Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

wimpey

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » vr nov 06, 2015 3:00 pm

Marillion schreef: Vriendschappelijk voetbal, het zou verboden moeten worden.
GJ Verbeek had afg. dinsdag wel een mooie, toen Peperstraten over 'experimenteren' begon. Dat had Blind volgens Verbeek al wel voldoende gedaan. En na 3 nederlagen werd het misschien eens tijd voor wat goede resultaten om geloofwaardigheid, krediet en een draagvlak te kweken. :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

zeux

Bericht door zeux » vr nov 06, 2015 3:11 pm

Le T. schreef: Merkwaardige keuze dan. Huntelaar is net zo oud als Van Persie, en is net zover afgezakt, alleen van een aanmerkelijk lager niveau. Sneijder is een jaartje jonger, maar heeft nou niet bepaald als sportman geleefd en heeft een zwakke kwalificatie gespeeld.
Pavlov. :smile-ajax.gif: Ik wist dat ik op je kon vertrouwen.
hooguit een bijrolletje te geven.
Dat zei ik, min of meer. Huntelaar vanaf de bank. Sneijder misschien nog een paar wedstrijden basis als overbrugging naar jongens die het in '18 en '20 moeten gaan doen. Maar in iedergeval Huntelaar en Sneijder als uitbollende internationals, als steuntje in de rug voor de (hopelijk) aanstormende jeugd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » vr nov 06, 2015 3:17 pm

zeux schreef: Maar in iedergeval Huntelaar en Sneijder als uitbollende internationals, als steuntje in de rug voor de (hopelijk) aanstormende jeugd.
Uitbollen en steun lijkt me een paradox. Ook een scholletje begint te stinken aan de kop. Eerst maar eens een krachtige directeur aanstellen en een kundig bondscoach. Blind zou er bij Bayern en Barcelona namelijk ook een griebuszooi van maken.

zeux

Bericht door zeux » vr nov 06, 2015 3:24 pm

wimpey schreef:
zeux schreef: Maar in iedergeval Huntelaar en Sneijder als uitbollende internationals, als steuntje in de rug voor de (hopelijk) aanstormende jeugd.
Uitbollen en steun lijkt me een paradox.
Nee. In ieder geval niet zoals ik het bedoel.
Ik zou ze geen centrale kernrol meer geven - dan moeten ze een elftal dragen, dat is dus voluit in de kop van de koers zitten. Meer een supportrol, als invaller of als minder dragende speler. Dan helpen ze mee in de koers, maar niet meer in de hoofdrol. Zo zie ik 'uitbollen'. Niet meer constant op kop.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr nov 06, 2015 3:28 pm

Wel grappig, drie (voormalige) keepers van Ajax bij de selectie. Cillessen, Stekelenburg en Vermeer. Bij mijn weten is dat voor het eerst.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr nov 06, 2015 3:31 pm

Onze opleiding doet het beter van achte dan voorin.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Skampie

Bericht door Skampie » vr nov 06, 2015 7:07 pm

Waar zijn deze prutpotjes eigenlijk goed voor?
Ik zou als speler helemaal niet blij worden om voor deze onzin geselecteerd te worden denk im

Skampie

Bericht door Skampie » vr nov 06, 2015 7:09 pm

Waar zijn deze prutpotjes eigenlijk goed voor?
Ik zou als speler helemaal niet blij worden om voor deze onzin geselecteerd te worden denk im

Le T.

Bericht door Le T. » vr nov 06, 2015 8:24 pm

Het punt is niet zozeer dat ze beide nogal overschat zijn, maar dat het ook nogal dominante figuren in de groep zijn, zeker wanneer ze aanstormende jeugd moeten ondersteunen. Als je aan een team wil bouwen kun je dan voor die rol volgens mij beter jongens hebben die naar hun aard teamspeler zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr nov 06, 2015 8:43 pm

Zoals.... VPersie? :drecul.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Le T.

Bericht door Le T. » za nov 07, 2015 11:47 am

Raymon schreef:Zoals.... VPersie? :drecul.gif:
En Nigel de Jong bijvoorbeeld. Als je die aanvoerder en vice-aanvoerder maakt en hun belangrijke plek geeft dan krijg je een ander soort team.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za nov 07, 2015 12:49 pm

Blind heeft Nigel alleen nog nodig tijdens eindtoernooien. Als het zo doorgaat dus nooit meer.

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 07, 2015 1:57 pm

Yopi schreef:Blind heeft Nigel alleen nog nodig tijdens eindtoernooien. Als het zo doorgaat dus nooit meer.
Dat was de speler die ik als eerste had geselecteerd. Oké.. Met Robben dan.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 07, 2015 4:50 pm

Lionel schreef: Dat was de speler die ik als eerste had geselecteerd. Oké.. Met Robben dan.
Visionair Blind zag het bij Ajax al niet in Nigel zitten.

Mano

Bericht door Mano » ma nov 09, 2015 9:03 am

Als ik Blind was, had ik voor deze twee oefen interlands de kopstukken niet uitgenodigd.
Geen Robben, Sneijder, van Persie etc.
allemaal jong grut.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » ma nov 09, 2015 9:08 am

Ik zag gister de persconferentie terug van Blind waarin hij uitlegt waarom hij van Persie niet meeneemt.
ff los van de inhoud. Luister eens naar zijn manier van spreken!

Een slechte kopie van Louis!!! :biggrin.gif:

Je kent het wel... Korte zinnen, lange pauzes tussen zinnen, in een zin 1 woord HARD uitspreken.
enige wat ontbrak was ruzie maken met de Pers.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma nov 09, 2015 12:02 pm

Ik weet trouwens niet waarom jullie nog met Nigel de Jong op de proppen komen. Los van zijn kwaliteiten speelt hij al tijden niet meer in de basis van Milan en heeft hij pas 315 minuten gemaakt dit seizoen (3,5 wedstrijd bij elkaar).
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2015 12:13 pm

@Mano: Ja, dat viel mij ook op. Zo sprak hij in zijn periode bij Ajax nog niet. Het was echt een soort Van Gaal imitatie.

Wat Nigel de Jong betreft, op basis van die cijfers, is het beste er misschien inderdaad wel af. Milan presteert niet goed, als je dan niet veel speelt zegt dat wel iets. Ik zei het net in een ander topic al in het kader van de situatie omtrent Emanuelson. Die hele generatie lijkt vroeg oud te zijn. Van der Vaart, Sneijder, Van Persie etc. Zo oud zijn ze allemaal nog niet. Maar de prestaties blijven overal achter.

Dan nog even de komende oefenwedstrijden. Ik neem aan dat een jongen als Bazoer ook even overslaat? Zit tegen een blessure aan. Dan lijkt het me een beter plan om lekker bij de club te blijven. Alle twijfelgevallen zouden in deze periode in Amsterdam moeten zitten. Werken aan herstel en fit zijn voor het belangrijke slot van de eerste seizoenshelft. Die oefeninterlands gaan helemaal nergens over.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 09, 2015 12:39 pm

Blind heeft niets van LVG. Wat je ook van LVG vindt, hij is een authentieke man en een goede coach. Blind is geen van beide.

http://www.onze11.nl/37432/oranjenieuws ... en-je-gek/

Het punt is: als de trainer niet presteert, kan hij ook geen prestaties eisen van zijn spelers.

Mano

Bericht door Mano » ma nov 09, 2015 1:06 pm

Yopi schreef:Blind heeft niets van LVG. Wat je ook van LVG vindt, hij is een authentieke man en een goede coach. Blind is geen van beide.

http://www.onze11.nl/37432/oranjenieuws ... en-je-gek/

Het punt is: als de trainer niet presteert, kan hij ook geen prestaties eisen van zijn spelers.

tuurlijk is blind geen LvG, maar hij imiteerde wel zijn praat-stijl :smile-ajax.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 09, 2015 1:08 pm

En zijn benadering blijkbaar: de coach acteren die keihard zegt waar het op staat. :smallgrin.gif:

Blind is een prutser. Wie dat nog niet door heeft? Stapelt fout op fout.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 09, 2015 7:09 pm

Willem Vissers:
De houding van Blind en KNVB is ondraaglijk lichtzinnig

Column Willem Vissers

U beseft het misschien nog niet, maar maandag 9 november is een dag van bijna ondraaglijke lichtheid in het bestaan van de Nederlandse voetballiefhebber. De voetballers van Oranje verzamelen in Noordwijk om zich voor te bereiden op oefenduels tegen Wales en Duitsland. Dat zijn landen die wel zijn geplaatst voor het EK.

Door: Willem Vissers 8 november 2015, 21:19
Het is voor de internationals een oefening voor later, als ze groot zijn. Daar arriveren ze dus, in hun mooie auto, gebracht door hun broer, in hypermodern tenue of met een kekke hoed. Goed geluimd of juist chagrijnig. Hallo voetballer, zegt de journalist bij de entree. Hallo pers. Zin in? Ja, zin in.

Dan is daar die bijna ondraaglijke lichtheid van de bondscoach. Danny Blind kan serieus en diepzinnig kijken na vragen en zijn antwoorden lopen meestal als een treintje van A naar B, zonder noodstop. Even brak vorige week bij de toelichting van zijn selectie een luchtig lachje door, op de logische vraag of hij in de maand na de uitschakeling had gedacht aan opstappen.

Nee, natuurlijk niet. Hij gaat gewoon door, ook na drie desastreuze nederlagen. Ondraaglijk lichtzinnig, hoe terechte kritiek vervliegt in het luchtledige. Veel te weinig is gezegd over foute, onevenwichtige opstellingen, over het spel dat, nog lastig, slechter was dan onder voorganger Hiddink. Onsamenhangender vooral. En dan die slechte communicatie met en over Kuijt, met en over Van Persie, over Ziyech. Of die moeizame gesprekjes met trainers van topclubs.

Of Van Oostveen zichzelf al heeft geëvalueerd? Ben je gek

Misschien gaat het beter in de toekomst. Misschien ook niet. Zo makkelijk als dat gaat. En wat moeten we met een technisch directeur bij de KNVB, vraagt assistent-bondscoach Van Basten zich af in zijn column in VI. Wat heeft die immers te doen nadat de bondscoach is aangesteld? Dat hij dat niet weet. Beleid voeren, bijvoorbeeld.

Guus Hiddink, de door de KNVB weggestuurde bondscoach, reist intussen door Azië, waar ze nog van hem houden. Hij meldde per mail dat 'Bertje' op bezoek was geweest, 'en de rest is geschiedenis'. Bertje, dat is Bert van Oostveen, de directeur betaald voetbal van de KNVB.

Of die zichzelf al heeft geëvalueerd? Ben je gek. Ook hij blijft gewoon, ondanks zijn desastreuze besluit om Hiddink halverwege de kwalificatie zonder duidelijke toelichting weg te sturen en Blind te laten vastlopen in het moeras van de toekomst. De raad van commissarissen heeft zich alweer keurig laten uitbetalen voor bewezen controle, meldde het jaarverslag van de KNVB. Half november staat nog een evaluatie op de agenda, voor de vorm.

We moeten de nieuwe lichtheid van het voetbal blijkbaar accepteren. Hoewel? De KNVB dreigt nu de FIFA aan te pakken, omdat de wereldbond het WK van 2018 zomaar aan Rusland gaf en de kandidatuur van België en Nederland in de prullenbak gooide. Bonden en kabinet willen hun tien miljoen euro lobbygeld terug.

Stoer gebaar. Bijkomend probleem: dan zullen ze zelf eindelijk openheid van zaken moeten geven, over de precieze besteding van die tien miljoen. Dat is, zowaar, geen lichtvaardig besluit.

zeux

Bericht door zeux » ma nov 09, 2015 8:31 pm

Blind (over Depay): 'Hij is een talent waar ik veel toekomst in zie. Als hij hier is, dan kan ik invloed op hem uitoefenen. Anders zie ik hem pas weer in maart.' VK
Danny de magiër.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2015 10:05 pm

Ja, ik denk dat Depay volgende week als een ander mens terug gaat naar Manchester hoor. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 4:46 am

Arjen Robben zal in de komende oefeninterlands van Oranje met Wales en Duitsland alleen in het eerste duel in actie komen. Jaïro Riedewald is geblesseerd afgehaakt en wordt vervangen door de met een gebroken pols kampende Erik Pieters.

Dat bevestigde bondscoach Danny Blind maandag. De keuzeheer zei geen risico te willen nemen met aanvoerder Robben. De aanvaller van Bayern München is pas net hersteld van een liesblessure.

"Danny Blind heeft uitvoerig contact gehad met Bayern om te kijken wat het beste is in zijn situatie. Na de wedstrijd tegen Wales heeft hij een volle week om zich voor te bereiden op de wedstrijden met Bayern", aldus Blind.

Sluwe vogel die Arjen Robben. Die snapt wel hoe de onderbuik sentimenten in de voetballerij werken.

Die schopt er bij Wales-uit even een stuk of 3 in, dat is 2 maal vaker dan dat Gareth Bale de defensie van Oranje zal weten te kloppen. Dan lekker shinen op een tribune in het land waar hij woont, werkt, speelt en grof geld verdient en bedenkelijke grimassen trekken wanneer de jongemannetjes gecoacht door Blind op hun bek gaan.

En dan is Robben weer 't symbool van het Nederlands elftal en Danny Blind, die nu al zelfs door de 19-jarige blije nieuwelingen, de Riedewaldjes die dolblij waren met hun prille selectie, off the record bekritiseerd wordt :blush.gif: op weg naar de uitgang. :au.gif:

Plaats reactie