De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

wimpey
Berichten: 52061
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » vr mar 28, 2014 5:55 pm

Le T. schreef:
wimpey schreef:Goed, dan maakt Oostveen nu de moedige keuze om niet voor kwaliteit te kiezen. Chapeau!
Wat ik aan hem waardeer is dat hij de moed heeft die nodig is om goede beslissingen te nemen, helaas is die moed alleen niet genoeg daarvoor.
En hij heeft dus ook de moed om een belachelijke beslissing te treffen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Monkey Tonk » vr mar 28, 2014 7:08 pm

Vreemd dat ze de bondscoach per twee jaar vantevoren regelen. Zal wel komen omdat de grote mijnheren -van Gaal en Hiddink- zichzelf niet voor langer willen vastleggen. Wat mij betreft verdient het Nederlands elftal beter dan mensen die er zich eigenlijk te groot voor voelen. (Wel grappig dat ze allebei als speler vroeger de lijnen uitzetten).

Ik zou zelf liever Rijkaard weer eens op die plek zien. Wie weet waar die over twee jaar zit. Voorbarig om Blind nu al naar voren te schuiven. Smaakt naar teveel geregel van de regelneven.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » vr mar 28, 2014 7:28 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:
wimpey schreef:Goed, dan maakt Oostveen nu de moedige keuze om niet voor kwaliteit te kiezen. Chapeau!
Wat ik aan hem waardeer is dat hij de moed heeft die nodig is om goede beslissingen te nemen, helaas is die moed alleen niet genoeg daarvoor.
En hij heeft dus ook de moed om een belachelijke beslissing te treffen.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik vind de benoeming niet belachelijker dan die van Van Basten bijvoorbeeld.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52061
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » za mar 29, 2014 8:46 am

Le T. schreef: Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik vind de benoeming niet belachelijker dan die van Van Basten bijvoorbeeld.
Bij Van Basten moest toen nog blijken dat in hem geen groot trainer schuilt. Bij Blind is dat al wel duidelijk. Tenzij die Oostveen heeft zitten slapen en zich deze beslissing heeft laten aanpraten.

Waarvan het alle schijn heeft. Het is immers echt maf. Met gezond mensenverstand is deze beslissing immers niet te motiveren. De KNVB (oftewel Van Gaal) vindt Blind blijkbaar nog niet 'klaar' voor die functie. Hij mag eerst nóg weer effe 2 jaar aan het handje van een ervaren trainer meelopen. En dan zou ie er als midden 50-er straks wel klaar voor zijn... Uh huh.

We kennen dit scenario: Blind zou bij Ajax na een aantal jaren het stokje van Jol overnemen. Wat gaat die Oostveen doen wanneer Blind aan de poten van Hiddink gaat zagen en Hiddink z'n assistent wil lozen? Dan staat ie mooi voor aap.

Like it or not: dit is dus gewoon een politiek spelletje. Waarin die arme Blind door de alpha males weer eens als pion wordt ingezet. En die slappe Oostveen laat deze onzin toe.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door bryan » za mar 29, 2014 12:11 pm

Als Huntelaar nog beschikbaar is na het EK van 2016 dan kan Blind hem gelijk op de nr. 10 positie opstellen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » za mar 29, 2014 12:31 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik vind de benoeming niet belachelijker dan die van Van Basten bijvoorbeeld.
Bij Van Basten moest toen nog blijken dat in hem geen groot trainer schuilt.
Er moest nog blijken of er überhaupt wel een trainer in hem schuilde. Hij had 7 jaar geen voetbal gezien maar een beetje gegolfd, hij werd ook aangesteld voor een toernooi 4 jaar in de toekomst en mocht notabene een WK in Duitsland als voorbereiding gebruiken. Hij mocht zijn kaartvriendjes meenemen die nog nooit van enige andere ambitie hadden blijk gegeven dan een goed betaalde baan bemachtigen. Dan ziet dit traject voor Blind er al iets evenwichtiger en voorzichtiger uit.

Het voornaamste verschil is dan ook dat Van Basten een idool is, en bij hem allerlei eigenschappen werden verondersteld die hij in de verste verte nooit had laten zien. Wat dat betreft kunnen Nederlanders nog hysterischer doen dan Argentijnen met Maradona.
Bij Blind is dat al wel duidelijk.
Ook weer niet zo heel duidelijk. Blind is tegen wil en dank Ajaxtrainer geworden, het was voor hem te vroeg maar de situatie was nou eenmaal zo. Op het laatst ging het wel wat beter en toen wilde hij ook wel door, maar was de schade al te groot. Het afbreukriscio materialiseerde zich. Ik kan me wel voorstellen dat hoe hij zich intern manifesteert die prestaties in een ander licht zet. Andersom zag je ook dat het 4 jaar lange gepruts van Van Basten heel makkelijk werd weggerelativeerd omdat clubtrainer iets heel anders zou zijn, daar hoor ik nu ook weinig over.
Tenzij die Oostveen heeft zitten slapen en zich deze beslissing heeft laten aanpraten. Waarvan het alle schijn heeft. Het is immers echt maf. Met gezond mensenverstand is deze beslissing immers niet te motiveren. De KNVB (oftewel Van Gaal) vindt Blind blijkbaar nog niet 'klaar' voor die functie. Hij mag eerst nóg weer effe 2 jaar aan het handje van een ervaren trainer meelopen. En dan zou ie er als midden 50-er straks wel klaar voor zijn... Uh huh.

We kennen dit scenario: Blind zou bij Ajax na een aantal jaren het stokje van Jol overnemen. Wat gaat die Oostveen doen wanneer Blind aan de poten van Hiddink gaat zagen en Hiddink z'n assistent wil lozen? Dan staat ie mooi voor aap.

Like it or not: dit is dus gewoon een politiek spelletje. Waarin die arme Blind door de alpha males weer eens als pion wordt ingezet. En die slappe Oostveen laat deze onzin toe.
Misschien moet je de rol aluminiumfolie even te voorschijn halen om een hoedje te vouwen.

Ik denk dat Blind altijd trainer heeft willen worden, maar te snel in het diepe is gegooid, nu neemt hij een andere route en wel eentje waarbij hij kan leren van de besten. Prima, alleen moet hij het daarna dan laten zien bij een club. Het lijkt mij dat Van Oostveen teveel te vroeg al geregeld wil hebben. Je moet gewoon kijken hoe het loopt, en te zijnder tijd een beslissing nemen op basis van wie er dan beschikbaar is. Maar dat soort onzekerheden, het wachten en de toevalsfactoren zijn somst te moelijk voor bestuurders, die willen het allemaal zo snel mogelijk geregeld hebben.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52061
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » zo mar 30, 2014 10:36 am

Le T. schreef:
Het voornaamste verschil is dan ook dat Van Basten een idool is, en bij hem allerlei eigenschappen werden verondersteld die hij in de verste verte nooit had laten zien. Wat dat betreft kunnen Nederlanders nog hysterischer doen dan Argentijnen met Maradona.
O.b.v. diezelfde hysterie werd Blind trainer van Ajax en mag ie het straks voor Oranje verkloten. Al kan het natuurlijk zijn dat de KNVB o.b.v. morele principes het WK in Rusland wil boycotten. In dat kader is de aanstelling van Blind een gouden greep.

V.w.b. Van Basten: Blind mag eerst eens proberen zijn prestaties als bondscoach te evenaren. Geldt trouwens ook voor de huidige bondscoach bij poging # 2.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » zo mar 30, 2014 3:38 pm

Le T. schreef:Blind is tegen wil en dank Ajaxtrainer geworden, het was voor hem te vroeg maar de situatie was nou eenmaal zo.
Welnee, hij wilde het zelf. Eerder al, toen Van Gaal hem naar voren probeerde te schuiven ten koste van Koe.

wimpey
Berichten: 52061
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » zo mar 30, 2014 3:55 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef:Blind is tegen wil en dank Ajaxtrainer geworden, het was voor hem te vroeg maar de situatie was nou eenmaal zo.
Welnee, hij wilde het zelf. Eerder al, toen Van Gaal hem naar voren probeerde te schuiven ten koste van Koe.
Pcs. Hij was ook al in de running toen C.A. ontslagen werd. Le T. sjoemelt met feiten.

Degene die Blind in deze positie heeft gebracht heeft uitmuntend lobbywerk / spin doctoring verricht. Bizar. Je leidt Ajax naar een historisch slecht seizoen en wordt 10 jaar later (!) bondscoach. Zonder in die 10 jaar ook maar ergens als hoofdverantwoordelijk trainer te hebben gewerkt. Kan alleen in NL.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » zo mar 30, 2014 7:34 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:
Het voornaamste verschil is dan ook dat Van Basten een idool is, en bij hem allerlei eigenschappen werden verondersteld die hij in de verste verte nooit had laten zien. Wat dat betreft kunnen Nederlanders nog hysterischer doen dan Argentijnen met Maradona.
O.b.v. diezelfde hysterie werd Blind trainer van Ajax en mag ie het straks voor Oranje verkloten.
Ik ben ook geen aanhanger van al die hersenhelftenbullshit waarbij grote spelers vanzelf goede trainers zouden zijn.
V.w.b. Van Basten: Blind mag eerst eens proberen zijn prestaties als bondscoach te evenaren. Geldt trouwens ook voor de huidige bondscoach bij poging # 2.
Het koste Van Basten in ieder geval geen enkele moeite om het seizoen Blind te overtreffen in incompetent trainerswerk. En welke prestaties als bondscoach hebben we het over? De reeksen ongeslagen tegen voormalig sovjetstaten die met een A beginnen met een generatie voetballers om van te watertanden?
Yopi schreef:
Le T. schreef:Blind is tegen wil en dank Ajaxtrainer geworden, het was voor hem te vroeg maar de situatie was nou eenmaal zo.
Welnee, hij wilde het zelf. Eerder al, toen Van Gaal hem naar voren probeerde te schuiven ten koste van Koe.
Volgens gaf hij aan dat hij er toen niet zoveel zin in had en moest hij overgehaald worden om het zooitje wat Koeman er van gemaakt had over te nemen. Wel was duidelijk dat hij ooit trainer van Ajax wilde worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » zo mar 30, 2014 10:35 pm

Je geheugen laat je in de steek, Le T.

Koe heeft het prima gedaan als trainer van Ajax. Twee keer kampioen en aardige wedstrijden in de CL.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » ma mar 31, 2014 12:03 pm

Yopi schreef:Je geheugen laat je in de steek, Le T.

Koe heeft het prima gedaan als trainer van Ajax. Twee keer kampioen en aardige wedstrijden in de CL.
Qua prestaties misschien wel. Ik vond het spel niet om aan te zien. Resultaat voorop, het team van wedstrijd tot wedstrijd goed neerzetten (lees: aanpassen), maar ik zag geen ontwikkeling in het spel.

De ideale bondscoach dus nu ik het teruglees. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » ma mar 31, 2014 12:10 pm

Wat vertelde Adriaanse eigenlijk over Blind, bij Studio Voetbal?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » ma mar 31, 2014 1:56 pm

Vond dat hij te weinig ervaring had als trainer.

Wouter
Berichten: 18995
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Wouter » ma mar 31, 2014 5:43 pm

Büttner tegen Robben deze week. Ben benieuwd wat Büttner ervan gaat bakken. Misschien heeft hij nog kans op het WK.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma mar 31, 2014 6:40 pm

Pieters speelt elke week in de sterkste competitie ter wereld, Buttner eens in het half jaar, waarom zou hij dan in godesnaam Buttner meenemen.........
YNWA

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 31, 2014 6:50 pm

Iemand die op het WK potten wil breken met Clasie en Schaars op het middenveld en de reservekeeper van Ajax op doel, is gek genoeg om Buttner mee te nemen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » ma mar 31, 2014 7:16 pm

Speelt die Pieters een beetje goed?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » ma mar 31, 2014 7:56 pm

Voorlopig krijgt de bondscoach nog het voordeel van de twijfel. Doel is in elk geval de knock out fase halen en dan nog een paar rondjes overleven. Is het eigenlijk al eens eerder gebeurd dat Oranje op een WK niet eens door de 1e ronde kwam? Ik kan me wel narrow escapes herinneren (bijv in 1978, 1990, 1994) maar is ook ooit echt misgegaan? Schuld van de bondscoach overigens als dat gebeurt; hij kreeg het team toen ze 2e op de wereldranglijst stonden en wist het voor elkaar te krijgen om zelfs onder Belgie te staan op het moment van loten zodat we een pot-2-land zijn geworden. Onvoorstelbaar dat de roep om een supervisor nog altijd geen gehoor vindt bij de KNVB...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 31, 2014 8:22 pm

In 1934 lagen we er na een wedstrijdje al uit, Dubbel!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » ma mar 31, 2014 8:32 pm

1934.... brrrrrr. :zuidema.gif:

Laat ik er dan aan toevoegen dat we de periode vanaf de invoering betaald voetbal bekijken. Vanaf pakweg 1956.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma mar 31, 2014 8:58 pm

Iniesta schreef:Speelt die Pieters een beetje goed?
Ja hoor doet het daar prima, geen gekke dingen ook meer.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » ma mar 31, 2014 9:04 pm

InnerHarbour schreef:
Iniesta schreef:Speelt die Pieters een beetje goed?
Ja hoor doet het daar prima, geen gekke dingen ook meer.
Hij kan daar beter potten gaan bakken IH. Stoke heeft niet voor niets een doelsaldo van -8. Dat komt niet door het strakke verdedigen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » ma mar 31, 2014 9:38 pm

bryan schreef:Als Huntelaar nog beschikbaar is na het EK van 2016 dan kan Blind hem gelijk op de nr. 10 positie opstellen.
Scherp maar unlikely:
This early lack of scoring by Huntelaar was due to the soon to be ex manager of Ajax Danny Blind preferring to play Huntelaar as a number 10 play maker rather than an out and out striker. Blind seemed to realize Huntelaar could not adapt to what the number 10 role asked of him and reverted him back to the out and out striker that he always will be.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma mar 31, 2014 9:53 pm

Raymon schreef:
InnerHarbour schreef:
Iniesta schreef:Speelt die Pieters een beetje goed?
Ja hoor doet het daar prima, geen gekke dingen ook meer.
Hij kan daar beter potten gaan bakken IH. Stoke heeft niet voor niets een doelsaldo van -8. Dat komt niet door het strakke verdedigen.
O ja, dat komt natuurlijk alleen door Pieters, de rest van het elftal heeft daar niets mee te maken. :excited.gif:

Pieters speelt wekelijks op het hoogste niveau in de zwaarste competitie ter wereld en ja ik weet waar ik het over heb aangezien ik zie hem ook wekelijks zie spelen. Ik de BBC voor de samenvattingen en BT Sports, SKY en Setanta voor de rechtstreekse wedstrijden.

Pieters heeft lengte, fysiek en snelheid. Ja hij zal misschien wat vaker in het middenstaan bij een rondo dan die over het paard getilde Willems of stoffel Blind, jammer dan.
YNWA

Plaats reactie