De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

GangstaRiB
Berichten: 16882
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » zo jul 08, 2012 1:21 pm

Bertje schreef:Van Bommel, Lucio, Ribery, Rivaldo...
Allen middelmaat.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » zo jul 08, 2012 1:25 pm

:drecul.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door LucaS » zo jul 08, 2012 1:30 pm

Ik geloof dat ik dat wel onderschrijf, die spelers zijn geen absolute wereldtop.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » zo jul 08, 2012 1:35 pm

Als spelers als Rivaldo en Lucio geen wereldtop waren, dan is Van Gaal dat ook nooit geweest als trainer.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » zo jul 08, 2012 1:37 pm

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:Ik zie jan en alleman reageren op de aanstelling in de media, behalve de spelers die er toe doen. Hoe zo dat nu komen, zouden ze soms niet zo blij zijn met de aanstelling van die bewezen onbeschofte- en achterbakse hork.........
Ja inderdaad! Jij hebt het helemaal bij het rechte eind. Ze hebben nu al een hekel aan Van Gaal, daarom twitteren ze niet over zijn aanstelling.... :excited.gif:

Jij zal niet rusten voordat Van Gaal helemaal zwart gemaakt is he, IH?
Je moet eens wat vaker in de spiegel kijken
YNWA

wimpey
Berichten: 52056
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » zo jul 08, 2012 5:54 pm

LucaS schreef:Ik geloof dat ik dat wel onderschrijf, die spelers zijn geen absolute wereldtop.
Rivaldo was easy de beste tijdens het WK 2002. Dat het team van Rivaldo won.
Bertje schreef:Van Bommel, Lucio, Ribery, Rivaldo...
Stam, Van Nistelrooij. Van Gaal wilde Stam bij Oranje opleggen in welke volgorde hij tijdens het buffet moest opscheppen. :excited.gif:

Van Gaal kan niet met dominante persoonlijkheden omgaan, omdat hij zelf de alpha male der alpha males wil zijn. Hij wil enkel met team players werken, maar maakt voor zichzelf een uitzondering.

Op psychologisch vlak gaat Van Gaal het wederom zeer moeilijk krijgen. Qua soft skills is hij extreem zwak.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Banjavi » zo jul 08, 2012 11:06 pm

GangstaRiB schreef:
Bertje schreef:Van Bommel, Lucio, Ribery, Rivaldo...
Allen middelmaat.
Aggoossie... Ze hebben niet bij de subtopper ajax gespeeld, dus is het geen top? Grappige mening. Je begint op mij te lijken. Ga zo door. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11439
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Toppie » ma jul 09, 2012 7:44 am

Home » Telesport » Voetbal » Nationaal
ma 09 jul 2012, 05:30
Cruijff: Hopen op revanche Van Gaal Johan Cruijff stipt in zijn column kort de aanstelling van Louis van Gaal aan als bondscoach van het Nederlands elftal. Maar hij heeft het vooral over de rol van de KNVB.

Over de aanstelling van Louis van Gaal als bondscoach kan ik kort zijn: laten we hopen dat hij het gebruikt om zich op sportieve wijze te revancheren. Dat hij daarnaast het Nederlandse voetbal het elan teruggeeft dat we ooit hadden. Dus gedurfd en innovatief voetbal. Verder wil ik, wat Van Gaal betreft, nog niet in de toekomst kijken.

Wel wil ik nog wat kwijt over de KNVB. Op 17 juni was Nederland-Portugal en op 6 juli is de opvolger van Bert van Marwijk benoemd. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat voor het Nederlandse voetbal essentiële beslissingen heel snel genomen zijn. Door KNVB-directeur Bert van Oostveen, die zaken op zijn bord heeft gekregen waar niet zijn grootste kwaliteiten liggen. Toch heeft hij in een recordtijd een bondscoach aangesteld. Of dat een goede of slechte beslissing is, hangt nu ook af van toeval. Dat mag niet.
En daar gaan we weer onze ex oranje speler die in 1978 verstek liet gaan, gaat weer met z'n Televaag column zeiken en zagen over het aanstellen van LvG. De hetze is begonnen. :1evil.gif: :kots:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33682
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » ma jul 09, 2012 8:23 am

En Derksen in zijn VI-praathuis op TV. En Koeman die sneren uitdeelt.

De messen worden alom geslepen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » ma jul 09, 2012 8:30 am

Makkelijk om Cruijff nu aan te vallen, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk. Bert van Marwijk geeft in alle emotie aan dat hij stopt als bondscoach en binnen twee weken staat een opvolger klaar. Iets meer tijd om te komen tot een beslissing is niet zo gek, hoor.

GangstaRiB
Berichten: 16882
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma jul 09, 2012 8:37 am

banjavi schreef:
GangstaRiB schreef:
Bertje schreef:Van Bommel, Lucio, Ribery, Rivaldo...
Allen middelmaat.
Aggoossie... Ze hebben niet bij de subtopper ajax gespeeld, dus is het geen top? Grappige mening. Je begint op mij te lijken. Ga zo door. :)
Er wordt gesteld dat Van Gaal continu aanvaringen met z'n spelers heeft. Dat is feitelijk onjuist. Daarna is het argument dat ie niet met toppers om zou kunnen gaan. Er komt een lijstje van 4 namen die bovengemiddelde kwaliteiten hadden/hebben, maar niet de absolute top waren/zijn.

Er worden weer allerlei argumenten aangevoerd om Van Gaal vooraf af te schieten. Cruijff is ook alweer begonnen. Ik hoop dat Van Gaal de juiste steun van de KNVB krijgt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » ma jul 09, 2012 8:39 am

Nee nee, hier stelt iemand dat Van Gaal nooit problemen had met z'n spelers. Vervolgens wordt dat terecht weerlegd.

En ach, als Rivaldo geen absolute top was dan heeft Van Gaal nooit met absolute top gewerkt. Dus wat dat dan over hem moet zeggen...

Rivaldo hoort met gemak bij de beste spelers van het afgelopen decennium.
Laatst gewijzigd door Bert op ma jul 09, 2012 8:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33682
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » ma jul 09, 2012 8:40 am

Come on, als het een eigen oogappel was geweest, had Cruijff vast de daadkracht geroemd in deze onzekere, chaotische tijden.
Alsof Cruijff kritisch is, omdat de beslissing zo snel viel. :excited.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47581
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » ma jul 09, 2012 8:41 am

Rivaldo heeft de Gouden Bal gewonnen. Toeval zeker?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33682
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » ma jul 09, 2012 9:01 am

Cruijff had zelf overigens op 30 juni zijn oplossing al:
Cruijff wil Rijkaard bij Oranje
Uitgegeven: 30 juni 2012 14:25
Laatst gewijzigd: 30 juni 2012 14:27
HOOFDDORP - Volgens Johan Cruijff moet Frank Rijkaard de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal worden. De legendarische nummer 14 denkt dat Rijkaard de ideale opvolger is van Bert van Marwijk.


© ANP
Cruijff wijst daarbij naar het veranderingsproces dat Rijkaard tussen 2003 en 2008 bij FC Barcelona in gang heeft gezet.

''Rijkaard heeft op het absolute topniveau bewezen wat zijn kwaliteiten zijn én dat hij ingrijpende keuzes durft te maken'', aldus Cruijff in gesprek met Voetbal International. ''Werken op clubniveau is anders dan bij een nationaal team, maar het gaat erom dat de nieuwe bondscoach een proces van vernieuwing in gang moet kunnen zetten.''

Volgens Cruijff moet Oranje helemaal opnieuw beginnen, maar hij zegt niet welke spelers volgens hem moeten afvallen. ''Ik laat me niet uit over welke spelers aan vervanging toe zijn. Dan moet je de inside informatie hebben over wat er tijdens dit EK precies gebeurd is.''
''Het belangrijkste is dat de nieuwe bondscoach het optimale rendement uit de beschikbare spelerskwaliteiten haalt. Zoals Prandelli dat momenteel bij Italië doet. Dat is een goed voorbeeld van hoe je in relatief korte tijd, op een effectieve manier, het maximale uit je spelersgroep haalt.''
Rijkaard heeft overigens zelf al aangegeven dat hij niet open staat voor de functie van bondscoach bij het Nederlands elftal.
© NUsport
Als de KNVB toen had gehapt, was het dan ook te 'overhaast' geweest?

Daarnaast bleek al snel dat allerlei potentiële kandidaten niet wilden. Zoveel opties waren er nu ook weer niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » ma jul 09, 2012 9:29 am

GangstaRiB schreef: Er wordt gesteld dat Van Gaal continu aanvaringen met z'n spelers heeft. Dat is feitelijk onjuist. Daarna is het argument dat ie niet met toppers om zou kunnen gaan. Er komt een lijstje van 4 namen die bovengemiddelde kwaliteiten hadden/hebben, maar niet de absolute top waren/zijn.
Laten we het dan omdraaien. Welke absolute wereldsterren heeft van Gaal dan wel getraind? Als Lucio, Stam, Luis Enrique, Rivaldo en Ribery het niet zijn, dan zijn er vast wel anderen die het prima naar hun zin hadden met van Gaal. Welke wereldsterren zijn dat dan? Heel benieuwd naar.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma jul 09, 2012 9:50 am

Peter schreef:
GangstaRiB schreef: Er wordt gesteld dat Van Gaal continu aanvaringen met z'n spelers heeft. Dat is feitelijk onjuist. Daarna is het argument dat ie niet met toppers om zou kunnen gaan. Er komt een lijstje van 4 namen die bovengemiddelde kwaliteiten hadden/hebben, maar niet de absolute top waren/zijn.
Laten we het dan omdraaien. Welke absolute wereldsterren heeft van Gaal dan wel getraind? Als Lucio, Stam, Luis Enrique, Rivaldo en Ribery het niet zijn, dan zijn er vast wel anderen die het prima naar hun zin hadden met van Gaal. Welke wereldsterren zijn dat dan? Heel benieuwd naar.
Litmanen, Rijkaard, Kluivert, De Boer, Overmars, Bergkamp, Robben, Schweinsteiger... Bedoel je die?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » ma jul 09, 2012 9:55 am

Aha de hele Ajaxselectie van '95 bestond dus uit wereldsterren. Vedettes. En Bergkamp was in '91 ook al een wereldster. Jaja. Bergkamp in '91 de wereldster en Rivaldo in '99 niet. Mooie discussie. Die ga ik zo niet winnen.

Rijkaard is de enige wereldster natuurlijk.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » ma jul 09, 2012 10:05 am

Sowieso hebben spelers als De Boer, Overmars en Bergkamp nooit het niveau van Rivaldo gehaald.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma jul 09, 2012 10:18 am

Peter schreef:Aha de hele Ajaxselectie van '95 bestond dus uit wereldsterren. Vedettes. En Bergkamp was in '91 ook al een wereldster. Jaja. Bergkamp in '91 de wereldster en Rivaldo in '99 niet. Mooie discussie. Die ga ik zo niet winnen.

Rijkaard is de enige wereldster natuurlijk.
Het lijkt wel alsof het criterium van wereldster is dat je vedettegedrag vertoont. Rivaldo was een relatieve houten klaas die een periode had dat alles lukte en hij geholpen door de Fifa in een eltalf met Ronaldinho en Ronaldo WK kon worden. Daarna heeft hij zijn carriere moeten slijten bij de derde club van Griekenland of zo. Van de spelers die Van Gaal getraind heeft zijn er daarna heel veel wereldster geworden idd, en dan zonder vedetteneigingen maar teamspelers.

De keuze voor Van Gaal is er een voor een sterk teamverband, of daarin plek is voor een wereldster zal afhangen van hoe graag die wereldster wil winnen en hoe graag hij vooral de wereldster wil uithangen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » ma jul 09, 2012 10:18 am

Volgens mij is het meest relevant of Van Gaal kan werken met de 'sterren' van het huidige Nederlands elftal die als je het hun vraagt vast zelf wel menen op het niveau van Rivaldo in zijn hoogtijdagen te acteren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » ma jul 09, 2012 10:23 am

Bertje schreef:Sowieso hebben spelers als De Boer, Overmars en Bergkamp nooit het niveau van Rivaldo gehaald.
Eens. De discussie is natuurlijk ook dat van Gaal lastig kan opschieten met vedettes en 'dominante persoonlijkheden'. Om dan aan te komen met een 17-jarige Bergkamp, Overmars en Schweinsteiger. Tsja. Het gaat in die zin ook niet eens zo zeer om kwaliteiten, want ik ben benieuwd of van Gaal om kan gaan met een Sneijder. Als je dat niet lukt, dan wordt het erg lastig voor van Gaal. Een winnend elftal maken met bleekneuzen is namelijk lastig. Het zou me niets verbazen als het binnen de kortste keren hommeles is met de 'dominante persoonlijkheden'. Dan heb je wel een probleem, want dat zijn wel de jongens die wedstrijden voor je winnen. Met Pieters, Willems, Strootman, Luuk de Jong en weet ik wie nog meer, win je geen oorlog. Wordt al lastig om daar een veldslag (kwalificatie) te winnen. Tel daar bij op dat de vijver wat leeg is. Achterin moet van Gaal improviseren met van der Wiel, Heitinga, Pieters en Anita. Dan kun je Mourinho of Guardiola heten, maar daar win je geen prijzen mee. En reken maar dat de verwachtingen hoog zijn en dat men in de rij staat om de kop van van Gaal af te hakken. Daar heeft hij het zelf ook wel weer naar gemaakt, helaas.

@Jabu. Dat dus inderdaad.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » ma jul 09, 2012 10:25 am

Le T. schreef: Rivaldo was een relatieve houten klaas die een periode had dat alles lukte en hij geholpen door de Fifa in een eltalf met Ronaldinho en Ronaldo WK kon worden. Daarna heeft hij zijn carriere moeten slijten bij de derde club van Griekenland of zo.
Dit heeft geen zin zo. Dit mag je vinden, maar dan beëindigen we nu de discussie.

GangstaRiB
Berichten: 16882
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma jul 09, 2012 10:54 am

Bertje schreef:Sowieso hebben spelers als De Boer, Overmars en Bergkamp nooit het niveau van Rivaldo gehaald.
Rilvaldo was een rare kwibus met af en toe een geniale ingeving. De term 'egoïst' is door hem uitgevonden. Maar dit is allemaal subjectief gelul verder. Van Gaal heeft uitstekende prestaties bij verschillende clubs gehad. Een aantal spelers moesten em niet hebben, anderen liepen met em weg. Zo gaat dat bij iedere coach.

GangstaRiB
Berichten: 16882
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma jul 09, 2012 10:58 am

Peter schreef:Aha de hele Ajaxselectie van '95 bestond dus uit wereldsterren. Vedettes. En Bergkamp was in '91 ook al een wereldster. Jaja. Bergkamp in '91 de wereldster en Rivaldo in '99 niet. Mooie discussie. Die ga ik zo niet winnen.

Rijkaard is de enige wereldster natuurlijk.
Is het criterium wereldster of topvoetballer? Wereldster kan goed voetballen maar heeft ook negatieve invloed op het team, zoals Ribery die z'n handen laat zwaaien bij iedere scheet die em dwars zit.

Plaats reactie