Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Le T.

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » di nov 03, 2015 9:42 am

Cruijff schreef:
Le T. schreef:De Telegraaf is al sinds augustus bezig met een nieuwe campagne voor Huntelaar. VI doet natuurlijk ook braaf mee met een aanval in de rug vorige week.
Oh en voor Van Persie wordt er geen campagne in de media gevoerd zeker? Henk Spaan, de voorzitter van de Robin van Persie fanclub zit vanavond bij Pauw. :smallgrin.gif:
De Nederlandse sportjournalistiek hangt van vriendjes en belangetjes aan elkaar, maar het verschil tussen dwepen en een campagne is de doelgerichtheid en de doelmatigheid. Spaan kan een beetje pseudo-intellectueel spartelen en in kleine kring opgemerkt worden, Telegraaf, AD, VI en de NOS hebben het vermogen om met een maandenlang bombardement aan gekleurde berichtgeving en schijnanalyses zoveel druk te zetten op een bondscoach dat alleen degenen met het allermeeste ruggengraat niet buigen. Blind heeft de ruggengraat van een weekdier, dus dan zit het met die doelmatigheid wel snor.

Voor Spaan is het al te laat, ik heb het niet gezien, maar hij is in zoverre nog journalistiek bezig dat hij achteraf verslag doet van de gebeurtenissen zoals hij ze ziet, het moment om daar nog invloed op uit te oefenen is al voorbij. Blind heeft zijn eigen straatje al schoongeveegd, het is geen toeval dat hij Van Persie zo hard aanpakt, hij vergelijkt hem zelfs met Sneijder die het lichaam van een dartkampioen had, en Depay zo hard aanpakt. Beide doodzondaars die ooit gewaagd hebben de pers niet hun zin te geven. Maar ook daarvoor slachtofferde hij de spelers op wie veel kritiek was in de categorie 'niet fris', verkeerde uitstraling, maniertjes en houding. Als de ergernis over Van der Wiel en Indi van de pagina's afspat, dan is het logisch dat hij die hard aanpakt, en niet de andere falenden. Hij zoekt aansluiting bij het gesundes Volksempfinden in de hoop zijn baan nog even te kunnen rekken.
Cruijff schreef:
zeux schreef:Alle grote voetballers beslissen grote wedstrijden. Van Persie maakt dat soort doelpunten.
Haha tja... Ik denk dat de meeste toernooivolgers van Oranje Van Persie zich vooral herinneren als de speler die die beslissende doelpunten niet maakte wanneer hij 120 minuten speeltijd kreeg in een halve finale of zelfs in een finale..... :blush.gif:
Vast wel, maar we hebben dan ook een doorgeefluik met een eigen willetje. De herinnering van de meeste toernooivolgers wordt immers niet gevormd door de wedstrijd alleen, maar ook door de herhalingen en samenvattingen en het verhaal er omheen. Herhaling werkt, zoals uit bovenstaand stukje tekst blijkt.
Spaan somt de 3 grootste doelpunten / meest gewichtige momenten uit de geschiedenis van het Nederlands elftal op. In dat rijtje schaalt hij de kopbal van Van Persie net zo hoog in als de volley van Van Basten in '88 en die goal van Bergkamp tegen Argentinië. Sorry hoor. :excited.gif:

Die kopbal tegen Spanje was een ontzettende mooie goal, maar welke vergelijking dan ook slaat verder als een lul op een drumstel. :aai.gif:
Ik vind er wel wat voor te zeggen. Het was voor Nederland de belangrijkste wedstrijd van het toernooi, het was een extreem belangrijke goal, het was sowieso zijn wedstrijd los van het feit dat Robben de rest van het toernooi de show stal (op de kleine finale na trouwens), het was internationaal ook een grote geruchtmakende wedstrijd, een van de legendarische wedstrijden van de laatste toernooien. Vraag je buitenlanders over 10 jaar welke wedstrijden ze zich herinneren van dit toernooi dan is dat de 7-1 en deze 5-1, zoals dat in 98 de kwartfinale was dankzij die goal van Bergkamp, samen met nog een tweetal wedstrijden. Dat iemand buiten Nederland zich uberhaupt 88 herinnert is te danken aan die ene goal. Dat menig Nederlander zelf teleurgesteld was over dit succes van Van Gaal en Van Persie doet daar niet aan af, de eerste wedstrijd van een toernooi kan ook beslissend zijn. Het heeft de wereldheerschappij van Spanje beeindigd en Nederland op het spoor van een grootse underdogprestatie gezet.
zeux schreef:Ik zal effe noteren:

Danny kan niet tegen de grote mond van Van Persie.

Als Van Persie 70 min speelt is hij altijd beter dan Dost die 90 min speelt. Zo deed Wenger het ook bij Bergkamp in de laatste jaren bij Arsenal. Hem 70 minuten laten spelen, omdat hij de laatste 20 niet effectief meer was. Kan Danny ook met Robin doen.

Begrijpt niet dat Blind met droge ogen kan beweren dat Luuk de Jong beter is dan Van Persie. Onvoorstelbaar.
Er wordt ook al jaren beweerd dat Huntelaar beter is dan Van Persie, het went zullen we maar zeggen. Dost, De Jong, Huntelaar, dat ontloopt elkaar maar marginaal qua niveau en geschiktheid als type. Van Persie is wel behoorlijk afgezakt in niveau, maar Dost stokt ook een beetje in zijn ontwikkeling en Huntelaar zit sinds zijn jaar waarin alles lukte ook weer op zijn eigen niveau van 5 balletjes afwachten om er eentje in te schieten tussen het verliezen van duels en balbezit door. Het verschil tussen Van Persie en de rest is dan ook alleen qua Dost een stukje kleiner geworden.

Er zijn een heleboel dingen die mee kunnen spelen en mee mogen spelen bij het kiezen voor of tegen een speler, maar je moet beginnen bij niveau. Nederland begint bij beeldvorming, mythes, uitstraling, onzin, het 'ik mag je'-gehalte, en eindigt daar ook mee. Niveau is iets wat daar slechts voor gebruikt wordt wanneer het uitkomt.

Een bondscoach moet keuzes maken in de hierarchie, ze liggen elkaar niet zo, dus het is of Sneijder/Huntelaar die de dienst uitmaken, of je maakt Van Persie de belangrijkste man. Robben is belangrijker, maar die is niet relevant in die keuze want die toch wel waar die goed in is als hij niet weer eens stuk is. Dat laatste is ook de keuze voor de teamspelers en het teamspel, het eerste de keuze voor egoisme en zelfverheerlijking. Het is geen ideale keuze, want Van Persie is een beetje een voetbalnerd die niet bij iedereen in de selectie en in het land even geliefd is, maar het idee dat dat zo belangrijk is, is dan ook helemaal verkeerd. Een bondscoach onder druk en zonder ruggengraat bespaart zichzelf echter een hoop ellende wanneer die dat wel belangrijk maakt.

Zowel Blind als Hiddink hebben ervoor gekozen zichzelf een hoop ellende te besparen. Hiddink koos meteen voor Sneijder en Huntelaar, smoesjes over 2 spitsen met 'Van Persie er een beetje omheen' ten spijt. En meteen ging iedereen weer voor zichzelf voetballen, Sneijder ging weer zijn tweebenigheid etaleren door 10 keer per wedstrijd de bal met zijn linker voor zijn rechter te leggen om tegen een verdediger op te schieten en het middenveld in de steek te laten, Huntelaar die een showtje maakte van een schot dat naast ging om de media over Van Persie heen te laten vallen, Van Persie die daar op reageert en vervolgens niet gesteund wordt door de bondscoach. Dan kun je hem die aanvoerdersband wel af en toe omdoen, de keuze in de hierarchie en de keuze voor het soort team en teamspel en de keuze voor jezelf uit de wind houden is dan al gemaakt: Daar gaat je EK, zoals die keuze ook het EK 2012 kostte.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 03, 2015 9:43 am

Ik weet dat er hier weinig supporters van Danny Blind zitten. Maar onderschat die vervelende Katwijker ook niet.

Wat in mijn ogen wel vreemd is dat is het feit dat dit op de persconferentie besproken moet worden. Als je contact hebt en je komt er niet uit dan kun je dat gewoon stil houden. Deze mededeling dient geen enkel doel. Hij was immers al gestopt.

Maar als de bondscoach je vraagt of je wil terugkeren kun je er echt wel vanuit gaan dat je ook daadwerkelijk aan speelminuten toe komt. Of dat er 2 x 90 zijn blijkt natuurlijk pas tijdens de wedstrijden. Waarbij ik me afvraag wat we nu heel hebben gemist. Dat hij er bij Feyenoord een paar ballen inschiet wil niet zeggen dat hij het Nederlands elftal ook wel even op sleeptouw had genomen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 9:52 am

De Nederlandse sportjournalistiek hangt van vriendjes en belangetjes aan elkaar, maar het verschil tussen dwepen en een campagne is de doelgerichtheid en de doelmatigheid. Spaan kan een beetje pseudo-intellectueel spartelen en in kleine kring opgemerkt worden, Telegraaf, AD, VI en de NOS hebben het vermogen om met een maandenlang bombardement aan gekleurde berichtgeving en schijnanalyses zoveel druk te zetten op een bondscoach dat alleen degenen met het allermeeste ruggengraat niet buigen. Blind heeft de ruggengraat van een weekdier, dus dan zit het met die doelmatigheid wel snor.

Voor Spaan is het al te laat, ik heb het niet gezien, maar hij is in zoverre nog journalistiek bezig dat hij achteraf verslag doet van de gebeurtenissen zoals hij ze ziet, het moment om daar nog invloed op uit te oefenen is al voorbij.
Nou nee, hij probeert wel degelijk stemming te maken. Lees die columns van hem maar eens. Helaas voor hem schrijft hij voor een krant die amper gelezen wordt.

Ben het wel met je eens dat de Nederlandse voetbalcultuur weinig vruchtbaar is. Maar je kunt dat niet alleen op de media afwentelen. Ook de voetbalwereld zelf hangt van vriendenclubjes aan elkaar. Zonder hulp was Danny Blind bijvoorbeeld nooit bondscoach geworden. Zo'n CV en dan zo'n baan, dat verzin je toch niet?

Mano

Bericht door Mano » di nov 03, 2015 10:07 am

Yopi schreef:Dat hij ook als invaller van waarde zou kunnen zijn?

Hij bedoelt, neem ik aan, dat hij de Heitinga-rol niet ziet zitten. Hij wil er niet alleen voor de kleedkamer zijn.

dat snap ik, maar de uitleg van DB waarom Kuyt niet wilt terugkomen, klopt toch? Ze zeggen hetzelfde
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 03, 2015 10:08 am

Het grappige van Kuyt is dat hij (ten tijde van een eventuele oproep) als een krant speelde. Leuk dat ze nu in retroperspectief een verhaaltje ophouden over het al dan niet selecteren van deze matige voetballer, maar op basis van wat dan? Op basis van wat cadeaupenalties? Er waren op dat moment zelfs geluiden dat Kuyt voor geen meter presteerde. Nu zijn we twee maanden verder en is het hallelujah rondom Feyenoord en Kuyt. Nog steeds nergens op gebaseerd, maar toch.

De mediacampagne voor "Gullit als bondscoach" (na het vertrek van LvG) was ook zo mooi. Opeens kwamen er her en der berichten dat hij het maar moest gaan doen. Dat was bijna net zo lachwekkend als de situatie nu.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 10:11 am

Ach, het is een leuk spelletje. Journalisten schuiven hun kandidaten naar voren. Eens kijken hoe het werkt. Dit soort praktijken krijg je als de leiding (i.c. de leiding van de KNVB) zwak is. En als de bondscoach zwak is, natuurlijk.
Mano schreef:

Hij bedoelt, neem ik aan, dat hij de Heitinga-rol niet ziet zitten. Hij wil er niet alleen voor de kleedkamer zijn.

dat snap ik, maar de uitleg van DB waarom Kuyt niet wilt terugkomen, klopt toch? Ze zeggen hetzelfde

Nee, volgens Blind eiste Kuyt een basisplaats.

Wat wil Schol bereiken door dit bekend te maken? Dat iedereen hem een flinke kerel vindt? :confused.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 03, 2015 10:15 am

Peter schreef:Het grappige van Kuyt is dat hij (ten tijde van een eventuele oproep) als een krant speelde. Leuk dat ze nu in retroperspectief een verhaaltje ophouden over het al dan niet selecteren van deze matige voetballer, maar op basis van wat dan? Op basis van wat cadeaupenalties? Er waren op dat moment zelfs geluiden dat Kuyt voor geen meter presteerde. Nu zijn we twee maanden verder en is het hallelujah rondom Feyenoord en Kuyt. Nog steeds nergens op gebaseerd, maar toch.

De mediacampagne voor "Gullit als bondscoach" (na het vertrek van LvG) was ook zo mooi. Opeens kwamen er her en der berichten dat hij het maar moest gaan doen. Dat was bijna net zo lachwekkend als de situatie nu.
Precies, alsof Dominee Dirk Oranje wel even naar het EK had geschoten. Kom op zeg.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 03, 2015 10:26 am

Yopi schreef:Ach, het is een leuk spelletje. Journalisten schuiven hun kandidaten naar voren. Eens kijken hoe het werkt. Dit soort praktijken krijg je als de leiding (i.c. de leiding van de KNVB) zwak is. En als de bondscoach zwak is, natuurlijk.
Mano schreef:

Nee, volgens Blind eiste Kuyt een basisplaats.

Wat wil Schol bereiken door dit bekend te maken? Dat iedereen hem een flinke kerel vindt? :confused.gif:
http://www.nu.nl/voetbal/4157001/blind- ... ranje.html

Lijkt me toch iets genuanceerder te liggen.

En de goede man heet Blind, overigens.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 10:26 am

Marillion schreef:
Peter schreef:Het grappige van Kuyt is dat hij (ten tijde van een eventuele oproep) als een krant speelde. Leuk dat ze nu in retroperspectief een verhaaltje ophouden over het al dan niet selecteren van deze matige voetballer, maar op basis van wat dan? Op basis van wat cadeaupenalties? Er waren op dat moment zelfs geluiden dat Kuyt voor geen meter presteerde. Nu zijn we twee maanden verder en is het hallelujah rondom Feyenoord en Kuyt. Nog steeds nergens op gebaseerd, maar toch.

Precies, alsof Dominee Dirk Oranje wel even naar het EK had geschoten. Kom op zeg.
Daarom snap ik de actie van Blind ook niet. :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 03, 2015 10:42 am

Raymon schreef: En de goede man heet Blind, overigens.
Je bedoelt de juiste man. :hypocrite.gif:

Blind lijkt helemaal geen zin te hebben in 'lastige' jongens als Nigel de Jong, Depay, Persie. Misschien moet de RvC van de KNVB zich afvragen wie het grotere probleem is: die spelers of de bondscoach.

De directeur van de KNVB miste immers ook een winnaar als Nigel de Jong. Kleine 'faux pas' van 'm, want bouwen doet z'n bondscoach zonder Nigel. :smallgrin.gif:

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 03, 2015 10:51 am

Er is geen twijfel over mogelijk dat Blind niet de juiste bondscoach is. En dat VPersie weinig fatsoenlijke wedstrijden heeft gespeeld. En dat Kuyt ons ook niet had geholpen. Maar dat neemt niet weg dat we ons wel bij de feiten kunnen houden en tevens mensen bij hun eigen naam kunnen noemen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 11:10 am

Ben jij van de namenpolitie? :confused.gif:

Iedereen weet wie er met die bijnaam bedoeld wordt.

Ik zal geen grappen maken over het feit dat Blind het niet ziet, haha.

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 03, 2015 11:11 am

Raymon schreef: En dat Kuyt ons ook niet had geholpen.
Kuyt geeft altijd alles. Net als Nigel de Jong. Natuurlijk waren die jongens in de hete fase van de kwalificatie een meerwaarde geweest. Het ging immers om winnen.

Kuyt is pissed omdat Blind de inhoud van hun gesprek naar buiten heeft gebracht:
Kuyt baalt van Blind: 'Anders kom je niet tot 104 interlands'

Dirk Kuyt baalt ervan dat de indruk is ontstaan dat hij het Nederlands elftal niet zou willen helpen. Bondscoach Danny Blind maakte maandag tijdens de bekendmaking van de voorselectie van het Nederlands elftal bekend dat hij de aanvaller van Feyenoord inderdaad had gepolst voor een terugkeer bij Oranje. Kuyt zou volgens Blind hebben aangegeven dat hij alleen wilde terugkeren als hij een basisplaats zou krijgen.

"Dat kon ik niet”, reconstrueerde Blind. "Ik vond het jammer. Ik zag Dirk in het totale plaatje: de kleedkamer, de omgang met de spelers. Uiteindelijk is het niet gebeurd. Ook prima." Kuyt spreekt dinsdag in De Telegraaf echter tegen dat hij een basisplaats heeft geëist. "Ik zei dat ik voor mijn gevoel alleen binnen de lijnen van waarde zou kunnen zijn en niet daarbuiten. Dat heb ik onder Guus Hiddink ook al aangegeven en was de reden waarom ik destijds ben gestopt."

"Daar was wat mij betreft geen verandering in gekomen", zo stelt Kuyt, die aangeeft dat het gesprek tussen hen zou blijven. "Naar de reden waarom hij dat toch bekend heeft gemaakt, kan ik alleen gissen." Blind koos er uiteindelijk voor om Kuyt niet voor de laatste twee EK-kwalificatieinterlands tegen Kazachstan en Tsjechië te selecteren. De Feyenoorder had dat 'heel graag' gewild. "Ik heb altijd met heel veel liefde en passie voor Oranje gespeeld. Anders kom je ook niet tot 104 interlands, denk ik."

Le T.

Bericht door Le T. » di nov 03, 2015 11:12 am

Yopi schreef:

Voor Spaan is het al te laat, ik heb het niet gezien, maar hij is in zoverre nog journalistiek bezig dat hij achteraf verslag doet van de gebeurtenissen zoals hij ze ziet, het moment om daar nog invloed op uit te oefenen is al voorbij.
Nou nee, hij probeert wel degelijk stemming te maken. Lees die columns van hem maar eens. Helaas voor hem schrijft hij voor een krant die amper gelezen wordt.
Dat is toch een essentieel verschil? Toen Van Marwijk verzuchtte: "Maar dit willen jullie toch?", doelend op 'zijn' opstelling, had hij het met 'jullie' niet over Henk Spaan. Overal ter wereld is de voetbaljournalistiek het terrein van rattige persoonlijkheden die niks kunnen, maar Nederland is het enige voetballand waarin dat constant een bepalende factor is. In Engeland kunnen ze ook venijnig zijn, maar dat is nadat de bondscoach een poging heeft gedaan op niveau te selecteren en op te stellen, die gaan daar niet tussen zitten met hun gif.
Ben het wel met je eens dat de Nederlandse voetbalcultuur weinig vruchtbaar is. Maar je kunt dat niet alleen op de media afwentelen. Ook de voetbalwereld zelf hangt van vriendenclubjes aan elkaar. Zonder hulp was Danny Blind bijvoorbeeld nooit bondscoach geworden. Zo'n CV en dan zo'n baan, dat verzin je toch niet?
Het probleem is de voetbalwereld. Die moet de media kaltstellen, bij Ajax, bij PSV, bij Feijenoord, bij het Nederlands elftal, terug in je hok, schrijf maar wat je wil maar als die vinger nog een keer in de buurt van de pap komt gaat die eraf. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat Van Oostveens houding was, maar hij is te onhandig en heeft inhoudelijk te weinig gewicht om dat af te dwingen. Met Van Gaal ging dat goed, dankzij Van Gaal, hij hoefde alleen maar voor Van Gaal te kiezen, en daarmee was de media zo goed als buitenspel gezet, al deed Van Gaal dat nog met tact ook.

Daaraan zag je ook hoe zot het is en hoe presteren als criterium daar onder lijdt. De bond stelt de grootste Nederlandse trainer sinds Michels/ooit aan, en het rommelt meteen in de media, oh oh, als dat maar goed gaat want hij is niet handig met de media. Hoe belangrijk vind je jezelf dan wel niet, hoe belangrijk vind je het dan wel niet dat trainers en spelers de mediahoer uithangen? Waar is het presteren met een elftal in dit verhaal? De spelers zouden hem niet serieus nemen, hij maakt zich volstrekt belachelijk blablabla. Als het aan de media lag hadden we het WK gespeeld met Narsingh op de vleugel, Janssen 'een beetje om Sneijder heen', Clasie daarachter, Huntelaar als meevoetballende spits, Bosschaert op linksback, Van der Hoorn centraal, aangevuld met nog meer jongens met een frisse uitstraling die een vuistje kunnen ballen als ze de moeilijkste penalty door een ander laten nemen, en Gullit als het tactisch brein op de bank. Misschien kunnen ze allemaal ook nog even de geboorte van hun kind rond het toernooi plannen, zodat we mooie shots krijgen van een bal als buik en een duim in de mond, op het moment dat er nog gescoord moet worden.
Raymon schreef: http://www.nu.nl/voetbal/4157001/blind- ... ranje.html

Lijkt me toch iets genuanceerder te liggen.

En de goede man heet Blind, overigens.
De kleedkamer is niet waar het gebeurt, je kunt alleen maar belangrijk in de kleedkamer zijn als je ook op het veld staat en daar wat laat zien. Dus het is logisch dat een speler daar alleen zin in heeft wanneer hij ook speeltijd krijgt. Ik snap heel goed dat Kuijt geen zin heeft in de 'opa vertelt'-rol, doe je oortjes uit Memph.

Het nieuws is hier dat Blind kennelijk puur uit reflex er even een leugentje tussendoor gooit om er zelf wat beter op te staan ten koste van een speler. Daar begint zich een patroon af te tekenen. Ik lees in de Telegraaf dat hij ook terzake van Van Persie flink met de feiten heeft gesmokkeld.

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 03, 2015 11:18 am

Yopi schreef: Ik zal geen grappen maken over het feit dat Blind het niet ziet, haha.
Slechte trainer, achterbaks mannetje en hij is ook niet de snuggerste. Maar hij lijkt binnen het medialandschap wel gepruimd te worden. Geen journo die 'm herinnert aan '80% kans op directe kwalificatie', 'als je geen punten pakt tegen concurrenten, dan kan je ontslagen worden', 'Nigel evt. pas nodig op het EK'.

Bij Blind lijkt het al jarenlang alsof er sprake is van een parallel universum waarin voor hem niet geldt wat voor anderen wel geldt. De man lijdt aan een totaal gebrek aan wederkerigheid.

Mano

Bericht door Mano » di nov 03, 2015 11:22 am

De redenen dat iemand wel of niet geselecteerd wordt is toch altijd persoonlijke voorkeur :confused.gif:

alle argumenten die gegeven worden zijn bull... altijd al zo geweest
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 11:31 am

wimpey schreef: Slechte trainer, achterbaks mannetje en hij is ook niet de snuggerste. Maar hij lijkt binnen het medialandschap wel gepruimd te worden. Geen journo die 'm herinnert aan '80% kans op directe kwalificatie', 'als je geen punten pakt tegen concurrenten, dan kan je ontslagen worden', 'Nigel evt. pas nodig op het EK'.
Precies, je mag hem best confronteren met zijn eigen woorden. Sterker nog, dat hoor je te doen als journalist.

Blijkbaar vinden veel journalisten het wel handig dat hij er zit.

Le T.

Bericht door Le T. » di nov 03, 2015 11:36 am

wimpey schreef: Slechte trainer, achterbaks mannetje en hij is ook niet de snuggerste. Maar hij lijkt binnen het medialandschap wel gepruimd te worden. Geen journo die 'm herinnert aan '80% kans op directe kwalificatie', 'als je geen punten pakt tegen concurrenten, dan kan je ontslagen worden', 'Nigel evt. pas nodig op het EK'.
Het is natuurlijk maar voorlopig, maar hij die gehoorzaamt wordt beloond.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 03, 2015 12:29 pm

Mano schreef:De redenen dat iemand wel of niet geselecteerd wordt is toch altijd persoonlijke voorkeur :confused.gif:
Bij de huidige is er nog een andere factor bij een bepaalde speler, van Persie en Depay worden niet geselecteerd omdat ze niet voldoende en niet goed genoeg spelen, prima geen probleem mee ,maar hoe zit het dan met zoonlief? Die speelt ook nauwelijks meer en goed heeft hij op dat niveau nog nooit gespeeld maar wordt gewoon geselecteerd. Bij de huidige bondscoach heb je ook nog de familiefactor. :hypocrite.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 03, 2015 1:47 pm

Liegt ie nou gewoon of is ie nou gewoon slecht geïnformeerd? :confused.gif: Ze moesten hem bijv. na Turkije-uit ook vertellen dat het doelsaldo niet 'leading' was, maar het onderlinge resultaat.
Danny Blind erg selectief

door Valentijn Driessen
Met een dodelijke ontleding van de voetballer Robin van Persie van dit moment heeft bondscoach Danny Blind zijn keus kracht bijgezet om geen beroep meer te doen op de topscorer aller tijden van Oranje en de 101-voudig international.

"Sinds zijn overgang van Manchester United naar Fenerbahçe is Robin niet fit, niet fris, niet scherp en hij speelt gewoon niet goed. Hij speelt hooguit zeventig minuten en dat is structureel. Maar in het topvoetbal mag je van zo’n speler, die ook een voortrekkersrol heeft, verwachten dat hij toch een paar wedstrijden achter elkaar negentig minuten kan spelen. In vier maanden heeft hij één volledige wedstrijd gespeeld,” zei Blind op harde en bozige toon.

De oud-international is volledig doorgeschoten in zijn drift om te breken met Van Persie. In de eerste plaats kloppen zijn feiten niet. Van Persie heeft in de Turkse competitie, bij Oranje en in de Europa League dit seizoen al drie keer 90 minuten gespeeld. Wordt zijn fitheid tegen die van alle andere, wél geselecteerde Oranje-aanvallers afgezet, dan blijkt dat Blind zijn huiswerk niet goed heeft gedaan.

Van Persie heeft alleen afgelopen maand al acht wedstrijden gespeeld. Tussen 18 en 29 oktober speelde hij vier duels in elf dagen. Een keer kwam hij tien minuten voor tijd naar de kant, tweemaal 18 minuten voor tijd. In het topvoetbal een normale zaak met zo'n zwaar programma.Van de zeven door Blind nu geselecteerde aanvallers hebben er in oktober drie niet meer dan twee keer de 90 minuten volgemaakt.

Het lijkt er sterk op dat Blind in het geval Van Persie met twee maten meet, omdat Arjen Robben dit seizoen pas vijf competitieduels heeft gespeeld en daarin viermaal werd gewisseld. De laatste acht interlands van Oranje speelde hij in totaal slechts een half uur. "Arjen is mijn aanvoerder en heeft de laatste twee duels bij Bayern respectievelijk 70 en 90 minuten gespeeld.” Weer klopt het huiswerk niet. Robben zat de voorlaatste wedstrijd 70 minuten op de bank. Daarom lijkt het hele fitheidverhaal een drogreden om de topscorer aller tijden op zijn 32e te lozen.

zeux

Bericht door zeux » di nov 03, 2015 2:00 pm

Blind is graag 'ronduit' over anderen, maar geeft niet thuis als het op hemzelf aan komt. Wat dat betreft eens met Wimpey. Als je het 'falen' van anderen aankaart, moet je ook je eigen falen consequenties geven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 03, 2015 2:07 pm

Dus van de 19 wedstrijden die hij heeft gespeeld dit seizoen (10 competitie, 6 voor europa en 3 voor nederland) heeft hij er 3 van uitgespeeld? Daar zit wel iets structureels in.

Maar fitheid is natuurlijk bijzaak als hij wel gewoon fatsoenlijk speelt, en dat doet ie natuurlijk niet, wat ook duidelijk aangegeven wordt.

De vergelijking met andere spelers gaat volledig mank. Het gaat hier om VPersie. Leuk om te gaan mierenneuken om details.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di nov 03, 2015 2:08 pm

Dat Arjen Robben een uitzonderingspositie krijgt vind ik terecht. Robben is op dit moment de enige Nederlandse speler van de buitencategorie. Hij maakt het verschil, dus moet hij altijd spelen. (Ik zou daarbij wel nauw contact onderhouden met de medische staf van Bayern, want Robben wil zo graag dat hij ook half fit het veld opstapt. Maar dat is een ander onderwerp.)

Maar Van der Wiel???? Die is zo belangrijk niet, waarom mocht hij zonder wedstrijdritme meedoen?
En hoe zit het met Daley? Wordt hij niet meer geselecteerd als hij bij MU buiten de basis blijft vallen?

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 03, 2015 2:14 pm

Er zijn niet veel fatsoenlijke rechtsbacks en voor Tete kwam het net even te vroeg denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat vdWiel nu boven Tete verkozen wordt.

Wat betreft Daley, dat wordt inderdaad interessant. Ik denk alleen dat de instelling van een Daley op de reservebank bij Oranje een ander verhaal is dan de instelling van een VPersie, daar moet je ook rekening mee houden.

Le T.

Bericht door Le T. » di nov 03, 2015 2:20 pm

wimpey schreef:Liegt ie nou gewoon of is ie nou gewoon slecht geïnformeerd? :confused.gif: Ze moesten hem bijv. na Turkije-uit ook vertellen dat het doelsaldo niet 'leading' was, maar het onderlinge resultaat.
Valt dat onder 'niet scherp', 'niet fris', of 'niet goed'?

Opvallend kun je het niet noemen, maar de VI houdt zich heel erg koest over Blind en je moet flink doorklikken om uberhaupt berichtjes daarover te vinden, terwijl ze deze primeur vorige week al gekregen hadden.

Plaats reactie