Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma feb 20, 2006 6:53 pm

Uit de Verdonk topic begrijp ik dat Kalou mee kan naar het WK. Waar moet hij dan eigenlijk komen te spelen? Rechtsbuiten? Of soms als een soort 10? 9's hebben immers we al zat. Oranje speelt niet met een 10 en de rechtsbuitenplek is dun bezet. Het laatste lijkt me dus het meest logisch. Thomas hint hierboven ook in die richting. Maar speelt hij daar bij zijn club ook weleens, maw komt hij daar tot z'n recht?

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » ma feb 20, 2006 7:33 pm

Dubbel schreef:Uit de Verdonk topic begrijp ik dat Kalou mee kan naar het WK.
Welke zin heeft je op die gedachte gebracht? :?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 20, 2006 11:42 pm

Dubbel schreef:Uit de Verdonk topic begrijp ik dat Kalou mee kan naar het WK. Waar moet hij dan eigenlijk komen te spelen? Rechtsbuiten? Of soms als een soort 10? 9's hebben immers we al zat. Oranje speelt niet met een 10 en de rechtsbuitenplek is dun bezet. Het laatste lijkt me dus het meest logisch. Thomas hint hierboven ook in die richting. Maar speelt hij daar bij zijn club ook weleens, maw komt hij daar tot z'n recht?
Kalou speelt dit seizoen vooral vanaf links. Maar toen hij begon bij Feyenoord speelde hij naar mijn herinnering op rechts.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di feb 21, 2006 9:16 am

Kalou speelt bij zijn club vanaf links, hij wil iechter n de spits staan en voor van Basten is hij de man voor de rechtsbuitenpositie ! Snappen jullie het nog ? :nooo:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 21, 2006 11:20 am

Ja.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » di feb 21, 2006 4:02 pm

Baseman schreef:Kalou speelt bij zijn club vanaf links, hij wil iechter n de spits staan en voor van Basten is hij de man voor de rechtsbuitenpositie ! Snappen jullie het nog ? :nooo:
Niet opstellen. Het poldermodel, maar dat snapt hij niet omdat hij niet ingeburgerd is :yes:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 21, 2006 8:56 pm

Baseman schreef:Kalou speelt bij zijn club vanaf links, hij wil iechter n de spits staan en voor van Basten is hij de man voor de rechtsbuitenpositie ! Snappen jullie het nog ? :nooo:
Wat wil je dan? Robben of Van Nistelrooij op de bank zetten? Kalou kan overal in de aanval uit de voeten en is vanuit elk van die posities gevaarlijk.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di feb 21, 2006 9:44 pm

.....Maar is geen Nederlander en moet daarom helemaal niet voor Oranje uitkomen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 21, 2006 10:00 pm

Dat is weer een andere discussie, Mr. Ajax. Daar hadden we het hier niet over.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di feb 21, 2006 11:06 pm

Hoezo niet? Ik wil ook over Oranje discussieren, en ik geef daarbij mijn mening over de opstelling. Ik vind dat Kalou daar niet thuishoort. Dat mag ik toch zeggen??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di feb 21, 2006 11:12 pm

Denk nou even na, kijk dan nog een keer naar je eigen post, denk weer even na, kijk naar de post van Thomas, denk weer even na, kijk nog eens naar je eigen post en denk dan nog eens na. Dan moet je met een ander antwoord kunnen komen. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di feb 21, 2006 11:17 pm

Ik blijf gewoon bij mijn antwoord. Thomas stelt een elftal voor, met Kalou als rechtsbuiten. Ik vind dat geen goed idee. Simpel zat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di feb 21, 2006 11:33 pm

AAARGH! Nou, vooruit dan maar, we gaan er op in.

In deze topic gaat het om de opstelling van Oranje. Daarom zei Thomas dat Kalou in Oranje eventueel op elke positie uit de voeten kan. En dan, out of the blue, kom jij opeens er doorheen met de opmerking:
.....Maar is geen Nederlander en moet daarom helemaal niet voor Oranje uitkomen.
Dat heeft toch helemaal niets met deze discussie te maken?! Er is een aparte topic helemaal alleen voor Verdonk, Kalou en z'n eventuele Nederlandse paspoort. Ga daar lekker je mening over dit soort dingen geven. Hier kan je weer fijn verder babbelen over Henk Vos of Dirk Kuyt in de spits bij Oranje.

Begrijp je het nu?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di feb 21, 2006 11:39 pm

Ik heb het altijd begrepen, ik wacht alleen nog tot jij het begrijpt. Ten eerste gaat het in de Verdonk-topic over al die wettelijke complicaties rond de zaak Kalou. En dat is mn punt helemaal niet.


Nogmaals, Thomas stelt iets voor, ik ben daar tegen. Ik vind niet dat Kalou de rechtsbuiten van Oranje moet worden.



Begrijp je het nu?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di feb 21, 2006 11:43 pm

Maar nu gaat het erom dat iemand vind dat Kalou op elke positie uit de voeten kan. En de ander vind van niet, of van wel ( ik heb het niet gevolgd)
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di feb 21, 2006 11:44 pm

Wat is er nou zo moeilijk aan?

Jouw punt is dat Kalou geen Nederlander is en dus helemaal niet voor Oranje hoort uit te komen. Hierover is een hele discussie geweest in de Verdonk-Kalou topic. Daar verwijst Thomas dan ook naar in zijn post:
Dat is weer een andere discussie, Mr. Ajax. Daar hadden we het hier niet over.
Oftewel, hier hebben we het over het punt dat als Kalou Nederlander wordt, waar komt hij dan te spelen? Van Basten heeft immers gezegd dat Kalou altijd speelt. Dáár gaat het hier om.

In die andere topic is een discussie over het punt of Kalou überhaupt Nederlander moet worden. En dát is wat jij zegt:
.....Maar is geen Nederlander en moet daarom helemaal niet voor Oranje uitkomen.
Snappez vous?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di feb 21, 2006 11:50 pm

Dus als Thomas een elftal voorstelt met Kalou als rechtsbuiten, mag ik niet vinden dat het niet mag??


Ik vind niet dat Kalou de rechtsbuiten van Oranje moet worden. Om een paar verschillende redenen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » di feb 21, 2006 11:51 pm

Jesse schreef:Van Basten heeft immers gezegd dat Kalou altijd speelt. Dáár gaat het hier om.
Van Basten heeft dit nooit gezegd. Hij heeft wel gezegd dat Kalou bij de selectie voor het WK zou zitten. Dat is iets heel anders natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di feb 21, 2006 11:58 pm

Mr. Ajax schreef:Dus als Thomas een elftal voorstelt met Kalou als rechtsbuiten, mag ik niet vinden dat het niet mag??
:frusty:

Natuurlijk mag dat wel! Ik zou hier verdomme bijna van gaan schreeuwen.

Maar als jij dan (voor de zoveelste keer) met dit komt:
.....Maar is geen Nederlander en moet daarom helemaal niet voor Oranje uitkomen.


Dan is het toch logisch dat Thomas zegt dat je daarvoor in de topic moet zijn waar hier uitgebreid over gediscussieerd is?

Jezus Christus, het lijkt alsof ik tegen een muur aan sta te praten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di feb 21, 2006 11:59 pm

Raymon schreef:
Jesse schreef:Van Basten heeft immers gezegd dat Kalou altijd speelt. Dáár gaat het hier om.
Van Basten heeft dit nooit gezegd. Hij heeft wel gezegd dat Kalou bij de selectie voor het WK zou zitten. Dat is iets heel anders natuurlijk.
Oh, dat wist ik niet. Verandert voor de rest niks aan mijn verhaal tegenover Mr. Ajax, maar oké.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 22, 2006 3:15 am

Jesse schreef:
Mr. Ajax schreef:Dus als Thomas een elftal voorstelt met Kalou als rechtsbuiten, mag ik niet vinden dat het niet mag??
:frusty:

Natuurlijk mag dat wel! Ik zou hier verdomme bijna van gaan schreeuwen.

Maar als jij dan (voor de zoveelste keer) met dit komt:
.....Maar is geen Nederlander en moet daarom helemaal niet voor Oranje uitkomen.


Dan is het toch logisch dat Thomas zegt dat je daarvoor in de topic moet zijn waar hier uitgebreid over gediscussieerd is?

Jezus Christus, het lijkt alsof ik tegen een muur aan sta te praten.

Jesse :worshippy: :bis:

Thanks for trying man.

Ik ga Mr. Ajax proberen een handje te helpen:

Baseman vindt het maar niets dat Kalou straks als rechtsbuiten komt te spelen terwijl dat niet zijn positie is. Baseman wil natuurlijk aangeven met zijn post dat Van Basten zich niet houdt aan dingen die hij bij z'n aanstelling heeft gezegd, zoals dat hij spelers op hun eigen positie zou opstellen, etc.

Anyway, we doen het gewoon zo. Ik ga het anders zeggen. Namelijk zo: Stel dat Kalou inderdaad Nederlander wordt, naar het WK gaat en Van Basten per se een plek in het elftal wil inruimen voor hem. Dan kan iemand met zijn kwaliteiten eventueel ook als rechtsbuiten opgesteld worden.

Nu jij (eventueel).

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo feb 22, 2006 10:27 am

Thomas schreef:Baseman vindt het maar niets dat Kalou straks als rechtsbuiten komt te spelen terwijl dat niet zijn positie is. Baseman wil natuurlijk aangeven met zijn post dat Van Basten zich niet houdt aan dingen die hij bij z'n aanstelling heeft gezegd, zoals dat hij spelers op hun eigen positie zou opstellen, etc.
Nou, dit is wel erg zwart-wit.
Maar het is toch vreemd dat Kalou nu linksbuiten staat, centraal wil spelen en de rechtsbuiten voor Oranje moet gaan worden ?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo feb 22, 2006 4:04 pm

Wat hij wilt spelen doet er niet toe
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 22, 2006 4:18 pm

Precies, en ook al was ie Nederlander ( :nooo: ) dan nog vind ik van Persie beter en nuttiger dan hem. Hij zou dus waarschijnlijk op de bank belanden als het aan mij lag.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo feb 22, 2006 4:23 pm

Daar ben ik het mee eens. Ik hoef hem absoluut niet in Oranje te zien. Laat staan Nederlander worden, maar dat is een andere discussie. ;)
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie