Van Nistelrooij is vandaag op de Oranje training zwaar gefrustreerd geraakt en heeft Vlaar een knietje in z'n gezicht gegeven. :pukey: Hij kwam hem het hele oefenpotje niet langs. Voor mij weer een teken dat Vlaar ver gaat komen. Ik hoop dat hij naast Boulahrouz speelt tegen de Tsjechen.

Het schijnt dat Van Basten Ruudje aardig op z'n flikker heeft gegeven.
Bron?
I think I lost my fucking headache

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do okt 06, 2005 1:01 pm

VOL onder anderen. Volgens mij wordt het vrijwel overal vermeld? Werd ook gefilmd naar ik meen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do okt 06, 2005 2:05 pm

Het was gisteren op het sportjournaal, ze hadden het alleen niet gefilmd.
Een prikkelende kleedkamerscène
Door Chris van Nijnatten

Er waart een opvallend sentiment door het land. Opvallend, omdat voor het Nederlands elftal een koninklijke kwalificatie voor het WK erg dichtbij is.
Want het sentiment betreft de bondscoach. De kritiek op hem, onder voetballiefhebbers, neemt op zijn zachtst gezegd enigszins toe. Daar ligt hij trouwens niet van wakker, schat ik zo in.

De constatering dat die kritiek toeneemt, is niet op gevoel getrokken. Vroeger deed je dat wel. Dan luisterde je eens op de tribune, las enkele van de hooguit tien ingezonden brieven in de krant en vervolgens sloeg je aan het interpreteren.

Tegenwoordig ligt dat anders. Sinds het internet ons leven beheerst, glijdt de mening van de digitale straat binnen een paar seconden over je computerscherm. Vaak anoniem, dat wel.

De kritiek op de bondscoach is echter ook in ruime mate traceerbaar. Dan nóg is het heerlijk om die opinies keihard te negeren, maar daarmee ontken je het bestaan van die kritiek niet. Die kritiek ís er gewoon en is zichtbaar.

Gisteren kwam er zowel in het email-verkeer met deze krant als op de website www.AD.nl een discussie op gang naar aanleiding van een opmerking van columnist Willem van Hanegem. Die betrok in de krant - en dus ook op de website - de stelling, dat het goed was om er over de afwezigheid van Mark van Bommel maar het zwijgen toe te doen.

Hij zei het niet precies zo, maar ik vermoed dat hij op deze manier hetzelfde beoogt als met zijn eerder aangekondigde zwijgen over de ‘kwestie Kalou’. Willem denkt dat als minder mensen zich bemoeien met zulke kwesties, dat het voor grote ego’s wat makkelijker wordt te doen wat iedereen eigenlijk wil. Zit heel veel in, in die gedachte.

Maar niet iedereen wil zijn mond houden, zo blijkt. De discussie over de afwezigheid van Van Bommel houdt niet op in Zeist. Het Nederlands elftal is nu eenmaal van iedereen. En er zijn er buiten Amsterdam heel veel, die vinden dat de Limburger bij Oranje hoort en op zijn minst recht heeft op een chique behandeling van de bondscoach.

Marco van Basten is niet zo gevoelig voor de tactiek van de voormalige assistent-bondscoach. Hij gaat zijn eigen gang en heeft zo zijn redenen om Van Bommel een tijdje te laten spartelen. Wellicht speelt een rol wat ons vanuit het Alkmaarse bereikte.

Daar gaat in de spelersgroep van AZ het volgende ooggetuigenverslag rond: in de rust van de wedstrijd tegen Roemenië (thuis, op 4 juni, ruststand 1-0, uitslag: 2-0) discussieerde Van Bommel nogal heftig met Van Basten. Van Bommel vond dat Oranje meer risico moest nemen en dat daarom af en toe het verwaarlozen van defensieve taken geoorloofd was. Van Basten was het tegenovergestelde van mening.

Van Bommel kwam ook nog eens te laat uit de kleedkamer, de klep naar het veld moest speciaal voor hem worden opengedaan. Bovendien zou Van Bommel de bondscoach bewust hebben geprovoceerd door in de eerste minuten van de tweede helft een mannetje te laten lopen en meteen daarna al net zo bewust oogcontact met Van Basten te zoeken. Na nog geen vijf minuten werd Van Bommel gewisseld.

Het kan zijn dat dit te Alkmaar geschilderde tafereel, waarin de kleedkamerscène prikkelend is, een rol speelt in de afwegingen van onze bondscoach. Maar eigenlijk maakt het mij allemaal niet zo heel veel uit. Bij clubs ligt het wat anders, maar bij een nationaal elftal gelden de normen van de korte termijn.

Daar moet een bondscoach met het best mogelijke team op de eerste plaats winnen. Wanneer de kwalificatie daar is, is er de tijd om te werken aan liefst een leuk concept waarmee op een wereldkampioenschap alle voetbalharten gestolen kunnen worden. Wordt er met dat concept te weinig gewonnen, dan geldt de oude strategie weer.

Mooi voetbal, met of zonder Mark van Bommel, het is hooguit allemaal mooi meegenomen. Landenploegen moeten gewoon winnen, altijd.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » do okt 06, 2005 2:24 pm

Duke schreef:Het was gisteren op het sportjournaal, ze hadden het alleen niet gefilmd.
Elke scheet en elke zucht zien ze maar dit zien ze niet?
De goedweershow is weer bezig, censuur in Nederland :worshippy:

:D

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do okt 06, 2005 2:35 pm

San Marco schreef:
Duke schreef:Het was gisteren op het sportjournaal, ze hadden het alleen niet gefilmd.
Elke scheet en elke zucht zien ze maar dit zien ze niet?
De goedweershow is weer bezig, censuur in Nederland :worshippy:

:D
Iedereen doet mee in het complot, zelfs de NOS. :nooo:

Overigens lieten ze wel zien hoe moeilijk van Nistelrooij het tegen Vlaar had, en hoe Van Nistelrooij na afloop van de training lang in het doel bleef liggen (waarschijnlijk zijn zonden overdenkend).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » do okt 06, 2005 3:14 pm

Goed voor de teamspirit toch?

:hypocrite:

Past dit nu in het rijtje Ferdinand, Keane, van de Meijde en Advocaat?

:bis:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do okt 06, 2005 3:40 pm

www.nu.nl
Van Nistelrooij biedt excuses aan

Uitgegeven: 6 oktober 2005 16:14

KATWIJK - Ruud van Nistelrooij heeft woensdag zijn excuses gemaakt aan zijn medespelers van het Nederlands elftal. De spits raakte op de training geïrriteerd na een duel met Ron Vlaar en gaf hem een knietje.

Van Basten zag het incident niet, maar werd er later wel over geïnformeerd. "Zoiets kan gebeuren tijdens een training op het scherpst van de snede. Maar er moet wel altijd sprake zijn van respect en eerlijkheid naar elkaar toe. Van Nistelrooij heeft inmiddels zijn excuses aangeboden aan Ron en aan de groep. Daarmee is het uit de wereld," aldus de bondscoach.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » do okt 06, 2005 3:55 pm

Hij is echt de ideale schoonzoon :eusa_liar:
Gaat Vlaar m niet aanklagen wegens mishandeling?
;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 06, 2005 4:30 pm

Ik vind het echt niet kunnen hoor. Hopelijk voor Vlaar tankt hij hier wel vertrouwen uit. Hij heeft de Messiah van het Nederlands elftal (volgens Baseman) totaal geen kans gegeven.

Lionel
Berichten: 47583
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do okt 06, 2005 5:37 pm

En hopelijk stelt MVB RVN niet op!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52058
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do okt 06, 2005 6:37 pm

Baseman schreef: Al heeft die generatie 'volgevreten losers' voorlopig stukken meer bereikt dan de huidige generatie...
Ja, raar he... :hypocrite:

Advocaat hield maar vast aan de Boer, Kluivert, Seedorf, Overmars, Zenden etc etc etc. Politiek correct selecteren heet dat, het resultaat (of beter gezegd: het ontbreken daarvan) hebben we kunnen zien.

In Portugal met 5 punten uit 5 wedstrijden de halve finales halen en er volledig kansloos uitvliegen: wat een prestatie! MVB heeft daarentegen een nieuw en fris elftal op de been gezet en is met zijn jonge groep nog altijd ongeslagen. En dan zou hij er niets van kunnen en Advocaatje wel?! Doei...

Overigens werpt het artikel van Van Nijnatten in het AD een nieuw licht op de zaak Van Bommel. Jij, Baseman, hechtte zoveel waarde aan de woorden van Kuijt, die Van Bommel vrijpleitte. Hecht je nu ook zoveel waarde aan de woorden van AZ-spelers, die Van Bommel van sabotage beschuldigen?!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 06, 2005 10:02 pm

Bondscoach waarschuwt onbeheerste Ruud

6/10/2005 18:03

Ruud van Nistelrooy moet zichzelf beter onder controle houden. De temperamentvolle spits kreeg die boodschap in bedekte termen te horen van bondscoach Marco van Basten na een incident op de training.
Van Nistelrooy kwam tot een onbeheerste actie na een duel met Ron Vlaar, maar heeft spijt van het knietje dat hij uitdeelde aan de verdediger van AZ. 'Ik heb mijn excuses aan hem gemaakt en aan de hele groep', legde de nummer negen van Oranje uit.

De centrumspits van het Nederlands elftal liet zich eerder tegen Andorra ook al gaan. Uit irritatie over het spijkerharde optreden van de Andorrezen vierde hij zijn treffer door vlak voor een tegenstander te juichen. De provocerende actie kostte hem een gele kaart.

'Soms heb ik een probleem om mezelf te beheersen', bekende Van Nistelrooy tegenover Reuters. 'Zoiets overkomt me. Ook op de training geef ik alles.' Van Basten: 'Met zijn excuses is de kous af. Zoiets kan gebeuren tijdens een training op het scherpst van de snede. Maar er moet wel zeg maar een soort onderling respect gehandhaafd blijven, je moet jezelf wel onder controle houden.'

De bondscoach hoopt dat Van Nistelrooy in Praag tegen Tsjechië zich niet laat uitlokken tot onbezonnen daden. 'Zaterdag is een belangrijke wedstrijd voor beide ploegen. De Tsjechen zullen alles gebruiken om te winnen.'
vi.nl

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr okt 07, 2005 8:28 am

wimpey schreef:Overigens werpt het artikel van Van Nijnatten in het AD een nieuw licht op de zaak Van Bommel.
Je bedoelt die Nijnatten die ervan overtuigd was dat Kalou was verkocht ?
Die nu claimt dat er een verhaaltje rond gaat in de spelersgroep van notabene AZ ?

Kuijt zei het gewoon voor de camera meteen na de wedstrijd, dat vind ik geloofwaardiger. Maar goed, misschien klopt het wel. Zo ja, dan vind ik ten eerste dat Van Bommel gelijk had, ten tweede dat zijn actie desondanks niet erg verstandig was (zeg maar dom) en ten derde dat Van Basten zich wel erg laat kennen om Van Bommel daarom constant in het openbaar af te maken...dat is leuk als je 11 bent, niet als je een volwassen kerel en de bondscoach bent. Dan moet je daar boven kunnen staan.

Daarnaast is dit eventuele opstootje natuurlijk niet het begin van de kleinering van Van Bommel ! Van Bommel was namelijk al door Bassie aangepakt, maar puur en alleen door Van Bommel zijn geweldige prestatie tijdens de inmaakpartij tegen Ajax werd hij opnieuw in de basis gezet. Er speelde meer en het speelde al langer, maar dit zou voor beiden de druppel geweest kunnen zijn.

Het zal overigens geen toeval zijn dat er zo goed als geen mondige spelers door Bassie geselecteerd worden, hij omringt zich met volgzame ja knikkers. Dat is zijn goed recht, maar daar win je de oorlog niet mee.
In Portugal met 5 punten uit 5 wedstrijden de halve finales halen en er volledig kansloos uitvliegen: wat een prestatie! MVB heeft daarentegen een nieuw en fris elftal op de been gezet en is met zijn jonge groep nog altijd ongeslagen. En dan zou hij er niets van kunnen en Advocaatje wel?!
Wimpey, lees anders eens de post van Peter over dit onderwerp.
Bij mij is Van Basten gewoon niet heilig, een bondscoach die zelf toegeeft inconsequent te zijn neem ik al minder serieus.

Daarnaast is het behalen van een halve finale op een EK een verre van slechte prestatie ! Alsof 'wij' altijd zo'n fantastisch en ijzersterk team hebben...in '96 misschien maar daarna was het stukken minder.
Maar goed, blijkbaar is voor jou alleen het winnen van een EK of WK goed ?

Ik heb overigens ook nooit gezegd dat Advocaat een geweldige coach is en Van Basten een waardeloze ! Ik geef alleen aan dat Advocaat werd afgemaakt, terwijl zijn resultaten uitstekend waren. Van Basten doet daarna precies hetzelfde, maar bij hem kruipt ineens iedereen zijn kont in. Dat vind ik vreemd en verre van eerlijk.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » zo okt 09, 2005 4:29 pm

ssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttttt........ :X
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 09, 2005 7:10 pm

Achttiende haasje onder Van Basten voor Vlaar

9/10/2005 17:26

Onder het bewind van Marco van Basten werden de nodige haasjes uitgedeeld. Ron Vlaar was zaterdag (voorlopig) de laatste die het kleinood kreeg voor zijn debuut in het Nederlands elftal.
Sinds zijn aantreden als opvolger van Dick Advocaat liet Marco van Basten zich bij zijn selectiebeleid niet leiden door reputaties. Clarence Seedorf en Patrick Kluivert mochten niet meer rekenen op een uitverkiezing, terwijl de onervaren Hedwiges Maduro al na drie competitieduels een uitnodiging kreeg.

In totaal achttien spelers mochten onder Van Basten voor het eerst het Oranje-shirt dragen. De één met meer succes dan de ander. Was het voor onder meer Romano Denneboom en Maarten Stekelenburg na één interland al gedaan, Khalid Boulahrouz, Barry Opdam, Dirk Kuijt en Maduro zijn uitgegroeid tot vaste waarden.

Ron Vlaar is (voorlopig) de laatste die het bijbehorende haasje mocht ontvangen. De AZ-verdediger, die pas zeven competitiewedstrijden met AZ achter de rug heeft, mocht in de tweede helft van het duel met Tsjechië invallen.


DE DEBUTANTEN ONDER VAN BASTEN


Club Interlands* Debuut
Ryan Babel (Ajax) 2 26-03-2005
(Roemenië-uit)
Dave van den Bergh (FC Utrecht) 2 18-08-2004
(Zweden-uit)
Khalid Boulahrouz (Hamburger SV) 8 03-09-04
(Liechtenstein-thuis)
Romeo Castelen (Feyenoord) 7 18-08-2004
(Zweden-uit)
Tim de Cler (AZ) 2 17-08-2005
(Duitsland-thuis)
Romano Denneboom (NEC) 1 03-09-04
(Liechtenstein-thuis)
Barry van Galen (AZ) 1 17-11-2004
(Andorra-uit)
Collins John (Fulham) 1 18-08-2004
(Zweden-uit)
Jan Kromkamp (Villarreal) 6 18-08-2004
(Zweden-uit)
Dirk Kuijt (Feyenoord) 13 03-09-04
(Liechtenstein-thuis)
Theo Lucius (PSV) 3 13-10-2004
(Finland-uit)
Hedwiges Maduro (Ajax) 6 26-03-2005
(Roemenië-uit)
Joris Mathijsen (AZ) 3 17-11-2004
(Andorra-uit)
Barry Opdam (AZ) 4 04-06-2005
(Roemenië-thuis)
Robin van Persie (Arsenal) 5 18-08-2004
(Zweden-uit)
Maarten Stekelenburg (Ajax) 1 18-08-2004
(Zweden-uit)
Ron Vlaar (AZ) 1 08-10-2005
(Tsjechië-uit)
Ugur Yildirim (SC Heerenveen) 1 09-02-2005
(Engeland-uit)


* aantal interlands bijgewerkt tot een met de wedstrijd tegen Tsjechië op zaterdag 8 oktober 2005
vi.nl

Toch vind ik van dat hele lijstje alleen Denneboom en Van den Bergh waardeloze experimenten. Khalid Boulahrouz, Barry Opdam, Dirk Kuijt en Maduro zijn dus vaste waardes Jan Kromkamp in principe ook.

Mathijsen, Vlaar, Van Persie en Babel zie ik ook graag mee gaan naar het WK.

Lucius vind ik een nuttige aanvulling.

Barry van Galen is een creatieve middenvelder met aardig wat ervaring. Hij zal wel niet mee gaan en er zit natuurlijk weinig toekomst in, maar in principe was het op basis van zijn prestaties wel terecht dat hij er bij zat.

Collins John is er nog niet klaar voor. Hij is talentvol, maar ik denk niet dat hij het type spits is wat we bij het Nederlands elftal nodig hebben.

Stekelenburg heeft zijn belofte niet ingelost, maar zo veel talentvolle keepers heeft Nederland niet. Op dit moment zie ik Stekelenburg er voorlopig niet meer in komen.

Voor Castelen en De Cler geldt allebei dat ze op onderbezette posities spelen. Zodra er andere opties kwamen werden ze weer uit de selectie gezet.

Yildirim heeft een weergaloze trap, maar is voor een aanvallend 4-3-3 dat wordt nagestreeft een wel heel erg statische buitenspeler. Die moet zich nog veel beter ontwikkelen en een completere speler worden.

Al met al niet verkeerd, lijkt mij.

Lionel
Berichten: 47583
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 09, 2005 8:28 pm

helemaal mee eens :xyxthumbs:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » di okt 11, 2005 1:29 pm

Van Bommel provoceerde Van Basten bewust (Versatel)
print dit artikel »mail dit artikel »

Onderwerp:
Aan:
Jouw naam:
Jouw email-adres:

Van Basten voert keurig de opdracht uit die hij meekreeg bij zijn aantreden: verjong en vernieuw de selectie van het Nederlands elftal zodat we over vier jaar een generatie klaar hebben staan die weer in staat moet worden geacht om zich te kwalificeren voor een eindtoernooi. Verder moet Oranje rond die tijd herkenbaar voetbal spelen en sterk genoeg zijn om op het toernooi ook een rol van betekenis te spelen.

Van deze drie opdrachten heeft Van Basten in elk geval de eerste twee jaar eerder dan gepland reeds bijna volbracht. Slechts één punt is er nog nodig om zeker te zijn van kwalificatie, maar zelfs bij een tweede plaats is de kans groot dat Oranje zich plaatst. Herkenbaar voetbal is er bij vlagen, maar vaak ook nog niet en of het team van Marco al sterk genoeg is om meer dan een bijrol te vervullen op het toernooi is afwachten.

Niemand weet welke trucs de geslepen bondscoach uit zijn hoge hoed gaat toveren op het eindtoernooi. Hij heeft in elk geval heel veel spelerservaring en kent een groot deel van de valkuilen waar het Nederlands elftal in het verleden in galloppeerde. Al met al een tussenrapport dat er beter uitziet dan verwacht. Zeker als je de opdracht van Van Basten als ijkpunt neemt in plaats van de verwachtingen van het volk.


Dat Van Bommel, Reiziger, Waterreus, Seedorf, Kluivert, Hofland, Van Hooijdonk, Ricksen en Zenden het slachtoffer geworden zijn van het beleid van de bondscoach is jammer voor deze heren, maar is niet iets waar een drama van gemaakt mag worden. Van Basten kiest voor een middenveld dat geen meter ruimte weggeeft bij balverlies, dat teamgericht denkt en de bal afspeelt als er een collega beter voor staat alsmede een combinatie is van ervaring en jeugdig talent. Met alleen jonkies op het middenveld ziet Van Basten de bui ook wel hangen, vandaar dat Cocu, Landzaat en Davids belangrijk blijven.

Van Bommel is een prima voetballer, net zoals alle anderen in het rijtje hierboven. Van Bommel is echter ook de persoon die zich niet aan afspraken houdt, een afkeer heeft van alles wat met Ajax te maken heeft, openlijk het gezag van de bondscoach tart door hem te provoceren, zijn man regelmatig laat lopen, gebrek aan handelingssnelheid heeft door zijn eenbenigheid en eigenwijs weigert te leren van zijn fouten.

De bondscoach kán dan ook niet anders. Hij moest wel ingrijpen! In een volle kleedkamer legt Marco ten overstaan van het hele team de tactiek uit, wijst Van Bommel op het feit dat hij in de tweede helft zijn man scherper moet dekken en minder moet laten lopen. Vervolgens gaat Mark hier tegenin, komt later het veld op en laat, eenmaal in het veld, direct zijn man lopen terwijl hij daarbij provocerend een lange neus trekt naar Van Basten. Erg kinderachtig gedrag dat de bondscoach maar één optie laat: de betreffende speler aanpakken.

Als hij dat niet zou hebben gedaan, was zijn gezag in één keer verspeeld. De spelersgroep had hem daarna nooit meer serieus genomen, de discipline zou verzwakt zijn en iedereen zou weten dat met deze trainer een loopje te nemen is.

Als Van Bommel zich zo eigenwijs blijft opstellen, rest hem maar één ding: zijn carrière beëindigen en trainer worden. Want als hij de adviezen van Cruijff, Van Basten en Rijkaard in de wind blijft slaan, zullen zijn interlandcarrière alsmede zijn baan bij Barcelona op de tocht komen te staan. Van Bommel zal dan op hangende pootjes terug willen naar PSV waar hij met zijn gelijkgestemden de rest van zijn loopbaan treurend en foeterend op de Ajax-kliek zal doorbrengen.

Maarten Verkoren
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie