Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 12, 2006 4:06 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Van Bommel heeft al iets van 6 of 7 seizoenen CL achter de rug en kent nu de druk van het constant moeten presteren in een topcompetitie.
Van Bommel is niet voor niets tot zijn zoveelentwintigste bij PSV gebleven. Geen topper maar een speler van de categorie daar net onder.

Davids en Cocu zijn wel toppers (geweest).
Dat zal allemaal wel. Maar stellen dat Sneijder, De Jong en Maduro evenveel zoniet meer ervaring hebben dan Van Bommel is onzin. Dat was mijn punt.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 12, 2006 4:14 pm

Maduro niet dan, maar een De Jong bijvoorbeeld heeft toch aardig 5 seizoenen CL ervaring achter de rug, waarin hij ongeveer evenveel als v. Bommel heeft gepresteerd. psv had vorig seizoen een goeie seizoen, waarin ze met v. Bommel de halve finales bereikten. Wat heeft v. Bommel de seizoenen daarvoor allemaal laten zien in Europa??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 12, 2006 4:20 pm

De Jong debuteerde halvwege het seizoen 2002-2003. Tel even mee:

0,5 + 1 (2003/2004) + 1 (2004/2005) + 0,5 (2005/2006) is 3 jaar CL.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 12, 2006 4:27 pm

Details. :poketounge:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 12, 2006 6:25 pm

De Jong debuteerde gewoon in de groepsfase van 2002-2003. Als je maanden gaat tellen, laat dan ook die van v. Bommel zien. Tel dan eventueel ook hoeveel speelminuten De Jong tegenover v. Bommel in de Champions League speelde.


Bottom line is, als je van Bommel meeneemt is het echt niet voor de ervaring.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 12, 2006 6:27 pm

Ervaring op het hoogste niveau. Denk jij dat al die jaren ervaring in de Eredivisie een speler niet beter maken?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 12, 2006 6:44 pm

Thomas had het sinds het begin van zijn argument over CL ervaring. Zeg het maar tegen hem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 12, 2006 6:52 pm

Dat dacht ik niet:
Thomas schreef:Dit slaat natuurlijk nergens op. Maduro speelt nog geen anderhalf jaar in Ajax 1. Sneijder en De Jong pas iets meer dan 3 jaar.

Van Bommel heeft al iets van 6 of 7 seizoenen CL achter de rug en kent nu de druk van het constant moeten presteren in een topcompetitie.
Jij was degene die de hele tijd hamerde op CL ervaring.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 12, 2006 8:53 pm

Je grapt toch? Uit jouw gequote stuk:

Van Bommel heeft al iets van 6 of 7 seizoenen CL achter de rug en kent nu de druk van het constant moeten presteren in een topcompetitie.


:redcard:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 12, 2006 9:01 pm

Van Bommel weet vooral wat het is om NIET te presteren op het hoogste niveau. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 12, 2006 9:03 pm

Mr. Ajax schreef:Je grapt toch? Uit jouw gequote stuk:

Van Bommel heeft al iets van 6 of 7 seizoenen CL achter de rug en kent nu de druk van het constant moeten presteren in een topcompetitie.


:redcard:
Nadat jij over CL was begonnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 12, 2006 9:06 pm

Nee dus. Lees de vorige pagina nog maar een keer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 12, 2006 9:13 pm

Mijn excuses, ik haalde natuurlijk de verkeerde quote aan.
Mr. Ajax schreef:Maduro niet dan, maar een De Jong bijvoorbeeld heeft toch aardig 5 seizoenen CL ervaring achter de rug, waarin hij ongeveer evenveel als v. Bommel heeft gepresteerd. psv had vorig seizoen een goeie seizoen, waarin ze met v. Bommel de halve finales bereikten. Wat heeft v. Bommel de seizoenen daarvoor allemaal laten zien in Europa??
Hier begon jij de nadruk te leggen op CL ervaring en liet je ervaring in de Eredivisie voor wat het was. Wel zei Thomas dit:
Thomas schreef:Van Bommel heeft al iets van 6 of 7 seizoenen CL achter de rug en kent nu de druk van het constant moeten presteren in een topcompetitie.
Maar mijn punt is in ieder geval dat jij bij ervaring op het hoogste niveau alleen aan wedstrijden in Europees verband dacht, terwijl je wel degelijk een veel betere speler wordt na een flinke serie seizoenen in de Eredivisie.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 12, 2006 9:17 pm

Uit jouw 2 gequote stuks is die van Thomas eerder gepost. Die begon dus over CL ervaring.


Verder is mijn punt duidelijk denk ik; Als je van Bommel haalt is het niet vanwege de ervaring, en dan moet je kijken of je wat beter hebt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 12, 2006 9:26 pm

Mijn punt is dat Van Bommel op alle fronten meer ervaren is dan Sneijder, De Jong en Maduro. Of dat nou in compeitieduels, bekerduels, Europese duels of interlands is.

Ik ging specifiek in op de Champions League omdat dat over het algemeen als het hoogste podium wordt gezien.

De Ajacieden spelen nog in de Eredivisie. Van Bommel in 1 van de meest uitdagende competities in de wereld.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 12, 2006 9:30 pm

Zelfs al zou dat kloppen, zou dat geen goede reden zijn om hem mee te nemen. Voor de zoveelste keer, wil je ervaring meenemen dan moet je niet bij van Bommel zijn. Eerder bij Davids. En ik kan dus niks anders bedenken wat v. Bommel aan de Oranje selectie toe zou kunnen voegen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 12, 2006 10:06 pm

Het klopt. Tenzij jij het tegendeel kan bewijzen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 13, 2006 11:57 am

Mr. Ajax schreef:En ik kan dus niks anders bedenken wat v. Bommel aan de Oranje selectie toe zou kunnen voegen.
Doelpunten ? Aansluiting naar voren ? Winnaarsmentaliteit ? Hardheid ? Slimheid ? Leidinggevende capaciteiten ? Een sturende man in het veld ?

Van Bommel is inderdaad geen wereldtop, maar in de categorie daaronder zitten is verre van een schande ! Dat moeten 'jongetjes' als De jong, Sneijder en Maduro eerst maar eens zien te halen...op een WK wordt meer gevraagd dan leuk kunnen voetballen.

PS: En ja, Oranje kan Davids ook erg goed gebruiken. maar niet in de plaats van Van Bommel. Ze hebben namelijk een heel andere taak op het middenveld.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 13, 2006 4:23 pm

v. Bommel heeft moeite met de taak die v. Basten van hem eist. Dan houdt het op. Doelpunten, aansluiting naar voren etc. dat hebben wel meerdere spelers bij Oranje die daarnaast nog meer belangrijke kwaliteiten hebben. Ik vind van Bommel gewoon overbodig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 13, 2006 6:58 pm

Baseman schreef:
Mr. Ajax schreef:En ik kan dus niks anders bedenken wat v. Bommel aan de Oranje selectie toe zou kunnen voegen.
Doelpunten ? Aansluiting naar voren ? Winnaarsmentaliteit ? Hardheid ? Slimheid ? Leidinggevende capaciteiten ? Een sturende man in het veld ?

Van Bommel is inderdaad geen wereldtop, maar in de categorie daaronder zitten is verre van een schande ! Dat moeten 'jongetjes' als De jong, Sneijder en Maduro eerst maar eens zien te halen...op een WK wordt meer gevraagd dan leuk kunnen voetballen.

PS: En ja, Oranje kan Davids ook erg goed gebruiken. maar niet in de plaats van Van Bommel. Ze hebben namelijk een heel andere taak op het middenveld.
Als je de posts hiervoor hebt gelezen zou je al moeten weten dat ik niet anti-Van Bommel ben. Maar ik vind Sneijder toch echt al van een andere categorie dan Maduro en De Jong. Sneijder heeft laten zien dat hij ook voor het Nederlands elftal al het verschil kan maken.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma feb 13, 2006 7:04 pm

Van Bommel heeft een prima rol gespeeld in de kwalificatie. Ongewild heeft ie er mede voor gezorgd dat de rest van het team scherp was en zich moeiteloos plaatste. Ik zie nog wel een dergelijke rol voor hem weggelegd in de voorbereiding op het WK.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di feb 14, 2006 11:27 am

Thomas schreef:Maar ik vind Sneijder toch echt al van een andere categorie dan Maduro en De Jong. Sneijder heeft laten zien dat hij ook voor het Nederlands elftal al het verschil kan maken.
Mwoah...je hebt op zich wel gelijk, alleen heeft Sneijder dat al lang niet meer laten zien. Ook bij Ajax niet.

Daarbij moge het natuurlijk overduidelijk zijn dat het helemaal nergens op slaat dat Sneijder hoger in de rangorde staat dan Van Bommel ! (dit is overigens niet aan jou gericht Thomas). Als er namelijk iemand in Oranje een slecht omschakeling heeft...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di feb 14, 2006 11:30 am

Voorlopige selectie

Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (AZ) en Edwin van der Sar (Manchester United).
Verdediging: Urby Emanuelson (Ajax), Tim de Cler, Kew Jaliens, Joris Mathijsen en Barry Opdam :pukey: :pukey: :pukey: :pukey: (allen AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Ron Vlaar (Feyenoord), Khalid Boulahrouz en Nigel de Jong (beiden HSV), André Ooijer (PSV).
Middenveld: Hedwiges Maduro en Wesley Sneijder (beiden Ajax), Denny Landzaat (AZ), Mark van Bommel (Barcelona), Nicky Hofs (Feyenoord), Theo Janssen (Vitesse), George Boateng (Middlesbrough), Phillip Cocu (PSV) en Edgar Davids (Tottenham Hotspur).
Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Roy Makaay (Bayern München), Arjen Robben (Chelsea), Romeo Castelen, Dirk Kuijt (beiden Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 14, 2006 11:33 am

Baseman schreef:Daarbij moge het natuurlijk overduidelijk zijn dat het helemaal nergens op slaat dat Sneijder hoger in de rangorde staat dan Van Bommel !
Nee, slaat echt nergens op. Van Bommel heeft nl. zóveel gepresteerd in Oranje.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di feb 14, 2006 11:38 am

Lees vooral de rest niet.
Maar inderdaad, Van Bommel heeft best wat gepresteerd met Oranje. Dat is echter de discussie niet, maar lezen blijft moeilijk.

Plaats reactie