Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » wo okt 14, 2015 2:39 am

zeux schreef:Volgens mij is het niet halen van het EK vooral de schuld van de combi Blind/Hiddink. Je kunt de eerste slechte resultaten natuurlijk niet weg gaan poetsen.
Haha.
Je zult het vast nog wel een tijdje extra op me gemunt hebben omdat ik al een paar keer heb gezegd dat je niet alleen niet kunt lezen, maar ook niet kunt kijken en niet kunt schrijven.

De combi Blind/Hiddink is the bottle neck?
De hoofdschuldigen zijn die sukkels als Bert van Oostveen die op een zetel zit van de KNVB. Maar niet alleen die Bert want bij de KNVB desks werken vrijwel alleen maar ontzettende sukkels.

zeux schreef:Ik heb ook geen vertrouwen in Blind. Wat mij betreft is hij medeschuldig en moet hij weg.
Maar dit topic verzandt toch helaas weer in ordinaire scheldrants tegen Blind. Onnodig. Met gewone kritiek is het punt ook prima te maken. Maar hij moet weer eens 'dood'.
Medeschuldig. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 14, 2015 2:44 am

Hoe zit jij zelf voor tv of heel vroeger dan voetbal te kijken??

Oh naast hè jammer.

Oh hij trapt mist gossie das zonde.

3 keer balverlies met z'n eerste 4 passes, he wat een pech hee. dat kan gebeuren.

oooooh van persie kopt in eigen goal. tja, doen verdedigers ook weleens.

Schelden hoort bij voetbal kijken, manneke. En hoe harder hoe beter. Degenen die bijvoorbeeld het hardst Ajax mogen kwetsen zijn de eigen supporters die die miljonairs moeten laten horen en voelen hoe hoog de standaard in Amsterdam moet zijn.

Op het Nederlands elftal, een veel minder belangrijk team mag je nog veel harder schelden dan op Ajax vanwege redenen die voor mij volstrekt logisch zijn.....
Laatst gewijzigd door Cruijff op wo okt 14, 2015 2:48 am, 2 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » wo okt 14, 2015 2:45 am

Hiddink zit er niet meer sukkel. Die kunnen ze niet meer wegsturen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 14, 2015 2:48 am

zeux schreef:Hiddink zit er niet meer sukkel. Die kunnen ze niet meer wegsturen.
Hoezo moet je nou weer zeggen 'Hiddink zit er niet meer sukkel' ??? :confused.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo okt 14, 2015 5:46 am

Yopi schreef:
Trab schreef:Dat gelijkspel tegen Tsjechië in de 1e wedstrijd was gewoon killing. Dan loop je de hele kwalificatie achter de feiten aan.
In de zomer had Oranje nog 80% kans op kwalificatie, hoor.

Ben het vaak met je eens maar in dit geval niet. Twee maanden geleden stond Oranje nog derde. Het slechtste moest toen nog komen.
Begrijp me goed Yopi, ik vind ook dat Blind gefaald heeft. Alleen zijn we niet zo goed als we denken. En ja, dan kan je verliezen van IJsland. Zeker als Robben uitvalt en Indi rood pakt. En Turkije-uit kan je ook verliezen. Met onze verdediging kan je van iedereen verliezen. Ajax wint ook geen Europese wedstrijden meer. Ook niet tegen de kleintjes.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 14, 2015 6:42 am

YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 14, 2015 7:21 am

Trab schreef:
Yopi schreef:
Trab schreef:Dat gelijkspel tegen Tsjechië in de 1e wedstrijd was gewoon killing. Dan loop je de hele kwalificatie achter de feiten aan.
In de zomer had Oranje nog 80% kans op kwalificatie, hoor.

Ben het vaak met je eens maar in dit geval niet. Twee maanden geleden stond Oranje nog derde. Het slechtste moest toen nog komen.
Begrijp me goed Yopi, ik vind ook dat Blind gefaald heeft. Alleen zijn we niet zo goed als we denken. En ja, dan kan je verliezen van IJsland. Zeker als Robben uitvalt en Indi rood pakt. En Turkije-uit kan je ook verliezen. Met onze verdediging kan je van iedereen verliezen. Ajax wint ook geen Europese wedstrijden meer. Ook niet tegen de kleintjes.
Maar Vlaar en Indi zijn toch ook super domme verdedigers? Die functioneren ook alleen maar met nog 4 verdedigers om hen heen. Maar dan nog, Nederland moet zich gewoon kwalificeren, heeft overal een betere speler dan ieder ander land in deze groep. Alleen heeft dit team duidelijke coaching nodig. Dat bleek wel op het laatste WK. Hiddink lukte het niet met z'n vrije hand en voor Blind werken ze simpelweg niet, zal wel te maken hebben met gebrek aan respect.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo okt 14, 2015 7:46 am

brigade zuid schreef:Goh verrassend ze stappen niet op. En die Danny Blind heeft het alleen maar over pech en momenten, gevaarlijk als je dat allemaal zelf gaat geloven.
Het is ongelofelijk. Dit is exact hoe Blind te onder ging met Ajax. En nog blijft ie zitten. De man is gewoon niet geschikt als (bonds)coach. Waarom ziet ie dat zelf in godsnaam niet? Ga lekker op de bank je geld tellen en ga een 4de klasser trainen als je zoveel van het spelletje houdt.
De voetballerij blijft toch een merkwaardige bedrijfstak. Bewezen incompetentie blijft kans na kans krijgen. Bassie en Nistelrode als assistenten... Bassie al talloze malen te licht bevonden en Nistelrode geen enkele ervaring.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 14, 2015 7:47 am

Blind en Oostveen reageerden wel heel afstandelijk. Het missen van het EK leek hun pakkie an niet te zijn. Je zag ze denken: Hiddink.

Messcherpe heren ondervragers trouwens: not. Ik had van Oostveen bijv. wel eens willen weten waarom Hiddink nou zo nodig weg moest, wanneer het alternatief naar de naam Blind luistert. En of het na 2 gesjeesde bondscoaches binnen een jaar en het missen van het EK niet eens tijd wordt om op te stappen. Miste hij Nigel de Jong op het middenveld ook?

Van Blind had ik graag gehoord wat er met die 80% kans op directe kwalificatie is gebeurd. En of de, volgens hem, reden van ontslag voor Hiddink (1 uit 3 tegen de concurrenten) na 0 uit 3 ook niet op hem van toepassing zou moeten zijn. Ook: ben je überhaupt een trainer, laat staan een goede? Zowel bij Ajax als bij Oranje was het onder jouw leiding historisch slecht.

Bert de Bouwer als architect en calamity Blind als aannemer. Ik hoop dat Bouw- & Woontoezicht heeft meegekeken: geef die 2 ajb geen omgevingsvergunning!! Lullig voor de talentvolle generatie Hendrix, Bazoer, Tete e.c. Met deze leiding ga je het WK ook niet halen. Al kan ik me toch niet voorstellen dat er niemand ingrijpt en dit duo laat zitten?! :confused.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 14, 2015 8:03 am

Buitenlandse pers fileert Oranje: Totaalvoetbal? Meer totale mislukking

Vrijwel alle grote Europese sportkranten besteden op de websites aandacht aan de uitschakeling van het Nederlands elftal. Oranje is voor het eerst sinds 1984 afwezig op een Europees kampioenschap. Vrijwel alle kranten vinden het een schande dat het Nederlands elftal volgend jaar in Frankrijk ontbreekt, al is de een kritischer dan de ander.

Met name de Britse krant Daily Mail is hard: ,,Totaalvoetbal? Het lijkt meer op totale mislukking'', klinkt het op de website. ,,Waar landen als Wales, Noord-Ierland, Albanië en IJsland in Frankrijk van de partij zijn, kijkt heel Nederland naar de tv.'' Het Duitse Bild haalde een oude klassieker van stal: ,,Geen oranje pruiken en shirts in de stadions. Geen colonnes van caravans naar Frankrijk: zonder Holland gaan wij naar het EK.''

De Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport hield gezien het summiere wedstrijdverslag van de partij tegen Tsjechië op de website al weinig rekening met een ontsnapping van Oranje. ,,Holland eruit, Turkije geplaatst'', kopt de krant. Het Franse L'Equipe beschrijft nog hoe Oranje goed begon tegen de Tsjechen, maar na twee tegentreffers de weg kwijt was. ,,Oranje is de voornaamste afwezige op het EK. Toevallig was het EK de laatste keer dat Nederland ontbrak ook in Frankrijk.''

Spaanse media staan vooral droogjes stil bij de blamage van Oranje. ,,Zelfs met het nieuwe format met 24 aanwezige landen heeft Oranje zich niet voor een catastrofe kunnen behoeden'', meldde Marca. AS ziet vooral het grote verval ten opzichte van het WK van vorig jaar. ,,Vijftien maanden geleden nog derde van de wereld, nu is Oranje de belangrijkste afwezige.''

www.ad.nl
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 14, 2015 8:20 am

Ik kan me niet voorstellen dat Blind en Van Oostveen nog in functie blijven. Er is werkelijk niemand die begrip heeft voor hun huidige standpunt.

Nou ja, bijna niemand....
Van Persie: 'Blind is een toptrainer'

Robin van Persie is niet van plan zijn afscheid als international aan te kondigen na de mislukte EK-kwalificatiereeks. Ook sprak hij zijn steun uit voor bondscoach Danny Blind.

De 32-jarige Van Persie speelde tegen Tsjechië zijn 101ste interland, maar als het aan hem ligt blijft het niet bij dat aantal. 'Ik heb altijd gezegd dat ik zelf niet bedank. Dat geldt nog steeds, ondanks deze moeilijke situatie. Ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheden', aldus de ex-aanvoerder tegen de NOS.

'Er is veel gebeurd de afgelopen maanden. Daar ga ik eens over nadenken. Maar hoe ik het nu zie, blijf ik gewoon beschikbaar', ging de Rotterdammer, die tegen Tsjechië in eigen doel kopte maar later een 'gewoon' doelpunt (zijn vijftigste voor Oranje) maakte, verder.

Van Persie vindt niet dat Blind afgerekend moet worden op het debacle in de EK-kwalificatiereeks. De aanvaller zegt dat de bondscoach te kort aan de leiding is geweest om de schuld in zijn schoenen te schuiven. 'Hij moet zeker blijven', zei Van Persie. 'Het is te makkelijk om dit in zijn schoenen te schuiven. Danny is gewoon een toptrainer, dus die moet blijven.'
www.vi.nl

Blind een toptrainer? Leven die mensen in een andere realiteit of zo? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 14, 2015 8:48 am

Het lijkt er op dat ze elkaar vooralsnog in stand houden. Kijk, als Van Oostveen nu Blind er uit gooit dan weet hij ook wel hoe laat het is voor wat betreft zijn eigen positie. Blind snapt heus wel dat hij er een potje van heeft gemaakt maar die heeft ook een mooi contract in z'n binnenzak zitten. Dan stap je liever niet vrijwillig op.

De één zal dus niet zomaar opstappen en de ander zal 'm er niet uitgooien. Heeft gewoon vooral met hun persoonlijke belangen te maken. Geen standpunt waarmee je in de publieke opinie veel punten scoort maar de realiteit is wel dat het merendeel van AT in zo'n situatie toch op zijn minst ook even aan z'n portemonnee zal denken.

Uiteindelijk gaan ze er allebei wel uit. Alleen wel met een paar centjes in de tas.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 14, 2015 8:54 am

De eerste verdedigingslijn voor Blind is in het AD vast opgetrokken, iedereens naam wordt als schuldige genoemd behalve die van Blind of van Oostveen. Je verwacht het niet hè. :smallgrin.gif:

Sjoerd Mossou
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 14, 2015 8:57 am

Duke schreef: Blind een toptrainer? Leven die mensen in een andere realiteit of zo? :confused.gif:
Je kunt als speler geen 4e worden in zo'n poule en dan op de trainer afgeven.

Toptrainer Blind scoorde in 4 wedstrijden trouwens meer verliespunten dan Hiddink in 6. Nou deed Hiddink het bijzonder slecht. Dat schoot nog eens extra in het oog gezien het feit dat Oranje zo'n goed WK speelde. Waarvoor LVG waarschijnlijk te weinig credits kreeg. Van ondergetekende bijv. :neutral.gif:

Maar als Hiddink het bijzonder slecht deed, hoe slecht deed Blind het dan? Het afbreukrisico lijkt me enorm wanneer je met hem en Oostveen richting 2018 gaat. Ook over een jaar is dat risico enorm. Dan beginnen ze in Zweden, geloof ik. Als je daar onderuit gaat (en dat lijkt me denkbeeldig), dan ben je net zover als nu.

Nu krijg je dus mantra's als 'bouwen', 'heat in the kitchen', pech, geblesseerden, vooruit kijken. Het mag natuurlijk vooral niet over voetbalinhoudelijke zaken als tactiek, opstelling, wissels, onderlinge afstemming gaan in de voorbije 4 wedstrijden gaan. Dat zou immers dodelijk zijn voor Blind. En dus ook voor Oostveen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 14, 2015 9:08 am

Marillion schreef: Uiteindelijk gaan ze er allebei wel uit. Alleen wel met een paar centjes in de tas.
Misschien moet er maar eens een bekroond onderzoeksjournalist aan te pas komen, wanneer deze heren in functie mogen blijven. :neutral.gif:

En nou die handjes, de lucht in: http://www.volkskrant.nl/sport/meelijwe ... ~a4162557/ :biggrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 14, 2015 9:13 am

Dit is inderdaad het moment om je verlies te nemen en opnieuw te beginnen. En dat doe je het beste met nieuwe mensen zonder deze erfenis op je rug want bij de eerste de beste tegenvaller komt anders direct het missen van dit EK weer op tafel.

We hebben bepaald niet de beste groep van Europa maar er zit echt wel het nodige talent bij. Stel een ervaren hoofdtrainer aan die de leiding pakt en niet bang is om één of twee moeilijke beslissingen te nemen. En richt je volledig op kwalificatie voor het WK. Dat zal al lastig genoeg worden want die poule is een stuk zwaarder.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 14, 2015 10:12 am

InnerHarbour schreef:De eerste verdedigingslijn voor Blind is in het AD vast opgetrokken, iedereens naam wordt als schuldige genoemd behalve die van Blind of van Oostveen. Je verwacht het niet hè. :smallgrin.gif:

Sjoerd Mossou
Ik had het al gelezen, ja. Je moet het in de eerste plaats maar verzinnen om deze draai eraan te geven (eigenlijk is zo'n uitschakeling best mooi). En dat zonder de naam van Blind te noemen, heel knap.

Want laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk misgegaan bij het aanstellen van paard van Troje Blind als assistent cq bondscoach in opleiding.

Ik las ergens dat Blind zoveel kritiek krijgt in vergelijking met Hiddink, maar het tegenovergestelde is waar. Waar Hiddink na zijn eerste nederlaag direct belaagd werd door (de overigens zeer rancuneuze) Van Gelder wordt Blind na nederlaag numero drie met fluwelen handschoentjes aangepakt door de reporter ter plaatse en mag hij ongestoord zijn onzinanalyses en excuses oplepelen. En waar Hiddink na de eerste nederlaag direct op her matje moest komen bij Van Oostveen, krijgt Blind het onvoorwaardelijke vertrouwen van Van Oostveen. Leg dat maar eens uit.

Is de column van de 'onafhankelijk denker' trouwens al uit?

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 14, 2015 10:43 am

Jöhnk schreef: Want laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk misgegaan bij het aanstellen van paard van Troje Blind als assistent cq bondscoach in opleiding.
Hiddink wilde zo graag, dat ie Blind op de koop toe nam. Dat zal ie inmiddels als vele malen berouwd hebben. De hetze door het AD en die 'evaluatie' door Oostveen e.c. kwam niet uit de lucht vallen natuurlijk...
Ik las ergens dat Blind zoveel kritiek krijgt in vergelijking met Hiddink, maar het tegenovergestelde is waar.
Hij lijkt veel krediet te hebben bij de media. Z'n stats spreken duidelijke taal. Het had bij 0 wedstrijden in charge moeten blijven natuurlijk. Maar 4 is toch wel het absolute maximum.
Is de column van de 'onafhankelijk denker' trouwens al uit?
Die moet het nog op zich in laten werken en er het interessante uit peuren.... :biggrin.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » wo okt 14, 2015 10:44 am

Ik vraag me wel af wat er met Depay aan de hand is. De buitenspeler van de gemiddelde vierdeklas amateurclub geeft nog betere voorzetten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo okt 14, 2015 10:47 am

Wouter schreef:Ik vraag me wel af wat er met Depay aan de hand is. De buitenspeler van de gemiddelde vierdeklas amateurclub geeft nog betere voorzetten.
Bij Man U is ook aan het aankloten. Balverlies, dribbels zonder rendement. Ik denk dat zelfs LvG hem niet met de voeten op de grond houdt.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 14, 2015 10:59 am

De vorige pot had hij toch best aardige voorzetten?

Die Van Dijk kan overigens ook niet verdedigen. Snap nu weer waarom hij niet geselecteerd werd. Loopt er een beetje mooi bij maar wat een gepruts in de 16.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo okt 14, 2015 11:01 am

Zo zonde dit... Zeker als je ziet dat zelfs de nummer drie uit onze poule rechtsstreeks is geplaatst met dank aan onze sterke nummer laatst... :ajaxsmiley.gif:

Als als als dan dan dan... Blind had met die vier wedstrijdjes de poule winnend kunnen afsluiten. Als je naar de doelcijfers kijkt zit het probleem niet zozeer voorin, als wel die gatenkaas achterin.
Wouter schreef:Ik vraag me wel af wat er met Depay aan de hand is. De buitenspeler van de gemiddelde vierdeklas amateurclub geeft nog betere voorzetten.
Depay is iets te vaak in eht nachtleven van Manchester gesignaleerd. Dat merkt je niet in de eerste paar weken, maar de maanden erna tikken aan. Hij moet weer even normaal gaan doen. Dit smeult al in de Engelse pers en dat is ook de echte reden dat hij het vorige week in het interview van het AD alleen over voetbal wilde hebben.
Laatst gewijzigd door beelzebub op wo okt 14, 2015 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 14, 2015 11:03 am

Als Hiddink het niet zag zitten in zijn assistenten, was ie daar natuurlijk nooit mee akkoord gegaan. Niet om Blind te verdedigen, maar om hem als oorzaak van alle ellende te zien is onzin. Iedereen (Van Oostveen, Hiddink, Blind) heeft de situatie op basis van het WK veel te rooskleurig ingeschat. Dat team functioneerde op basis van een grote fitheid, goede organisatie, een uitblinkende Robben en een behoorlijke dosis geluk. Op het moment dat daar een aantal factoren van wegvallen heb je een probleem.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 14, 2015 11:31 am

Depay heeft daar nooit in uitgeblonken. Hij is nog steeds dezelfde speler die hij in de B'tjes was: veel snelheid, dreiging, fysieke kracht maar matig in de eindpass. Zijn overzicht is niet geweldig.

Snapte de opstelling dan ook niet. Twee buitenspelers die voor eigen glorie gaan, Sneijder achter KJH (werkte bij Ajax al niet), dat is toch vragen om problemen? Die drie voorin + Sneijder doen amper iets bij balverlies, en bij balbezit zijn ze niet complementair. Komt nog bij dat de trage Daley Blind daarachter de gaten moest dichtlopen. Geen wonder dat hij door het ijs zakte.

Ik lees vooral excuses. Niemand trekt het boetekleed aan. De leiding van de KNVB niet, de bondscoach niet en de spelers ook niet. Het is de schuld van Pech en Tegenslag, en ergens ook nog van Arbitrale Dwalingen en Golfbewegingen. Gebrek aan Vuur en Passie kwam ook nog om de hoek kijken. Bij zulke redeneringen vormen nederlagen in het verleden een garantie voor nederlagen in de toekomst. Topsporters moeten de spiegel niet mijden. Leiders trekken hun conclusies als ze falen, want dát is verantwoordelijkheid nemen. Verantwoordelijkheid nemen is niet: kop in het zand steken en de schuld op anderen afschuiven.

Natuurlijk scheelt de afwezigheid van met name Robben een slok op een borrel. Robben kan in zijn eentje het verschil maken, dat heeft hij tijdens het WK bewezen. Die man is door gewone verdedigers niet af te stoppen als hij het op zijn heupen heeft. Neemt niet weg dat dit Oranje beter had moeten kunnen. De tegenstanders van Oranje waren bepaald geen wereldtop. Niemand verwacht dat dit Oranje Spanje of Duitsland slacht. Maar IJsland, dat komt toch gewoon aanzetten met Sig en de doelman van NEC? Een hardwerkend team met een paar goede spelers die niet eens wereldtop zijn.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo okt 14, 2015 11:35 am

Niets aan toe te voegen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie