Albanië - Nederland (12 september 2007)

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 5:50 pm

Rishi schreef:Waarbij Davids de rol heeft van balafpakker en Sneijder de rol van voetballer. Goed lezen.
Bij MVB had Sneijder de rol van verdedigende middenvelder en moesten de linkshalf en rechtshalf voor aansluiting zorgen

Verschil duidelijk?

Of ga je me vertellen dat Ronald de Boer bij Ajax ook verdedigend speelde?
Dat is raar. Want zonet gaf Jim nog te kennen dat hij niet snapte wat het verschil in controleren met bal en controleren zonder bal is.

Op de rest van je post geeft Jöhnk perfect antwoord. Van Bastens grootste fout was het opstellen van Van Bommel in die rol, omdat hij niet bestand was tegen de druk.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 14, 2007 5:50 pm

Dusis Van Basten gewoon een hele matige coach? Ondanks zijn gouden pik tegen teams als Albanie
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 14, 2007 5:51 pm

Rishi schreef:Bullshit. Sneijder is in Jims post de voetballende man. Davids de BALAFPAKKER.

Sneijder was bij Van Basten de man die voor de verdediging speelt. Tuurlijk heb je daar dan verdedigende taken. Gaan ouwehoeren over Pirlo is ook onzin omdat Pirlo naast zich Gattuso en Ambrosini heeft en backs die veelvuldig opkomen. Totaal verschillend dus. Bij het Ned. elftal was het de bedoeling dat Cocu en Van Bommel de aansluiting verzorgden.

Het is, en dat geeft Jim terecht aan, leuk om te lezen hoe sommige mensen dingen anders benoemen als het om Van Basten gaat.

Eerst is iemand gek als je Sneijder op die positie zet. Komt er bewijs dat MVB Sneijder echt op die plek heeft gezet dan is het een andere gedachtengang.

Dat Cruijff dat ook deed zegt mij niet zoveel want was het niet diezelfde Cruijff die een 4-0 pak slaag kreeg in een CL-finale? Tijden veranderen en misschien is het bondscoachschap een ondankbare taak en is het moeilijk....Van Basten wilt steeds opnieuw het wiel uitvinden.

@ Bertje: Dat Frankrijk en Portugal nu punten verspelen boeit me niet. Maar Portugal speelt tenminste volgens een patroon en Frankrijk ook. Of wil je nu beweren dat het afgelopen WK echt voor janlul was en dat eigenlijk niet telde? Wat interesseert het iemand hoe er in de kwalificatie wordt gespeeld. Die teams gingen voor het WK. Daar is gepiekt en dat moeten ze volgend jaar ook doen op het EK.

Nederland daarentegen ging naar het WK voor Jan Lul dus Van Basten had wel degelijk tijd zat om nu toch echt eens een vast team geselecteerd te hebben en iets van logica in zijn opstellingen te hebben.

Geen prestaties op het WK, geen systeem nu maar we winnen wel van Albanie!

Forza MVB met zijn gouden pik!
Mag dat wel als Rishi kwaad wordt ... :ajaxsmiley.gif: ...

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 14, 2007 5:53 pm

huh?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 14, 2007 5:56 pm

Ben het volledig met je eens hoor ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 14, 2007 5:56 pm

Of Van Bommel niet bestand is tegen de druk weet ik niet. Punt is dat hij niet kan verdedigen. Hij laat steeds zijn mannetje lopen omdat hij aanvallend denkt.

Dat is op zich niet erg, maar dat betekent wel dat je niet én met Sneijder én met Van Bommel kunt spelen.

Dat is wat Van Basten ook al tig keer heeft uitgelegd. Van Bommel was geen concurrent van Landzaat maar concurrent van Sneijder en VDV. (Je kunt het er uiteraard niet mee eens zijn dat die twee boven Van Bommel werden verkozen, maar dat is in feite een andere discussie.)

Maar wat ik dus wél onbegrijpelijk vind is dat Van Bommel op het WK opeens wel weer op de positie verscheen waarvoor hij eigenlijk niet meer in aanmerking kwam. Ik begrijp dit ook nog steeds niet.
Daarom is het ook flauw van Van Basten dat hij Van Bommel de zwarte piet toespeelt. Hij had hem zelf gewoon niet moeten osptellen.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 14, 2007 5:59 pm

Ik begrijp zoveel niet.

Rechtsbenige spelers op links en andersom. Dan weer die achterin, dan die speler op het middenveld. Dan weer RVN in de spits. Dan weer iemand anders.

Van Basten heeft gewoon geen idee waar hij mee bezig is en probeert maar wat uit. Hoef zo iemand ook echt niet bij Ajax te zien want hij zou dan echt maar wat doen
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 14, 2007 6:00 pm

Voetske schreef:Ben het volledig met je eens hoor ..
Oh oke, ja k begreep je ff niet. Maar hier is het ook al 1 uur in de nacht......
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 14, 2007 6:05 pm

Jöhnk schreef:Of Van Bommel niet bestand is tegen de druk weet ik niet. Punt is dat hij niet kan verdedigen. Hij laat steeds zijn mannetje lopen omdat hij aanvallend denkt.
Ik doelde op Van Basten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 14, 2007 9:53 pm

Rishi schreef:Sneijder was bij Van Basten de man die voor de verdediging speelt. Tuurlijk heb je daar dan verdedigende taken.
Elke speler heeft verdedigende taken.
@ Bertje: Dat Frankrijk en Portugal nu punten verspelen boeit me niet. Maar Portugal speelt tenminste volgens een patroon en Frankrijk ook. Of wil je nu beweren dat het afgelopen WK echt voor janlul was en dat eigenlijk niet telde? Wat interesseert het iemand hoe er in de kwalificatie wordt gespeeld. Die teams gingen voor het WK. Daar is gepiekt en dat moeten ze volgend jaar ook doen op het EK.
Dus wat Frankrijk en Portugal nu doen telt niet, maar wat Oranje nu doet wel?

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 15, 2007 11:30 am

Jim schreef:
wimpey schreef:Geen moment het gevoel gehad dat Oranje niet zou winnen eigenlijk. MVB heeft een gouden pik, Oranje krijgt amper doelpunten tegen en heeft er voorin een paar rondlopen die er altijd wel een in weten te prikken. Met die kwaliteiten kun je ver komen op een eindtoernooi.
Dat kan wel ja. Maar op het afgelopen WK is dat dus niet gebeurd. Toen droop Marco met zijn gouden pik tussen de benen af. Toen het er daadwerkelijk op aan kwam, op het moment supreme tegen Portugal liet van Basten het in zijn coaching in alle opzichten gewoon afweten.
Als verdoofd zat hij op die bank, totaal niet ingrijpend.
Oranje verliest al sinds jaar en dag vrijwel altijd van Portugal, Jim. Angstgegner. Ik ben trouwens met je eens dat Van Basten tijdens die wedstrijd geen sterke coaching liet zien.

Laat niet onverlet dat de kans op meer er ook zonder RVN was. Bal op de lat Cocu, Van Persie die met buitenkant i.p.v. binnenkant voet een grote kans liet liggen. Van Bommel zag in de eerste minuut de volledig vrijstaande Van Persie over het hoofd, Kuyt kwam kort voor tijd net een teenlengte tekort.

Zo dun is blijkbaar de scheidslijn tussen het als trainer zijnde 'goed' en 'fout' doen. Je bent als doorsnee trainer zo goed als je selectie en als toptrainer net die paar procent beter. Is Van Basten een toptrainer? Nog niet, lijkt me. Maar hij weet uit een selectie met spelers van o.a. Wigan, HSV, Blackburn en Ajax (want dat is de realiteit) toch een heel behoorlijk rendement te peuren. En het gaat uiteindelijk allemaal om het rendement.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 15, 2007 11:32 am

generaal schreef: Als je denkt dat Van Bommel een pure aanvallende middenvelder is, dan moet je óf hele wedstrijden van Bayern gaan kijken óf je hebt te weinig voetbalinzicht.
En dat uit het toetsenbord van iemand die Da Costa helemaal geweldig vindt... :drecul.gif:

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 16, 2007 5:44 am

Bertje schreef:
Rishi schreef:Sneijder was bij Van Basten de man die voor de verdediging speelt. Tuurlijk heb je daar dan verdedigende taken.
Elke speler heeft verdedigende taken.
@ Bertje: Dat Frankrijk en Portugal nu punten verspelen boeit me niet. Maar Portugal speelt tenminste volgens een patroon en Frankrijk ook. Of wil je nu beweren dat het afgelopen WK echt voor janlul was en dat eigenlijk niet telde? Wat interesseert het iemand hoe er in de kwalificatie wordt gespeeld. Die teams gingen voor het WK. Daar is gepiekt en dat moeten ze volgend jaar ook doen op het EK.
Dus wat Frankrijk en Portugal nu doen telt niet, maar wat Oranje nu doet wel?
Ja, die landen hebben gepiekt op het WK en zijn daar verder gekomen dan Nederland. Van Basten gaf aan dat hij het WK zag als een leermoment dus mag er na 3 jaar bouwen!!!! wel wat verwacht worden.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 16, 2007 5:46 am

wimpey schreef:
generaal schreef: Als je denkt dat Van Bommel een pure aanvallende middenvelder is, dan moet je óf hele wedstrijden van Bayern gaan kijken óf je hebt te weinig voetbalinzicht.
En dat uit het toetsenbord van iemand die Da Costa helemaal geweldig vindt... :drecul.gif:
Van Bommel is geen aanvallende middenvelder Wimpey. Hij is een middenvelder met aanvallende kwaliteiten maar niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Kaka of een Sneijder. Dat zijn aanvallende middenvelders. Van Bommel heeft ook nog verdedigende kwaliteiten
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 16, 2007 9:49 am

Kaká is een aanvaller.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 16, 2007 9:50 am

Rishi schreef:Ja, die landen hebben gepiekt op het WK en zijn daar verder gekomen dan Nederland. Van Basten gaf aan dat hij het WK zag als een leermoment dus mag er na 3 jaar bouwen!!!! wel wat verwacht worden.
Ze hebben dan ook betere spelers. Nogal logisch dat ze het beter doen. Van Basten mocht willen dat er een Makélélé of Carvalho met de Nederlandse nationaliteit was.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 16, 2007 11:06 am

Rishi schreef:Van Bommel is geen aanvallende middenvelder Wimpey. Hij is een middenvelder met aanvallende kwaliteiten maar niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Kaka of een Sneijder. Dat zijn aanvallende middenvelders. Van Bommel heeft ook nog verdedigende kwaliteiten
Verdedigende kwaliteiten? Nooit iets van gemerkt.

Ik zeg nergens dat je Van Bommel moet vergelijken met Kaka of Sneijder. Aanvallende middenvelders heb je in alle soorten en maten. Ik vergelijk Van Bommel het liefst met Gerrard. Strakke trap, veel diepgang, lijkt beter dan hij is. En ook over Gerrard bestaat het misverstand dat hij een controlerende middenvelder of zoiets is. Gerrard is overigens wel een klasse beter dan Van Bommel.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 16, 2007 1:22 pm

Bertje schreef:
Rishi schreef:Ja, die landen hebben gepiekt op het WK en zijn daar verder gekomen dan Nederland. Van Basten gaf aan dat hij het WK zag als een leermoment dus mag er na 3 jaar bouwen!!!! wel wat verwacht worden.
Ze hebben dan ook betere spelers. Nogal logisch dat ze het beter doen. Van Basten mocht willen dat er een Makélélé of Carvalho met de Nederlandse nationaliteit was.
Scolari mocht anders willen dat hij RVN had, of KJH, of Kuijt. Ik zeg niet dat Nederland wereldkampioen had moeten worden met het spelersmateriaal dat ze hadden maar je gaat mij niet vertellen dat jij enige lijn ziet in zowel het selectiebeleid als de opstellingen? En als je aangeeft dat je op het EK wilt presteren mag er toch wel verwacht worden dat je met 5-0 wint van Albanie met goed voetbal en een opstelling die logisch is. De bondscoach van Albanie mocht willen dat al zijn spelers bij de nummer laatst van de Toto divisie spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 16, 2007 1:22 pm

Bertje schreef:Kaká is een aanvaller.
Meen je dat nou?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 16, 2007 1:25 pm

Jöhnk schreef:
Rishi schreef:Van Bommel is geen aanvallende middenvelder Wimpey. Hij is een middenvelder met aanvallende kwaliteiten maar niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Kaka of een Sneijder. Dat zijn aanvallende middenvelders. Van Bommel heeft ook nog verdedigende kwaliteiten
Verdedigende kwaliteiten? Nooit iets van gemerkt.

Ik zeg nergens dat je Van Bommel moet vergelijken met Kaka of Sneijder. Aanvallende middenvelders heb je in alle soorten en maten. Ik vergelijk Van Bommel het liefst met Gerrard. Strakke trap, veel diepgang, lijkt beter dan hij is. En ook over Gerrard bestaat het misverstand dat hij een controlerende middenvelder of zoiets is. Gerrard is overigens wel een klasse beter dan Van Bommel.
Je hebt gelijk dat je aanvallende middenvelders in alle soorten en maten hebt. Nu wordt het een beetje een welles nietes spelletje. Van Bommel vind ik een speler met aanvallende en verdedigende kwaliteiten die uitstekend rechtshalf in een 433 zou kunnen spelen. Met de punt naar voren en met de punt naar achteren. Ligt een beetje aan de tegenstander en aan de opstelling.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 16, 2007 1:27 pm

Jöhnk schreef:
Rishi schreef:Van Bommel is geen aanvallende middenvelder Wimpey. Hij is een middenvelder met aanvallende kwaliteiten maar niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Kaka of een Sneijder. Dat zijn aanvallende middenvelders. Van Bommel heeft ook nog verdedigende kwaliteiten
Verdedigende kwaliteiten? Nooit iets van gemerkt.

Ik zeg nergens dat je Van Bommel moet vergelijken met Kaka of Sneijder. Aanvallende middenvelders heb je in alle soorten en maten. Ik vergelijk Van Bommel het liefst met Gerrard. Strakke trap, veel diepgang, lijkt beter dan hij is. En ook over Gerrard bestaat het misverstand dat hij een controlerende middenvelder of zoiets is. Gerrard is overigens wel een klasse beter dan Van Bommel.
Ach, de trainer van Bayern stelt Ze Roberto samen met Van Bommel centraal op het middenveld op. Op de vleugels Schweinsteiger en Ribery. Dan zal Van Bommel toch wel enige verdedigende taken hebben?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 16, 2007 1:42 pm

Rishi schreef:
Bertje schreef:Kaká is een aanvaller.
Meen je dat nou?
Ja.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 16, 2007 2:35 pm

Leg eens uit dan? Ik vind hem namelijk een nummer 10. Achter 1 of 2 spitsen. Hij moet wel vanaf het middenveld komen. Iemand die er moet komen ipv staan...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 16, 2007 2:51 pm

Kaká heeft een fenomenaal oog voor de ruimte en wil die ruimte ingestuurd worden. In de aanval heeft hij daar veel meer mogelijkheden toe dan op het middenveld.

Hij laat zich wel graag zakken in het offensieve middenveld om het positiespel aan te sturen en los te komen van tegenstanders, maar hij is absoluut een aanvaller. Hij speelt niet voor niets zijn beste voetbal als hij samenspeelt met één echte spits. Of het nou Sheva, Gilardino of Inzaghi is, Kaká is altijd goed.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo sep 16, 2007 3:05 pm

Rishi schreef:En als je aangeeft dat je op het EK wilt presteren mag er toch wel verwacht worden dat je met 5-0 wint van Albanie met goed voetbal en een opstelling die logisch is.
O.a. Malta – Turkije (2-2), IJsland – Spanje (1-1), Kazachstan – België (2-2) en Frankrijk – Schotland (0-1) zeker niet gezien? Alle grote(re) landen hebben tegenwoordig moeite om hun kwalificatieduels te winnen.

Plaats reactie