Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di dec 20, 2005 10:47 am

Dat hoeft niet nee, maar dat gebeurt tot op heden wel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 20, 2005 11:07 am

Valt toch wel mee?

En het is vooral VDV die van de ene blessure in de andere rolt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 20, 2005 4:26 pm

Harm schreef:Dat hoeft niet nee, maar dat gebeurt tot op heden wel.
Sneijder's grootste probleem als middenvelder is tot op heden niet z'n fysiek- dat weet hij zoals Jöhnk zei redelijk goed te maken met z'n dynamiek en looptechniek-. Sneijder's probleem is vaak geweest dat hij niet goed kan omschakelen van aanval naar verdediging en eigenlijk sowieso altijd een hekel heeft gehad aan verdedigen. Met Sneijder -al is het dit seizoen verbeterd- moet je ook altijd twee middenvelders achter hem opstellen die z'n 'slippertjes' in verdedigend opzicht kunnen te compenseren.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di dec 20, 2005 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 20, 2005 4:27 pm

Nee hoor, je moet 'em gewoon voor de verdediging opstellen. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di dec 20, 2005 5:16 pm

Dat probleem heeft Vaart ook, Thomas.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 20, 2005 5:21 pm

Weet ik. Het ging me nu even niet om de vergelijking met Van der Vaart. Ik reageerde op Harm die zei dat Sneijder veel last heeft van z'n fysieke tekortkomingen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di dec 20, 2005 5:47 pm

Oke. Verder vind ik dat Sneijder wel beter is geworden in de omschakeling.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di dec 20, 2005 6:09 pm

Hmm, hij rent een stuk harder terug, maar echt slim is het allemaal nog niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 20, 2005 8:31 pm

Da's waar. Maar hij doet tenminste z'n best. Ik kan me momenten van vorig seizoen herinneren dat hij gewoon weigerde terug te lopen. :nooo:

Mr. Ajax
Berichten: 14577
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 21, 2005 10:25 am

Ze zijn ook niet te vergelijken. Het zijn gewoon twee verschillende soort spelers. Toch vind ik dat een v.d. Vaart in vorm beter op de '10' kan spelen dan Sneijder. Vaart heeft ook veel meer scorend vermogen. v.d. Vaart heeft ook een actie, dat heeft Sneijder niet. Maar we moeten het gewoon bekijken. Degene die beter in vorm is gaat gewoon spelen.

Johnk: Je schetst een elftal die gebaseerd is op de huidige vorm van spelers. Wat doet Nistelrooy daar in godsnaam in?! Dan maar liever Vaart in de spits en Sneijder op '10'.

Verder zou ik Davids gewoon linkshalf laten spelen. Schaars doet het uitstekend, maar voor een basisplaats bij Oranje op een WK...Zoveel heeft ie ook weer niet laten zien. Hij mag wel mee op de reservebank wat mij betreft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo dec 21, 2005 10:39 am

Mr. Ajax: Van Nistelrooy niet in vorm? :shock: Hij is n.b. topscorer van de PL. Ook qua veldspel is hij zo ongeveer de enige bij Manure die voldoet. Gewoon de onbetwiste spits van Oranje.

Dat Sneijder geen individuele actie heeft, is niet waar. Hij brengt die acties alleen minder in praktijk dan bijvoorbeeld VDV. (Laatst tegen RKC had Sneijder trouwens nog een prima individuele actie door het hart van de Waalwijkse defensie.)

Schaars en Landzaat staan er bij mij in omdat zij met hun positiespel iedere tegenstander stuk kunnen spelen. Maar met Davids ipv. Schaars kan ik ook leven. :yes:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo dec 21, 2005 11:11 am

Jöhnk schreef:Mr. Ajax: Van Nistelrooy niet in vorm? :shock: Hij is n.b. topscorer van de PL. Ook qua veldspel is hij zo ongeveer de enige bij Manure die voldoet.
Heb je Benfica - Man U gezien? Grootste wedstrijd voor Man U in jaren en RVN was nergens. Nergens, speelde hondsberoerd, leidde Benfica's gelijkmaker in met dom balverlies op eigen helft.

In de grote wedstrijden (zowel met Man U als met Oranje) laat ie het al enige tijd afweten. De 4e tegen Wigan (na een Schwalbe) of een goaltje tegen Villa maken wel meer spelers. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat RVN de laatste 2 seizoenen niet beter is geworden. Eerder minder.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo dec 21, 2005 11:16 am

Toch verkoos de kenner Dick Advokaat hem tot beste voetballer ter wereld. :D

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo dec 21, 2005 11:16 am

Laten we alleen niet vergeten dat Benfica over een uitstekend centraal duo beschikt. Daar maken weinig spitsen iets tegen klaar.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo dec 21, 2005 11:20 am

Steef schreef:Laten we alleen niet vergeten dat Benfica over een uitstekend centraal duo beschikt. Daar maken weinig spitsen iets tegen klaar.
Soix. Het was niet alleen tegen Benfica niets, in wedstrijden tegen de grote tegenstanders maakt ie de laatste tijd (te) weinig klaar. Zou me niets verbazen wanneer Bassie het WK ingaat met Kuijt in de spits en Persie en Robben op de vleugels.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo dec 21, 2005 11:23 am

Mag ik dan aantekenen dat Kuyt er (ook) weinig van bakt dit jaar. Daarnaast zie ik Kuyt helemaal weinig klaarspelen tegen Toure of Vidic of Samuel.

RvN is het uithangbord van Oranje. Men vreest hem. Of dat terecht is, mag hij in juni (en hopelijk juli) laten zien.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo dec 21, 2005 11:29 am

Steef schreef:Mag ik dan aantekenen dat Kuyt er (ook) weinig van bakt dit jaar. Daarnaast zie ik Kuyt helemaal weinig klaarspelen tegen Toure of Vidic of Samuel.
Denk dat de mogelijke sleutels tot succes voor Oranje vooral Robben en Persie heten. Wanneer ze hun dag hebben zijn ze ongrijpbaar. Tegen Zanetti-op-retour en verdedigers van het niveau Domoraud zal zich dat uitbetalen. Aan RVN of Kuijt is het om aan te tonen dat ze dan het scherpe en doeltreffende eindstation zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo dec 21, 2005 3:26 pm

Van Nistelrooij moet er inderdaad weer in de topwedstrijden staan. Maar Steef heeft ook gelijk. Als je met Van Nistelrooij in de spits begint zijn de verdedigers van de tegenstander onder de indruk. Dan zijn ze bang om een foutje te maken tegen de -de kans is groot- de topscorer van de PL. Spelers die bang zijn om fouten te maken doen dat vaak uit zenuwen juist wel.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo dec 21, 2005 5:32 pm

Ik vind Kluivert in vorm nog steeds een klasse beter van Nistelrude. Misschien kan je Vaart in de spits zetten, hij heeft naar mijn mening altijd een perfect oog voor het juiste moment.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do dec 22, 2005 12:55 pm

Alexander schreef:Ik vind Kluivert in vorm nog steeds een klasse beter van Nistelrude.
Gaan we weer... Wanneer heeft PK die vorm die jij bedoelt voor het laatste getoond dan? Makaay, RVN, Kuijt, neem ze alle 3 mee en laat het ze tijdens het WK maar uitvechten. Patrick kan dan in de VIP room van het stadion de bar leeg drinken en stoeien met de hostesses.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 22, 2005 12:57 pm

Kuijt heeft niks te zoeken in het Nederlands elftal.
Hard werken alleen is niet voldoende.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do dec 22, 2005 1:51 pm

Inderdaad, die gozer heeft de techniek van een dode boom. Loopt 30x met de bal in de voet tegen zijn tegenstander en er loopt de 31e keer nog een keer tegenaan. Ik vraag me soms af of hij soms denkt dat door de mensen heen kan lopen ofzo. Iemand zijn passeerbeweging gezien? Mijn god, wat doet zo'n grafvoetballer in het Nederlands elftal? In de spits kan hij mee (scoort veel) maar hij mist techniek voor de buitenpositie.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13839
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do dec 22, 2005 1:54 pm

Ach, DK speelt nu even wat minder doordat ie de laatste tijd misschien iets teveel hooi op zijn vork heeft genomen en zou dan gelijk weer niet goed genoeg zijn...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do dec 22, 2005 1:57 pm

Ik zeg niet dat hij niet goed genoeg is, ik zeg dat hij niet rechtsbuiten kan spelen. Ben jij onder de indruk van zijn rushes aan de rechterkant?

Hij bewijst nl. echt wel dat hij kan scoren,als een tierelier zelfs. Maar zijn techniek en zijn matige passeerbeweging maken hem voor mij geen rechtsbuiten.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13839
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do dec 22, 2005 2:00 pm

Nee, daar vind ik hem ook niet optimaal en ik zie hem dan ook liever op de bank plaats nemen, maar hij hoort er wel gewoon bij, in tegenstelling tot wat ZSoG zegt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie