Ik ben als jeugdspeler (denk bij de B) wel eens binnen 5 minuten van de training gelopen. Dan stond er een heel circuit klaar met allerlei hekjes en paaltjes waar je als een springpaard tussendoor en overheen moest en er was geen bal te zien. Toen ging ik weer naar huis met de mededeling dat ik me wel had aangemeld bij de plaatselijke atletiekclub als ik daar trek in had gehad.Yopi schreef:Haha, met zulke oefeningen kun je net zo goed op atletiek gaan.
.....
Mee eens.
KNVB moet zorgen voor inspiratie en discussie en niet komen met een dictaat, zoals met het Masterplan gebeurde.
Tegenwoordig gaat het er bij veel amateurclubs volgens mij al een stuk beter aan toe. De club waar ik speelde heeft de jeugdafdeling nu prima voor elkaar. Ze hebben ook een samenwerkingsverband met Ajax. Hun probleem zit 'm nu juist bij de senioren waar veel mensen afhaken en wat anders gaan doen.
Voor de KNVB zie ik wel een ondersteunende rol naar met name de amateurclubs toe. Opleiden van trainers, centrale wedstrijden en trainingen met de grootste talenten bij elkaar. Dat kan zeker nuttig zijn. Al staat of valt het natuurlijk met het niveau van de opleidingen.