Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door raymon » ma nov 02, 2015 3:17 pm

Dat evaluatie gesprek is intern vind ik, daar hoeft Blind niet op te antwoorden, dat is iets voor VOostveen. Uiteraard had hij wel meer mogen zeggen over het bouwen, maar goed, we zijn het er toch over eens dat Blind een zwakke coach is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Rooie

Bericht door Rooie » ma nov 02, 2015 3:21 pm

Jöhnk schreef:Blind vindt Kramer een interessante optie. :excited.gif:

Zwakke persconferentie van de bondscoach. Blind was lekker kritisch op de spelers maar weigerde (zoals Mourinho) te antwoorden toen er vragen kwamen over het evaluatiegesprek met Van Oostveen. Hij werd ook maar niet concreet toen er gevraagd werd waar dat zogenaamde 'bouwen' nou precies uit bestond.

Roddel van Arno Vermeulen: Van Basten en Depay zouden na Tsjechië thuis op de vuist (?) zijn gegaan.

De fabeltjeskrant-generatie vind ik een hele goeie. :biggthumpup.gif:
Het lijkt me voornamelijk onnodig om een aantal spelers die niet geselecteerd zijn in het openbaar af te vallen. Hou dat lekker intern.

Waar komt dat nieuws over Depay/Van Basten vandaan? Vertelde Vermeulen dat op de TV?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 3:44 pm

Daar heb je Arno Vermeulen weer. Heerlijk vindt hij zulke verhalen. :excited.gif:

Kramer een interessante optie????????? :1evil.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 02, 2015 3:51 pm

De ene bankzitter van Man U is de andere niet. :hypocrite.gif:

Ik zie dat onze TOPCOACH een paar harde noten heeft gekraakt. Persie en Depay niet. Kan het daar weer over gaan i.p.v. over het falen van de bondscoach.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 02, 2015 4:11 pm

Yopi schreef: Kramer een interessante optie????????? :1evil.gif:
Beter zou hij die jurist van Feyenoord eens polsen. Misschien dat die kwalificatie voor het EK nog kan afdwingen door nog eens te kijken of de UEFA de voorwaarden daarvoor wel goed heeft omschreven.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 4:20 pm

Kramer een interessante optie - dit komt vast uit de koker van Marco van Basten. Een gebrekkig oordeel gecombineerd met het woord interessant.

Die Van Basten heeft flink aan gezag ingeboet. Nu wordt hij al op zijn bek geslagen door een talentje. :smallgrin.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma nov 02, 2015 4:28 pm

Yopi schreef:Daar heb je Arno Vermeulen weer. Heerlijk vindt hij zulke verhalen. :excited.gif:
[/quote
Die Van Basten heeft flink aan gezag ingeboet. Nu wordt hij al op zijn bek geslagen door een talentje. :smallgrin.gif:
Nee precies, die Arnold Vermeulen toch..

Maar ik begrijp dat vBasten nu ook persona non grata is omdat hij het heeft aangedurft tegen Cruijff te zijn?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 4:34 pm

Je verhaal wordt eentonig, Ray. Jij begint wéér over Cruijff. :aai.gif:

Lees terug: ik vond destijds al, bij Oranje en Ajax, dat Van Basten er weinig kijk op had.

Kijk, ik vind het wel een lollig verhaal. Maar het is natuurlijk niet het verhaal waar een journalist die zichzelf zo hoog heeft zitten mee moet komen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 02, 2015 5:14 pm

Yopi schreef:Je verhaal wordt eentonig, Ray. Jij begint wéér over Cruijff. :aai.gif:
Yopi de langspeelplaat zegt tegen een ander dat zijn verhaal eentonig wordt. :drecul.gif:
YNWA

Alexander

Bericht door Alexander » ma nov 02, 2015 10:19 pm

Vriend Danny krijgt in de praatprogramma's wel heel veel kritiek vanavond. Terecht natuurlijk, heel merkwaardige selectie + persconferentie.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 10:53 pm

O, het was juist een vriendendienst. Vermeulen gaf de voorzet, Blind kon ontkennen.

http://www.onze11.nl/37034/oranjenieuws ... stelrooij/

Niet Van Basten was blijkbaar de vechtersbaas, maar Van Nistelrooij.

BTW, Blind redeneert dat Van Persie niets bij Oranje te zoeken heeft omdat hij niet presteert. Misschien moet hij die redenering eens op zichzelf betrekken?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 02, 2015 11:13 pm

Le T. schreef:De Telegraaf is al sinds augustus bezig met een nieuwe campagne voor Huntelaar. VI doet natuurlijk ook braaf mee met een aanval in de rug vorige week.
Oh en voor Van Persie wordt er geen campagne in de media gevoerd zeker? Henk Spaan, de voorzitter van de Robin van Persie fanclub zit vanavond bij Pauw. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma nov 02, 2015 11:13 pm

Effe naar Pauw kijken Le T.: lofrede van Spaan op Van Persie! Geniet!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 11:20 pm

Haha, Henk Spaan! Kiest steevast het verkeerde wiel. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma nov 02, 2015 11:22 pm

Ik zal effe noteren:

Danny kan niet tegen de grote mond van Van Persie.

Als Van Persie 70 min speelt is hij altijd beter dan Dost die 90 min speelt. Zo deed Wenger het ook bij Bergkamp in de laatste jaren bij Arsenal. Hem 70 minuten laten spelen, omdat hij de laatste 20 niet effectief meer was. Kan Danny ook met Robin doen.

Begrijpt niet dat Blind met droge ogen kan beweren dat Luuk de Jong beter is dan Van Persie. Onvoorstelbaar.

Een echte topvoetballer wordt van binnen gedreven. Sommigen gaan te lang door, maar dat geldt niet voor Van Persie. Die is nog steeds eerzuchtig.

Alle grote voetballers beslissen grote wedstrijden. Van Persie maakt dat soort doelpunten.

Spaan denkt dat Van Persie misschien wel naar Barcelona gaat. En dan moet hij opboksen tegen Suarez, Messi en Neymar. Daar is er ook wel eens één van geblesseerd, dus hij zal zeker minuten maken.

Verder beetje lauw gesprekje. Helaas geen vlammende, bloemrijke lofrede. Die had ik niet willen missen. :smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 02, 2015 11:23 pm

Ze zitten in ieder geval al jarenlang erg diep in elkaars kont gekropen die Spaan en die Van Persie... Bezoeken zelfs zij aan zij jeugdwedstrijden van Ajax. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 02, 2015 11:26 pm

zeux schreef:Ik zal effe noteren:

Als Van Persie 70 min speelt is hij altijd beter dan Dost die 90 min speelt. Zo deed Wenger het ook bij Bergkamp in de laatste jaren bij Arsenal. Hem 70 minuten laten spelen, omdat hij de laatste 20 niet effectief meer was. Kan Danny ook met Robin doen.
Wat natuurlijk de allergrootste onzin is.
Bergkamp was in zijn laatste seizoenen wat aan de oude kant, maar nog altijd in staat om in de laatste minuut de wedstrijd te beslissen. Die Wenger was niet goed bij zijn plaat om hem aan het einde van z'n laatste paar jaren op die manier te gebruiken en spoorde al helemaal niet toen hij Dennis geen enkele speelminuut gaf in de enige CL finale die Arsenal ooit gespeeld heeft. :aai.gif:

Het 90 minuten laten banken van Bergkamp kostte Arsenal de Champions League finale van 2006 waarin ze nota bene eerst nog met 1-0 voor kwamen.
zeux schreef:Begrijpt niet dat Blind met droge ogen kan beweren dat Luuk de Jong beter is dan Van Persie. Onvoorstelbaar.
Dat beweert Blind toch ook helemaal niet? Hij noemt Van Persie nog altijd in potentie de beste spits van allemaal.

De toelichting die Blind daar verder achteraan plakte daar was werkelijk geen touw aan vast te knopen, maar ik heb sowieso Danny Blind in een rol als coach nog nooit iets zien zeggen of zien doen dat hout sneed... :blush.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 11:29 pm

Van Persie naar Barcelona? Hahahahaha. :drecul.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma nov 02, 2015 11:33 pm

zeux schreef:Alle grote voetballers beslissen grote wedstrijden. Van Persie maakt dat soort doelpunten.
Haha tja... Ik denk dat de meeste toernooivolgers van Oranje Van Persie zich vooral herinneren als de speler die die beslissende doelpunten niet maakte wanneer hij 120 minuten speeltijd kreeg in een halve finale of zelfs in een finale..... :blush.gif:

Spaan somt de 3 grootste doelpunten / meest gewichtige momenten uit de geschiedenis van het Nederlands elftal op. In dat rijtje schaalt hij de kopbal van Van Persie net zo hoog in als de volley van Van Basten in '88 en die goal van Bergkamp tegen Argentinië. Sorry hoor. :excited.gif:

Die kopbal tegen Spanje was een ontzettende mooie goal, maar welke vergelijking dan ook slaat verder als een lul op een drumstel. :aai.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 03, 2015 7:43 am

Yopi schreef: Niet Van Basten was blijkbaar de vechtersbaas, maar Van Nistelrooij.
Zo je kan je voet weer uit je mond halen. :smallgrin.gif:
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di nov 03, 2015 8:24 am

De puinhoop blijft Blind achtervolgen. Of je het eens bent met de selectie of niet, de manier waarop spelers het te horen krijgen is weer tekenend. Spelers moeten zich in de media verdedigen t.o.v. de verklaring die Blind geeft. Dat geeft te denken.

Verder ben ik het wel eens met de beslissing omtrent Depay. Die jongen voelt zich groter dan god, alleen zijn prestaties niet. Die moet zich echt gaan realiseren dat het ook weer hard bergafwaarts kan gaan.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 03, 2015 8:58 am

Kuijt: 'Alleen binnen de lijnen van waarde voor Oranje'

Dirk Kuijt bestrijdt dat hij garantie op een basisplaats heeft gevraagd, toen bondscoach Danny Blind hem in aanloop naar de laatste twee EK-kwalificatieduels vroeg om terug te keren bij het Nederlands elftal. Kuijt besloot kort na de aanstelling van Guus Hiddink een punt achter zijn interlandloopbaan te zetten, omdat hij steeds vaker op het tweede plan terecht kwam bij Oranje.

Blind openbaarde maandag na het bekendmaken van zijn voorselectie voor de duels met Wales (13 november) en Duitsland (17 november) dat de 35-jarige captain van Feyenoord bedankte voor een terugkeer. 'Kuijt moest daar lang over nadenken. Hij heeft er zelfs een nacht over geslapen', aldus de bondscoach. 'Hij wilde alleen terugkeren als hij garantie op een basisplaats zou hebben. Maar die kan ik niet geven.'

Kuijt spreekt die lezing tegen. 'Ik zei dat ik voor mijn gevoel alleen binnen de lijnen van waarde zou kunnen zijn en niet daarbuiten', zegt de Katwijker tegen De Telegraaf. 'Dat heb ik onder Guus Hiddink ook al aangegeven en was de reden waarom ik destijds ben gestopt. Daar was wat mij betreft geen verandering in gekomen.'

Kuijt ontkent dat hij niet bereid was het Nederlands elftal te helpen toen dat het EK dreigde te missen. 'Dat wilde ik heel graag. Ik heb altijd met heel veel liefde en passie voor Oranje gespeeld. Anders kom je ook niet tot 104 interlands, denk ik. Uiteindelijk was het aan de bondscoach om mij te selecteren of niet. Ook al omdat ik pas werd benaderd op het moment dat de internationals al twee dagen bij elkaar waren.'

Waarom Blind een maand later nu alsnog naar buiten is getreden met de informatie, weet Kuijt niet. De oorspronkelijke afspraak was dat het telefoongesprek tussen beiden blijven. 'Naar de reden waarom hij dat toch bekend heeft gemaakt, kan ik alleen gissen', besluit Kuijt, die dit seizoen voor Feyenoord twaalf keer scoorde in dertien officiële wedstrijden.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano

Bericht door Mano » di nov 03, 2015 9:01 am

Ik heb DB niet hoog zitten maar het niet selecteren van RvP en Memphis is logisch.
Beide hebben weinig gepresteerd bij Oranje en eigen competitie. Daar waar je juist meer van deze 2 verwacht.
Zij moeten voor dat stukje 'extra' zorgen.

iets wat ik nooit zag bij Memphis maar daar zal ik wel Ajacied voor zijn.

daarnaast, het zijn maar oefenwedstrijden...

ik vind wel dat je NU opstelt die NU goed is en niet gaat bouwen aan een team.
Oranje bouwt niet, Oranje stelt de de beste op. Geen Propper selecteren omdat hij weleens het middenveld van de toekomst kan zijn. :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » di nov 03, 2015 9:12 am

Wat is dit voor stemming makerij?
Dirk Kuijt bestrijdt dat hij garantie op een basisplaats heeft gevraagd, toen bondscoach Danny Blind hem in aanloop naar de laatste twee EK-kwalificatieduels vroeg om terug te keren bij het Nederlands elftal.
vi.nl

lezing blind
Blind openbaarde maandag na het bekendmaken van zijn voorselectie voor de duels met Wales (13 november) en Duitsland (17 november) dat de 35-jarige captain van Feyenoord bedankte voor een terugkeer. 'Kuijt moest daar lang over nadenken. Hij heeft er zelfs een nacht over geslapen', aldus de bondscoach. 'Hij wilde alleen terugkeren als hij garantie op een basisplaats zou hebben. Maar die kan ik niet geven.'
lezing Kuyt
Kuijt spreekt die lezing tegen. 'Ik zei dat ik voor mijn gevoel alleen binnen de lijnen van waarde zou kunnen zijn en niet daarbuiten', zegt de Katwijker tegen De Telegraaf. 'Dat heb ik onder Guus Hiddink ook al aangegeven en was de reden waarom ik destijds ben gestopt. Daar was wat mij betreft geen verandering in gekomen.'
Euhm.... wat is het verschil? :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 9:21 am

Dat hij ook als invaller van waarde zou kunnen zijn?

Hij bedoelt, neem ik aan, dat hij de Heitinga-rol niet ziet zitten. Hij wil er niet alleen voor de kleedkamer zijn.

Plaats reactie